Minkä pituinen luteaali sulla yleensä on? Mun ymmärtääkseni luteaalit ei muuten vaan oo välillä eri pituisia. Viime kierrossa mulla oli pari päivää pidempi kuin yleensä, ja siinä sainkin dpo10 alkaen testeihin haaleita haamuja jotka ei sit vahvistunu. Eli oli kuitenkin biokemiallinen raskaus, joku siellä yritti kiinnittyä, mikä aiheutti sen vähän pidemmän luteaalin.Täällä dpo15-16 jos ovistesteihin voi luottaa (niiden mukaan plussa 23.12. eli ovis 24.12. tai 25.12. joten toivottavasti laskin oikein). Menkkoja ei ole vielä kuulunut, mutta menkkamaista oloa (ei huono olo vaan sellainen perusmenkkatunne alavatsalla, pieni polttelu yms) on ollut jo viikon ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tässä kohtaa ehkä joku jo tekisi testin, mutta mä en vaan uskalla, pelkään niin paljon sitä pettymystä jos/kun tulee nega. Tämä on kuitenkin yk12 tms ja ei oikein ole uskoa luomuna onnistumiseen. Onko kenelläkään muulla ollut luteaalivaihe (vaihe ovulaation ja menkkojen alkamisen välissä) pidempi? Pelkään että nyt ne menkat loppui kokonaan ihan jostain muusta syystä, tyyliin kun lääkärissä on peloteltu ennakkoluulosi vaihdevuosilla matalahkon AMHn johdosta… Vaikka tuskin nekään nyt tulleen ihan yhtäkkiä kierto kun kierto kuitenkin ollut tätä ennen normaali. No, menkat voivat varmaan alkaa tässä vielä tänään tai parin päivän sisään jolloin vielä ehkä menisi normaalin puitteisiin…
Ymmärrän hyvin testipelon. Jos sulla ei oo pakottavaa tarvetta tietää just nyt, niin oottele vaan vielä hetki! Vaikka tuleehan se pettymys lopulta menkkojen muodossa kuitenkin jos sieltä ei plussaa olisi tulossa, eli se negatiivinen testi nyt olis vaan sen pettymyksen aikaistamista.
Lisäks on tietty mahollisuus, että et ovuloinutkaan tuolloin vaikka tuli LH piikki, ja oikea ovulaatio oliskin ollu vasta myöhemmin? Mut todennäkösempää on, että oli ihan oikeaan aikaan :)
Toivotaan kovasti parasta!