Ensimmäisten yrittäjät

Tervetuloa mukaan! Kuinkahan helpolla nuo terolutit määrätään? Oon miettinyt tässä itsekin käyntiä gynellä jos ei menkat ala tasoittumaan vaikka tosi lyhyt aika pillereiden lopetuksesta onkin. Jotenkin en vaan haluais odotella mitään puolta vuotta että tasoittuvat itsestään jos silloinkaan.. Confused Face

Aika helposti minä sain ne, ihan pyytämättä, kun menin hakemaan lähetettä lapsettomuuspolille. Terolut on sinänsä mieto lääke, sehän on vain hormonia, jota elimistössä muutenkin on. En tosin osaa sanoa, onko pillereiden jälkeen jotain aikarajaa.

Hei kaikille! Anteeksi jo etukäteen pitkästä viestistä, mutta pakko päästä purkautumaan jonnekin. Ja tämä ketju vaikutti niin ihanalta❤️

Elikkäs, olen itse juuri 30 täyttänyt ja mieheni on 33. Haaveena olisi ensimmäinen lapsi. Minipillerit jätin pois viime joulukuussa. Sieltä lähtien on ollut idea "tulee jos on tullakseen". Maaliskuussa kävin yksityisellä gynellä, kaikki kunnossa, jonka jälkeen on yritetty ajoittaa peiton heiluttelut erityisesti ovulaatio viikoille. Minun kierto on ollut jo usean vuoden 28-29 päivää. Ovulaatiotikkuja olen nyt käyttänyt muutaman kierron ajan. Hymynaama tullut aina ovis viikon keskiviikkona. Silti harmillisesti menkat alkoivat toissapäivänä :(

Lisäksi meillä tulee nyt melkoinen ongelma eteen.. Mieheni kulkee toisella paikkakunnalla töissä joka toinen viikko ma-su (eli on koko viikon siellä) , ja sitten on vapailla aina seuraavan viikon ma-su. Ovulaatio on aina miehen työviikolla, yleensä siis torstaina. No, olen tähän asti tehnyt etätöitä koronan vuoksi ja olen ollut miehen matkassa, hänellä on vuokra-asunto työpaikkakunnalla. Joten ei ongelmaa. Mutta nyt etätyöt loppuvat ja joudun itse olla toimistolla.. Eli raskautuminen on käytännössä mahdotonta :( menen hakemaan vasta ensimmäisen koronarokotteen ensi viikolla, ja jotenkin toivon että se muuttaisi kiertoani, että ovulaatio olisikin jatkossa aina miehen vapaa viikoilla. Oletteko jatkaneet yrittämistä rokotteesta huolimatta, vai pitäneet taukoa? Jossakin välissä oli kai suositus käyttää ehkäisyä 2kk rokotteen jälkeen. Voikohan menkkojen siirto pillereillä siirtää kiertoa viikolla eteenpäin? Menen ensi viikolla papakokeeseen, niin ajattelin siellä myös ottaa asian puheeksi. Ja nyt pian kun tulee vuosi yritystä täyteen niin kaiketi pitäisi johonkin tutkimuksiinkin jo päästä.

^ Ompas harmillisen kuuloinen työtilanne sielä..

Ei olla pidetty taukoa yrittämisessä koronarokotteen takia.. ollaan molemmat 29 ja ekaa koitettu saada alulle helmi-maaliskuusta alkaen. Yk 10 menossa siis.

Hei kaikille! Anteeksi jo etukäteen pitkästä viestistä, mutta pakko päästä purkautumaan jonnekin. Ja tämä ketju vaikutti niin ihanalta❤️

Elikkäs, olen itse juuri 30 täyttänyt ja mieheni on 33. Haaveena olisi ensimmäinen lapsi. Minipillerit jätin pois viime joulukuussa. Sieltä lähtien on ollut idea "tulee jos on tullakseen". Maaliskuussa kävin yksityisellä gynellä, kaikki kunnossa, jonka jälkeen on yritetty ajoittaa peiton heiluttelut erityisesti ovulaatio viikoille. Minun kierto on ollut jo usean vuoden 28-29 päivää. Ovulaatiotikkuja olen nyt käyttänyt muutaman kierron ajan. Hymynaama tullut aina ovis viikon keskiviikkona. Silti harmillisesti menkat alkoivat toissapäivänä :sad001

Lisäksi meillä tulee nyt melkoinen ongelma eteen.. Mieheni kulkee toisella paikkakunnalla töissä joka toinen viikko ma-su (eli on koko viikon siellä) , ja sitten on vapailla aina seuraavan viikon ma-su. Ovulaatio on aina miehen työviikolla, yleensä siis torstaina. No, olen tähän asti tehnyt etätöitä koronan vuoksi ja olen ollut miehen matkassa, hänellä on vuokra-asunto työpaikkakunnalla. Joten ei ongelmaa. Mutta nyt etätyöt loppuvat ja joudun itse olla toimistolla.. Eli raskautuminen on käytännössä mahdotonta :sad001 menen hakemaan vasta ensimmäisen koronarokotteen ensi viikolla, ja jotenkin toivon että se muuttaisi kiertoani, että ovulaatio olisikin jatkossa aina miehen vapaa viikoilla. Oletteko jatkaneet yrittämistä rokotteesta huolimatta, vai pitäneet taukoa? Jossakin välissä oli kai suositus käyttää ehkäisyä 2kk rokotteen jälkeen. Voikohan menkkojen siirto pillereillä siirtää kiertoa viikolla eteenpäin? Menen ensi viikolla papakokeeseen, niin ajattelin siellä myös ottaa asian puheeksi. Ja nyt pian kun tulee vuosi yritystä täyteen niin kaiketi pitäisi johonkin tutkimuksiinkin jo päästä.
Tuo 2kk oli siinä kohtaa kun ei ollut vielä tutkittua tietoa. Nythän rokotetta suositellaan myös raskaana oleville, joten en näe ongelmaa yrittämisessä. Toki olen kuullut, että myös ennenaikaisia synnytyksiä on saattanut aiheutua rokotteista. Itse otin kummatkin rokotteet käyttäessäni minipillereitä ja menkkoja ei tullut muutenkaan joten en ole huomannut hormonaalisia muutoksia niiden aikaan. Kysy terveydenhoitajalta joka rokottaa, heillä on tuorein tieto suosituksista. Beaming Face With Smiling Eyes
Kuulostaapa kerrassaan ikävältä ongelmalta... Jotenkin kuitenkin luottaisin myös siihen, että sunnuntaina tehdyt talletukset jaksaisivat pinnistellä torstaihin. Mutta kyllähän tuossa prosentuaaliset mahdollisuudet varmasti laskee. Mitenhän koti-inseminaation mahdollisuus, kannattaisiko selvittää?

Tuo 2kk oli siinä kohtaa kun ei ollut vielä tutkittua tietoa. Nythän rokotetta suositellaan myös raskaana oleville, joten en näe ongelmaa yrittämisessä. Toki olen kuullut, että myös ennenaikaisia synnytyksiä on saattanut aiheutua rokotteista. Itse otin kummatkin rokotteet käyttäessäni minipillereitä ja menkkoja ei tullut muutenkaan joten en ole huomannut hormonaalisia muutoksia niiden aikaan. Kysy terveydenhoitajalta joka rokottaa, heillä on tuorein tieto suosituksista. Beaming Face With Smiling Eyes
Kuulostaapa kerrassaan ikävältä ongelmalta... Jotenkin kuitenkin luottaisin myös siihen, että sunnuntaina tehdyt talletukset jaksaisivat pinnistellä torstaihin. Mutta kyllähän tuossa prosentuaaliset mahdollisuudet varmasti laskee. Mitenhän koti-inseminaation mahdollisuus, kannattaisiko selvittää?
Meillä lapsettomuushoidoissa lääkäri sanoi, ettei estettä rokotukselle ole missään vaiheessa, ei vaikuta hoitoihin eikä yritykseen muutenkaan.

Harmillinen tilanne teillä kyllä! Itse muokkaisin kiertoa niin, että hakisin kuukautisten siirtopillerit, niinkuin itse ajattelitkin, jolloin oviksen sais tulevaisuudessa tulemaan "oikealla viikolla". Tää koko raskautuminen on muutenkin niin arpapeliä ja tähtien asennosta kiinni, vaikka ajotus olisinkin oikea :D joten väärällä ajoituksella ajattelisin kyllä mahdollisuuksien vähenevän dramaattisesti, vaikka tokihan siittiöt muutaman päivän sinnittelevätkin :)

Noniin, virallinen yk 2 lähti käyntiin. Huusin huoltoaseman vessassa "jess" ku huomasin että menkat alkoi. Toki ois toivonut raskautumista mutta kun testi on negatiivinen, olen onnellisempi uudesta käynnistyneestä kierrosta kuin pitkittyneestä. Beaming Face With Smiling Eyes

Kiitos paljon jo tähän mennessä tulleista vastauksista Beating Heart
Minulla olikin tosiaan vanhaa tietoa. Mahtavaa ettei tarvitse rokotteen jälkeen odottaa sitä 2kk enää! Käyn ensi viikolla rokotteessa, ja seuraan kuitenkin jonkun aikaa että vaikuttaako jo se rokote itsessään kiertoon. Joillakinhan se on vaikuttanut. En ehkä vielä uskalla samaan syssyyn niitä menkkojen siirto pillereitä ottaa, ettei kierto mene aivan päälaelleen :D

Minä liityn nyt myös tähän seurueeseen :) Minä 34v, mies useamman vuoden vanhempi. Minulle lapsi olisi ensimmäinen, miehellä on jo lapsia aiemmasta liitosta. Yritystä takana nyt 2v3kk ja olemme siirtyneet kunnalliselle lapsettomuushoitoihin.

Hoitoihin hakeutuminen oli minulle ylitsepääsemättömän vaikea askel, mies hoiti meillä ajanvaraukset ja lähetteet ja muut. Minulle oli kovin vaikea myöntää tätä ääneen kellekään. Alustavissa tutkimuksissa ei ole löytynyt mitään syytä vaikeuksiin - miehellä normaali sperma, minulla AMH hyvä (4,2) ja follikkeleja oikein hyvin (molemmilla puolilla yhdeksän, eli 18 yhteensä). Ovulaatioitakin olen onnistuneesti aiemmin tikuttanut, nyt olen ollut niistä tauolla kun vuosi sitten gyne vinkkasi, että kannattaa vaan ottaa rennosti, voi tärpätä paremmin. Kiva neuvo tietysti, mutta eipä se tikuttamisen lopettanut mitään auttanut.

Nyt olen kuitenkin vähän rohkaistunut noista positiivisista tuloksista. Seuraava aika parin kuukauden päästä, jolloin pohditaan mahdollisia hoitoja. Nyt on taas sellainen olo, että ehkä tässä ei vielä ole heitetty pyyhettä nurkkaan!

"Rennosti" ottaminen ei ole tuottanut tulosta, joten nyt kävin taas ostamassa kasan ovulaatiotestejä, sekä ensimmäistä kertaa vähän douppiakin mukaan (greippimehu :D). Lähiputiikeista ei oikein muuta löytynyt (koitin metsästää gele royalea ja maca-pillereitä). Olen itse kovin tiedelähtöinen, eli tykkään kyllä keskittyä keinoihin, joilla on tutkimuspohjaista näyttöä. Mutta kun ei tässä foolihapolla ja d-vitamiinilla ole tuloksia tullut, niin vähän ajattelin lähestyä sillä kulmalla, että eikös placebo ole usein ihan toimiva lääke myös :D

Tänään alkoi uusi kierto, eli nyt kp1!

Noista Teroluteista, niin sain itse reseptin yksityiseltä lääkäriltä kun kerroin epäsäännöllisistä kuukautisista ja raskaustoiveesta. Kyseinen lääkäri ymmärsi heti huoleni ja hän myös pyysi olla yhteydessä mikäli Terokuuri ei auttaisi vauvahaaveissa. :)

Tervetuloa mukaan! Kuinkahan helpolla nuo terolutit määrätään? Oon miettinyt tässä itsekin käyntiä gynellä jos ei menkat ala tasoittumaan vaikka tosi lyhyt aika pillereiden lopetuksesta onkin. Jotenkin en vaan haluais odotella mitään puolta vuotta että tasoittuvat itsestään jos silloinkaan.. Confused Face

Tervetuloa uusille mukaan keskusteluun ja tsemppiä kaikille omiin vaiheisiin!

Täällä dpo 5-6 eikä mitään uutta, liian aikaista olisi varmaan testailla ja turhaan sillä mieltä pahoittamaan, kun varmaan taas sama juttu kuin aiemmat 10 kuukautta eli ei mitään. Mutta jos taas sama niin yritys jatkuu toivon mukaan taas ensi kerralla. Epätoivo ja stressi kyllä vaan kasvaa kuukausi kuukaudelta, toivottavasti sillä nyt ei ole vaikutusta onnistumiseen
sitten joskus, tästä kai on vähän ristiriitaista tietoa asiantuntijoidenkin kesken.

Onko kenelläkään kokemusta muuten letroista selittämättömään lapsettomuustilanteeseen? Lääkäri puhui niistä minulle aiemmin, mutta sitten ei kuitenkaan määrännyt niitä, kun progesteroniarvo oli hyvä (ja testienkin mukaan ovis tapahtuisi joka kk, tai siis ainakin LH-arvo siis nousee koska sitähän ne testit osoittavat). Mietin vaan että olisiko niistä kuitenkin voinut olla apua kokeilla niitä ennen kuin lähdetään vahvempiin hoitoihin, IVF:n jota lääkäri suositteli meille vuoden yrityksen täytyttyä… toki pitänee luottaa asiantuntijaan, mutta kun näistäkin on erilaisia kokemuksia. Ymmärtääkseni niitä on jotkut käyttänyt myös selittämättömään tilanteeseen, vaikkei ongelma vaikuttaisi olevan ovulaatiossa? Toki saatan olla väärässä.

Bluebelle34: teilläkö suositeltiin suoraa IVF:ää eikä inseminaatiota? Oletteko julkisella vai yksityisellä? Meillä myös selittämätön lapsettomuus, ja minulle jäi mielikuva että julkisella tässä tilanteessa varmaan aloitetaan inseminaatiolla. Mutta olimme vasta esikäynnillä, kahden kuukauden päästä tosiaan vasta käynti lääkärillä joka oikeasti puhuu hoidoista.

Täällä dpo 5-6 eikä mitään uutta, liian aikaista olisi varmaan testailla ja turhaan sillä mieltä pahoittamaan, kun varmaan taas sama juttu kuin aiemmat 10 kuukautta eli ei mitään. Mutta jos taas sama niin yritys jatkuu toivon mukaan taas ensi kerralla. Epätoivo ja stressi kyllä vaan kasvaa kuukausi kuukaudelta, toivottavasti sillä nyt ei ole vaikutusta onnistumiseen
sitten joskus, tästä kai on vähän ristiriitaista tietoa asiantuntijoidenkin kesken.

Onko kenelläkään kokemusta muuten letroista selittämättömään lapsettomuustilanteeseen? Lääkäri puhui niistä minulle aiemmin, mutta sitten ei kuitenkaan määrännyt niitä, kun progesteroniarvo oli hyvä (ja testienkin mukaan ovis tapahtuisi joka kk, tai siis ainakin LH-arvo siis nousee koska sitähän ne testit osoittavat). Mietin vaan että olisiko niistä kuitenkin voinut olla apua kokeilla niitä ennen kuin lähdetään vahvempiin hoitoihin, IVF:n jota lääkäri suositteli meille vuoden yrityksen täytyttyä… toki pitänee luottaa asiantuntijaan, mutta kun näistäkin on erilaisia kokemuksia. Ymmärtääkseni niitä on jotkut käyttänyt myös selittämättömään tilanteeseen, vaikkei ongelma vaikuttaisi olevan ovulaatiossa? Toki saatan olla väärässä.

Minulla on diagnoosi naisen määrittämätön lapsettomuus ja letrot käytössä. Ja inseminaatioita tosiaan julkisella kolme ennen ivfää. Letroja olen syönyt kuudessa kierrossa ja ne ovat lyhentäneet kiertoa ja aikaistaneet ovulaatiotestien plussaa. Kaksi inseminaatiota tehty, vielä ei tulosta.

Hei taas! Neljännet huonot uutiset ottivat sen verran koville että tuli hetki hiljaiseloa, mutta täällä ollaan taas.

Onpa kiva että mukaan on liittynyt uusiakin taas! Tervetuloa :) Valkoinenpeura, toivottavasti kierto loksahtaisi kohdilleen. Ja Mössö, isot pahoittelut <3

Meille tuli nyt sitten monien lykkäysten ja kiertoteiden kautta kutsu lapsettomuuspolille 22.12. Sieltä saakin sit joko erittäin hyvät tai huonot joulufiilikset aikaan... Ärsyttävää, kun esimerkiksi teroja ei tuota ennen saa kuin yksityiseltä. Odotellaan nyt sitten kuitenkin nätisti vielä tuonne asti, niin saadaan sitten asiaa kunnolla eteenpäin. Jos oisi tiennyt, kauanko lähetteen tekemisestä ("ihan muutamassa viikossa todennäköisesti tulee kutsu!") menee oikeasti jan saamiseen, oltaisiin haettu ne terot jo aikaa sitten :D

Sama juttu täällä, kuin Onnenomenalla. Selittämätön lapsettomuus, ja selittämättömät keskenmenot takana. Julkisella aloitettiin keväällä hoidot, ja tosiaan täällä sama että tekevät ensin 3 inseminaatiota ennen IVF:ään siirtymistä. Kaksi tehtiin, tukena Letrot, kolmas epäonnistui ovuloimattoman kierron vuoksi. Aloitettiin IVF-hoidot, mutta ihme tapahtui kesken hoitojen ja tulinkin luomusti raskaaksi, joten hoidot peruuntui tältä erää. Nyt sitten jännätään, miten tällä kertaa käy Beating HeartCold Face

Meilläkin selittämätön lapsettomuus ja letrot käytössä ovulaation varmistamiseen, minulla kierrossa epäsäännöllisyyttä jonkin verran, niin sen takia määrättiin. Miehellä siittiöissä pientä hitautta, mutta laatu kuitenkin vielä normaalin rajoissa. Nyt perjantaina tosiaan tehtiin ensimmäinen inseminaatio ja sama kuin muillakin, eli 3-4 tehdään ja sitten mietitään tarvittaessa IVF-hoitoja. Toiveet on kyllä korkealla, että tärppäisi jo inssillä ja gynekin oli sen suhteen optimistinen Clapping Hands
Mies on syönyt jonkun aikaa Inoman-vitamiinivalmistetta ja nyt oli myös siemennesteen laatu parantunut jo vähän koepesuun verrattuna, eli mahdollisuudet raskautumiseen on hyvät ja jännät pari viikkoa edessä Beaming Face With Smiling Eyes

Meilläkin selittämätön lapsettomuus ja letrot käytössä ovulaation varmistamiseen, minulla kierrossa epäsäännöllisyyttä jonkin verran, niin sen takia määrättiin. Miehellä siittiöissä pientä hitautta, mutta laatu kuitenkin vielä normaalin rajoissa. Nyt perjantaina tosiaan tehtiin ensimmäinen inseminaatio ja sama kuin muillakin, eli 3-4 tehdään ja sitten mietitään tarvittaessa IVF-hoitoja. Toiveet on kyllä korkealla, että tärppäisi jo inssillä ja gynekin oli sen suhteen optimistinen Clapping Hands
Mies on syönyt jonkun aikaa Inoman-vitamiinivalmistetta ja nyt oli myös siemennesteen laatu parantunut jo vähän koepesuun verrattuna, eli mahdollisuudet raskautumiseen on hyvät ja jännät pari viikkoa edessä Beaming Face With Smiling Eyes
Onnea matkaan, toivotaan että nappaa jo tästä ensimmäisestä inssistä! :) Ja oho, en tiennyt että on vitamiineja joilla miehen sperman laatua voi parantaa! Koitettiin joskus aiemmin googletella että onko millään mitään vaikutusta, ja jäi kuva että ei oikein ole tutkittua vaikutusta millään. Mutta tuohan kuulosti siltä, että oli oikeasti vaikutusta! Tosi hienoa! Pitäisiköhän vinkata miehelle, hänellä oli kyllä tutkimuksissa täysin normaali sperma, mutta ei kai siitä haittaa olisi jos niistä siittiöstä tehtäisiin supersiittiöitä ;D

Mahtavaa, onnea matkaan ja toivotaan pikaista onnistumista!Beating Heart

Täällä taas jännäyspäivät menossa.
En jaksa uskoa että tästäkierrosta saatiin mitään aikaiseksi kun töiden vuoksi meni ovulaatiopäivät ohi ja touhuiluja tuli vain neljää ja kahta päivää ennen ovulaatiota muttei sit oviksen aikaan Confused Face
Alkuviikosta pitäisi kuukautisten alkaa.. no odottelen rauhassa ja pääseepähän yrittään toivottavasti paremmalla ajoitus onnella seuraavaan kiertoon Beaming Face With Smiling Eyes
Tsemppiä kaikille tilanteisiinneBeating Heart

Takaisin