Kiitos tsempeistä & ymmärryksestä Aela!
Miehellä on edellisestä liitosta yksi lapsi, joka hänelle hyvin tärkeä. Tavallaan luulisi tällöin ymmärtävän oman lapsen tärkeyden myös minulle. Toisaalta tietysti samalla tilanne hänelle eri, ei ole ”pelkoa lapsettomaksi jäämisestä” eikä varmaan niin suurta ”tarvetta” saada tätä nyt yritettävää lasta kuin minulla. Tosin tilanne tietysti ollut sama koko yrityksen ajan, sellaiset 8 kk, joten siinä mielessä en tiedä mitä nyt on käynyt. Stressiä hänellä on kyllä muista asioista ja on vielä mielestäni eritystä ”stressaajatyyppiä”, mutta sitäkin on ollut jo aiemmin. Nyt on kuitenkin jälleen luvannut, että jatketaan projektia ja hoitojakin voidaan aloittaa - toki käytettävissä olevien rahallisten varojen puitteissa (ja jos nyt siis tulevassa lääkärikäynnissä, jossa viimeisimpiä testituloksia käydään läpi, näin suositellaan), mutta jotenkin häneen alkaa olla tässä vaikea luottaa. Yritän nyt kuitenkin uskoa sen mitä hän viimeksi on sanonut eli tämän. Mutta mielessä pyörii silti helposti ne kerrat hiljattain, kun hän taas sanoin hermostuneena jotain ihan muuta.. En tietenkään ole hänen kanssaan vai lapsen saamisen vuoksi vaan haluan myös olla hänen itsensä kanssaan, mutta olen kyllä myös sanonut, että en jaksa jatkuvaa vaihtelua asiassa joka minulle todella tärkeä ja että jos tulevaisuuden haaveet eivät kohtaa eikä ole joustoakaan niin vaikea jatkaa yhdessä. Toivottavasti en kuulosta itsekkäältä, mutta en voi kyllä luopua perheen perustamisen yrittämisestä vain siksi että hän taas muuttaisi mielensä, en voi elää vain miehen vuoksi. Olen ajatellut, että jos tästä ei mitään tule hänen kanssaan (en siis tarkoita fyysistä onnistumista vaan sitä että hän ei henkisesti haluaisikaan enää yrittää) niin olen valmis harkitsemaan jopa yksin. Toive lapsesta on aika suuri. Mutta nyt ei sentään olla ainakaan vielä ihan siinä tilanteessa.
Onpas Aela pitkiä nuo kierrot, harmillista. Toivottavasti niihin löytyy apua. Mitään asiantuntemusta minulla ei ole ja itselläni nuo kiertojen pituudet eivät ole olleet ongelmana (muita ongelmia kyllä on), mutta olen ymmärtänyt muiden kokemuksista, että kiertohäiriöt on yleensä korjattavissa… Tsemppiä!