Ensimmäistä odottavat

Täällä kanssa esikoisesta plussattu, nyt viikkoja 4+3, tehty noin miljoona plussatestiä :D Pohdittu ollaan miehen kanssa, että kuinka aikaisessa neuvolaan uskaltaa soitella? Meillä olisi huhtikuun lopulla reissuun lähtö ja olisi kiva ainakin siellä neuvolassa käydä ennen sitä. Eka ultra meillä päin on muistaakseni viikolla 10...
Minun alueen neuvolaan suositellaan soitettavan 5. tai 6. raskausviikolla. Soitin kun mulla oli 5+4 menkkojen mukaan, eli kuudennella raskausviikolla. Neuvolatäti olisi antanut ensikäynnin ajan jo rv8, mutta ei saatu sopimaan työvuorojeni kanssa, joten mulla nyt rv9.

Moikka, mä oon kans ensimmäisen odottaja. Mä oon ollut tuolla lokakuisissa, mutta varhaisultrassa la siirtyi 31.10 eli ajattelin että voisin vähän täälläkin heilua! :) odotan siis ensimmäistä ja oon 33 Helsingistä, syksyllä koin keskenmenon ja se vähän varjostaa mun odotuksen onnea, nyt kuitenkin ihan hyvät fiilikset vaikka viikko sitten olin ihan romuna henkisesti. Päivä kerrallaan :)

Täällä kanssa esikoisesta plussattu, nyt viikkoja 4+3, tehty noin miljoona plussatestiä :D Pohdittu ollaan miehen kanssa, että kuinka aikaisessa neuvolaan uskaltaa soitella? Meillä olisi huhtikuun lopulla reissuun lähtö ja olisi kiva ainakin siellä neuvolassa käydä ennen sitä. Eka ultra meillä päin on muistaakseni viikolla 10...

Minä soitin heti plussauksen jälkeen ja hyvä niin, koska täällä Helsingissä neuvola-ajat on niin pitkälle täynnä etten edes saanut ensikäyntiä omaan neuvolaan :eek: käyn toisessa neuvolassa ekan käynnin ja varattiin jo seuraava aika samalla omaan neuvolaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin että sinne asti päästään :)

Mä tosiaan itse soitin neuvolaan hyvin nopeasti plussan jälkeen. Oisko ollut 4+4 (siis pari päivää sitten). Mulla meni samantien eka aika vasta viikolle 9 (24.4), ei ollut ees tarjolla aikaisemmin, tää siis Espoossa.

Mä oon taas tänään tehnyt testin.... olisikohan tää kuudes yhteensä (plussa mukaan lukien). Mietin tässä, että mitenhän malttaisi nyt vaan olla raskaana kunnes toisin todetaan eikä koko ajan testata.

Hei! Meillä yritystä 2015 alusta asti. Ehdin juuri ostaa yli 500€:lla tarvikkeita ekaa IVF:ää varten, kun sainkin eilen raskaustestistä positiivisen tuloksen. Mies on pari viikkoa työreissussa, joten sekoilen itsekseni kotona. Pakko oli kertoa äidille, siskolle ja kahdelle kaverillekin. Ollaan kerrottu hoidoista perheille ja todella monille ystäville, koska on ollut aika raskasta, eikä jakseta uteluita ja vihjailua. Nyt onkin sitten outo tilanne, kun en aloittanutkaan pistoshoitojaksoa, jota jännäsin niin kovasti....

Hei! Meillä yritystä 2015 alusta asti. Ehdin juuri ostaa yli 500€:lla tarvikkeita ekaa IVF:ää varten, kun sainkin eilen raskaustestistä positiivisen tuloksen. Mies on pari viikkoa työreissussa, joten sekoilen itsekseni kotona. Pakko oli kertoa äidille, siskolle ja kahdelle kaverillekin. Ollaan kerrottu hoidoista perheille ja todella monille ystäville, koska on ollut aika raskasta, eikä jakseta uteluita ja vihjailua. Nyt onkin sitten outo tilanne, kun en aloittanutkaan pistoshoitojaksoa, jota jännäsin niin kovasti....
Onnea luomuplussasta! Todella ihanaa, että saitte luomusti alkamaan, mutta taitaa olla olo aika ristiriitainen olo? Mikä teillä on ollut lapsettomuuden syy? Me olemme läpikäyneet ICSIn ja sen myötä muutamat alkion siirrot. Meillä hoidon pääasiallisena syynä siittiöiden huono liikkuvuus. Minusta ei vikaa löytynyt, mutta nyt ar-ultrassa kokenut gyne arveli, että mulla olisi adenomyoosiini. Se selittää sen, että miksi tämä vaati useamman alkion siirtokerran.

Mä olen alkanut nukkumaan todella levottomasti. Olen nähnyt painajaisia nyt useampana yönä putkeen. Nytkin heräsin kesken kaiken ikävään uneen ja vessaan. Toivottavasti ei kovin pitkään tarvitse unta odotella....

7+4

Hei Janel!

Adenomyosiini, enpä ole koskaan kuullut moisesta, vaikka oon kahden vuoden aikana guuglettannut kaiken mahdollisen!

Meillä siittiöt ok, mutta mulla mulla on ollut hormonaalisia ongelmia, mm. lievää kilpirauhasen vajaatoimintaa, pcos ja liian lyhyt luteaalivaihe. Varmasti nämä kaikki liittyvät toisiinsa.

Saas nähdä, voiko kaikki olla hyvin, kun kaikenlaisia ongelmia on ollut...

Oon myös nukkunut pari viime yötä tosi huonosti. En meinaa saada unta. Pelkään, että tulee keskenmeno. Mittailen lämpöä ja kuulostelen vihlaisuja ja jännitän, tuleeko sittenkin verta. Aika matelee....

Hei Janel!

Oon myös nukkunut pari viime yötä tosi huonosti. En meinaa saada unta. Pelkään, että tulee keskenmeno. Mittailen lämpöä ja kuulostelen vihlaisuja ja jännitän, tuleeko sittenkin verta. Aika matelee....

Sama täällä, oon nukkunut kanssa todella huonosti. Mä kyllä nukahdan, mutta sitten heräilen yöllä monta kertaa (vessaan ja muutenkin) ja sit jossain kohtaa aamulla ei vaan enää uneta. Tänäänkin nousin ylös seiskan aikoihin, mikä on todella poikkeuksellista mulle viikonloppuna!

Lahja: mullekin tuo adenomyoosiini oli uusi asia. En tosin ollut milläänlailla yllättynyt, että tämä kyseinen gyne löysi jotakin poikkeavaa. Osasin jopa odottaa sitä. Multa on vuosia sitten tutkittu endometrioosia ja kaikenlaisia oireita on ollut aina. Siksi lähdettiinkin lapsettomuustutkimuksiin melko nopeasti, mutta luulin sen suurimman ongelman löytyvän itsestäni. Nyt tuo adenomyoosiini selittää kyllä kaikki nuo oireilut vuosien ajalta.

Mulla on kans ajoittain keskenmenon pelko. Oon yrittänyt tästä huolimatta rentoutua ja keskittyä muihin juttuihin. Jos menee kesken, sille ei vain voi mitään :sorry: Aika tosiaan matelee hitaasti, mutta samalla on hyvin absurdia, että siitä on jo kuukausi, kun tein positiivisen raskaustestin :woot:

Heei, Olen 21 vuotias ja täällä kans esikoinen tulossa, synnytys Kyssissä. Nyt on 6+0 (katotaan siirtyykö ensimmäisessä ultrassa) ja ensimmäinen neuvola 8+5. Vähän mietityttää mitä ekassa neuvolassa käydään, mut se selvii sit aikanaan. Täällä ootellaan ihan innoissaan ja toivotaan, että kaikki menee hyvin. Kiva tulla tänne lukemaan muiden juttuja ja keskustelemaan, koska ei olla vielä muille kerrottu raskaudesta. :happy:

Eilen meinas vaan paljastua raskaus! Meille oltiin järjestetty yllätys kihlajaisjuhlat ja kun muut ei vielä tiedä raskaudesta nii siinä sit iskettii skumppalasit kätee ja onneks porukka tuli heti onnittelee yms. ja sit vähän käännyn mieheen päin ja katon sillee et help ku en voinu juua sitä skumppaa ja olin sillee et joudutaanko nyt kertoo mut mies pelasti tilanteen ja nappas mun lasin joi äkkiä ja totes et mie en tykänny siitä nii hän joi sen ja kukaan ei epäilly mitään ja kukaan ei tajunnu edes etten oikeesti maistanu sitä. Puhuttii jälkikätee miehen kaa viel et oiskin ollu hyvä tilanne et sanoo et on meillä teillekin yllätys, mut aateltii kostaa ja käyttää toi aprillipäivä hyödyks ja sillon kertoa lähimmäisille. Katotaan kuka uskoo ja kuka ei. :laughing002 Mummolle käydään kertomassa jo perjantaina, koska en halua häntä jekuttaa.

Vähänkö hienoa Janel, että testistä on jo kuukausi! Eli aika kuluu sittenkin! Olen itse koittanut ajatella, että en voi keskenmenolle mitään, jos se tulee. Jos verta alkaa valumaan tai tulee kovia kipuja, niin sitten vasta kannattaa huolestua. Ja ultraa odotan kovasti.

Hauskat nuo nuo yllärikihlajaiset ja hyvä pelastus mieheltä! Mulla on viikon päästä sellaiset kosteat illanistujaiset työporukalla ja se onkin haastava tilanne... Ensin on illallinen ja sen jälkeen bileet. Oon jo ilmottautunut sinne ajat sitten.

Esittely-ketjuun jo kirjoitinkin vähän, eli esikoista täälläkin on tehty työllä ja tunteella lääketieteen voimin ja nyt se sitten olisi plussan puolella. Tänään rv 5+0, pääsiäisen jälkeen ultraan.

Vaikka raskautta on toivonut ja toivonut, joka piikin mahaan pistäessään ja hyperstimulaatiosta kärsineenä toivonut, että tämä onnistuisi, niin nyt kyllä hirvittää. Tuon "alun" oon jättänyt luonnon ja sairaalan asiantuntijoiden haltuun, teen kuten käsketään ja toivotaan parasta. Mutta nyt kun mun ja mun kehon pitäis pitää tuosta ihmisenalusta huolta niin oon vähän kauhuissani. Nyt ensimmäistä kertaa tämä jännittää ja hirvittää.

Janelin viestissä aikaisemmin oli paljon mullekin tuttuja juttuja, mutta kun sä oot nyt luottavainen, niin mulla on ihan päinvastoin. Kyllä tää tästä kun vaan malttaisi odottaa sinne ultraan asti.

Ethel: kyllä tässä tämä tunne skaala on välillä heittänyt rankasti myös sinne toiseenkin äärilaitaan. Taitaa osin olla hormoneista johtuvia mielialojen vaihtelua. :confused::hilarious: Mulla onneksi työ on pitänyt sopivan kiireisenä, ettei ole ehtinyt kovin paljoa ajatella. Oli kyllä eilen niiiiiin hupsua käydä ekalla neuvolakäynnillä, kun välillä ei osaa uskoa tätä raskautta edes todeksi. :hilarious:

Täälläkin yksi, joka odottaa esikoista. On tää kyllä jännää aikaa.. Tuntuu että koko aika tekee mieli lukea asiasta enemmän ja enemmän.

Ei olla vielä miehen kanssa kerrottu kenellekään, jotenkin tuntuu niin uskomattomalta ettei itsekään vielä käsitä tätä :)

Käytiin just tiistaina varhaisultrassa, ja sieltä se pikkuinen löytyi! <3 sydän löi jo hurjasti :) <3

Hei kaikki, täällä myös odotellaan esikoista, viime viikon maanantaina plussattiin ja tänään viikot 5+3, lasta yritetty puolisen vuotta ja nyt tärppäsi. :) Onnellista aikaa, mutta samalla pelottaa ja toivoisi, että olisi jo kriittisin ensimmäinen kolmannes takana. Me emme varanneet varhaisultraa eli odotellaan nt-ultraan asti, että nähdään siellä jonkun oikeasti olevan. Olen tähän mennessä säästynyt raskausoireilta ja sekös jos jokin saa päässä pyörimään ajatuksia, että mahtaako kaikki olla hyvin. Pissalla saan juosta, vatsaa turvottaa jonkin verran ja väsynyt olen, viime viikolla vatsaakin nipisteli, mutta mielestäni kuitenkin hyvin pieniä oireita. Ei kaikilla tietysti oireita esiinnykään ja nyt tosiaan niin alussa, että ehtii vielä oireet alkaakin. Salassa pidämme kaikilta, kunnes nt-ultrassa todettu kaiken olevan kunnossa :) <3 Niin jännää ja eihän tämä todelliselta tunnu. Eka neuvola viikolla 8+4, sitä odotellessa.

Viikko positiivisesta raskaustestistä ja tuntuu siltä, että siitä olis vuosi! Tää on mun tähänastisen elämän pisin viikko. Tätä asiaa ehtii nyt pyöritellä niin paljon, että aika jotenkin venyy. Ja esim. työt ei vois juuri vähempää kiinnostaa, niin niistäkään ei saa mieluisaa ajankulua. Mitenköhän tää ajantuntu jatkossa menee? Helpottaako jossain vaiheessa ja aika tuntuu juoksevan?

Mulla on kans ollut ajoittain työmotivaation puutetta. Varsinkin iltapäivisin väsymys on yleensä niin ankaraa, että keskittyminen ja pelkkä ajatteleminenkin on vaikeaa :sour:

Mulla on Lahja plussauksesta reilu kuukausi ja edelleen aika matelee tuskaisen hitaasti, ehkä viimeiset kaks viikkoa aika on sentään jo liikkunut johonkin... Ja työmotivaatio on aivan kans nolla joka on tosi outoa mulle kun yleensä oon niin työorientoitunut ja nautin työstäni tosi paljon :eek:

Takaisin