Ensimmainen hammas!!!

Sitä kolmatta pukkaa kovaa kyytiä. emoticon

Yläetuikenet iha punaset ja turpeet. Tyttö kitisevä ja helposti ärtyvä. Nyt illasta ehkä jo pientä rosoa sormen tuntui.

Ja ikää on siis 5kk ja 4pvä. Eka ja toka tuli silloin 3kk ja 3vk vanhana.
 
Nii ne molemmat ylä hampaat ovat puhjenneet.

Mä kauhulla odotan sitä kertaa ku Siina päättää purasta tissiä oikein kunnolla emoticon .
 
Meillä tuli molemmat alaetuhampaat kuukausi sitten (eli 3,5kk iässä) ja nyt kovasti tekee yläetuhampaita, sen verran kitinää ja ikenien hieromista.
Ja tissiä on purtu ja kovaa! Tyttö unohti sen noin viikossa hampaiden puhkeamisen jälkeen, mutta nyt on taas aloittanut puremiset (siitäkin päättelen, että ehkä kohta tulee lisää). Kuun alussa onnistui ihan haavoille puremaan, nyt ei oo vielä innostunut uudestaan riuhtomaan... ja jos alkaa, niin tämä maitobaari menee kyllä sitten kiinni. emoticon  En tahtois ruveta pullottelemaan, kun tyttö syö tunnin-kahden välein niin sais taas olla kaiket päivät vaan pulloa lämmittelemässä. Niin tietty niitä kiinteitä vois ruveta harjoitelemaan.. mut kun en mä haluais! :S
 
Meidän tytölle puhkesi ensimmäinen hammas pari viikkoa sitten, ja tänään aamulla huomasin toisen hampaan, kun tyttö innolla pureskeli mun sormeani emoticon

Vielä ei ole pureskellut rintaa, toivottavasti ei aloitakaan..
 
Meillä pullottaa alaikenet ihan kybällä, mut ihan vielä ei ole mitään tullut läpi. Puree, kuolannut on jo pitkään ja unet on kaikonneet pätkiin!!! Kaikkein surullisin asia on se.. eilen nukkui kolmet alle tunnin päikkärit, joista vikat vain kun mä hytkytin vaunuja.. heräs heti kun loppui. Ja arvatkaa oliko mulla toppahousuja? Ei ni.. Mut jospa tää tästä..
 
Huomasin eilen illalla tyttömme suussa vasemmalla alhaalla ihan perällä jotain terävää. Tänään sen tunsi vielä selvemmin. Voiko siis ensimmäinen hammas tulla muualle kuin eteen? Meillä ei nimittäin edessä näy hampaita vielä, mutta oireita on ollut jo jonkin aikaa. Nyt vähän helpottuneet. Huomasin jo aiemmin takana jotain, mutta äitini piti minua ihan pöhkönä ettei sinne nyt hammasta voi tulla tässä vaiheessa.. Tänään illalla mennään anoppia kattoon, saa seki työntää sormensa tytön suuhun ja sanoa mielipiteensä! Niin ja sinnehän ei tosiaan näe kun kieli on edessä ja kun laittaa sormen suuhun niin tyttö autuaasti imee sitä. Mut mitä muuta terävää siellä voi tuntua?!

Googlettamalla kattelin et ei ne hampaat välttämättä tuu kaikille samassa järjestyksessä, mut ei kenellekkään ole takahampaita aluksi tullut. Kyllä nämä vauvat saa äitinsä huolestuneeksi mitä ihmeellisimmillä asioilla..
 
Tintsu, ei meilläkään edessä näy vielä mitään, ihan on pehmoset ikenet :) Molemmin puolin sivuilla sekä ylhäällä että alhaalla näkyy&tuntuu että sinne olis hampia pukkaamassa, 4 yhteensä. Olen nyt joka päivä tarkistanut pojan suun, ekaa puhkeamista odotellaan. Ei ole kaukana :) En minä tiennytkään että on jotenkin epätavanomaista jos hampaita tulee ensiksi taakse emoticon
 
Emilia: emmä tiä onks se epänormaalia. Oon vaan kuvitellu et ekaks tulee etuhampaat.. Hyvä kuulla et teilläki noin päin :) Huojensi heti mieltä ku kuvittelin et meidän tyttö on jotenki outo.

(Mä vieritän syyn mun äidille joka tyrmäs mun epäilyt heti koittamatta edes niitä ikeniä!)
 
No kaippa niitä hampaita nähtävästi sit tulee mihin vaan ja järjestys milleen vaan. Anna vaan epäilijöiden kokeilla ikeniä nii eiköhän sit usko Tintsu.

Mä en taas saata uskoa tätä mitä just huomasin!!! Ne yläetuhampaat ku tuli ulos tuossa onkohan siitä ny kolme viikkoa vai kaks en muista nii ollenkaan ajatellu et sieltä ny vielä pukkais uusia. No johan tuolla näyttäis olevan molemmat yläkakkoset!!! Ja toinen etuhampaan vieres jo pitkällä. Toinen puhjennut ehkä ihan vähä aikaa sitten mutta tuntu ja näkyy selvästi.

Meillä siis jo 6 hammasta!!! Järkyttävää. Mitähän toi likka meinaa syödä ku on kohta jo täys hammasrivistö ennenkö toisilla tulee edes ekaa???
 
Mä haluan kanssa ne hampaat tolle neidille..... Kolme kk ollut oireet ja nyt on ollut ihan mahdottoman kiukkunen jo pitempään. Otan mieluummin riskin kipeitä tisseistä kuin tän känkkäränkän.... :)
 
Nysse on puhkaissut ikeneen pienen reiän: se toinen hammas alaalla!! Vielä pitää oottaa toisenkin tulemista, mutta kertokaas te jo hampaitasaaneiden äidit, että helpottaako pienen olo sitten?! Lupaattehan?! :D Meillä heräillään yöllä 1-2 tunnin välein... eikä ole nälkä.
 
En voi Mirde valitettavasti luvata. Ku meillä ei ole ollu ku ekasta hampaasta yhtenä päivänä jonkin asteista jakomielitautia. Nää seuraavat on tullu aikas huomaamatta.

Mut pidetään peukkuja emoticon  , että helpottaa.
 
En voi Mirde valitettavasti luvata. Ku meillä ei ole ollu ku ekasta hampaasta yhtenä päivänä jonkin asteista jakomielitautia. Nää seuraavat on tullu aikas huomaamatta.

Mut pidetään peukkuja emoticon  , että helpottaa.  
 
En voi Mirde valitettavasti luvata. Ku meillä ei ole ollu ku ekasta hampaasta yhtenä päivänä jonkin asteista jakomielitautia. Nää seuraavat on tullu aikas huomaamatta.

Mut pidetään peukkuja emoticon  , että helpottaa.
 
En voi Mirde valitettavasti luvata. Ku meillä ei ole ollu ku ekasta hampaasta yhtenä päivänä jonkin asteista jakomielitautia. Nää seuraavat on tullu aikas huomaamatta.

Mut pidetään peukkuja emoticon  , että helpottaa.
 
Pikkuruinen valkoinen täplä näkyy kun saa kielen pois edestä ja jotain terävää tuntuu. Ja nyt on kaikki mammatkin kokeilleet ja meinanneet, että kyllä sen täytyy hammas olla.. Meidän neiti vaan päätti olla erilainen ja pukata ne hampaat ihan eri järjestyksessä kuin muut emoticon

Sitten vaan odotellaan mihin seuraava hammas ilmestyy!
 
Eilen huomasin että alas eteen on tulossa hammas. viime yönä sai kaks kertaa isku kohtauksen eikä rauhottunu ku syliin. Muuten ok yö. Toivottavasti puhkeais nopeasti.
 
Ensimmäinen hammas täälläkin,
terävä puhjennut hammas..eli ei epäilystäkään.
Ei ollut vielä eilen ;)emoticon
 
Meillä ei vielä. Mutta pakko kertoa, kun näin viime yönä unta, että Niklas nappas raa'an porkkanan mun kädestä ja alkoi rouskuttaa sitä. Katsoin ihan ihmeissäni kun sai paloja siitä ja sitten katsoin suuhun niin alhaalla oli 2 hammasta ja ylhäällä neljäemoticon

Joo ei kauhean todellisen tuntuinen uni :D
 
Mikähän ihme tuota meidän neitiä vaivaa.. viimeiset 7 päivää on ainaki ollu iltaisin todella kärttyinen ja aika kärttyinen myös päivälläkin. Viime perjantaina kävin terveyskeskuksessa lääkärissä, mut ei ollu mitään korvissa eikä muuallakaan. Pulauttelee aika paljon. Päivisin nukkuu korkeintaan puolen tunnin/tunnin päiväunet, vaikka oltais vaunuilemassaki nii ei vaikuta uniin. Nukkuu jonku aikaa, valvoo, ja nukkuu taas hetken. Illat on ollu ihan kauheita noi viimeiset 7 päivää. ihan kauhea huuto joka ei meinaa loppua ollenkaan. Hammasta ei ole vielä näkynyt. kovasti kyllä syö käsiään ja yrittää myös mun sormiin tarttua ja laittaa suuhunsa. kuolaa valuu, mut ei vielä kovin paljoa. Yöt kyllä nukkuu enimmäkseen hyvin. Äiti ei oo nukkunu moneen yöhön juuri ollenkaan.
 
Takaisin
Top