Ensimmäiset liikkeet

Tämä on kyllä yhtä huolta koko ajan. Ensin huoli onko tuulimuna tms. Sitten meneekö kesken, nyt jos ei liikkeet tunnu. Ite kyllä aattelen et liikkeet on niin hentoisia vielä et ei kannattais huolestua. Toki itseäkin huolettaa kaikki mahdollinen, ite kyllä pystyn kyllä dopplerilla kuuntelemaan sykkeet ja vauvan rymyäminen kuuluu selkeästi siinä. Silti mullakin päiviä ja iltoja et tuntuu et onko kaikki hyvin. Koittakaa naiset nauttia joulusta, kaikki on varmasti hienosti ja odotellaan liikkeiden vahvistumista nyt vaan :)

Juu, ei tässä sen suurempaa paniikkia ole :) Jos ei ensi viikolla ala mitään kuulua, niin sitten ihmettelen jo enemmän. Tosiaan niin hentoisia ne liikkeet vielä ja mulla on istukka ainakin osittain edessä. Vauvan pitää varmaan olla just jossain tietyssä kohdassa, että ylipäätään on mahdollista tuntua mitään.

Mulla 17. vko lähti just eikä tunnu liikkeitä (eka tulossa). Mahan kasvaminen on viikon sisään ollut todella huomattavaa, joten en ole huolissani [emoji4]

Parin iltapalaksi syödyn kinkkuvoileivän jälkeen alkoi mahassa hirmuinen ralli! Tuli ihan napakoita potkujakin. Kaikki hyvin siis :)

Potkuja oon tuntenu jostai viikolt 14-15 asti ja nyt jo selkeitä olleet viikkoja tänään 18+3 :)

Mulla on koko joulun tuntunut myllerrystä alavatsassa, kuplimista jo viikkoja, tänään vihdoin ekat selkeät potkut :) rv17+3. Ekaa odotan niin vähän saa viel arvailla, mut aika selkeetä tänään jo ollut.

Oi oi liikkeitä odotellessa. ensimmäistä kun odotan nii voi varmaan ensimmäiset jäädä huomaamattakin. mulla on istukka edessä niin kuulma liikkeitäkin tuntee mahdollisesti vasta puoli välissä. no pääasia että kaikki ois masussa hyvin :)

Minä en oo tuntenut vielä mitään :/ en edes kyllä tiedä miltä pitäisi tuntua :D

Mä oon pari kertaa miettiny et hetkone olikoha toi liike mutta en kyllä usko että oli :D

Mulla rv18+1 ja vajaan viikon varmasti tuntunu liikkeet. Ei siitä vaan voi erehtyä, alavatsassa muljahtelee niin perusteellisesti :D ihan siltä tuntuu kuin joku siellä muksis.

Mulla muutamana päivänä tuntunu ihan ku joku nipistäis mua mahasta sisäpuolelta :D en kyllä tiiä liittyykö mitenkään liikkeisiin,koska esikoinen täälläkin..

Mä oon pari kertaa miettiny et hetkone olikoha toi liike mutta en kyllä usko että oli :D

Sama homma. Tai sitten on, mutta tosi harvakseltaan on jotain muljahtelua. Ultrassa näkee että toinen jumppaa siellä tosissaan, eikä itellä ole mitään käsitystä tästä. :P Nyt rv 18+0 ja istukka on edessä. Ja ensimmäistä odotan.

Mulla on tosiaan tuntunut liikkeitä viikolta 14 saakka. Nyt 16+6. Kerran tunsin jopa yksittäisen hennon potkun. Tällä hetkellä tuntuu olevan jotenkin hiljaisempi kausi. Liikkeita tuntuu edelleen, mutta vaikuttaa siltä, että niitä olisi vähemmän kuin ennen. Ehkä ne siitä taas voimistuvat. Mulla on istukka oikealla sivussa, ehkä siksi aloin tuntea jo noin aikaisin.

Heti kun eilen valitin ettei liikkeitä tunnu niin tänään lölliessä sohvalla sain selvän potkun keskelle alavatsaa <3 tänään aiemmin ultrassa sydämenlyöntien lomassa ultraaja sanoi että on kova liikkumaan ja potkaisikin laitetta jossain vaiheessa :D

Mulla muutamana päivänä tuntunu ihan ku joku nipistäis mua mahasta sisäpuolelta :D en kyllä tiiä liittyykö mitenkään liikkeisiin,koska esikoinen täälläkin..

Nipistykset on varmaan enemmän jotain kohdun kasvusta johtuvia tuntemuksia. Liikkeet tuntuu aluksi enemmänkin muljahduksina,vähän kuin ilmakuplina :) ja potkuina sitten myöhemmin.

Nipistykset on varmaan enemmän jotain kohdun kasvusta johtuvia tuntemuksia. Liikkeet tuntuu aluksi enemmänkin muljahduksina,vähän kuin ilmakuplina :) ja potkuina sitten myöhemmin.
Aaaagh! Voi ku mä tunnen just enemmän ikäänkuin pieniä epärytmisiä sähköiskuja tai nipistyksiä... En malta odottaa selkeästi tuntuvia liikkeitä.
Milloin te olette saaneet tietää istukan sijainnista? Mä kysyin lääkärintarkastuksessa kun hän ultrasi,
mut hän ei pystynyt vielä sanomaan.

Mulla kerrottiin nt-ultrassa istukan sijainti viikolla 12+2, oli neuvolakorttiinki kirjoitettu.

Muokattu viimeksi:
Täällä myös epäily että istukka olisi edessä mutta siitä kerrotaan kuulemma vasta rakenneultrassa kun kyselin neuvolatädiltä miksei siitä istukan sijainnista sanottu mitään nt ultrassa

Takaisin