Ensimmäinen neuvolalääkäri

Eka neuvolalääkäri käyty. Eipä siellä mitään erikoista ollut, sydänäänet kuunneltiin ja kohdun kokoa mittailtiin. Ehkä max vartin olin sisällä. Lääkäri oli kyllä oikein mukava.
 
Mäkin kävin tänään. Sisätutkimus ja sydänäänet. Mulle riitti se 20min kyllä hyvin ku aluks piti olla pitempi aika.
 
Mie saan ekkaa neuvolalääkäriä vielä ootella.. vielähän tuohon ois 8viikkoo..
 
ei minullekkaan ole edes varattu aikaa ekaan nlalääkäriin :) jotain neuvolatäti höpisi viimeeks että viikosta 26 --> ...
 
Mulla on eka neuvolalääkäri nyt torstaina ja vähän meinaa jännittää.. Kuuleman mukkaan ei sielä vissii kamalasti muuta tehä ku sisätutkimus mutta silti. Eka kerta on eka kerta :D Raskausviikkoja nyt 17+0.
 
Mulla kun kävin jo ekan kolmanneksen aikana neuvolalääkärillä ei tehty sisiätutkimusta mun taustan takia. Yksi Km ja yksi keskeytys. Sanoi pärjää ilman sitäkin.
 
Eka neuvolalääkäri käytynä. Sisätutkimusta ei tehty, kun en itse sitä toivonut eikä ole ollut supistuksia tai muutakaan mikä voisi viitata ongelmiin. Lääkäri siis kysyi kyllä, haluanko että tutkitaan, mutta sanoi että ultrassa ne samat asiat selviää paremmin.

Rytmihäiriöiden takia kuunteli mun sykkeen ja laittoi lähetteen sydänfilmiin ja kilpirauhaskokeisiin kaiken varalta. Muuten ei oikeastaan poikennut normaalista neuvolakäynnistä.
 
Jep, 28viikolla vasta eka.. Aiemmin jos on itellä semmonen vointi että tarvii sitä käyntiä ja tietysti neuvolaan soitella jos on huoli jostain.
 
Mulla on kanssa tuossa lippulappusessa, että lääkärintarkistus ois viikoilla 26-30. Varmaan seuraavan kerran neuvolassa varataan se aika.
 
Mulla oli eka lääkäri samana päivänä kuin np ultra, eli vko 12+0 ja käsittääkseni on vielä kaksi käyntiä jäljellä. Täälläkin muuttui käytäntö niin, että jatkossa on vain kaksi lääkärikäyntiä. Tiistainahan kävin neuvolalääkärissä kun mulla on ollut jo viisi hiivatulehdusta, mutta ei se osannut muuta tehdä kuin toivottaa tsemppiä.
 
Neuvolalääkäri olis ensi viikolla, mulla silloin rv19+3. Sisätutkimusta neuvolatäti lupaili. Seuraavalla viikolla sitten vuorossa ultra :)
En ole oikein osannut tätä lääkärikäyntiä jännittää, enkä oikein tiedä mitä odottaakaan. Tuskin se ainakaan kovasti gynekäynnistä eroaa?
 
Täällä ainaki oli miellyttävämpi ku gyne käynti ku ei niin hirveesti ronkittu :wink mittas vaan ph:n ja katto et kaikki on kunnossa, plus tunnusteli sit kohtuu nii et sormet on sisällä. Gynel miusta aina tuntuu ikävältä ne papat yms.
 
Eli ei mitään jännitettävää sitten siinä sisätutkimuksessa :)
Tietysti aina voi jännittää vaikka sitä, että onko kaikki kunnossa, mutta mitäpä sitäkään turhia etukäteen huolehtimaan. Turha murehtia asioita joihin ei voi juurikaan vaikuttaa :)
 
Kesti kokonaiset kymmenen minuuttia... Hyvin tutkittiin kyllä, eihän siihen kauaa mene.
Olisi pitänyt tehdä joku lista varmaan niistä kysymyksistä joita on viime viikkojen aikana käynyt mielessä. Kun lääkäri kysyi "onko mitään kysymyksiä" ei tullut yhtään mitään mieleen! :D
Sama se on neuvolan kanssa, ei koskaan muista mitään niitä asioita joita on ajatellut kysyä sitten kun siihen on tilaisuus.
 
Takaisin
Top