Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kokeilet Mira mikä pysyy sisällä :)

Mulla ei oo oikein ruokahalua ja sekin mitä syön tulee jossain vaiheessa ulos. Varmaan laihdun tässä alussa :D Mut tosiaan oon iloinen että pahoinvointia, sillä se kertoo sen et joku tuolla varmasti asustaa.

Toki mulla pelko vielä mukana, varsinkin kun taas alkanut tulla reilummin valkkaria. Mut eikös sekin kuulu asiaan?

Mun suurin rakkaus kahvi aiheuttaa nykyään oksennuksen jo pelkkänä hajuna. :( paha olo vallannu illat ja aamut nuin että ainut millon pystyy syömään on iltapäivä. Sit sitä tankataanki ja paljon jos vaan pystyy. Ja ruuan pitää tosiaan olla helppo niellä ettei jää kurkkuun kutiammaan. :D

Jännittävää :) rv6+0 :) Mulla tissit olleet kipeät jo hyvän aikaa ennen plussaa ja edelleen,tuntuu et pahenee vaan. koskakohan ne rauhottuu :D Samoin ripuli kiusana ollut jo vähitään sen pari viikkoa :( Muuten olo aika jees.

Yöllä tuntui vähän kuin menkkamaista painetta alavatsalla,onkohan ihan ookoo ....
Tuo alaselkä meni lauantaina työn takia ja nyt alkaa vähän helpottamaan,kyllä ne vaan paranee ilman kovia lääkkeitäkin :) Muutaman paramaxin nappaillut, voltarenia suositteli apteekkari mut fyssari kehoitti etten laita,sitä ei kuulemma ole tutkittu onko haittaa vai ei ...

Joku kyseli muita oireettomia... minä :) Nyt 8+6 eikä oo ollu oikeestaa mitään. Satunnaista lievää ellotusta muistaakseni rv 7+ vai 6+ .. en muista. Väsyttää, mut saattais väsyttää muutenkin. Palelee, mut toisaalta nyt on syksy. Alkuun oli vähäsen niitä menkkajomotuksia ja repäsevii kipuja, viime aikoina on ollu hyyyvin lievästi pistävän tylppää kipua kohdun ja munasarjojen kohdilla. Repäsykipuja saattaa tulla lievänä yskiessä, aivastaessa tms. Ainoot ihan selkeet erot entiseen niin hengästyn helpommin ja esim. lenkillä joudun hidastaa jossain vaiheessa ja vaikkapa taaperon kantaminen yläkertaan piiputtaa ihan totaalisesti. Kahvia ei mee enää ku yks vajaa mukillinen aamulla ja illalla ei vaan tee mieli syödä, on ihan täys olo.

Pari viikkoa tauolla ollut huimaus taas palas... Nopeissa käännöksissä häviää havainto maan ja taivaan sijainnista. :confused:

Mulla meinas iskeä migreeni mut avasin ikkunat, hämärsin valoja ja laitoin pojille dvd pyörii. Ku päivällishajut tuulettu,pojat rauhoittu 15 min sohvalle ja minä pääsin istuu ja hengittää niin helpotti. Nyt onneks mies tullut kotiin ja laittaa poikia nukkuu pikku hiljaa. Mä makaan sohvalla. Kännykän kirkkaus ihan minimiin säädetty, muuten pahaaolo yltyy ja migreeni tulee kaveriksi.

Tietääkös kukaan kuuluko päänsärky alkuraskauden oireisiin? Itellä jomottanu pää monta päivää sen verran että oon särkylääkettäkin siihen ottanu kun muuten pystyny olla. Mietityttää vaan että oonkos tulossa kipeäks vai voisko tää johtua täst raskaudest ??

Mulla ainakin on ollut pään särkyä mut saattaa toki johtua noista matalista sokereista ja pahoinvoinnin määrästä. :( jostaki ainakin oon lukenu että alussa voi särkee päätä.

Mulla on ollut migreeniä aiemmin. Edellisessä raskaudessa päänsäryt tuli päivittäisinä heti, kun pahoinvointi loppui. Sitä kesti parisen viikkoa. Lääkäri meinasi, että oli aivan normaalia raskauteen liittyvää. Toki vielä herkemmin voi tulla, jos on migreeniin taipuvainen.

Bnt, mulla särki ekassa raskaudessa päätä 2viikkoa putkeen ja siis nimenomaan alkuraskaudessa. Luulen että liittyy hormoneihin, koska mulla särkee päätä aina paripv ennen menkkoja :o

Jep,ekassa raskauvessa pääkipu ja pahoinvointi oli melkein joka päiväistä muistaakseno rv 20 asti..arvot olivat koko ajan todella hyvät:mad: Nyt sit täällä pahoinvointi alkanut tosissaan joka kestää koko vuorokauden ympäri sekä pää kipu tuntus tulevan nyt myös kuvioihin :sad001 Jospa tää ei kestäis sinne rv 20 asti.. oon nyt jo aivan zombi ja vikkkoja reilu 6. :confused: Alle viikko ekaa ultraan :grin Nii ja ruoka ei mene alas.. ainoastaan suolainen naposteltava ja hedelmät..

Joo se voi toki olla se vaahtoava aine mikä aiheuttaa sen suun kuivumisen - fluori on silti aikamoinen myrkky mitä en itse henk.koht. suostuisi käyttämään varsinkaan raskaana ollessani. Mutta tietysti nää on sellaisia salaliittoteoriajuttuja ja ymmärrän täysin myös virallisterveellisen näkemyksen enkä ketään sen noudattamisesta tuomitse. Toivottavasti mun luomutahnojakaan ei tuomita ;-)

En kyllä tiedä oliko toi hyvä vai huono uutinen että saattaa johtua raskaudesta :D Noh, ehkä näillä tiedoilla uskaltaudun kuitenkin sitten salille huomenna menemään kun muita kipeytymiseen viittavia oireita kuitenkaan ole (paitsi palelu ja väsymys mut nekin nyt on vähän miten on ku tässä kerta raskaana ollaan).

Ootteko muuten te muut päänsärkyraskauspotilaat vaan kärvistelleet päänsärkyjen kanssa vai ootteko ottanut särkylääkkeitä siinä vaiheessa kun on jatkunut viikkoja (ja miten usein)? Itseä jo nyt tän toisen särkylääkkeen(paracetamolia) jälkeen on mietityttänyt, vaikka siis otin päivän tauon jälkeen vasta seuraavan että onkos tää nyt ihan ok :?

Tuutikki: toivotaan ettei menis samal taval sulla kun viimeks, olis tossa pahoinvoinnissakin varmasti jo tarpeeks.

Kyllä noita särkylääkkeitä (paracetamol,panadol) saa ottaa mun mielestä ihan isonkin annostuksen kerralla,kannattaa vaikka neuvolasta tai apteekista sitä määrää kysyä. :) Ja neuvolasta sanoivat ykköstä odottaessa äippä poliklinikalla että buranakaan ei niin hirveän vaarallista ole silloin tällöin jos oikeasti muu ei enää auta. Toki enää 3/3 vaiheessa buranan käyttö kielletty mutta alku ja keskiraskaudessa harvakseltaan ei pitäisi haittaa olla.. itse käytin ykköstä odottaessa juurikin viikoille 20 ihan buranaa koska olisi varmaa pää räjähtänyt ilman :confused:

Mulle neuvolassa sanottiin, että just panadolia voi ottaa kipuihin periaatteessa huoletta.

Otan aina särkylääkkeitä "ihan huoletta" päänsärkyyn varsinkin. Migreeni on tähän se suurin syy, ettei vaan äidy kohtaukseksi asti. Ja just parasetamolia ihan tappiin asti raskaana. Sit on noita migreenin täsmälääkkeitä myös tarvittaessa.

Mul on ollu neljä migreenikohtausta tän raskauden aikana ja oon ottanu panadolia pahimpaa kipuun. Mulla ei ole diagnosoitu migreeniä et tää raskaus on sen nyt saanu aikaan, joka on neuvolan terveydenhoitajan mukaan normaalia, siinä mielessä että hormonit on aiheuttanu sen. Hänkin sanoi että panadol ok. Ens viikolla on lääkäriaika et kyselen noista lääkeasioista lisää.

Aamu alkanut yllättävän hyvin vaikka paluu arkeen koittikin. Töissäkin oon saanu vielä tähän asti pahan olon pidettyä kurissa. Mut piti itkut tirauttaa kun katsottiin ton hoidettavan kanssa semmoista yllättävän surullista ohjelmaa. :D tai ainakin minusta se tuntui siltä. :)

Takaisin