Ensimmäisten yrittäjät

Täällä dpo15-16 jos ovistesteihin voi luottaa (niiden mukaan plussa 23.12. eli ovis 24.12. tai 25.12. joten toivottavasti laskin oikein). Menkkoja ei ole vielä kuulunut, mutta menkkamaista oloa (ei huono olo vaan sellainen perusmenkkatunne alavatsalla, pieni polttelu yms) on ollut jo viikon ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tässä kohtaa ehkä joku jo tekisi testin, mutta mä en vaan uskalla, pelkään niin paljon sitä pettymystä jos/kun tulee nega. Tämä on kuitenkin yk12 tms ja ei oikein ole uskoa luomuna onnistumiseen. Onko kenelläkään muulla ollut luteaalivaihe (vaihe ovulaation ja menkkojen alkamisen välissä) pidempi? Pelkään että nyt ne menkat loppui kokonaan ihan jostain muusta syystä, tyyliin kun lääkärissä on peloteltu ennakkoluulosi vaihdevuosilla matalahkon AMHn johdosta… Vaikka tuskin nekään nyt tulleen ihan yhtäkkiä kierto kun kierto kuitenkin ollut tätä ennen normaali. No, menkat voivat varmaan alkaa tässä vielä tänään tai parin päivän sisään jolloin vielä ehkä menisi normaalin puitteisiin…
Minkä pituinen luteaali sulla yleensä on? Mun ymmärtääkseni luteaalit ei muuten vaan oo välillä eri pituisia. Viime kierrossa mulla oli pari päivää pidempi kuin yleensä, ja siinä sainkin dpo10 alkaen testeihin haaleita haamuja jotka ei sit vahvistunu. Eli oli kuitenkin biokemiallinen raskaus, joku siellä yritti kiinnittyä, mikä aiheutti sen vähän pidemmän luteaalin.

Ymmärrän hyvin testipelon. Jos sulla ei oo pakottavaa tarvetta tietää just nyt, niin oottele vaan vielä hetki! Vaikka tuleehan se pettymys lopulta menkkojen muodossa kuitenkin jos sieltä ei plussaa olisi tulossa, eli se negatiivinen testi nyt olis vaan sen pettymyksen aikaistamista.

Lisäks on tietty mahollisuus, että et ovuloinutkaan tuolloin vaikka tuli LH piikki, ja oikea ovulaatio oliskin ollu vasta myöhemmin? Mut todennäkösempää on, että oli ihan oikeaan aikaan :)

Toivotaan kovasti parasta!

Täällä dpo15-16 jos ovistesteihin voi luottaa (niiden mukaan plussa 23.12. eli ovis 24.12. tai 25.12. joten toivottavasti laskin oikein). Menkkoja ei ole vielä kuulunut, mutta menkkamaista oloa (ei huono olo vaan sellainen perusmenkkatunne alavatsalla, pieni polttelu yms) on ollut jo viikon ajan, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tässä kohtaa ehkä joku jo tekisi testin, mutta mä en vaan uskalla, pelkään niin paljon sitä pettymystä jos/kun tulee nega. Tämä on kuitenkin yk12 tms ja ei oikein ole uskoa luomuna onnistumiseen. Onko kenelläkään muulla ollut luteaalivaihe (vaihe ovulaation ja menkkojen alkamisen välissä) pidempi? Pelkään että nyt ne menkat loppui kokonaan ihan jostain muusta syystä, tyyliin kun lääkärissä on peloteltu ennakkoluulosi vaihdevuosilla matalahkon AMHn johdosta… Vaikka tuskin nekään nyt tulleen ihan yhtäkkiä kierto kun kierto kuitenkin ollut tätä ennen normaali. No, menkat voivat varmaan alkaa tässä vielä tänään tai parin päivän sisään jolloin vielä ehkä menisi normaalin puitteisiin…

Ymmärrän sin neganpelon, itsekin painiskelen sen kanssa.. dpo 11 ja kumma paineen tunne vatsalla. En vaan uskalla testata kun en halua sitä negaa katsella ja tuntea kuinka optimismi vaihtuu romahtaen pettymykseen ja tyhjyyden tunteeseen.

Peukkuja, oishan tässä meiän molempien vuoro jo plussata! :red-heart:

Minkä pituinen luteaali sulla yleensä on? Mun ymmärtääkseni luteaalit ei muuten vaan oo välillä eri pituisia. Viime kierrossa mulla oli pari päivää pidempi kuin yleensä, ja siinä sainkin dpo10 alkaen testeihin haaleita haamuja jotka ei sit vahvistunu. Eli oli kuitenkin biokemiallinen raskaus, joku siellä yritti kiinnittyä, mikä aiheutti sen vähän pidemmän luteaalin.

Ymmärrän hyvin testipelon. Jos sulla ei oo pakottavaa tarvetta tietää just nyt, niin oottele vaan vielä hetki! Vaikka tuleehan se pettymys lopulta menkkojen muodossa kuitenkin jos sieltä ei plussaa olisi tulossa, eli se negatiivinen testi nyt olis vaan sen pettymyksen aikaistamista.

Lisäks on tietty mahollisuus, että et ovuloinutkaan tuolloin vaikka tuli LH piikki, ja oikea ovulaatio oliskin ollu vasta myöhemmin? Mut todennäkösempää on, että oli ihan oikeaan aikaan :)

Toivotaan kovasti parasta!

Katselin aiempien kiertojen merkintöjä ja se on musta yleensä ollut 14 pvä (tai silleen, että sillon dpo14 on yleensä alkanut menkat, onkohan se sitten 13 vai 14 pvä?). Mutta kyllä se näyttää vähän vaihdelleen joskus 13-16 pvän välillä, tosin en tiedä ihan tarkkaan, koska en tiedä täsmälleen milloin ovuloin (teen testejä joka kk ja saan positiivisen tuloksen mutten ole varma onko ovis siitä seuraava vai sitä seuraava päivä vai joskus jopa sama, sehän ei ihan selvästi käy testistä ilmi kun niissä lukee yleensä, että ovis tulee ”24-48 h sisällä pos. tuloksesta”). Mulla ei yleensä ole kauhean selkeitä ovisoireita ja lämpöä en ole katsonut.

Katselin aiempien kiertojen merkintöjä ja se on musta yleensä ollut 14 pvä (tai silleen, että sillon dpo14 on yleensä alkanut menkat, onkohan se sitten 13 vai 14 pvä?). Mutta kyllä se näyttää vähän vaihdelleen joskus 13-16 pvän välillä, tosin en tiedä ihan tarkkaan, koska en tiedä täsmälleen milloin ovuloin (teen testejä joka kk ja saan positiivisen tuloksen mutten ole varma onko ovis siitä seuraava vai sitä seuraava päivä vai joskus jopa sama, sehän ei ihan selvästi käy testistä ilmi kun niissä lukee yleensä, että ovis tulee ”24-48 h sisällä pos. tuloksesta”).
Tuo itseasiassa taitaa vaihdella, että millon se sit tulee! Siks ei voi tarkkaan sanoa, ainoastaan arvailla (ellei oo jotain tarkempaa tutkimusta tehty!) Toisessa ketjussa vastikää oli puhetta tosta. Osalla tulee melkeen heti siitä piikistä, osalla plussa säilyy monta päivää ja ovulaatio voi tulla 2-3 päivää ekasta plussasta, ja osalla voi tulla monta piikkiä joista vast vikasta ovuloi! Tässä linkkiä mistä voi lukea lisää: https://www.miracare.com/blog/can-you-ovulate-twice-in-the-same-cycle/

Täällä varmaan on tietäjiä :Hugging Face:
Tajusin vasta nyt tässä kierrossa että ahaa voin tosiaan myös itse tutkia sitä valkovuotoani ja yrittää saada tolkkua onko mulla edes ovista vai ei :Face With Tears Of Joy: Olen tämän http://luomupimu.blogspot.com/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html?m=1 mukaan tutkiskellut tuota koostumusta ja veikkaisin että ollaan nyt tuossa kakkosvaiheessa (joskus kolmoseenkin viittaavaa) ja se alkoi perjantaina. Mitenköhän kauan menee että päästään ovislimoihin? Eteneekö tuo kuitenkin kokoajan eteenpäin että tuun jossain välissä kuitenkin ovuloimaan vai voiko tuo peruuttaakkin takaisin ykkösvaiheeseen?

Olo on ihan kuin kemian tunnilla kun tutkin silmä kovana millaset vuodot sieltä tällä kertaa tuli :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Tajusin vasta nyt tässä kierrossa että ahaa voin tosiaan myös itse tutkia sitä valkovuotoani ja yrittää saada tolkkua onko mulla edes ovista vai ei :Face With Tears Of Joy: Olen tämän http://luomupimu.blogspot.com/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon.html?m=1 mukaan tutkiskellut tuota koostumusta ja veikkaisin että ollaan nyt tuossa kakkosvaiheessa (joskus kolmoseenkin viittaavaa) ja se alkoi perjantaina. Mitenköhän kauan menee että päästään ovislimoihin? Eteneekö tuo kuitenkin kokoajan eteenpäin että tuun jossain välissä kuitenkin ovuloimaan vai voiko tuo peruuttaakkin takaisin ykkösvaiheeseen?

Olo on ihan kuin kemian tunnilla kun tutkin silmä kovana millaset vuodot sieltä tällä kertaa tuli :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat::Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

oletko kokeillut ovistestejä ja jos olet niin saatko niillä millaisia tuloksia? :smiling-eyes:

oletko kokeillut ovistestejä ja jos olet niin saatko niillä millaisia tuloksia? :smiling-eyes:
Joo oon! Ovistestit on näyttänyt nyt about samaa, selvästi näkyvää haaleaa.

Edit. Ja oon nyt 10 päivää testaillut päivittäin ja suuria muutoksia ei oo ollut havaittavissa

Kätevä linkki, erityisesti noiden (ällöjen mutta informatiivisten) kuvien takia! Käytän Fertility Friend appia lämpöjen seurantaan, ja siellä kans voi rapsata noita valkovuodon koostumuksia. Mulle ollu ihan epäselvää mikä on sticky, mikä creamy jne :D ainostaan ovislima itsessään on sellanen että sen tunnistan kyllä muista, kun oikeen lorahtelee sellasta kananmunan valkuaisen kaltasta limaa... Anteeks kaikille tästä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Kätevä linkki, erityisesti noiden (ällöjen mutta informatiivisten) kuvien takia! Käytän Fertility Friend appia lämpöjen seurantaan, ja siellä kans voi rapsata noita valkovuodon koostumuksia. Mulle ollu ihan epäselvää mikä on sticky, mikä creamy jne :D ainostaan ovislima itsessään on sellanen että sen tunnistan kyllä muista, kun oikeen lorahtelee sellasta kananmunan valkuaisen kaltasta limaa... Anteeks kaikille tästä :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
Musta tuntuu, että mulla ei oikeastaan ole koskaan sellaista ”hedelmällistä kananmunanvalkuiaista muistuttavaa…”. Pitää ehkä kysellä lääkäriltä tai sitten mulla on vaan mennyt se aina ohi. Monet kyllä sanoo, että se on ihan selkeää ja huomattavaa mutta mulla ei. Ovistestit kuitenkin toimii mulla ja ainakin kerran tapahtunut ovis on todettu lääkärissäkin, eli oviksen puutteesta tuskin on kyse.

Musta tuntuu, että mulla ei oikeastaan ole koskaan sellaista ”hedelmällistä kananmunanvalkuiaista muistuttavaa…”. Pitää ehkä kysellä lääkäriltä tai sitten mulla on vaan mennyt se aina ohi. Monet kyllä sanoo, että se on ihan selkeää ja huomattavaa mutta mulla ei. Ovistestit kuitenkin toimii mulla ja ainakin kerran tapahtunut ovis on todettu lääkärissäkin, eli oviksen puutteesta tuskin on kyse.
Joo, ja meilläkin jo kestäny kauan yritys vaikka tulee limat, että ei se ainakaan yksin mitään tee. :P

13D31553-DB37-463A-A535-02E070770900.jpeg

Tosi epätodellinen olo, mutta uskaltauduin nyt dpo17 tekemään testin (2 viivatestiä, ei ole digitaalista) ja tuli aika selkeät kaksi viivaa (laitoin nyt kuvankin). Mietin koko ajan menikö testaus jotenkin väärin tms. mutta kyllä kai tätä pitää uskoa, vaikka toki tilanne voi muuttua vaikka huomenna jos ihan toiseksi. :red-heart:

View attachment 109909

Tosi epätodellinen olo, mutta uskaltauduin nyt dpo17 tekemään testin (2 viivatestiä, ei ole digitaalista) ja tuli aika selkeät kaksi viivaa (laitoin nyt kuvankin). Mietin koko ajan menikö testaus jotenkin väärin tms. mutta kyllä kai tätä pitää uskoa, vaikka toki tilanne voi muuttua vaikka huomenna jos ihan toiseksi. :red-heart:
Ihanaa!! Paljon onnea!! Voikun tämä tulisi syliin asti! :))

View attachment 109909

Vau mitkä viivat! :red-heart: Yritä nauttia nyt tästä hetkestä, annan valtavan suuret tsempit ja paljon tarrasukkia pienelle matkaan, jotta kaikki menee hyvin! Ihana olo puolestasi :smiling face with heart-eyes:!

View attachment 109909

Vau, ihan sylintäydeltä onnea :red-heart:
Vähän helpottaa omaakin oloa, kun jollain onnistaa :smiling-eyes:

View attachment 109909

Komeat viivat!!! Niin paljon onnea ja pienelle lujaa pitoa. :red-heart:

Onnea bluebelle34 :red-heart:

Omanapailen röyhkeästi, laitoin liitteeksi mun o-testiarsenaalin. Näyttää tämän päiväinen tummemmalta ehkä hippusen? Tosiaan 1x päivä oon näitä tehnyt, nyt on kp 21 ja testauksen aloitin kp 12 (1.1)

Liitteet

• IMG_20220110_212113.jpg
    IMG_20220110_212113.jpg
    1.3 MB · Katsottu: 117
View attachment 109909

@Bluebelle34 aivan mahtavan hienot viivat! Onnea niin paljon sinulle plussasta :smiling face with heart-eyes:

Onnea bluebelle34 :red-heart:

Omanapailen röyhkeästi, laitoin liitteeksi mun o-testiarsenaalin. Näyttää tämän päiväinen tummemmalta ehkä hippusen? Tosiaan 1x päivä oon näitä tehnyt, nyt on kp 21 ja testauksen aloitin kp 12 (1.1)

@silvera tuo alin tosiaan on vahvimman näköinen. On kyllä aika pitkään tehnyt tuloaan,,, onko sulla normaalia pitkä kierto?

Kiitos kaikille paljon lämpimistä sanoista. Tilanne voi tosiaan muuttua näin alussa huonoksi nopeasti etenkin jos munasoluni eivät
ole olleet sitä priimaa, mutta juuri nyt olen tosi iloinen ja yritän elää paremmin hetkessä kuten tuolla joku teistä kannustikin. :smiling face with heart-eyes:

Maakku, mulla kanssa tässä vajaan vuoden aktiiviyrityksen aikana (jossa ollut niin monet itkut jne.) tuonut toivoa osin se, kun muut jo vähän pidempään yrittäneet ja etenkin itseni ikäiset tai minua vanhemmat (minä kohta 35v.) ovat onnistuneet - tai siis ainakin hedelmöittyneet. Ymmärrän siis pointin :smiling-eyes:

Silvera, mun mielestä myös alin vahvin kuvan perusteella. Mutta vielä kai nega. Olisko se ovis lähestymässä? :smiling-eyes:

Tsemppiä kaikille yritykseen, tämä ryhmä on ihana :red-heart:

@silvera tuo alin tosiaan on vahvimman näköinen. On kyllä aika pitkään tehnyt tuloaan,,, onko sulla normaalia pitkä kierto?
Viime kuukausi oli kevyet 56pv:rolling:
Lopetin pillerit lokakuulla, voi olla että ne vielä vähän sekoittaa pakkaa tai sitten on jotain ongelmia. Sen näkee sit ku saan oviksen kiinni ja kun (ehkä ja toivottavasti) kierto alkaa tasaantumaan.

Nyt oli taas eilistä tummempi viiva ja v-vuotokin eilistä vetisempää. Ehkä tytöt tästä vielä ovis saadaan aikaan!!:tears:

Takaisin