Ensiodottajat

mulla on huomenna vasta eka neuvola :S toivottavasti ennen äitienpäivää ois eka ultra, ku ollaa menos anoppilaan.. vaik vähä epäilen, minun tuurilla :(
 
Soitin tänään Naikkarille kun ei ultrakutsua ole tullut. Sanoivat että kyllä täällä on lähete mutta saatte vielä odottaa kutsua....et ei sit ihan lähitulevaisuudessa taida olla ultran aika, taidan odottaa sitä liian innoissani  =(
 

Mulla oli eka ultra vähän yli viikko sitten ja torstaina on seuraava tiedossa.

Pelkään sikana, että entä jos vauvan syke onkin pysähtynyt tai jotain muuta yhtä kamalaa :S


Päänsäryt muuten iski tänne osotteeseen. Ei mitään oireita ja sitten meni minuutti ja migreeni oli TÄYDELLÄ TEHOLLA.
 
noh, eiköhän jokaisella jossain vaiheessa oo se ultra, pitäs vaan jaksaa oottaa, vaikka sen tuntuuki niin pitkältä ajalta! :) toivotaan että kaikilla on kaikki hyvin ! :)
 
Meillä on ultra kahden viikon päästä. Eilen jo työkaverini (se ainoa, joka tietää) kommentoi, että sun ei kannattais käyttää tota paitaa, jos et halua vielä paljastua. Mun mielestä mulla ei oo vielä mitään mahaa, mutta hän sanoi, että istuessa näyttäisi siltä. Hmm. Pitääkö tässä nyt sitten parin viikon ajan pukeutua löysiin, kun haluan käydä ultrassa varmistamassa, että kaikki on hyvin ennen kuin kerron töissä.
 
Mulla on tunnin päästä se eka neuvola, jännittää iha sikana! Siis ku oon sellanen ihminen joka jännittää ja hermoilee kaikesta uudesta, pulssi on varmaan 150 nyt ! :D Onneks mies tulee mukaan, minun piti tulla vaan ennen neuvolaa töihin, ettei tuu miinusta niin kauheesti, ku eiköhän siellä ainaki se 1,5 tuntia mee.. tai riippuu kui kova se neukkatäti on höpöttää.. Mies kysy eilen et mitä meinaat kysyä siltä, olin et what, eikai mulla oo mitään kysyttävää.. sillä sit ilmeisesti on ? Pahoinvoinnitkin on alkanu onneks helpottamaan, enää on aamupäivällä ja iltapäivällä huonovointisuutta. Toivottavasti nekin poistuu kuvioista pian. Töissä on nii kauhee ressi ja työtahti, et vaik pari viikkoa sit mietin etten lähe hesaan työkokoukseen torstaina , ni lähen kyl nyt enemmän ku mielellään sinne ni pääsee näistä työkuvioista ees päiväks eroon. Iha järkyttävät paineet töissä :/ Työreissu tosin kestää aamu klo 6.00 - 20.50, mut iha sama. Saan nukkua junamatkat, ni sehä menee vähä ku lomasta :)
 
Mua enemmänkin ahdisti kuin jännitti se eika neuvola. En tiedä mistä johtui. Ja sitten ärsytti, kun siellä oli meidän neuvolatädin lisäks harjoittelija, joka pääasiassa sitten hoiti sen käynnin. Jäi vähän huono maku siitä käynnistä. Seuraavalla kerralla on sitten vaan oma täti paikalla. Mutta jotenkin ei oikein kiinnostaisi mennä ja mietinkin, että pitäisikö käskeä miehen jäämään pois vaan, kun nyt on tulossa mukaan kun halusin ja neuvolatätikin toivoo, että mies olisi mukana edes muutaman kerran. Mutta toisaalta sillä käynnillä varmaan yritetään vauvan sydänääniä bongailla? En mä sitä kokemusta halua mieheltä riistää :) Äääh, vaikeeta
 
No oli se eka käynti sittenki iha jees, terkkariki oli ihan ok. Järkyttävää et pitää joka käynnillä pissata purkkiin. Hemoglobiini oli vaan 119, mut ei onneks vielä tartte mitään rautaa syyä. Mulla on taipumusta anemiaan, ja on työn ja tuskan takana saada se pysymään tuolla normaalirajoissa. Huomenna varaan ajan ultraan, osallistutaan niihi seulontoihi. Sydänääniiki kuunneltii ja löytyki melkei heti. Oonki terkkarin mukaan viikolla 9, eli LA on 27.11.2012.
 
Meilläkin oli harjoittelija kätilön kanssa ensimmäisellä neuvolakerralla ja vaikka se hyvin menikin, niin toivottavasti jatkossa on kuitenkin vain kätilö paikalla. Kyllä siinä kuitenkin sen verran sitä "säätöä" oli. Mussa taitaa olla joku harjoittelijamagneetti, kun elämäni ensimmäisellä gynekerrallakin oli harjoittelijoita ja olin niin hämmentynyt koko tilanteesta, etten edes tajunnut, että olisin varmaan voinut pyytää heitä poistumaankin. Onneksi en vaivaannu kovin helposti.
 
Joo säätöä oli ja tää harjoittelija oli jotenkin vaikeena koko ajan. Tuntui jotenkin, ettei hän ollut ihan sujut näiden asioiden kanssa mistä keskusteltiin. Esim, kun kysyttiin saiko lapsi alkunsa hoitojen kautta vai ihan perinteisesti, niin näytti vähän vaikealta se kysyminen. Onneksi olin sillä käynnillä yksin :D No toivottavasti oppii harjoittelunsa aikana olemaan sitten luontevampi ja rennompi. Se oma hoitsu oli kyllä mukava vaikka oli jo vähän iäkkäämpi tapaus. Näyttää kaiken nähneeltä ja kuulleelta ja varmasti on jatkossa helpompi asioida neuvolassa.
Gynekäynnillä olisin kyllä sanonut, että harjoittelija lähtee hiiteen huoneesta :D huh, se olisi ollut ahdistava kokemus.
 
Vanhempana olisin varmaan sanonutkin. Olin silloin niin nuori ja pihalla, ettei ollut tullut edes mieleen vaihtoehto, että siellä voisi olla muitakin. No, siitäkin selvittiin ilman pahempia traumoja:) Tapauksen kyllä muistaa varmaan ikuisesti!
 
Täälläkin eka neuvolakäynti meni hyvin! Paljon kyselyjä ja materiaalia saatiin mukaan. Sydänääniä ei vielä edes yritetty kuunnella vaan pitäis odotella sitä ekaa ultraa, joka ois 14.5. 
Laskettu aika täsmälleen sama kuin ddropssilla, 27.11.12 :)

Tänään huomasin ettei pysty kovin kovaa kävelemään pitkiä matkoja kun alko alavatsaa vihloa. Olen kyllä ollu jossain kuumetaudissakin pari päivää, kenties se verottaa..

On ne gynekäynnit joskus melkoista säätöä ollu ilman harjoittelijaakin, ainakin terv. keskuksessa. Lääkärillä ei tahtonu lamppu pysyä paikallaan, sit hukku välineet ja sanoi vetävänsä verhoa suojaksi... noh, se verho peitti tasan ehkä pään, kaikki muukin olikin vapaasti nähtävillä :D
 
Meillä meni hyvin ensimmäinen neuvolakäynti, oli todella mukava terkkari, harmi vaan että ei ole meidän vakkari.. :/ 

Täällä kun ollaan kaikki ensiodottajia, niin näkyykö kellään muulla vauvamasua jo?? Mulla on jo aivan jäätävän kokoinen maha, viikkoja täynnä tänään tasan 11. Kaikki työkaverit ja yksi asiakas sanoo että odotan varmasti kaksosia.. Eka ultra on ens viikolla niin siinä se varmasti selviää...
 
Ei näy vauvamasua vielä ellei osaa oikein tarkkaan tiirata ja tiedä asiaa! Ihan aavistuksen on vatsaa. Yhdet housut ahdistaa, muuta vielä käytän silti, kun kohta ei enää voi :D
 


Mulla näkyi maha aika hyvin, mutta nyt kun vatsa taas toimii niin sekin on laskenut. Mutta entiseen laihaan mahaan tuo on kyllä pulleva :)
 
Mullakaan ei näy maha. Tai ehkä illemmalla se on vähän enemmän pullea, mut se ei varmaan johdu vauvasta vaan jostain turvotuksesta tms jutuista.. Välillä fiilis kropassa on sellanen "löllö" tai muuten vaan outo.. Ja kiloakaan ei oo tullu painoa lisää.. Mut kai se pötsi tästä kasvaa vielä kerkee. :D
 
Ei mullakaan näy vielä vatsaa, vaik turvotuspömppö onki :) Puol kiloo oli tullu lisää painoo, mut varmaan johtuu siitä ku en oo päässy kunnolla urheileen, ku on ollu nii heikko ja huono-olo. Tällä viikolla on onneks vointi jo kohenemaan päin, ja meenki treenaileen taas pitkästä aikaa kunnolla!! :)
 
=( mulla taas tänään paino laskenut ja mlkein sanoisin että -1cm vatsanympäryksestä...onkohan siellä ketään enään....
 
Takaisin
Top