Ensimmäiset liikkeet

Täällä ensisynnyttäjä ja olen tässä jo mielestäni vkon ajan ainakin tuntenut "pomppuja". Vko 17+3 tällä hetkellä ja epäilinkin kovasti, että voiko jo nyt tuntua, mut en kyllä enää epäile! :) Niin selkeitä on! Ihan kuin kuplia poksahtelisi tuolla, ei juurikaan sellaisia hipaisuja tunnu. Ja selkeästi syömisen jälkeen tuntuu enemmän! Taitaa tulla jalkapalloilija...
 
Täällä 17+6 mutta liikkeitä ei tunnu.. Ensikertalainen olen ja istukka edessä, joten tiedän että ei niitä vielä tässä vaiheessa tarvitsekaan tuntea, mutta ahdistaa kun ultraan aikaa vajaa kaksi viikkoa, ja sydänäänet kuultu viimeksi kolme viikkoa sitten.. Vatsakaan ei ole ihan kauheasti kasvanut, oikein hyvin saa vielä peitettyä. Pääasiassa näytän edelleen siltä että olen lihonut, varsinaista vauvamasua ei vielä ole, tosin lievä ylipaino ja vatsaa oli ennestäänkin.. Oireitakaan ei ole enää, voin oikein mainiosti ja liikunta maistuu taas! Nämä kaikki yhteenlaskettuna kuitenkin aiheuttaa stressiä, toivottavasti siellä pienellä on kaikki hyvin...
 
Sienna,täällä viikkoja 17+5 ja samat tunteet! Ei oireita,eikä liikkeitä tunnu..ite kans yli kuukauden hermoilin että onko siellä mahassa enää edes mitään,mutta tänään oli neuvola ja sieltä ne sydänäänet löyty :) eli koita olla stressaamatta!
 
Voi, toivottavasti täällä sama homma.. Järki sanoo että kaikki on varmasti ihan hyvin, todennäköisyydet on kuitenkin jo tosi hyvät, mutta tunteet ailahtelee pelosta ahdistukseen ja välillä vaan hetken uskaltaa unelmoida.. Ihmismieli on kummallinen.. Olen ihan kahden vaiheilla soittaisinko neuvolaan ja pyytäisin onko mahdollista kuunnella ylimääräisen kerran sydänääniä, ja ensi viikolla saan ehkä kaverilta dopplerin lainaan.. No, pitää yrittää keksiä jotain muuta ajateltavaa ja tekemistä jotta aika kuluisi, 13 yötä rakenneultraan...
 
Täällä 17+6 mutta liikkeitä ei tunnu.. Ensikertalainen olen ja istukka edessä, joten tiedän että ei niitä vielä tässä vaiheessa tarvitsekaan tuntea, mutta ahdistaa kun ultraan aikaa vajaa kaksi viikkoa, ja sydänäänet kuultu viimeksi kolme viikkoa sitten.. Vatsakaan ei ole ihan kauheasti kasvanut, oikein hyvin saa vielä peitettyä. Pääasiassa näytän edelleen siltä että olen lihonut, varsinaista vauvamasua ei vielä ole, tosin lievä ylipaino ja vatsaa oli ennestäänkin.. Oireitakaan ei ole enää, voin oikein mainiosti ja liikunta maistuu taas! Nämä kaikki yhteenlaskettuna kuitenkin aiheuttaa stressiä, toivottavasti siellä pienellä on kaikki hyvin...

Kaikki on varmasti hyvin :) Mulla oli sama tilanne, vaimeita liikkeitä alkoi tuntua noilla kohdin kun sulla nyt. Vatsa ei oo sillee kasvanut kuin vasta viime viikolla alkanu kunnolla näkymään, nyt 21+3, mutta meillä on kaikki hyvin. Rakenneultrassa kaikki hienosti ja potkut voimistuu sit tosi äkkiä, nyt ne näkyy ja tuntuu vatsan päältä jo :) Kova huoli ollu itellä koko ajan vaikkei syytä ole ollut, ja aivan turhaan.
 
Kiitos tsempeistä, ihan oikeassa olitte.. :) Yltyi epäluulo ja uskonpuute niin pahaksi että soitin neuvolaan, ja sain käydä kuuntelemassa sydänäänet! Ihanaa saada varmistus, nyt pärjää pari viikkoa sinne ultraan ja sitten toivottavasti alkaakin jo liikkeitä tuntumaan pikkuhiljaa..
 
Mulle sanoi neuvolatäti heti alussa et aina voi soittaa ja pyytää päästä kuuntelemaan sydänäänet jos tuntuu, oon muutenkin kokenu helpottavaksi kertoo neuvolassa jos huolettaa tms. Oon kyllä sen tyyppinen ihminen et mua auttaa jos joku jaksaa sanoa et älä turhaan huolehdi kun asioille et mitään sillä mahda ja et suurin osa raskauksista menee hyvin. Kun niinhän se on
 
Mä rupesin hepuloimaan ja huolestumaan viikkoa ennen rakenneultraa. Menin avoimeen neuvolaan sydänääniä kuuntelemaan, ni johan helpotti paniikki!
 
Sienna1984, ihan samat fiilikset oli noilla viikoilla! Nyt mahassa on alkanut aikamoinen ralli ja "ohut" olemukseni on muisto vaan :) huoli pois vaan!
 
Minulla on viikon ajan tuntunut "elohiiri" välillä mahassa, ja olen nyt tullut siihen tulokseen, että ne ovat liikkeitä :D Kohta olisi oikea ja nyt on rv 18+3, joten olisi ihan mahdollista jo tunteakin liikkeitä.
 
Täällä kans kovasti odotellaan liikkeitä tuntuvaksi.. menossa 19+3. Sydänäänet kuului ainaki viimeksi neuvolas 18+0 joten eiköhän kaikki oo hyvin. Rakenneultraan vielä 1,5 viikkoa. Kauheeta panikointia tämä alkuraskaus. :D
 
Täällä alkanut pikkutyyppi potkia keskellä yötä niin et herään, omat haasteensa siinäkin. Niin se menee niinku yhessä raskaussovelluksessa oli et potkut on elämän keskiössä, jos vauva on hiljainen niin huolestuttaa ja jos potkii kovin toivoo että rauhottuis vähän :)
 
Missä kohtaa teillä tuntuu liikkeet? Minä tunnen "elohiireni" eli muljahdukset ja kuplat milloin navan alla, milloin alempana. Kohdussa kai onkin vielä tässä vaiheessa (rv 19) hyvin tilaa liikkua. Ensi viikolla rakenneultra!
 
Alkuun aika pitkään tuntui ihan tuolla häpykummun yläpuolella ja siitä vähän ylempänä aivan alavatsalla. Nyt pari viikkoa, nyt rv22+2, on tuntunut joka puolella navasta lähtien ja hiukan navan yläpuolellakin. Viikosta 20 lähtien alkoi liikkeet myös tuntua ja näkyä vatsan päältä kun alkoi tuntua ylempänä ja kovempana. Liikkeet oon tuntenut 17+2 lähtien.
 
Mulla samaan tapaan kuin Mimmiillä. Ensin tosi alhaalla, nyt ihan pari päivää vasta napaan asti. Nyt 20+2.
 
Alkuun aika pitkään tuntui ihan tuolla häpykummun yläpuolella ja siitä vähän ylempänä aivan alavatsalla. Nyt pari viikkoa, nyt rv22+2, on tuntunut joka puolella navasta lähtien ja hiukan navan yläpuolellakin. Viikosta 20 lähtien alkoi liikkeet myös tuntua ja näkyä vatsan päältä kun alkoi tuntua ylempänä ja kovempana. Liikkeet oon tuntenut 17+2 lähtien.
Mulla kans tuntui ihan aluksi suoraan kohdunkaulaa ja suolta kohden lantiomaljan sisällä. Sitten enemmän ihan alavatsalla ja lonkkaluiden luona. Alue kasvaa koko ajan kohti napaa, mut parhaiten liikkeet tuntuu navan aluisen vatsan alemmalla puolikkaalla. Nyt 22+4 liikkeet tuntuu jo vatsan läpi niin pontevasti että mun mies tuntee ne myös kun pitää kättään mun vatsalla leffaa katsoessa.
 
Muokattu viimeksi:
Rakenneultrassa selvisi että istukka on etuseinämässä. Yks päivä tuntui/näkyi selvästi vatsan läpi liikettä 8) liikettä alkoi näkyä vatsan läpi rvk22 lopulla ja rvk23 alussa
 
Takaisin
Top