Ensimmäisten yrittäjät

Hei pitkästä aikaa! Olen ollut tietoisesti täältä hetken pois, kun olen halunnut jättää vauvahaaveet hetkeksi taka-alalle, sillä tämän kierron jälkeen oli tarkoitus mennä verikokeisiin lapsettomuustutkimuksia varten. Eilen kuitenkin tein raskaustestin, sillä menkat oli pari päivää myöhässä siitä, milloin tuntemusten perusteella oli ovulaatio ja sieltä tuli elämäni ensimmäinen plussa!! ❤️ Pitää vielä tehdä digitaalinen testi jossain kohtaa, mutta kyllä oireiden perusteella tässä raskaana ollaan.

Huh, vaikea vielä tätä käsittää.. Varmasti seurailen ainakin hetken vielä tätä keskustelua ja toivon teille kaikille paljon plussaonnea!

Paljon onnea! :smiling face with heart-eyes:

Meillä tuli myös vähän erilainen kierto tähän väliin, ensin unohdin uusia reseptin letroihin ja sitten sain vielä koronan, melko lieväoireisena onneksi. Hoidoissa ei vaan nyt vielä päästä etenemään kun oli tarkoitus tehdä toinen inssi tässä kierrossa. No kokeillaan jos sieltä tulisikin luomuihme :red-heart:

Liukkarina meillä on käytössä kookosöljy, siitä ei ole siittiöille haittaa ja sitä on kiva käyttääkin.
 
Gyne sanoi mulle, että en saa pyytää letrojen uusintaa vaan sitten kun niillä on yritetty 6 kiertoa ilman raskautta nii voidaan todeta, että tää keino ei tepsyny.

Aloitin toissapäivänä ovistestien teon klo 14 aikoihin (gyne käski testata tohon aikaan, aiemmin testasin kahesti päivässä. Taidan testata jälleen kahesti/päivä sit kun testeissä alkaa näkyä enemmän väriä). Gyne ennusti ovulaatiota tälle viikonlopulle, mutta testeissä näkyy juuri ja juuri vain haamu. Menossa kp15 joten, senkin puolesta olisi ihme, jos ovuloisin jo nyt (ei oo ikinä ollu nii lyhyttä kiertoo). Clue ennustaa ovulaatiota kp20. Letrot ei siis mukana vielä tässä kierrossa. Semmosta kuuluu tänne
 
Toivottavasti plussa pärähtää pian!
Meille sitten melkein samoihin aikoihin piinailua, mulla ovis ennusteissa ti/ke.. ostin liuskat plussan metästykseen kun en ilmankaan voi olla :tears:

Greippi ja vehnänalkioöljy tässä kierrossa käytössä, ihan kuin olis vähän kosteemmat paikat, mutta tiiä näistä. Ei jaksa kauheen innoissaan enää olla..
 
Oon allerginen sitruksille niin toi mehu jää multa välistä, mutta mitä oon ovulaation aikoihin tehny on vältän liikaa kofeiinia, vältän Buranaa, hyvin vähän alkoholia, syön raskaaksi pyrkiville tarkoitettua monivitamiiniä (tätä tosin aina, ei vain ovisaikaan) ja Donaferty (gyne vinkkas, joten tää on uus. Myös joka päivä, ei vain ovis). Koetan myös puottaa painoo (nyt lievä ylipaino) ja jaksaa käydä edes viikottain kävelyllä.

Mitä muita vippaskonsteja kaikilla on käytössä?
 
Mä oon juonu tota greippimehua ennen ovista, ja joskus parissa kierrossa käytin macajauhetta. En oo sen suuremmin vippaskonsteja yritellyt :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Tai toki jalat kattoon hommailun jälkeen ja yhdessä kohtaa mietin jopa vyöhyketerapia-käyntiä, mutta tähän asti se on ollut vaan ajatuksen tasolla :Face With Stuck Out Tongue  And Closed Eyes:
 
Mies koittaa rauhotella ku hypin täällä onnesta, sain ovistikkuun plussan näkösen, ja tarkistin digillä: on plussa. Tallettelut aiemmin tänään osunee siis hyvin, mutta huomenna vois varuiksi uudestaan. Oon niin ilonen, koska mun diagnoosi oli nimenomaan se, et en ovuloi ja munasolut ei kypsy loppuun asti. Nyt luulisi ainakin kypsyneen, ku keho sitä haluaa irrotella. Sormet ristissä
 
Mies koittaa rauhotella ku hypin täällä onnesta, sain ovistikkuun plussan näkösen, ja tarkistin digillä: on plussa. Tallettelut aiemmin tänään osunee siis hyvin, mutta huomenna vois varuiksi uudestaan. Oon niin ilonen, koska mun diagnoosi oli nimenomaan se, et en ovuloi ja munasolut ei kypsy loppuun asti. Nyt luulisi ainakin kypsyneen, ku keho sitä haluaa irrotella. Sormet ristissä

Jes! Toivotaan nyt tärppiä! :red-heart::folded:
 
Mies koittaa rauhotella ku hypin täällä onnesta, sain ovistikkuun plussan näkösen, ja tarkistin digillä: on plussa. Tallettelut aiemmin tänään osunee siis hyvin, mutta huomenna vois varuiksi uudestaan. Oon niin ilonen, koska mun diagnoosi oli nimenomaan se, et en ovuloi ja munasolut ei kypsy loppuun asti. Nyt luulisi ainakin kypsyneen, ku keho sitä haluaa irrotella. Sormet ristissä
Kiva juttu, nyt vaan kovasti toivotaan että tärppää :smiling face with heart-eyes::folded:
 
Mies koittaa rauhotella ku hypin täällä onnesta, sain ovistikkuun plussan näkösen, ja tarkistin digillä: on plussa. Tallettelut aiemmin tänään osunee siis hyvin, mutta huomenna vois varuiksi uudestaan. Oon niin ilonen, koska mun diagnoosi oli nimenomaan se, et en ovuloi ja munasolut ei kypsy loppuun asti. Nyt luulisi ainakin kypsyneen, ku keho sitä haluaa irrotella. Sormet ristissä
Voikun tulis tärppi!! Onnea matkaan! :)
 
Niin mitä näitä kaikkia kikkakolmosia on? Greippimehu, vehnänalkioöljy? Mitä muita
Maca-pillereitä söin tuossa pari kiertoa. Gelee Royalejakin olen pillereinä pari kiertoa popsinut. Viimeisimpänä vippaskonstina on jatkuvasti jalassa olevat villasukat - japanilaisilla oli tähän joku uskomus, että kylmät jalat = kylmä kohtu, mikä oli pahasta :D sit koitin tuossa punkkua lipitellä oviksen jälkeen, kun siitäkin löyty jotain juttua.

Tieteellisesti hyväksytyistä vippaskonsteista on nyt käytössä letrozol, lugesteron ja inseminaatio. :Face With Stuck Out Tongue:
 
Liitynpä mukaan. Ollaan lähemmäs kolmekymppinen pariskunta ja vuoden alusta aloitettu yritys, mutta kuumeilua on jo noin vuoden verran takana. Oviksia en ole tikuttanut, mutta keväällä sekin tarkoitus aloittaa, jos ei ala mitään tapahtua.

Meillä oli ensin ajatuksena "tulee jos on tullakseen", mutta aiheeseen paremmin tutustuneena niin eihän tuota voi olla suunnittelematta. :No Evil Monkey: Ei se yrittäminen niin spontaanisti suju. Jälkikäteen ajateltuna on ollut ihan hakoteillä kun on luullut, että raskaaksi napsahtaa tuosta vain. Omituinen harhaluulo ihan yleisesti.
 
Liitynpä mukaan. Ollaan lähemmäs kolmekymppinen pariskunta ja vuoden alusta aloitettu yritys, mutta kuumeilua on jo noin vuoden verran takana. Oviksia en ole tikuttanut, mutta keväällä sekin tarkoitus aloittaa, jos ei ala mitään tapahtua.

Meillä oli ensin ajatuksena "tulee jos on tullakseen", mutta aiheeseen paremmin tutustuneena niin eihän tuota voi olla suunnittelematta. :No Evil Monkey: Ei se yrittäminen niin spontaanisti suju. Jälkikäteen ajateltuna on ollut ihan hakoteillä kun on luullut, että raskaaksi napsahtaa tuosta vain. Omituinen harhaluulo ihan yleisesti.

Tervetuloa joukkoon! :smiling-eyes:
Toivotaan teille lyhyttä yritystaipaletta :folded:
 
Täällä on pari päivää ollut närästyksen kaltainen fiilis kokoajan, tein nyt dpo11 testin (taisin tehdä jo dpo9 vai 10 yhen tän närästyksen takia mutta se on aivan täys nega) ja jotain siinä ehkä voi nähdä, mutta en oo varma tosiaan että onko vaan viivanpaikka. Menkkojen pitäis alkaa ~3pvä päästä, että pitänee tässä katella.
Pidän tallessa kans noi kaks että pääsee seuraamaan muuttuuko viiva

Onko muuten noi Raskauskeijun raskaustestit kuinka luotettavia ja herkkiä ollut teillä?

Vahvasti semmonen fiilis että se on viivanpaikka, vaikka oviksen bongasinkin tässä kierrossa ja oli sopivasti tallettelua, kun nyt ~9kk kuitenkin yritystä eikä plussaa.
 
Liitynpä mukaan. Ollaan lähemmäs kolmekymppinen pariskunta ja vuoden alusta aloitettu yritys, mutta kuumeilua on jo noin vuoden verran takana. Oviksia en ole tikuttanut, mutta keväällä sekin tarkoitus aloittaa, jos ei ala mitään tapahtua.

Meillä oli ensin ajatuksena "tulee jos on tullakseen", mutta aiheeseen paremmin tutustuneena niin eihän tuota voi olla suunnittelematta. :No Evil Monkey: Ei se yrittäminen niin spontaanisti suju. Jälkikäteen ajateltuna on ollut ihan hakoteillä kun on luullut, että raskaaksi napsahtaa tuosta vain. Omituinen harhaluulo ihan yleisesti.
Tervetuloa :)
Mun kaveri tuli tjottailulla raskaaksi, mutta hänelläkin meni 4kk että tärppäs. Hän kertoo heillä olevan seksiä miltei joka päivä, eikä useamman päivän seksitaukoja ole ikinä. Eli sinänsä kyllä sillä keinolla voi tärpätä, jos seksiä on tosiaan sitten 2–3 päivän välein kierron kohdasta riippumatta.

Mun aamulämmöt oli samat kuin tähänkin asti, toivon et huomenna olis alempana ja huomenna illalla myös ovis.
 
Täällä on pari päivää ollut närästyksen kaltainen fiilis kokoajan, tein nyt dpo11 testin (taisin tehdä jo dpo9 vai 10 yhen tän närästyksen takia mutta se on aivan täys nega) ja jotain siinä ehkä voi nähdä, mutta en oo varma tosiaan että onko vaan viivanpaikka. Menkkojen pitäis alkaa ~3pvä päästä, että pitänee tässä katella.
Pidän tallessa kans noi kaks että pääsee seuraamaan muuttuuko viiva

Onko muuten noi Raskauskeijun raskaustestit kuinka luotettavia ja herkkiä ollut teillä?

Vahvasti semmonen fiilis että se on viivanpaikka, vaikka oviksen bongasinkin tässä kierrossa ja oli sopivasti tallettelua, kun nyt ~9kk kuitenkin yritystä eikä plussaa.
Mä oon saanu paljon viivanpaikkoja raskauskeijun herkkiin testeihin. Täällä foorumilla on myös ollut kuvia, missä muut testit näyttää selvää plussaa, mut nää "herkät" on joko negaa tai tosi hailakka haamu. Eivät siis tosiasiassa oo herkkiä, plus näyttävät paljon viivanpaikkoja - ihan käsittämätöntä että tälläsiä on ok myydä :Face Without Mouth:
 
Mä oon saanu paljon viivanpaikkoja raskauskeijun herkkiin testeihin. Täällä foorumilla on myös ollut kuvia, missä muut testit näyttää selvää plussaa, mut nää "herkät" on joko negaa tai tosi hailakka haamu. Eivät siis tosiasiassa oo herkkiä, plus näyttävät paljon viivanpaikkoja - ihan käsittämätöntä että tälläsiä on ok myydä :Face Without Mouth:

Itsekin ostin näitä alkuun kun oli halpoja :tears:pitää ehkä käydä kaupasta ostamassa pregcheckin testejä. Ei oo luottamusta RFSU testeihinkään jotenkin kun ne ei näyttänyt mulla ovistakaan:No Evil Monkey:
 
Menkkojen olis kalenterin mukaan pitäny alkaa tänään, tai jopa eilen (monesti alkanut päivää ennenkun kalenteri sanoo). Ei vielä näy ainakaan. Perjantaina testi oli ainakin puhdas nega, ja nyt on viikonloppu mennyt kavereiden seurassa. Jos ei tänään ala, niin pitää varmaan huomenna tehdä seuraava testi.
Otin myös maanantaina kolmannen rokotteen, ja aika monilla on myös nää rokotteet vaikuttanut kiertoon jotenkin.
 
Menkkojen olis kalenterin mukaan pitäny alkaa tänään, tai jopa eilen (monesti alkanut päivää ennenkun kalenteri sanoo). Ei vielä näy ainakaan. Perjantaina testi oli ainakin puhdas nega, ja nyt on viikonloppu mennyt kavereiden seurassa. Jos ei tänään ala, niin pitää varmaan huomenna tehdä seuraava testi.
Otin myös maanantaina kolmannen rokotteen, ja aika monilla on myös nää rokotteet vaikuttanut kiertoon jotenkin.
Toivotaan että huomenna testissä olisi positiivinen yllätys :smiling face with heart-eyes:

Mä oon tosiaan luovuttanu tän kierron suhteen ja oottelen vaan menkkoja. Enää kuukauden päivät ensikäyntiaikaan. Oli mukava puhua miehen kanssa tulevasta ajasta kun hänkin sanoi jo odottavansa sitä, että saataisiin jotakin apuja/tutkimuksia meidän tilanteeseen. Jos vielä viime vuonna jännitti/ahdisti ajatus lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin hakeutumisesta, nyt me molemmat odotellaan sitä jo ’innolla’ jos tuota termiä voi tässä kohtaa käyttää :Grinning Face With Smiling Eyes::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Toivotaan että huomenna testissä olisi positiivinen yllätys :smiling face with heart-eyes:

Mä oon tosiaan luovuttanu tän kierron suhteen ja oottelen vaan menkkoja. Enää kuukauden päivät ensikäyntiaikaan. Oli mukava puhua miehen kanssa tulevasta ajasta kun hänkin sanoi jo odottavansa sitä, että saataisiin jotakin apuja/tutkimuksia meidän tilanteeseen. Jos vielä viime vuonna jännitti/ahdisti ajatus lapsettomuustutkimuksiin ja -hoitoihin hakeutumisesta, nyt me molemmat odotellaan sitä jo ’innolla’ jos tuota termiä voi tässä kohtaa käyttää :Grinning Face With Smiling Eyes::Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
Ihan sama olo minulla :) oli tosi korkea kynnys hakeutua hoitoon, mutta nyt on jotenkin paljon rauhallisempi olo. Mäkin tässä odottelen menkkoja, että pääsee taas kiinni seuraavaan hoitokiertoon! Ja oon hyväksyny senkin, että todennäkösesti tässä ei inssit riitä, ja mennään seuraavaks IVF jonoon, jossa voi vierähtää puoli vuotta. Tuntuuhan se pitkältä. Mutta se kuulostaa myös melkein lomalta! Tuntuu, että sit on ihan OK hetkeks unohtaa koko yrittäminen ja keskittyä muuhun. Kunnon hoidot on tulossa kun jaksaa hetken ootella. Tässä kun tämä yrittäminen on aika kovaa ollu mielen päällä ny viimeiset 2,5 vuotta niin kuulostaa ihan tervetulleelta pieni loma.
 
Takaisin
Top