Ensimmäisten yrittäjät

Kiitos kaikille paljon lämpimistä sanoista. Tilanne voi tosiaan muuttua näin alussa huonoksi nopeasti etenkin jos munasoluni eivät
ole olleet sitä priimaa, mutta juuri nyt olen tosi iloinen ja yritän elää paremmin hetkessä kuten tuolla joku teistä kannustikin. :smiling face with heart-eyes:

Maakku, mulla kanssa tässä vajaan vuoden aktiiviyrityksen aikana (jossa ollut niin monet itkut jne.) tuonut toivoa osin se, kun muut jo vähän pidempään yrittäneet ja etenkin itseni ikäiset tai minua vanhemmat (minä kohta 35v.) ovat onnistuneet - tai siis ainakin hedelmöittyneet. Ymmärrän siis pointin :smiling-eyes:

Silvera, mun mielestä myös alin vahvin kuvan perusteella. Mutta vielä kai nega. Olisko se ovis lähestymässä? :smiling-eyes:

Tsemppiä kaikille yritykseen, tämä ryhmä on ihana :red-heart:

Paljon onnea! :red-heart:

Paljon onnea Bluebelle! ♥️

Samaan aikaan niin iloinen toisen puolestaan, ja samaan aikaan niin harmissaan uudesta kierrosta. Nyt on kp7, Garminin kellon mukaan ovis on luultavasti kp11-kp17, yritän varmaan tässä kierrossa tikuttaa 2 kertaa päivässä, ettei menis ohi. Onneks miehellä on ensviikolla myöhempiä työvuoroja, niin on vähän enemmän aikaa illalla ja ehtii toivottavasti tallettelemaan enemmän.

Paljon onnea Bluebelle! ♥️

Samaan aikaan niin iloinen toisen puolestaan, ja samaan aikaan niin harmissaan uudesta kierrosta. Nyt on kp7, Garminin kellon mukaan ovis on luultavasti kp11-kp17, yritän varmaan tässä kierrossa tikuttaa 2 kertaa päivässä, ettei menis ohi. Onneks miehellä on ensviikolla myöhempiä työvuoroja, niin on vähän enemmän aikaa illalla ja ehtii toivottavasti tallettelemaan enemmän.

Miten sin kellon saa näyttämään oviksen? Mun polar alkaa olla vaihtokunnossa ja heräsin tässä kohtaa että saaks älykelloon tämmösenkii ominaisuuden!? Oura-sormuksesta saa lämmöt seurailtua kyllä..

Hajottaa, uuteen kiertoon taas. Eilen illalla alkoi vaatimaton tuhru ja yöllä vuoto. Tein kyllä aamulla puhtaan negatestin, kun epätoivoissani ajattelin tämän kaiken olevan vaan hämäystä, mutta ei.
Se ois kiertoa vaille vuosi täynnä eikä haamun haamua. Näinköhän se täytyis miehen kanssa pohdiskella lähdettäiskö kyselemään jotain apuja näihin vauvantekopuuhiin.

Miten sin kellon saa näyttämään oviksen? Mun polar alkaa olla vaihtokunnossa ja heräsin tässä kohtaa että saaks älykelloon tämmösenkii ominaisuuden!? Oura-sormuksesta saa lämmöt seurailtua kyllä..

Hajottaa, uuteen kiertoon taas. Eilen illalla alkoi vaatimaton tuhru ja yöllä vuoto. Tein kyllä aamulla puhtaan negatestin, kun epätoivoissani ajattelin tämän kaiken olevan vaan hämäystä, mutta ei.
Se ois kiertoa vaille vuosi täynnä eikä haamun haamua. Näinköhän se täytyis miehen kanssa pohdiskella lähdettäiskö kyselemään jotain apuja näihin vauvantekopuuhiin.
Mullakin garmin, sille annetaan tiedot sun kierrosta ja kai siitä laskee :) ei tee mitään hienoa analyysiä mun kuvitelmissa.

Harmi että pyörähti uusi kierto käyntiin! :(

Mä metsästelen ovulaatiota tässä. Eilen illalla olin olojen perusteella varma että tänään olis, mutta vielä vaan vilkkui testissä naama. Eiköhän se huomenna sit ole. Toivottavasti niin, jos menee lauantaille niin menee inssi sivu suun :Eyes: ja tänään ultra missä tarkastetaan kehittyneiden follien määrä!

Mullakin garmin, sille annetaan tiedot sun kierrosta ja kai siitä laskee :) ei tee mitään hienoa analyysiä mun kuvitelmissa.

Harmi että pyörähti uusi kierto käyntiin! :sad001

Mä metsästelen ovulaatiota tässä. Eilen illalla olin olojen perusteella varma että tänään olis, mutta vielä vaan vilkkui testissä naama. Eiköhän se huomenna sit ole. Toivottavasti niin, jos menee lauantaille niin menee inssi sivu suun :Eyes: ja tänään ultra missä tarkastetaan kehittyneiden follien määrä!

Aaaaa, odotan sun follisaldoa letrojen kanssa! :Eyes:

@Maakku kurja juttu :( toivotaan että tämä tuleva kierto olisi jo teidän kierto! Täälläkin yk13 eikä kertaakaan edes haamulaisia ole saanut ihmetellä :( mälsää..

@Nurppu toivotaan että se ovulaatio plussa tulisi nyt nopeasti! Tsemppiä :smiling face with heart-eyes:

Miten sin kellon saa näyttämään oviksen? Mun polar alkaa olla vaihtokunnossa ja heräsin tässä kohtaa että saaks älykelloon tämmösenkii ominaisuuden!? .

Ei siis varsinaisesti näytä, mutta sovellukseen saa kuukautisten seurannan ja sen perusteella se näyttää arvion. Sinne saa myös merkattua itse jos ja kun sen oviksen bongaa, ja muutenkin se muokkaantuu se arvio omien muokkausten/merkintöjen mukaan.

Liitteet

• Screenshot_20220113-125328.jpg
    Screenshot_20220113-125328.jpg
    175.4 KB · Katsottu: 59
Hei,
pidin pienen tauon tänne kirjoittelusta, kun ei ole ollut mitään uutta. Mulla on tiistaina gyneaika pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen takia. Otin ajan yksityiseltä, kun yritystä on takana vasta 5kk ja 20p. Viimeiset kaksi kiertoa 48p ja 54p. Pelottaa, että saadaanko apua vielä lainkaan. Turhauttaa ajatus siitä, että pitäisi yrittää täysi 12kk ennenkuin saa mitään apua tähän, että ovulaatiot tulee joskus ja jouluna. Lisäksi, lähipiiriini on syntynyt 4 lasta yrittämisemme aikana ja viimeinenkin ystäväni kertoi tänään raskaudestaan. Tiedän, ettei muiden onni ole itseltä pois, mutta oma tilanne harmittaa.

Onko kokemuksia, mitä gynen ensikäynnillä voidaan tehdä?

Hei,
pidin pienen tauon tänne kirjoittelusta, kun ei ole ollut mitään uutta. Mulla on tiistaina gyneaika pitkien ja epäsäännöllisten kiertojen takia. Otin ajan yksityiseltä, kun yritystä on takana vasta 5kk ja 20p. Viimeiset kaksi kiertoa 48p ja 54p. Pelottaa, että saadaanko apua vielä lainkaan. Turhauttaa ajatus siitä, että pitäisi yrittää täysi 12kk ennenkuin saa mitään apua tähän, että ovulaatiot tulee joskus ja jouluna. Lisäksi, lähipiiriini on syntynyt 4 lasta yrittämisemme aikana ja viimeinenkin ystäväni kertoi tänään raskaudestaan. Tiedän, ettei muiden onni ole itseltä pois, mutta oma tilanne harmittaa.

Hei pitkästä aikaa Mössö!

Mun kokemus viime syksyltä (silloin takana puoli vuotta yritystä) yksityiseltä gyneltä oli vähän kolkko. Sisätutkimus ja olankohautus että ei me mitään nyt vielä aleta ultraamaan tai muutakaan kun ei ole vuottakaan tahkottu ja ei tupakoida ja ollaan terveitä. Itsellä pitäisi olla ihan hyvänlaiset kierrot ja "kaikki kunnossa". Mutta kun ei vaan tärppää niin millään. Nyt olisi pikkuhiljaa se vuosi koitettu.

Toivottavasti sulle osuu kohdalle mukavampi gynekäynti.

Meillä mennään taas uuden kierron alkua, koitettava kasailla taistelutahtoa kasaan että jospa nyt!

Hei,

Hei, toivotaan että saisitte gyneltä vastauksia! Mä en oo varsinaisesti käynyt gynekologilla, mutta lääkäri on tässä vuoden mittaan tehnyt parikin sisätutkimusta ja kaikki näyttänyt ok. Siispä ei olla esimerkiksi ultrattu. Lääkäri sanoi viime käynnillä (elokuussa), että nyt vielä odotellaan että se vuosi tulee täyteen niin lähete voidaan tehdä ja päästään tutkimuksiin/hommaa eteenpäin. Marraskuussa tuli vuosi täyteen ja nyt odotellaan polin ensikäyntiaikaa. Meillekin todettiin, että koska ollaan vielä nuoria ensiyrittäjiä, päällisin puolin ainakin terveitä niin vuosi pitää tosiaan ainakin yrittää.. :( Pitkä aika se on, nyt 14kk takana. Toivottavasti kuitenki teillä onni suosisi nopeammin :red-heart: Viestini ei nyt ole kovin lohduttava, mutta onneksi jokaisen matka on omanlainen, eikä meidän kokemus määritä teidän kokemusta. Siispä laitan peukut pystyyn että saatte apua :smiling-eyes::folded:

Täällä on kp11, rupesin testaamaan ovistesteillä kp8 vai 9, ihan vaan nähdäkseni myös sen miten viivat kehittyy siitä alusta. Pikkuhiljaa alkaa viivat tummumaan.
Tänään oli tallettelua ja toivottavasti tällä viikolla enemmänkin kun miehellä myöhäisemmät vuorot tällä viikolla

Tein tänään dpo13 testin aamulla, mutta oli puhdas nega. Viimesestä terolut napista on yli vuorokausi, eli menkkoja edelleen odottelen. Alavatsassa jatkuvaa nipistelyä ja vihlontaa. Hieman taas turhauttaa, mutta näillä mennään. Voimia myös kaikille muille! ❤️

Meillä oli eka inssi viime perjantaina, nyt odotellaan tuloksia :) oli käynyt sen verran kova kato siittiöiden määrässä siemennesteen pesussa, että todennäkösyydet valitettavasti jotain 1% luokkaa. Eli kauhean kovaa luottoa ei nyt ole onnistumisesta. Mutta tietysti toivotaan parasta :)

Meillä oli eka inssi viime perjantaina, nyt odotellaan tuloksia :) oli käynyt sen verran kova kato siittiöiden määrässä siemennesteen pesussa, että todennäkösyydet valitettavasti jotain 1% luokkaa. Eli kauhean kovaa luottoa ei nyt ole onnistumisesta. Mutta tietysti toivotaan parasta :)

Toivotaan parasta, sehän riittää että yksi uimari löytää perille :red-heart::folded:
Tässä oma polku näyttää kohti hoitoja kulkevan enkä mistään mitään tiiä.. mutta kuinka monta hoitokertaa saa?

Toivotaan parasta, sehän riittää että yksi uimari löytää perille :red-heart::folded:
Tässä oma polku näyttää kohti hoitoja kulkevan enkä mistään mitään tiiä.. mutta kuinka monta hoitokertaa saa?
Julkisella ei ymmärtääkseni välttämättä ole mitään lukittua määrää hoitoja, mutta ainakaan kai inssejä eivät tee, jos eivät nää että siinä olisi järkeä. Jos on esim. heti alkuunsa liian vähän siittiöitä, pistävät kai suoraan IVF/ICSI jonoon. Meille oli kaavailtu 3 inssikertaa, jonka jälkeen olis uusi lääkäritapaaminen, jossa yhdessä keskusteltaisiin jatkosta. Mutta nyt oli puhe, että jos ensi kerralla on yhtä kova siittiökato, sit ehkä pitää jo kahen kerran jälkeen harkita sitä, että mentäis IVF/ICSI jonoon.

Hassusti päin, mutta oikealla on ~kp9, ja siitä vasemmalle päin etenee. Melkein joka päivä testannut, toi yks yksittäinen vaalean vihreä on raskauskeijun (pregcheckin oli loppu) ja sit pc vierellä vasemmalla on myös rfsu. Jännä että pc on ainoa missä on selkeitä viivoja.
Mitä luulette, onko toi aika keskellä oleva missä on myös rfsu vieressä nyt sitten ovis, vai tekeekö vielä tuloaan? Toissakierrossa sain vahvan viivan kp 14, ja toi ois ~kp 11, vaihteleeko oviksen aika useammalla päivällä? Toisaalta nyt on kp 13, että pari päivää vielä jatkamallahan se selviää että tummuuko.. kunhan tässä aamuisia mietteitä puran :D
Muokkaan vielä sen verran että oon tehnyt melkein joka päivä aamulla ja illalla, ja noi testit jotka on kiinni toisissaan on samaan aikaan tehty, mutta eri merkki vaan. Siks vähän jännä että toisessa merkissä ei näy ollenkaan ja toisessa selkeesti..

Liitteet

• IMG_20220118_073811.jpg
    IMG_20220118_073811.jpg
    2.1 MB · Katsottu: 101
Muokattu viimeksi:
Hassusti päin, mutta oikealla on ~kp9, ja siitä vasemmalle päin etenee. Melkein joka päivä testannut, toi yks yksittäinen vaalean vihreä on raskauskeijun (pregcheckin oli loppu) ja sit pc vierellä vasemmalla on myös rfsu. Jännä että pc on ainoa missä on selkeitä viivoja.
Mitä luulette, onko toi aika keskellä oleva missä on myös rfsu vieressä nyt sitten ovis, vai tekeekö vielä tuloaan? Toissakierrossa sain vahvan viivan kp 14, ja toi ois ~kp 11, vaihteleeko oviksen aika useammalla päivällä? Toisaalta nyt on kp 13, että pari päivää vielä jatkamallahan se selviää että tummuuko.. kunhan tässä aamuisia mietteitä puran :D

Mun silmään viides tikku oikealta on jo ovis plussa? :Smiling Face With Smiling Eyes:

Mun silmään viides tikku oikealta on jo ovis plussa? :Smiling Face With Smiling Eyes:
Just sitä kattelin itsekin että siinä tienoilla se on, kun nyt haalistuu jo. Luultavasti tän takia en viime kierrossa bongannut ovista kun about tässä kohti kiertoa vasta aloin testaamaan
No, jos näin oli niin ainakin toi yks talletus osu hyvin kohdilleen

Takaisin