Ensimmainen hammas!!!

Eemi03

Kommentoinnin ninja
Ohan tää ny uskomatonta mut hammas se on!!!! Piru viä ikää on vasta 3kk ja 3vk tasan!! Mä ajattelin ku tistaina oi sellanen päivä et tämä tyttteli vuoroin nauroi vuoroin itki ja välillä teki sitä yhtäaikaa. Tuntui silta et se on tullu oikeesti hulluksi[:D]. Mut sitäpä näyttää hammas teettävän tällä pienokaisella tuollaista.

Siis alhaalla edessä tuntuu sormeen pieni roso. Hyvin huonosti pääsee näkemään mut ehkäsiellä valkosta näkyy ja sormeen tosiaan tuntuu ihan selvästi.
 
Meillä poika kanssa kuolaa ihan kamalasti ja jäystää ikenillä milloin tissiä milloin nyrkkiä[:D]että oon kyllä odottanut koska puhkee eka hammas.
Meidän lapsista aikaisin hammas puhjennut nyt 9v pojalle,oli 5 kk kun eka hammas tuli.
Muuten ekat hampaat muilla tullut 7-9kk iässä vasta!
 
 
Mutta onnea ekasta hampaasta!![:)]
 
Tuollahan toisella palstalla yhden äidin vauva syntyi hammas suussaan[:D]
 
Onnea ekan hampaan johdosta :) Meillä kuolataan kans hirveesti ja kokoaika täytyy suussa olla jotain. Tuttiakaan ei enää ime ku puree[:D]
 
Meillä kans tehdään hampaita, näköhavaintoa hampaasta ei ole, mutta alhaalla ien tuntuu kovemmalta ja poika jäystää nyrkkejään koko ajan + kuolaa. Heti kun herää, tellää näpit suuhun ja alkaa pureksia [:)]
 
Mä ku katoin neuvolan kortista sieltä takaa mis on se taulukko et voi ruksata esim. koska kääntyny ekaa kertaa mahalleen, niin ensimmäinen hammas osio alkaa vasta 5kk ylöspäin. Ei mun muistaakseni Eemilläkään hampaat tullu todellakaan näin aikasin. Ihan varmasti oli yli puoli vuotias.
 Mä olen Elysee joskus kuullu et noita syntymä hampaita on johonki maailman aikaa vedetty pois. Ei varmaan nykyisin enää. elleivät kasva jotenkin erityisessä paikassa?

Sitähän voi kohta antaa porkkanaa jäyhättäväks ku on kalusto valmiina[;)], jo ennenku kiinteitä edes alotetaan[:D].
 
Meillä suvun vanhimmat sanoo että ekat hampaat voi olla suussa jo syntyessään tai sitte tulla vasta jopa 1,5 vuoden iässä, kaikki yhtä normaalia. Mutta suurimmalle osalle tulee kai tossa puolen vuoden tietämillä. Meilläkin kuolataan hirveesti ja varsinkin iltaisin suussa on pakko olla jotain koko ajan. Mikä tahansa muu kelpaa paitsi tutti.. Vielä ei kuitenkaan mitään tunnu..
 
2 hammasta jo [8D]Vau!

Mä kans odottelen, että koska tulee eka, ikää on jo kumminkin 5kk niin ei mahdottomuus. Nyrkit suussa täällä kans koko ajan..
 
Eemi: otitko äitiyspakkauksen tänävuonna? Meille ainaki siinä tuli lapselle hammasharja.
 
En ottanu pakkausta. Enkä ole vielä sitä harjaa ostanu. En muista enää yhtään miten se meni noiden ekojen hampaiden kanssa. Muistaakseni mitään tahnaa ei ainakaan käytetä vielä pitkään aikaan. Mut siihen mahdollisimman pehmeään harjaan pitäs alata totutteleen? 
 
Meillä näkyy molemmat alaetuhampaat tosihyvin ikenessä melkosen ylhäällä.. Puhkeemista vaan odotellaan....[:D]
 
Meilläkin näkyy kaks valkeeta kohtaa alaikenessä ja ne sormella tunnusteltaessa tuntuu kovilta. Tarkottaako se että ne on hampaita mitkä näkyy?? Ovat näkyneet jo pitkään.. En oo vaan tajunnu et ne voi olla hampaita. [:D]
 
meil kans on ikenes kaks valkost kohtaa ja ne on iha turvoksis välil ikää poitsul on 2kk 3vko 3pvä ja mikää ei kelpaa muuta ku nyrkki välil lutkuttaa tuttii ku alkaa väsyttää mut muuten lutkuttaa tumppuja(meil on sisäl niin kylmä et voi vaa hetkeks ottaa tumput pois) kait ne hampaat tulee ku on tullaksee... :)
 
Mahtaisko se hammas jo kohta puhjeta[&:]. Poika kuolaa ihan hulluna jäystää koko ajan nyrkkejään mun olkapäätä rannetta tai jotain muuta mikä on sopivasti. Vissii vähän kutiaa noi ikenet.. ja mistään puruleluista tuo ei ymmärrä mitään, lykkä kielen väliin ni ei se sit paljoo auta.. Söipä muuten mun ranteeseen fritsun..[:D]
 
Takaisin
Top