Ensimmäiset liikkeet

Kolmatta odotellessa, nyt rv 19+4 ja en voi sanoa varmaksi, että liikkeitä tuntis. Kyllähän se pistää huolestuttaan. Kaikista hankalin raskaus tähän asti, rv 16 sain äkillisen kivun vatsaan ja vuosin verta, mietin, oliko tää nyt tässä. Sitte 3 viikkoa ruskeaa vuotoa, sydänäänet kuuluu kuitenkin. Istukka takana ja edessä! Eipä ole ennen ollu kuin ekassa edessä ja tokassa takana. Ntultrassa kätilö kehui vaavia kiltiksi, oli liikkuvainen ja antoi hyvät mitat. RakenneU 10.2. ja en jaksa pysyä nahoissani. Mua vaivaa kun ei oo viel nimeä sovittu/päätetty kuten aikaisemmilla kerroilla tähän mennessä. Kai siit tulee huonoo karmaa jos semennään tekeen.... nyt vain tekonimet.
 
Ei vieläkään tuntemuksia liikkeistä, mutta eilisen rakenneultran jälkeen huojentunut olo. Jotenkin siinä ruudulla kun näkyi istukka jota se kaveri välillä aina "potki", niin enpä ihmettele ettei tunnu läpi liikkeet, kaveri kun on vasta 288g painoinen.. Olin vähän toivonut saavani ultrassa ahaa-elämyksen, että nähdessäni liikkeen tajuaisin yhdistää jonkun tuntemuksen liikkeeseen, mutta ei.. Ei auta kun odotella, ei tää kaveri nyt enää pitkään siellä minulta salassa liiku :)
 
Tunsin tänään kun vauvalla oli hikka :D muutenkin liikkuu kyllä aika vilkkaasti ja potkii kovin niin et jos jotain mahan päälle laittaa niin hytkyy. Hiljaisempia päiviäkin ja aikoja vielä välillä kyllä, potkii ehkä selkäpuolelle silloin.

Rv23+3
 
Täällä tuntuu jo kunnon potkuja ja möyrimisiä,tuli ultratessakin selväksi että on todella vilkas kaveri. Sydänääniä ei meinattu neuvolassa löytää,kun pujahti aina pakoon. :D mutta mulla onkin istukka takana,eli ei oo mitään välissä vaimentamassa. Viiikkoja 21+4 ja kokoa oli vaavilla n.440g.
 
Itse aloin tuntemaan potkuja siinä rv 18-19 paikkeilla ja nyt eilen mies tunsi ensimmäisen pienen potkun mahan päältä. :Heartred Aika monta potkua meni mieheltä ohi ennen kuin tuli se yksi tarpeeksi vahva.
Tänään rv 21+5
 
Täällä on nyt alkanu sellaiset iltavillit ettei pahemmasta väliä. Vauva tökkii kyllä pitkin päivää mut noin 20-24 myllää minkä kerkiää, varsinkin kun nukkumaan meen maha vaan hytkyy ja myllerrys käy. Herättää myös öisin liikkeillään. Ihanaahan se mut kun pitäis töissäkin viel jaksaa, ja tuntuu kyllä kropassa et vauvan asennot vaihtelee. Mut potkii vaan, helpottavaa kun ei tarvi siitä huolehtia. :)
 
Nukuin viimeyönä tosi huonosti ja heräilin aina asentoo vaihtaessa, ilmesesti meiän tyyppi valvoo yöt koska aina tuntu tökkäsyjä ja ekaa kertaa tunsin myös mylläyksiä :D ♡ mutta mulla huonosti nukkuminen ei siis johtunut vauvan liikkumisesta..
 
Voi miten mahtavaa tää on! Tyyppi pyörii ja hyörii taas tuntuvasti viikon hiljaiselon jälkeen. Ihanalta tuntuu! Nyt hää on kääntynyt vissiin eri päin poikittain kun isoimmat pomppaukset tuntuukin toisella puolen napaa... Miehen vanhemmatkin tunsi liikkeet tänään. Ovat riemuissaan!
 
Eilen illalla mieheni tunsi ensimmäistä kertaa pienen potkun! Sanoin, että nyt se potkii tavallista enemmän ja laitoin hänen sormet kevyesti siihen missä tunsin potkut. Olen ja kauan toivonut, että hänkin tuntisi jotain. Mulla on kuitenkin noita vatsanpeitteitä (siis rasvaa) jonkun verran niin varmaan heikentää tuntemuksia. Nyt rv 24+5.
 
Ei ole kyllä kyse ensimmäisistä liikkeistä enää, mut laitetaan nyt tähän ketjuun! Onko kukaan huomannut, että vauvalla olis jotain lempi asentoa tai lempi paikkaa mihin potkia? :D Mä en pysty makaamaan oikealla kyljellä ollenkaan kun tuntuu, että hän tunkee varpaitaan tuonne oikeaan reunaan, oikein huolella kaivelee siellä :D mut vasemmalla kyljellä ei samaa ei tapahdu :D Tykkää siis olla sivuttain jalat oikealla ja pää vasemmalla... Yöllä usein potkut tuntuu ihan navan yläpuolella, eli silloin on pää "alaspäin"..
 
Mulla on fiilis että vauva olis edelleen perätilassa, navan yläpuolella tuntuu voimakasta muljuamista ja usein siihen myös jää pallo, jonka voisin ajatella olevan pää. Voi toki olla peppukin :) mulla tuntuu kans oikealle puolelle liikkeet, välillä vihlaiseekin kylkeen kun oikeen muljuaa. Jos makaa selällään niin usein tuntuu se kova pallukka tuossa ylävatsalla, kun vähän tökkii niin lähtee muljuamaan.
 
Ei ole kyllä enää ensimmäisiä liikkeitä enää näillä viikoilla, mutta nyt jo pitemmän aikaa vauva on potkinut vähemmän (tai potkinut enemmän selkää) ja möyrinyt enemmän. Taitaa alkaa tila käydä ahtaaksi. Tässä aamulla taisin myös tuntea ensimmäisen hikan.
 
Täällä alkaa tosissaan tuntua et kohtalaisen kokoinen jäbä alkaa mahassa olla. Illat on sellaista möyrimistä että olo on välillä melko tukala ja nukahtaminen hankalaa. Toki iloinen että vauva liikkuu paljon niin ei oo siitä huolta.
 
Täällä liikkeet on pysynyeet koko ajan hillittyinä, ei mitään suurempia temppuja tai kipeitä potkuja. Oma rasva ja istukka edessä ylhäällä varmaan vaimentaa hyvin. Mulla tuntuu joka päivä oikeen rinnan alla sellasta "kutittelua" tai muljutusta :D en tiedä mikä mahtaa olla, onko jalka vai käsi. Potkuja tunsin kk taaksepäin vielä alhaalla mutten enää. olisiko typy sit kääntynyt pää alaspäin. Pitää neuvolassa kysyä ens viikolla.
 
Takaisin
Top