Miisa78
Näppärä viestien naputtelija
Terevetulemast Maiu joukkoon ! Mulla ei mies kulje mukana neuvoloissa, eikä töiden vuoksi ehtinyt ekaan ultraankaan.. Ei se hirveemmin ole haitannutkaan - olen vähän sellainen " itsenäinen kulkija" :) Jännittävää mennä loman jälkeen töihin, kun masu on tässä kesäloman aikana pullahtanut esiin
eikä ennen lomaa kukaan tiennyt
Vielä viikon verran lomaa jäljellä..
eikä ennen lomaa kukaan tiennyt
Kuulin tänään kaveilta (jolla 4. kuukauden ikäinen lapsi) että hänkin oli käynyt ultrassa ennen ekaa neuvolakäyntiä (vuosi sitten), koska tunnetusti kesälomien vuoksi aina ei neuvola-aikaa saa heti kun sitä haluaisi... Ole vain levollisin mielin, neuvolassa kyllä selitetään kaikki tarvittava ja aikaa annetaan myös sinun/teidän kysymyksille
Itse sain myös materiaalia kotiin raskaudesta ja odotusajasta. Itselleni tärkeintä on ollut saada kuulla sikiön sydämenlyöntejä
ja ne varmasti kuuluu ilman ongelmia vatsan päältä dopplerilla (aikaisin mitattuna, viikolla 9, kun eivät kuuluneet minulla, vasta kun lääkäri vaginaalisesti ultrasi). Vielä on rutkasti aikaa ennen synnytystä, meillä molemmilla n. 24 viikkoa!
miekin ruukaan välillä heräillä keskellä yötä miten sattuu, näinköhän se kroppa alkaa totutteleen yöherätyksiin :)
Horoskoopistahan Maiu tämä, Yonskun rakenneultrapäivänä (8.8) napsahtaa 32 mittariin. Vuosien perusteella tuntuu ihan ikälopulta, mutta en kyllä vieläkään osaa itseäni tuntea kovaa vauhtia keski-ikäistyväksi aikuiseksi. Täältähän löytyy varsinaiset leijonamammojen masubileet, liekö olleet tähdet maaliskuussa otollisessa asemassa. 
Mulla on jo kolmas lääke testissä, mutta mitään mainittavaa apua en ole niistä saanut. Olen jo vähän alistunut kohtalooni. En enää viitsi edes odottaa pahoinvoinnin tai närästyksen loppumista.
Mullakin on ollut käytössä Losecia vastaava lääke samalla annostuksella, mutten kyllä kokenut siitä olevan apuja. Nyt menossa Zantac 150 mg/vrk eikä tunnu sen kummemmalta sekään. Röyhtäily alkaa heti aamulla, kun juon lasillisen vettä. Rautalääkkeet tuntuvat kyllä pahentavan tuota närästystä, mutta niitäkin on pakko ottaa, kun hemoglobiini on sen verran heikoissa lukemissa. Kaikki pahoinvoinnista kärsineet ovat kyllä sanoneet, että lopputulos on kärsimyksen arvoinen. Että luotetaan sitten siiihen lausuntoon. 
Siinä mielessä kerrankin on jotain hyvää loman loppumisessa, kun pääsee sitten rakenneultraan. Meinaan udella sukupuolta, jos sen suostuvat kertomaan... Jännää!!
. Oon väsyny, kiukkunen, valtavamahanen (!), päänsärkynen ja aikaansaamaton, kalpea. Mutta kaiken tämän tietty kestän, jos saan oman rakkaan siitä palkinnoksi
! Mäkin röyhtäilen pitkin päivää ja oksentamisen lisäks yökin ilman, että mitään tulee ylös. En enää edes jaksa välittää kummeksuvista katseista kun oksennan esim. pakastepussiin kaupassa. Mä en pysty vettä juomaan (ilman Samarinia) ollenkaan kun se tulee ku ohjus takasin. Oon aina juonu noin 2 l vettä päivässä, joten tää on ollu mulle todella outoa.
) ymmärrän, ettei ne esikoisesta aina heti tunnu, mutta tuntuu vaan siltä, että kaikki muut niitä tuntee jo (kade). Täällä kanssa muuten masuasukki lähtee aina pois alta kun koitetaan sydänääniä kuunnella - neuvolantädille tuli viimeks jo vähän hiki kun metsästi sitä pitkin mahaa noin 15 min ennen ku sai ne sykkeet tarpeeksi pitkää aikaa kuuluviin
tuolta ylä-kyljestä