Ensimmainen hammas!!!

Kolmas ja neljäs hammas bongattu. Ylös tulee kulmiin. Alhaalla on siis edessä. Jännä että kulmiin tulee.
Oireita ei ole  oikeestaan  ollu mitään, kärttyinen on pari päivää ollu, luulen että hampaista johtunee. 
 
Heini90, meillä oli samalla tavalla, että ensin tuli alas keskelle ja sitten ylös kulmiin.

Nykyään tytöllä on 6 hammasta, kun yläetuhampaat puhkesivat muutama viikko sitten.
 
Mä kans "löysin" neljännen hampaan eilen. Edessa alhaalla 2 ja ylhäällä 2. Ylähampaat ei oo kyllä vielä kokonaisia :)
Jännä seurata noita hampaita :D
 
Tosiaan jännä minustakin seurata noita hampaiden tuloa. Jotenkin  aina päivä  pelastuu kun uusi hammas  löytyy. ;D  Hassua!
 
Ei kyllä voi uskoa todeksi, niin kauan tätä on odotettu. Uskottava on, eli meidän neidin ensimmäinen hammas on puhkeamassa, sormeen tuntuu alaleuassa rosoa/terävää ja valkoista hammasta jo näkyy. Voi jee, aeihän tätä oo ootettukaan kauaa, täytyy varmaa väsätä joku hammaskakku =) Miten yhestä hampaasta voi tulla näin onnelliseksi? =)
 
Embbu, niinpä!! Minäkin olin ihan käsittämättömän ylpeä pojastani kun eka hammas puhkesi ja aloin heti ilmoitella mummoille ja tädeille sekä tietenkin rustata vauvakirjoihin (kaikkiin kolmeen) päivämäärää sun muuta :D Se on tää äitiys jännää :D

Meidän pojalle puhkeaa kohta kuudes hammas, vautsi :)
 
niinpä! Mäkin jo vauvakirjoihin rustailen, meillä kaksi kirjaa =)
Näköjään myös toinen hammas tulossa alhaalle viereen!
Yöt ollu nyt poikkeuksellisesti aivan karmeita ja neiti tavallista väsympi....leikö johtunee hampaista? =)
 
Eka hammas havaittu!! Alhaalle oikealle puolelle hammas on nousemassa. Yöt on onneks menny tavalliseen tapaan, päivisin poika kaipaa syliä normaalia enemmän. Ja ikäähän ehti tähän hampaan tulemiseen kertyä 9,5kk. :)
 
Meilläkin eilen löydetty eka hammas :) Vihdoin! Ja sama paikka kun Dessan pojalla.
Ei oo Niklaskaan pahemmin oireillu. Yöllä vähän heräilly itkemään, mutta kun oltiin viikonloppu mummolassa niin saatto johtua ihan siitä "oudosta" paikastakin.
 
Meillä puskee NELJÄÄ hammasta kerralla ylös!!! Ja tästä kukin voi päätellä miten meillä nukutaan yöllä. :D Oisin luullu että ei nukuta ollenkaan mutta toisin kävi kuitenkin. Poika herää noin kahden tunnin  välein itkemään  kipua, maitoa on annettava joka kerralla, muuten herää puolen tunnin päästä uudelleen.

No viime yö meni jo onneksi paremmin, kahdesti vain herättiin. Taitaa hampaat olla jo kiusannu  tarpeeks. Sääliksi ihan käy.

 
Täs on käynyt aikalailla just niin kuin aikoinaan arvelinkin. Nyt niitä hampaita näköjään tulee kuin sieniä sateella Eli ekan kulmahampaan jälkeen on tullut uusi esiin viikon välein, nyt niitä on yhteensä kolme. Keskialahampaat tuli nyt, eli mukavan näköinen rivistö koostumassa :)) Me ollaan kyl päästy silti helpolla, ei oo juurikaan vaikuttanut mihenkään... *koputtaa puuta*
 
Nyt pompsahti toinen hammas alas vasemmalle puolelle! yöllä poika on heräilly 2-4 kertaa, mut nukahtanu aina heti uudelleen kun oon laittanu tutin suuhun ja laskenu istumisasennosta selälleen. Tokihan en voi tietää johtuuko herääminen hampaista vai siitä, että ei nyt olla kotona, mutta aika helpolla tuntuu hampaat onneks tulevan. Mun äiti ja anoppi sano molemmat et eivät koskaan ole valvoneet lasten hampaidentulon takia. Toivottavasti tuo on perityvää.
 
Voi mahotonta näitä pienieä tiiperöitä . En ole tullut käyneeksi näillä sivuilla toviin enkä enää muistanukkaa enää et toisille tulee vasta ekoja hampaita .

Siinalla kun niitä on 10. Alhaalla on molemmin jo yhet poskihampaatki
 
Ja meidän tytölle on tulossa vasta ensimmäinen hammas ja ikää 10,5 kk. Vielä ei näy, mutta selvästi tuntuu.

Harjaus tosin on aloitettu jo hetki sitten, kun tyttö on niin kiinnostuneesti katsellut kun itse olen hampaitani harjaillut. Meillä on aina aamuisin yhteinen harjaustuokio
 
3. hammas vissiin puhjennut ylös vasemmalle...Yöt nukkuu tosi levottomasti ja kaluaa päivisin kaikkea mitä vaan saa suuhunsa tungettua...Alhaalla nyt siis 2 nysää ja nyt siis ylös eka...Ikää 11 kk ja viikko...

Myö harjataan hampaat aina iltapalan jälkeen ja alapuolella tulee kanssa kieli eteen...
 
Meidän tytölle puhkesi jokin aika sitten seitsemäs hammas, alas toinen kulmahampaista. Nyt ylhäällä on 4 ja alhaalla 3 hammasta.

Hampaat pestään kahdesti päivässä, aamupalan ja iltapalan jälkeen :-)
 
Meil Siinalla muuten ole ainoatakaan kulmahammasta vielä. Kaks komiaa poskihammasta alhaalla kylläkin mut ei kulmahampaita.
 
Ja tänne ei ole tullut yli kahteen kuukauteen uusia hampaita.

Edelleen siis 4 kpl, kaikki etuhampaat. Ja yläetuhampaat kasvoi kyllä tosi hitaasti. Nyt vasta  virnistäessä näkyy ylähampaatkin, ei menny ku pari kuukautta!
 
Takaisin
Top