Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täälä lähti 7.viikko käyntiin :Heartpink Pahoinvoinnit loppunu ja neuvolaan siitä olinki yhteydes mutta meinasivat että on iahn normaalia ku ei mun äitillä eikä siskollakaa oo ollu missään raskaudes kovia pahoinvointia ja ittelläki kaikki muut oireet tallella (arat tissit, palelu, väsy, jatkuva nälkä :D ) mutta onneksi saan silti oman mielenrauhan takia huomenna jo mennä neuvolaan että ultrataan jeee :Heartred

Hei kannattaa kokeilla ton hampaiden harjaus-yökkäilyn hoitoon fluoritonta hammastahnaa. En nyt ala paasaamaan fluorin myrkyllisyydestä, mutta ainakin mulla fluorillinen tahna kuivas suuta niin kauheasti että meinas aina välillä yrjö tulla ihan ilman raskaana oloakin.

Onko kellään huimauksen yhteydessä korvien soimista/huminaa? Mulle tulee välillä korviin jännä tunne ja yhdistäisin sen huimaukseen. Viime viikolla neuvolassa verenpaineen ja Hb normaali joten tuskin se niistä johtuu. Ellei nyt sit tässä viikon sisällä ole laskenut :D

Sottahanna: yleensä hammastahnoissa käytettävä natriumlauryylisulfaatti (tekee tahnasta vaahtoavan) aiheuttaa suun kuivuutta, ei fluori :) eli kannattaa ostaa vaahtoamaton tahna esim. Elmex. T. Suuhygienistiopiskelija

Ainakin noissa raskausoppaissa mitä mä neuvolasta sain ni oli et tarttis fluorihammastahnalla pestä :)

Tänään on kyllä ihan kaikki noussu ylös. Oli pikkusen haasteellinen päivä. Nyt illan sit maannu vaan sohvalla. Tän pahoin voinnin takia painokin lähteny roimaan laskuun. Kaikista kamalinta ku et kerkee kunnolla ees sängystä ylös ku eka kerran jo nousee. :( sais alkaa loppumaan ku ei tämmönen ole enää kivaa. Esikon aikaan ku ei paljoo oksenneltu. :(

Maha vaan kasvaa ja työhousut tuntu tiukalta loppu päivästä. Taidan siirtyä omiin housuihin kun saadaan onneksi olla omissa housuissa siis ettei nyt samoilla kotia asti tulla. :) huomenna olis tarkotus käydä oulussa mutka vaihtamassa autoo niin jos samalla kävis shoppailemassa äitiys housut että vois olla muissakin kuin kollareissa. :)

Mira83: Jännä, itelläkin ollut vatsa löysällä monena päivänä... Ei normaalisti ole ja en ole myöskään syönyt mitään mikä ei kuuluisi normaalistikkin päivittäisiin ruokailutapoihini. Kiva, ettei tarvi yksin näitä ihmetellä :) Noita ei-raskaanaolevia kavereita kun tuskin sitä vähääkään kiinnostaa mun vatsavaivani :D Toivottavasti pääset pian työkuntoiseksi ja päästään eroon tästä ikävästä vaivasta!

Ja minä kun olin niin huolissaan kun ei raskaus oireita ole. Eilen illalla alkoi kuvottava olo ja sama jatkunu aamusta asti.. hissi käy kurkussa tasesti et saa nähä millo pääsee norja kielikurssia pöntön kaa puhumaan. :oops: Mutta.. tätä kait minö sitten toivoin! :grin Tänään siis 6+0 ihan kauhulla odotan tuleeko tämä pahoivointisuus taas jatkumaan yli rv20 o_O

Mulla alkanut nyt iskias vaivaamaan, kun esikoista kanniskelee... :( kurjaa jos nyt jo vaivaa, edellisessäkin raskaudessa kipuili jonkin verran.

ette usko kuinka tuskaa on oksentaa ku ei oo muistanu juuva tarpeeksi ja kiintee ruokamössö tullee ylös ja meinaa matkalla tarttua kurkkuun kiinni. Kyllä siinä aina välillä miettii et tukehunko nyt tähän yrjöön... :(

Huonovointisuus jatkuu. Nyt sitä on aamulla/aamupäivällä, pysyy päivän pois ja tulee iltapäivällä takasin. Inhottavaa :/

Susanne mull on tosi vähäiset. Rinnat (nännit) vaa arat ja hammastahna ällöttää. Muuten ei oikein mitää

Mulla kans oireet vähäiset. Muutama yksittäinen pahoinvointipäivä ollut. Eilen pohdiskelin, että oonkohan edes oikeasti tehnyt raskaustestin vai olikohan se unta.

Joka aamu tuntuu alkavan nyt pöntön halailulla. Ei tee edes mieli syödä aamulla mitään, kun tietää, että sen varmasti oksentaa. Siis ihan jos juo vaikka vain vettä, tulee se kohta ylös. Itku tässä tulee, jos vielä monta viikkoa kestää.. :(

Elaffy, mulla myös sama ongelma. Plus se et kuvotus jatkuu pitkin päivää... Saa nähdä miten tätä jaksaa, kun vielä olis 6 viikkoa jäljellä ennen ekan kolmanneksen loppumista.

Fluori: ois tärkeätä hammastahnassa reikiintymisen ehkäisijänä kun sylki muuttuu raskausaikana erilaiseks. Apteekissa ainakin myötään vaahtoamatonta hammastahnaa, joka ei kuivata suuta.

Pahoinvoinnin karkotuksia!!!!!! Vaikka tää on inhaa niin mulle se ainakin kertoo kun ultrassaven oo vielä käyny et joku siellä on!! Sitä on jo parina parempana päivänä hiipiny ajatus et onks vauva kuollu... Kuinka pitkää menee et ultrakonservatiivisten tulee kun neuvolasta laittoivat sen lähetteen?

Eilen oli jo tosi hyvä päivä kävin ulkoilemassa huimat 700m arviolta, pesin pyykkiä ja tiskikoneellisen, tänää aamulla olo taas heikompi ripuli jäi onneks vaan yhteen päivään. Mut se voi kuulua pahoinvoinnin kanssa samaan kategoriaan. Mut paino on laskenu jo ainakin yhen kilon sanosin et vähä enemmänkin.

En tiiä voiko kohtu jo nyt painaa hermoja kun eilen illalla ihme kipua oli molemmissa pakaroissa. Mä ensin luulin et johtu siitä et oli maannu, istunu mut lähti yön aikana pois...

Töissä en oo vielä kertonu mut kai ne arvaa kun pahan olon takia oon viikon poissa.... Eiks se oo se klassinen et äitiyslomasijainen oottaa itsekin...

Mira 8+3 tai neuvolan mukaan 9+2

Elaffy tää 9. Viikko pitäs olla pahin pahoinvoinnin suhteen ja sen jälkeen alkas helpottaa!! Ja sulla vielä 2 vauvaa mahassa niin sekin lisää pahoinvointia!

Mitenköhän jos on pari viikkoo syöny puuroo, jukurttii, hedelmiä, mehukeittoo, leipää niin mitenhän sit kun alkaa oikeeta ruokaa syömää uskaltaa alottaa? Lähinnä mietinnettei vaan tuu ripulia samantien ulos.. Kalaa? Kanaa? Uskaltaako ihan punaisella lihalla alottaa??

Jja nyt muuten huimaa piti äsken ottaa seinästä tukee kun kävin vettä juomassa...

Takaisin