Ensimmäinen ostoksesi vauvalle?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Nessu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nessu, Meillä on Ikeasta vaikka ja mitä ja sanoisin, että hinta-laatu -suhde kohdillaan! :) Pinnasänky on Ikean, sellainen josta saa toisen laidan pois ja pohjan kahdelle eri tasolle. Meillä se on ilman laitaa ja sillä korkeammalla tasolla (miten ei tietenkään saa käyttää!) kun sänky on meidän sängyn ja seinän välissä. Eli lapsi on aina nukkunut ikäänkuin meidän sängyn "sivuvaunussa". Ollaan kyllä tykätty kovin! Pinnasängyn käyttöaika on kuitenkin sen verran lyhyt, että panostetaan rahallisesti ennemmin sitten siihen seuraavaan sänkyyn. Mökillä meillä on käytössä Muuramen pinnasänky ja Ikean on kyllä ehdottomasti käytännöllisempi!

Kotona meillä on peittona äitiyspakkauksen peitto ja siihenhän ei käy Ikean pussilakanat, vaan lähinnä Finnlaysonin. Mökillä taasen meillä on Ikean peitto ja Ikean pussilakanoita ja tyytyväisiä ollaan niihinkin. Molemmissa sängyissä toki käytössä myös Ikean aluslakanoita (niitä valmiiksi muotoon ommeltuja!), sekä Ikean tyynyt. Toki vastasyntynyt ei tyynyä tarvitse. Ikeasta meillä on ainakin myös niitä pissasuojia sänkyyn, lasten ihan pieniä pyyhkeitä peppupyyhkeiksi, vaipanvaihtoalusta. Ja onkohan vielä jotain muuta. :rolleyes: Toisin sanoen ollaan ostettu melkein kaikkea, mitä sieltä löytyy. :grin Mutta tyytyväisiä ollaan! :) Ikean itkuhälyttimestäkin olen kuullut paljon hyvää, varsinkin vaunukäytössä. Meillä on joku Philipsin mohlo, joka soittaa kymmentä eri kamalaa sävelmää. Toki kotona ei itkuhälytintä tarvita ja harvemmin on tarvittu vaunuissakaan, mutta mökillä käytetään edelleen meidän kaksivuotiaallakin kun nukutaan erillisessä "nukkumismökissä". Jos itse ollaan vielä vaikka katsomassa tv:tä tms. ja lapsi herää, niin voi sitten sitä kautta huudella ja siitä pystyy myös puhumaan takaisinpäin, että äiti on ihan juuri tulossa, niin ei hätäänny yksinään. :)

Meidän prismasta ei löytynyt mitään kivoja kuvioharsoja. Sen sijaan ekat ostokset vihdoin tehty! Kaks ihanaa bodya lähti matkaan. Seuraavaksi sitten koluamaan kirpputoreja, mut halusin ostaa jotain ihan uutenakin. :)

Meillä on about koko 128 m2 talo sisustettu ikealla :'D Keittiö ei oo Ikeasta eikä ruokapöytä eikä sohva ja kolme "perintölipastoa", mutta suunnilleen kaikki muut huonekalut on. Pinnasänky on Brio... Tykkään siitä tyylistä ja edullisiakin ovat. Vauvan tarvikkeita en oo sieltä paljoa kylläkään hankkinut. Harsoja on, korokejakkara vessassa (isommille lapsille), nokkamukit ja lautaset (vihreävalkoisia, niitä halvimpia) on ihan parhaita siellä... Ja yks huppupyyhe. Mut yleisesti ottaen oon tosi tyytyväinen Ikean laatuun. Niin ja on jotain leluja myös. Yks tuon 1 veen suosikkeja on sellainen "tikku", mihin laitetaan eri kokoisia puurenkaita. Ja ne pehmoleluthan on ihan halattavan pehmoisia <3

Mä ostin puhallettavan hoitoalustan ja kaksi vaihtopäällistä kirpparilta vitosella ja kotona oivalsin että näähän olikin niitä Ikean juttuja. Ois noi maksaneet Ikean kaupasta haettuna 20€. Katsotaan miten pelittää. Ei ne "kiinteätkään" kauhean kalliita näyttäneet olevan, jossain lastentarvikeliikkeessä oli about 26€.

Meillä on kyllä edelleenkin paljon Ikeaa lapsella käytössä; kylpyamme, potta, jakkara, lautasia ja mukeja nyt ainakin. Niin ja se Ikean hihallinen ruokailuessu. Se on ihan paras! Sittemmin olen kyllä törmännyt sellaiseen ihan Prismassakin (toki hivenen kalliimpaan versioon), mutta silloin aikanaan ei niitä vielä muualla juuri näkynyt. Pienempänä meillä oli sieltä lusikoitakin, mutta nyt toki syö jo meidän kanssa samoilla aterimilla. Suosittelen! :)

Meillä myös ikean pinnasänky ja ollaan tykätty. Sellanen mistä sen kalterilaidan saa pois ja tilalle pienen laidan niin menee pidempään, tosin meillä mene vaan heinä/elokuuhun kun pitää saada pinnis tälle toiselle käyttöön eikä toista viitsitä ostaa. Mut muuten menis varmaan sinne 3v saakka hyvin. Muutenkin ikean tavarat on olleet hyviä, paitsi se puhallettava alusta ja ne hihalliset essut ruokailuun(uusi versio paljon parempi). Esikoisella on lautaset, lusikat ja mukit hommattu sieltä. Siä lastenosastolla on erikseen myynnissä sellasia pikkupyyhkeitä peppupyyhkeiksi tms mut me ostettiin ihan normi kasvo pyyhkeitä erivärisinä kun ne tais olla silloin tarjouksessa. Nii, vannakin ja potta ostettiin kans ikeasta.

Pääsin pitkästä aikaa isompaa kaupunkii ja lastenvaatevalikoimahan on paaljon isompi tääl ku meidän tuppukyläs.
En päässy kaupasta tyhjin käsin ulos vaan piti ostaa pienet tumput ja body vauvalle.
En siis pystyny oottelee ru:hun asti joka olis ollu jo ens viikolla. :grin
Mut body oli niiiin ihana et olis jääny harmittaa jos en olis mukaani napannut.

Terveisiä lastenvaatekirpparilta! Tuli mieleen kommentoida sitä kun on ollut puhetta, ettei pojille löydä kivoja vaatteita, että jos yhtään tykkää käyttää kirkkaampia värejä, niin löytyy todella kivaa sekä pojille että tytöille. Itse en ole pastellivärejä tai stereotyyppisiä monsteri vs. prinsessavaatteita rakastava, ja tulin just kotiin kassi täynnä neutraaleja sekä värikkäitä vaatteita. Minusta poika voi aivan hyvin käyttää punaista, kunhan se ei ole imelää vaaleanpunaista, siinä menee oma avarakatseisuuden raja. :grin

Babyboxissa oli ärsyttävästi pakko hyväksyä kaikenlainen suoramarkkinointi, joten sen tilaaminen kaatui mulla siihen. :/

Sama täällä! Olin tilaamassa sitä kunnes piti hyväksyä suoramarkkinointi.

Mulla meinas kans kaatua babyboxin tilaaminen suoramarkkinointi estoon. Mut siinä luki sit et suoramarkkinoinnin saa lopetettua koska tahansa ni aattelin et josko onnistuski niin helposti :grin sorruin sen sit hakemaan :D

Mä en antanut puhelinnumeroa sinne, sähköposteissa usein on se et voi siitä linkistä suoraan peruuttaa mainokset ja jos ihan paperimainoksia tulee niin tulkoon. :D

Mä olen taas tykännyt vetoketjullisista yöpuvuista ja sellaisista, mistä vetoketju aukeaa molempiin suuntiin, eli saa alhaalta auki ja vaipan vaihdettua, ilman että ottaa käsiä pois :)

Mä liputan myös vetoketjullisten yöpukujen puolesta. Muutenkin ne mitkä saa nilkkaan asti auki on tosi käteviä. Tässäkin asiassa tietysti käyttäjästä kiinni. Jollekin hyvä, jollekin ei.

Vetoketjulliset yövaatteet ihan ehdottomasti! Ja niissä pitää olla terät, koska ei noilla mokomilla pysy sukat jalassa :D Myös selkä pysyy lämpimässä kun on kokopuku ja nopeampi se vaippakin on vaihtaa vetskaripuvussa kuin jos on body ja housut. Sillä en oo huomannut merkitystä, onko vetoketju vain yksisuuntainen vai saako sen myös alhaalta auki. Ne alhaalta avattavatkin kun joutuu avata lähes ylös asti, et saa vauvan jalat vapaaksi. Ja käsiähän ei tarvi ottaa pois missään vaihtoehdossa. Ne voi olla kyllä hihoissa koko ajan :D

Muutenkin oon eri mieltä tuon blogin kanssa ainakin joistain asioista:

Kietaisumallin bodeja opin käyttämään vasta kolmannen kanssa ankaran aivotyöskentelyn jälkeen. Varsinkin nepparillisten kanssa meni hermot. Jopa esikoisen kanssa pään yli vedettävät toimi hyvin, vaikka se oli meidän vauvoista veltoin (oli keskolassa ilmarinnan takia viikon ja se vei voimia).

Leggingsit on jees kun vaan katsoo sen vyötärön. Se pitää katsoa mistä tahansa housuista. Oli meillä yhdet collegetkin, jotka kiristi jopa meidän hoikan tytön mahaa.

Ja mä en IKINÄ ole vaihtanut vaippaa nukkuvalle vauvalle, enkä vaihda. Sillä on ihan hyvä olla silloin kun se nukkuu, nykyvaipat on hyviä, imevät paljon ja maitokakkakin on niin mietoa, että ihan joka pieraisua ei tarvitse olla samantien vaihtamassa (jokaisen pikkupierun ja ähellyksen mukanakin kun sitä maitokakkaa voi tulla pieni määrä, isot satsit tietty vaihdetaan heti). Sit taas kun alkaa syödä kiinteitä, niin ei ne sit enää niin öisin kakkaakkaan. Ja jos öisin on tarve vaihtaa pissavaippaa, niin sen voi vaihtaa vauvan ollessa hereillä, kyllä se parhaitenkin nukkuva vauva yleensä vähintään kerran yössä herää pienenä, useimmat paljon useammin.

Mä taas tykkään kietaisubodeista. Niistä missä on nepparit. Nauhalliset ei toimineet meillä, ne nauhat ei pysyneet meidän mönkijällä ollenkaan kiinni.

Synnärillä jo opetettiin, ettei nukkuvaa vauvaa herätetä vaipanvaihtoon. Vaihdetaan kun se herää.

Takaisin