Ensimmäinen

Nyt on ticker kunnossa, mutta uusi propleema.. Aina kun kirjaudun uudestaan tänne niin omiin tietoihini tupsahtaa tieto siitä, että minulla olisi lapsia.. Vaikka poistan rastin "minulla on lapsia" -kohdasta ja tallennan tiedot, seuraavalla kerralla se on siinä taas. Rasittavaa! Mutta mitäpä tuolle mahtaa
emoticon
Täällä on jo pääsiäisnamit pöydässä ja maljakko odottaa virpojien oksia. Ovatko muut valmistautuneet virpojien tuloon? Toivottavasti meille nyt jokunen pikkunoita uskaltautuisi kun on suklaamunia sellainen määrä, että jos minä ne yksin syön niin paisun kuin pullataikina!emoticon

Hyvää pääsiäistä kaikille! <3
 
Tiitiäinen:pidän kovasti peukkuja että tällä kertaa menis kaikki hyvin =)



Ja omasta tilanteestani vielä:  ajattelin testata vasta ensi viikolla kun raskauslaskurin mukaan olis tuo viisi viikkoa =) (ekasta lapsesta tein testin viikolla 6 ja tokasta just tosa viikolla 5)
 
Tiitiäinen, okei eli en oo ainoo jolla noi profiilitiedot mättää! Aivan sairaan rasittavaa. Muutenki ärsyttää ku se entinen käyttäjätunnus katos. Olin kirjottanu sillä tänne jo monta vuotta. Höh. (Ja siis ottaisin sen nimimerkin toki takas, mutta kun väittävät että se on käytössä... )

Meillä ei oo tullut yhtään virpojaa vielä ovelle. Saas nähdä tuleeko ollenkaan. emoticon On niin kolea ilma (täällä sataa lunta!!), että ei niitä tuossa äsken kun koiria vein niin paljoa ulkona näkynyt. 

Pemppu, itekkin testasin esikoisen vasta viikolla 6. Pari muuta raskautta (jotka menneet kesken) oon testannut jo aiemmin. Ja tämän sitten myös. Mut hienoa kun sulla on malttia odottaa! Toivottavasti se plussa sinne piirtyisi. emoticon

Fuyu
 
Fuyu, nyt taas näkyy tuo sinun nimimerkki oikein.. No, eipä välitetä pikkuseikoista :)
Kysyit edellisessä kirjoituksessa niitä sukupuolitoiveita. "Hyvä äiti" varmsti sanoisi, että sukupuolella ei ole merkitystä, kunhan lapsi on terve. Niinhän se onkin, mutta minä ainakin voin rehellisesti sanoa, että toivomme ensimmäisen olevan poika :) Mitään suurempaa syytä sille ei ole, mutta olisi vaan mukavaa että vanhin lapsi olisi poika. Tyttö olisi kuitenkin ihan yhtä ihana asia, ja omat hyvät puolensa molemmissa tietysti on. Olen kyllä aika varma että jokainen jollain tasolla "salaa" toivoo/odottaa/haluaa jompaa kumpaa ns. enemmän. Ja tietysti mielipide voi muuttua koko ajan! :) Itse, vaikka poikaa toivonkin, olen vahvasti sitä mieltä että odotan tyttöä :)

Tahtoisimme ehdottomasti tietää sukupuolen heti kun se on mahdollista, muttä kotikaupugissani ultraaja ei sukupuolta kerro, vaikka sen selvästi näkisikin.. Ultraaja on kuulemma muutenkin erikoinen, eikä kerro juuri mitään vaikka kuinka kyselisi. Mies kuulemma on entistä yrmeämpi jos lapsen isä on ultrassa mukana.. Ei kuulosta kovin normaalilta mielestäni? Taidetaan siis varata aika yksityiselle että sukupuoli saadaan selville, kun sen aika tulee! Millehän viikolle se olisi fiksuinta varata? Mahdollisimman aikaisin, mutta kuitenkin sen verran myöhään että sukupuoli varmasti selviää.. Siis jos asento on hyvä! Yksityisellä käyminen ei kuitenkaan ole hirveän halpaa hommaa..


Pemppu, kiitos peukuista, toivotaan parasta!
Hienoa että pystyt tosiaan noin kärsivällisesti odottamaan ensi viikkoon uuden testin tekemistä, tsemppiä! Ja tulethan sitten kertomaan tuloksen meillekin :)


Minkäslaisia oireita kaikilla on? Täällä on pahoinvointia, lähinnä aamuisin. Pöntön kanssa ei onneksi ole vielä tarvinnut lähempää tuttavuutta tehdä, mutta olo on kyllä mahdottoman kamala välillä! Rinnat ovat myös jo erittäin arat ja hieman turvonneet. Edellisessä raskaudessa ehtivät jo paisua melkein aasta beehen, ja km:n jälkeen lässähtivät kuin tyhjentyvät ilmapallot! :D Nyt näyttää taas siltä että muutaman viikon päästä saa suunnata kohti liivikauppaa, jos raskaus sujuu hyvin :) Olen myös saanut kasvoni kukkimaan oikein kunnolla.. olo on kuin teinitytöllä finnien armoilla. Ikäviä näppylät ovat, mutta minkäs niille mahtaa, kun kasvojen puhdistaminenkaan ei tunnu auttavan. Eiköhän lopputulos kuitenkin ole vaivan arvoinen :)

Oletteko jo soitelleet neuvolaan? Itse ajattelin soittaa ensi viikolla, jos vain uskallan kysyä natsi-työnjohtajaltani, voinko soittaa kesken työpäivän.. Neuvolan soittoajat kun sattuvat olemaan juuri niin huonoon aikaan, ettei meillä ole silloin mitään taukoa töissä. Työnjohtajamme on tosiaan todella tiukka puhelimenkäytön suhteen työaikana. Raskaudesta en ole vielä hänelle kertonut. Km:sta hän tiesi, koska vuoto alkoi töissä ja jouduin lähtemään sairaalaan kesken päivän. Kertoessani työnjohtajalle mahdollisesta km:sta, kysyi hän vitsaillen: "Eikös silloin tule aika helvetisti verta?" Ja virnisti ilkeästi päälle.. En vastannut vaan lähdin suoraan kohti sairaalaa. Kyseinen ihminen suhtautuu työntekijöiden raskauksiin/äityslomiin/hoitovapaisiin/lasten sairastumisen takia-poissaoloihin yms. erittäin huonosti. Odottava äiti saakin usein työnjähtajalta erityisen paljon piikittelyjä. Mainittakoon vielä että kyseessä on naisihminen, jolla on itsellään lapsia.


Vooi sentään! Eikö minulla tosiaan ole muuta tekemistä kuin kirjoitella tänne? Ja näin pitkiä viestejä! :D Voi hyvänen aika... Onneksi mies on töissä, eikä näe millainen näpyttelyhiiri minusta on tullut..
 
Fuyu:sukupuolitoiveista...meillä on jo kaksi tyttöä niin jos nyt oon tosiaan raskaana toki toivotaan kolmanneksi poikaa =)



Ja tietenkin ilmoittelen heti kun seuraavan testin teen =)
 
Hehei pitkästä aikaa ja onnitteluja vielä kaikille uusillekin plussanneille! :)

Mukana odotuksessa ollaan vielä ja lavatsakivutkin ovat nyt historiaa, ihanaa! Yöllä kylkeä kääntäessä herään rintojen kipuun, johan nuo ovat kasvaneetkin hirmuisesti.auts. Maha on turvoksissa kuin jalkapallo ja iltaa kohti vain pahenee. Mukavasti noita näppylöitäkin on naamaan ilmaantunut. 
Jospa ens viikolla jo varailis aikaa neuvolaan. Vai onkohan se vielä liian aikaista.(?)
 
Ja sukupuolella ei ole minulle mitään väliä. Molemmat ovat aivan yhtä tervetulleita! <3 Pakkohan se sukupuoli on jo saada tietää ennen syntymää ;D 
 
Hilmau, ihana kuulla että sielläkin on kaikki hyvin :)  Itsekin pohdin tuota neuvola-ajan varaamista.. Koskahan on "oikea aika" alkaa soittelemaan sinne?
 
Mä varasin viime raskaudessa ekan neuvolan joskus viikolla 7 ja sain ajan viikolle 10. Mutta eipä siihen soittamiseen mitään oikeaa aikaa ole, joten voi vaikka huomenna soittaa. emoticon
 
Tein testin sinä päivänä kun kuukautisten piti alkaa ja ei kauaan tarttenut ootella kun jo tuli täysin punainen toinenkin viiva. :) netissä tehdyn laskurin mukaan laskettu aika olisi 3.12. :) Tämä tuleva on mulle toinen. Ennestään on 2v. pieni mies. :)
Kyllä mä osasin plussaa oottaa kun oli menkkamaisia kipuja ja rinnat oli arat ja monet kyseli että mitä uutta mussa on kun silmät kiiltää ja jotenkin olin kuulemma muuttuneen näkönen ;D Tiedä sitten. :D
Mutta inhottavaa kun tekis mieli huutaa raskaudesta koko maailmalle mutta kun ei viitsi kun ei tiedä mitä voi käydä. Mutta kyllä sitten ekan ultran jälkeen vois sitten kertoilla. Mutta siihenkin on niin kauheen pitkä aika :/

Onnea kaikille plussanneille!
 
Onnea plussasta, äityli84 Laitahan säkin tietoja tuonne joulukuisten listaan, jos vaan haluat. :) 

Omanapa: Kiva herätä aamulla siihen et on ihan järkyttävä nälkä! Onneks tää nälkä on vielä "normaalia" nälkää, eikä siihen (vielä) liity pahoinvointia. Närästys on löytänyt mut jo nyt. Viime raskaudessa se tuli paria päivää ennen ekaa oksennusta joskus viikolla 9.. Mielelläni en tällä kertaa tekis pöntön kanssa lähempää tuttavuutta ollenkaan. 

Mun varmistustestit tuleekin vasta huomenna, voi pöllö. Mut edelleen tuntuu vahvasti siltä että raskaana ollaan ja onhan mulla se plussaki tuolla kaapissa. Ku sitä vaan uskois. emoticon

Fuyu
 
  Hei vaan kaikille ja onnittelut tuleville joulumammoille!  
Olen käynyt lueskelemassa täälä juttuja vähän väliä ja ehkäpä liityn joukkoon, luulisin ainakin niin. La tein raskaustestin, silloin 3+3 muttei tullut edes haamua, olihan se aikaista.. Minulla on reilu 2 vuotias tytär josta tein aikanani juuri samaan aikaan testin ja sain haamujen haamun, haaleahkon viivan näki tietyssä valossa ja kaverini sanoikin että näet viivan kun haluat nähdä, hän ei näe mitään     Mutta luulen silti olevani raskaana ja teenkin huomenna toisen testin 3+6, kunhan tuo saapunee postista iltapäivällä. Oireita joitain on: väsynyt, paineen tunne alavatsalla, finnejä ziljoona, "keltavuotoa", kuukautiset myöhässä nyt päivän/pari, minulla ollut kkkierto 24-26 joten tuota heittoa on. Mutta siis eilen olisi pitänyt viimeistään kk alkaa. Kuukautiskipuilua oli ovulaation jälkeen reilun viikon, nyt nippailee välillä vatsasta mut ei ole sellaista selvää kuukautiskipua. La on about 10.12 sikälimikäli raskaana olen. Yksin olen tyttäreni kanssa ollut aina, hänen isänsä kanssa asia sovittiin aikanaan, hän ei halunnut isäksi. Ja yksin olen nytkin, 1,5v ei ole ollut mitään sänkyhommia ja nyt olin laivalla (kerran vuoteen olen koittanut saada vapaapäivän + yön, ollaan aina tytön kanssa kaksin jokapaikassa..) ja.. tämä taimi ( jos nyt on taimea) sai alkunsa. Miestä en tunne, en tiedä edes hänen nimeään..   Hän esitteli itsensä kyllä baarissa enkä nimeä kuullut, iltaa sitten yhdessä vietettiin ja aamuyön hiljaisina tunteina en sitten kehdannut kysyä hänen nimeään uudestaan, emmekä nähneet sen koommin enään.. En tod ole ylpeä käytöksestäni ja mietinkin kovasti mitä tehdä, mikä olisi järkevintä. Miten selittää asiaa taas suvulle jos raskaus jatkuu, aborttia en usko että kykenisin tekemään. Tiedän kyllä muutamia äitejä jotka ovat yksin useammankin lapsen kanssa, olleet aina yksin ja hyvin ovat jaksaneet. Helppoa se ei ole, ei varmasti, mutta minullakin on apua tarvittaessa saatavilla jos tarvitsen, kunhan kysyy. Tarinani kuulostaa varmasti hurjalta monen korvaan, mutta tätä ei ole suunniteltu millään tavoin. Olen enemmän kuin iloinen tyttärestäni, en ole päivääkään katunut päätöstä pitää hänet yksinäni kun hänen isänsä sanoi ettei halua millään tavalla isäksi.  Uskoisin tyttäreni olevan iloinen myös sisaruksesta. Kamalaa selittelyä teille ja itselleni Ja hitusen ennenaikaistakin mietintää, päässä pyörii nyt vain niiiiin paljon asioita ja tuntuu helpottavalta purkaa niitä johonkin. Vahva olo kumminkin on raskaudesta.. No, kenties huominen vähän selventää asioita!

 Hyviä vointeja kaikille, toivottavasti pahimmat pahoinvoinnit jne ei tulisi kellekkään ja saisi täysillä vain nauttia raskaudesta! Luntaa tulla tupruttaa, koittaa lannistaa kevätmieltä. Toivottavasti lumet sulaisi pian ja saisi taas nauttia aurinkoisista kevätpäivistä! Hyvää kevään- ja masun kasvamisen odotusta!!!!
 
Heipat vaan kaikille!

Tässä nyt kohta viikon lueskelleena uskaltauduin tänne jäseneksi, vaikka kovin kaukaiselta ja epävarmalta tämä kaikki vielä tuntuu!! (Kun mitä tahansa voi kuitenkin alussa tapahtua, niin sen takia epäileväinen olo...)

No kuitenkin, tein tuossa viime viikon ke (28.3) testin ja testi näytti vahvasti positiivista. Ennen tätä minulla oli mahakipuja, mutta kuvittelin niiden johtuvan alkavista menkoista tai muuta. Päätin kuitenkin testin varuiksi tehdä ja yllätykseksi (ja iloksi) se näyttikin positiivista!! :) '

Kyseessä on ensimmäinen lapsi yhdessä avopuolisoni kanssa. Lopetin pillerit tammikuun lopussa ja odotettiin ekat menkat tulevaksi ja sen jälkeen lopetettiin ehkäisy kokonaan. Eli näin tämä tapahtui heti "ensi yrittämällä", vaikkemme varsinaisesti lasta yrittäneet, vaan puhuimme, että jos lapsi on tullakseen, se saa tulla. :))

Ja tosiaan laskettu aika tämän sivuston laskurin mukaan on 1.12 eli nyt tänään olisin 5+2. =) Onnea kaikille muillekin, joille positiivinen tulos tullut! On tämä vaan aika ihanaa. Neuvolankin olen jo varannut, se on vasta 24.4 tosin, mutta sitä odotellessa :)))
 
Hei kaikki! Uusiakin on taas tullut joukkoon lisää, onnea äityli84! Meillä yhden päivän ero LA:ssa. Täällä myös yritetään pitää mölyt mahassa, vaikka mieli tekisi jo kertoa kaikille :)

Ja escada, kuulostaapa tilanteesi monimutkaiselta.. itse kuitenkin varmasti tiedät mikä on itsellesi ja perheellesi parasta :)


Täällä on edelleen kaikki hyvin, luulisin. Pahoinvointi yltyy, vessareissut tihenee ja tissit kipeytyy :) Hyviä merkkejä kaikki, mutta mahassa on ollut jo koko raskauden ajan sellaisia pieniä nipistyksiä aina välillä. Ovat varmasti aivan normaali juttu, mutta olen niin säikky näiden kanssa.. Alamahassa, välillä oikealla, välillä vasemmalla puolella. Pikku nipistyksiä, ei kivuliaita. Ei varmaan pitäisi huolestua, mutta ei oikein voi itselleen mitään. Pelottaa niin jos taas käy huonosti.. Mutta ei kai! Täytyy vain toivoa parasta, eiköhän tämä hyvin kuitenkin pääty, lopulta.

emoticon
 
ihanaa kun uusia plussaajia tulee =)

mulla nyt ei vielä oo sitää viidettä viikkoa menossa mutta testasinpas silti tänää ja taas negaa näytti........nyt yritän odottaa sinne viikolle viisi jospa ovulaatio on vaikka ollut myöhempään, kun kuitenki selviä raskausoireita on ja menkkojakaan ei tosiaan kuulu............
 
Hei, kaikki, täällä yksi joulukuisen vauvan odottaja liittyy joukkoon. Meillä on 2v 4kk vanha poika ja oikeastaan meille oli toiveissa elokuulle syntyä toinen lapsi, mutta hyvin alkanut raskaus paljastui tuulimunaksi viikolla 7+5. Voi sitä harmia ja surua ja ikimuistoinen uudenvuoden yö tuli sitten vietettyä, kun vuosin niin että lopulta pökräsin. Caprilon-lääkkeellä selvisin, eivät pieneltä paikkakunnalta tehneet lähetettä sairaalaan.. Mutta hyvin on toivottu, ja nyt sitten toiveissa se toinen lapsi.. Viikkoja tällä hetekellä kasassa 5+3.. 

ensimmäisestä ei ollut pahemmin pahoinvointia, eikä tuulimunastakaan. Nytkin lähinnä silloin kun ateriavälit venyy liikaa. Kahviakin olen toistaiseksi pystynyt juomaan (helpotus naisvaltaisella työpaikalla, jossa kaikki päättelee heti kaikenlaista. )
Toivon nyt, että kaikki menee hyvin, ja yleensäkin meillä kaikilla jouluvauvan odottajilla.. :)
 
Tervetuloa Escada! Minä tein ensin puhtaan negan, sitten niin haamun että sen näki suurin piirtein suurennuslasilla auringonvalossa. Sitten viiva vahvistui. Huomenna nyt viimeistään pitäisi tulla vielä viimeiset varmistustestit postissa. Toivotaan sinullekin viivan vahvistumista. emoticon

Tervetuloa tulevaäiti89! Onnittelut plussasta! 

Tervetuloa joukkoon, meema75! :) Toivottavasti teidän pikkuinen pysyisi tällä kertaa matkassa. Paljon tarrasukkia mukaan pienokaiselle! <3

Meikä se vaan netissä roikkuu yömyöhään. Välillä vaan ei malta mennä nukkumaan, on niin ihanan hiljaista kun tyttökin nukkuu rauhassa. :)


Fuyu
 
Mulla on varmaan "pahin" oire todella arat rinnat ja kun on toi 2v2kk joka ei paljoa varo niin on pari kertaa itku ollut herkässä kun toinen möyrii päällä. Mutta mitää pahoinvointia ei ole ollut (ainakaan vielä) ja toivottavasti ei tulekkaan. :/ Väsymys on aika kova myös mutta ihan samallaista kun viimeksikin. Mulle ei oikeestaan oo väliä että kumpi sieltä on tulossa mutta aijon ottaa selvää. Viimeksi kun testin tein niin tuli todella vahva  poika olo ja poikahan sieltä tuli. Nyt ei oikein sellaista tullut.
Maha on muuten jo alkanut kasvaa. HUI! jotenkin peltottavaa kun haluisi salata asian mutta pelkää että ihmiset tuijottaa (vaikka ei niin teekkään) mutta jospa saisin pidettyy tän asian töissä salassa ainakin ultraan asti ni ollaan sitten vähän väljemmillä vesillä.
Mä soitin neuvolan ja ultran seuraavana päivänä testistä ja ajat on kuukauden päästä, että sinne asti pitäs jaksaa ootella.
Mutta voimia kaikille ja toivottavasti vaavit pysyvät matkassa mukana. <3
 
äityli84: Mä kanssa nyt aamulla rupesin kattoos, että joo-o.. mahahan se on kasvanu. Ja tosiaan aamullahan ei niitä turvotuksiakaan oo vielä paljoakaan, ni huhhuh!

Me ei olla viel kellee sukulaisille kerrottu tästä.. Esikoinen on niin pieni, että tulee varmaan monille järkytyksenä tää raskaus. emoticon Haluisin kans odottaa ainaki sinne rv 12, tai ekaan ultraan (viime raskauden alussa asuin Etelä-Savossa, jossa ultrattiin tk:ssa jo rv 9 ekan kerran). Mut jos tää maha alkaa kasvaa, ni kyllähän sen pian sit huomaa jo muutkin. Varsinki ku kevät tulee ja villapaidat ja talvitakit heitetään kaappiin. Voih.. Muutamien ystävien kanssa ollaan kuitenki jo asiasta puhuttu, ku onhan tää nii iso asia et pakko jonkun kanssa jakaa. emoticon




 
Yksi hämmentynyt ja onnellinen tuleva mamma myös mukana. :) Hämmästyttävää, mutta niin ihanaa ja onnellista! Plussan tein viime perjantaina, tosin kiinnittymisvuoto tuli pari viikkoa aikaisemmin, niin osasin odotella jo plussaa. :)

Nyt vissiin sitten 5 + 2, ja jos kaikki menee hyvin, la 2.12.

Mä olen myös uusi nettipalstoilla, mutta nyt rohkenin vähän tulla kokeilemaan...
 
Takaisin
Top