Ensimmäisen kolmanneksen oireita

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja elaffy
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hassua lukea, kun kaikilla on niin monenmoisia oireita :) Raskaus on todellakin yksilöllinen :) Itselläni alkoi pari viikkoa sitten pahoinvoinnit, jotka ovat oikeestaan pitkin päivää. Välillä joutuu olemaan ihan pää pöntössä, mutta harvoin tulee oksennusta. Etova olo kuitenkin. Jotenkin olen kuitenkin ollut iloinenkin siitä, että on edes jotain oiretta. Muuten ei oikeestaan ole enää juuri mitään, välillä vain juilii vähän.
Olen myös huomannut, että välillä pelottaakin lukea noita neuvolasta saatuja opuksia. Pitäisi muistaa, ettei kaikilla välttämättä tule itku kaikesta surullisesta tms. Silti välillä, kun lukee että "olet luultavasti herkässä mielentilassa", tulee huono fiilis, kun ei oo mitään semmosta. Kellään muulla sama juttu?

Timantti: Minullakin virtsa muuttunut keltaisemmaksi. Luulen, että johtuu noista mama-vitamiinitableteista.

Joo, 5+4 näyttäs olevan eli iiihan alussa. Toiki tarkentuu varmasti vielä np-ultrassa. Pahoinvointi alkaa näköjään nostaa päätään tai tällanen kuvottava olo.

Tänään 8+6, voi kunpa tää muutama viikko menis äkkiä ja vois huokasta helpotuksesta. Viime viikolla oli hurjia alavatsakipuja ja tuntu kun olis tota alapäätä viiletty puukolla :/ Pelotti kovasti kun samanlaisia tuntemuksia yleensä just ennen menkkoja. Nyt ne on onneks rauhottunu eikä tullu mitään vuotoja. Mulla on muuten ollu tosi vähän mitään oireita. Ei pahoinvointia, ei ihmeellisiä mielihaluja, ei herkistymisiä tai mitään muitakaan klassisia oireita. Ainoastaan tissit on kipeet ja varsinki aamusin tuntuu kun nännejä revittäis irti. Niin ja kokoajan palelee.

Mulla tuntuu et toi huono olo on siirtyny iltaan. Aamulla on herätessä huono olo mut sit kun syö jotain niin sit helpottaa. Uutena tullu päänsärky johon ei auttanu ees särkylääke. Oon yrittäny juoda vähän kahvia niin se tuntus auttavan. Kahvin haju vaan on niin ällöttävä :/

Viikonloppuna käytiin miehen kans syömässä ja sit vielä leffassa sipsejä. Oli kyllä sen jälkeen tosi huono olo. Muistin taas ettei toi suola kyllä sovi raskausaikana. Turvottaa ihan erilailla kun muuten.

Yllättävän oireetonta on ollut pari päivää. Pahoinvointi mikä meinas rv:n vaihteessa voimistua on taas rauhoittunut. Ja ehkä olen jotenkin turtunut väsymykseen, niin enää koe sen olevan normaalista olitilasta poikkeavaa. Eilen illalla oli sellaista omituista kipuilua vatsan alueella; kipu oli pistävää/ repivää, mutta ihan tossa ihon alla. Onkohan nekin kohdunkasvuoireita...?

Mä monesti yökkälen hampaita pestessä. Kai se on se kun hammasharjaa liikuttaa nii osuu johonki kohtaa suussa mikä saa aikaan yökkisreaktion. Mä oon järkeilly...

Mua ällöttää pelkän hammastahnan näky ja sen kanssa tapellaan joka ilta ja aamu et saan pestyä hampaat :(

Hampaiden harjaus on ihan hanurista nykyään. :( mulle ei niinkään tule sen jälkeen huonoa oloa mut yökkäilen harjauksen yhteydessä. Sit joudun useesti vedet silmistä valuen keräämään itseäni monta minuuttia lavuaariin syljeskellen.

Mä olin tuossa kaksi aamua töissä ja molempina päivinä paha olo ollut koko loppupäivän. Mahtaakohan sitä jotenkin alitajunnassa skarppaa työpäivän ajan niin, että se kaikki huono olo tulee kun pääsee kotiin.

Kinuski, mua välillä stressaa lukea täällä kun monella ollut noita repäisykipuja yms ja mulla on niitä ollut koko aikana vaan muutamana päivänä muutamia kertoja. Mut sit mä olen ajatellut et kaikki raskaudet tosissaan erilaisia ja ehkä nekin sitten tulee.

Siitä, ettei koko ajan ole huono olo, mä olen alkanut jopa jo nauttimaan. Alkuun kun oli sitä stressiä kun oire hävisi.

Ja rinnat ehkä hiukan vaan kasvanut, toisaalta mulla on alkujaankin isot rinnat et ei kauheasti haittaa. Mut niin kipeät ne on et käsien puuskaan laittaminenkin tekee kipeää.

Mulla kans hampaiden harjaus aiheuttaa huonon olon ja nyt oksennuksen. Tosi kivaa :( Kaiken lisäks oon miettinyt et mulla varmaan pahoinvointia 24/7 kun koko ajan huono olo ja heikottaa.

Täällä 5+5 ja huono-oloisuus lisääntymään päin, ei mee aamupuuro alas ei millään vaikka tähän asti kuulunut jokaiseen aamuun :D Tänään myös ensimmäistä kertaa raudan makua suussa :)

Muoks. mulla saman tyylisesti kuin LauraLadylla, enemmän huonoa oloa iltaisin, aamullakin mutta syömällä jotain menee ohi...Iltaisin vaikka yrittäisi syödäkkin on kuvotusta

Pitää varmaa lopettaa kokonaan tuo kahvinjuonti kun yks kuppi saa näin huonon olon aikaseks :s
Ennemmin join 2-3kuppia aamusta, nyt juon vaan yhden ja pakko jättää sekin pois :D

Mä kyllä jo niin mielelläni luopuisin tästä jatkuvasta pahasta olosta. Oksentaa ei ole vielä tarvinnut kertaakaan, mutta jatkuvasti on semmoinen olo että pitää miettiä missä on lähin vessa, kun se laatta ihan varmasti just, ihan kohta, heti lentää :eek: Tätä nyt ollut kolmisen viikkoa ja nyt viikkoja kasassa 8+4, joten eiköhän tää vielä tovin kestä. Plääh! Tosin nyt viimeisten päivien aikana on onneksi aamuisin ollut vähän parempi olo, joten ei enää ihan jatkuvaa ole. Syöminen auttaa pahaan oloon, joten joutuu jatkuvasti mussuttamaan jotain. Muut oireet onkin siedettävämpiä ja osa jopa ihan mukaviakin :) Lähinnä väsymystä, huimausta, tunteikkuutta sekä rintojen arkuutta ja kasvamista. Mulla oli tosi kovia alavatsakipuja viikoilla 4-6, mutta niitä ei juurikaan enää ole. Välillä vähän tuntuu jotain pientä vihlontaa tms. On tää raskaus kyllä aika ihanan kamalan ihanaa aikaa :)

Heh, just kun kirjoitin, että etova olo olisi vähäistä, menikin aamun bussi-matka laskien pysäkinvälejä ja toivoen että selviää matkasta oksentamatta. Ja selvinhän minä, toistaiseksi siis vielä vatsalaukun sisältö pysynyt tässä raskaudessa näkymättömissä...

Edellisen raskauden oksenteluista jäi sellanen pysyvä "trauma" siinä mielessä, että meillä oli sillon käytössä sellanen wc-pöntön raikastin, mitä jouduin haistelemaan roikkuessani pää pöntössä. Jo pelkästään sen haju sai lopulta oksentamaan. Eikä ole voinut ottaa sellasta takas käyttöön, ja kavereiden / julkisissa vessoissa sellasen haju saa vieläkin aikaan huonon olon.

Mulla sillon pahoinvointi oireilu helpotti vasta 17. raskausviikolla...

Outoa.Täällä on ollu pari hyvää päivää jo takana.ei oksentelua.mut jos oikein muistan niin esikosta oli sama ja sit tuli entistä rajumpana takas.

Täällä myös Alh voidaan pikku hiljaa hyvin. Pahoinvointi vähentynyt, mutta hajut edelleen pitävät otteessaan. Mm ruokaa ku tekee niin välillä pakko mennä ikkunan ääreen imppaa happea :). 8+1 niin joitakin viikkoja vielä jäljellä. Kohtu tuntuu "painavalta". Rinnat myös kasvaneet, mutta onneksi painoa ei oo tullut juurikaan. Ku oli pakko syyä koko ajan jotain pahoinvoinnin selättämiseksi.

Siis tää huonovointisuus on ihan hirveetä, varsinkin kun oksettaa ja ällöttää mutta mitään ei tuu ylös. On vaan pala kurkussa koko ajan :D

Ite koitan muistella, milloin toi pahoinvointi viimeks alko, ehkä joskus 8. viikolla ja sit se jatku kyllä yli kuukauden päivät. Ja vain iltaisin joskus oksensin, yleensä vai etoi ja kuvotti. Mutta paino silloin tippui, kun ei illalla syönyt kuin jotain viinirypäleitä tms.

Kinuski: harvalla varmaan kaikki oireet on, mä oon herkistynyt mut en oo itkeny vielä, ei oo metallin makua suussa, eikä rinnat oo arat kyl ne vissiin kasvanu on..

Uusin oire ripuli, voi olla joku mahapöpökin tai ruokamyrkytys? Mut joo en kyllä oo työkunnossa....

Takaisin