Ensiliikkeiden tunteminen

Mun on ollut hankala arvioida mikä liikahdus on vauva ja mikä joku muu. Mut ainakaan mun vauva ei taida olla vilkkaimmista päästä, vaikka aina aika ajoin koitan tunnustella liikkeitä kädet vatsalla. Nyt alkoi jo vk 18. Onko muita ensiodottajia, jotka eivät välttämättä vielä ole päässeet kärryille beben liikkeistä?

Mä olen sua paljon jäljessä (tänään 15+6), paljon tuntuu muljahduksia, kutitusta ja jopa hentoa tökkivää tunnetta, mutta tilanteet menevät niin nopeasti etten osaa hahmottaa onko vauva vai mahan muuta toimintaa. Liikahdukset tuntuvat niin oudoilta ja uudentyyppisiltä että luulen vauvaksi, mutta heti samantien alan epäilemään tuntemuksiani.
 
Mulla 16+1, kolmas raskaus. Mut mitään ei tunnu :sad001
 
Mulla on nyt ensiraskaudessa 17+4 ja mitään ei oikein tunnu. Kuitenkin luulen, että noin kolme viikkoa sitten oli jotain pieniä kuplimisia. En tiedä johtuuko siitä, että istukka on nyt noussut eri kohtaan niin ei tunnu oikein mitään. Voi myös olla, että kuvittelin ne aikaisemman pienet kuplat tai olivat jotain vatsan toimintaa.
 
En ole kirjannut ylös tarkkaa päivää koska alkoi tuntumaan liikkeet :eek: Tänne olen kirjoittanut, että 13+2 "on tuntunut nyt joka päivä", mutta ei hajua montako päivää :hilarious:
 
Viikkoja tänään 17+0 ja vasta tällä viikolla olen selkeästi tuntenut liikkeitä, viimeistään illalla nukkumaan mennessä muutamia potkaisuja. Päivällä toisinaan. Np-ultrassa kätilö sanoi että istukka on tulossa etuseinään, asia varmistui eilen neuvolassa. Syy miksi en uudellensynnyttäjänä ole liikkeitä kovinkaan ahkerasti vielä tuntenut.. Lievä pettymys tämä etuseinässä oleva istukka, vaimentaa potkuja todella paljon. Vaikka muuten ei vaikuta mitenkään haitallisesti raskauden kulkuun. Loppuraskauden liikelaskennasta th mainitsi että vaaditut 10 liikettä tunnissa ei välttämättä tule missään vaiheessa täyteen etuseinässä olevan istukan kanssa. Riippuu niin paljon minkä muotoinen istukka on, pieni ja paksu vai laaja ja litteä.. Sekä vauvan asento, jos perätilassa niin liikkeiden tunteminen voi jäädä hyvinkin vähäisiksi.
Pääasia että hänellä on siellä kaikki hyvin :love7 Ultratessa olisi kovin pyllyään esitellyt mutta ei meidän neuvolan kivikautisen rakeisen ultrakuvan perusteella pystynyt sanomaan sukupuolesta juuta eikä jaata :laughing002 Selvinnee kuukauden päästä rakenneultrassa sitten, jos muistan kysyä..
 
Ensimmäisen kerran 15+5 olevinaan tuntui kerran sellaista kuplintaa kohdussa. Nyt 17+5 ja uskaltaisin sanoa, että tällä viikolla tuntunut monta kertaa sellaisia liikkeitä kohdussa joita en ole ennen tuntenut. Pakko kai se on uskoa, että siellä se pieni potkii :Heartred
 
Viikkoja 19+6 ja toukka oli pari päivää niin vaisu, että harkitsin jo avoneuvolaan menoa, jotta selviäisi että sykkiikö sydäntään enää. :eek: Mutta eilen iltaa kohden hän sitten virkistyi, jopa niin että pari potkua tuntui mahan läpi - mies pääsi ensi kertaa tuntemaan potkun. :love017 Ja sama metakka on jatkunut tänään koko aamupäivän. :grin Ilmeisesti hän oli vaan sitten sellaisessa asennossa, että liikkeet osuivat kohdun takaosaan.
 
En malttaisi odottaa, että tunnen tai tunnistan jotain liikkeitä. Neuvolalääkäri kuunteli tänään taas sydänääniä ja totesi samalla, että kovasti hän siellä liikkuu. Ihan hullu ajatus, että "joku toinen" vipeltää tuolla sisuksissa, enkä havaitse sitä :)
 
Viikon verran tuntunu selvästi pieniä muljahduksia iltasin, nyt 18+6. Aikaisemminkin välillä jotain hipaisuja mutta en niistä ihan varma vielä ollu oliko liikkeittäin vai suolistosta tulevia..
 
Kaikki perhosen siiveniskuiksi kuvaillut tuntemukset ovat kyllä menneet arkea viilettäessä ohi, mutta nyt viikolla 20. on tuntunut säännöllisesti, pääasiassa iltaisin nukkumaanmennessä, pitkänään maatessa sellaisia muljahduksia, tai isoja kuplia. Ennen en ole vastaavia tuntemuksia kokenut, joten en usko niiden olevan ruoansulatuksesta peräisin. Jännittävää.
 
Ensimmäinen oli todella villi tapaus vatsassa ja niin tuntuu tämäkin olevan. Tunnen liikkeet todella hyvin ja ihan kunnon muljahdukset antaa asennon vaihto. :) Hyvin oppinut tuntemaan miten päin vauva on sillä perusteella missä potkut tuntuu. Nyt on taas selvästi pää ylöspäin kun antaa palaa vatsanpohjaan.
 
Huhhei.. Tästä tulee ehkä se toivomani Mamman poika. Hereillä heti ku minäkin oon ja viihdyttää ihan urakalla varsinkin yöaikaan. Miehen kädelle vain villiintyy, kun taas tyttö aikanaan rauhoittui. Nytpä sitte valvotaan vaikka sais nukkua.
 
Huhhei.. Tästä tulee ehkä se toivomani Mamman poika. Hereillä heti ku minäkin oon ja viihdyttää ihan urakalla varsinkin yöaikaan. Miehen kädelle vain villiintyy, kun taas tyttö aikanaan rauhoittui. Nytpä sitte valvotaan vaikka sais nukkua.
Mulla sama! :) Välillä yöllä kyllä aikamoisia potkuharjoituksia. Illalla taas ihan vakiojumppailut menossa. Tosiaan isin kädelle ei sitten potkita juurikaan.
 
Ihan hurja ollu tämän päivän. Ainoastaan kävellessä ei ole vauva liikkeessä ja sitähän ei sais tehdä liiaksi.
 
Muutaman viikon ollut tosi selkeitä ja vahvoja liikkeitä ja nyt tämän viikon aikana osa liikkeistä näkynytkin jo :Heartpink
Tälläkin hetkellä mua moukaroidaan vähän joka paikkaan. Yleensä lopettaa heti, kun yrittää tunnustella kädellä. Mies ei ole tän vuoksi saanut vielä tuntea liikkeitä. Viikkoja 21+3.
 
Muutaman viikon ollut tosi selkeitä ja vahvoja liikkeitä ja nyt tämän viikon aikana osa liikkeistä näkynytkin jo :Heartpink
Tälläkin hetkellä mua moukaroidaan vähän joka paikkaan. Yleensä lopettaa heti, kun yrittää tunnustella kädellä. Mies ei ole tän vuoksi saanut vielä tuntea liikkeitä. Viikkoja 21+3.
Ei meilläkään kukaan muu mun lisäks vielä ole käteen tuntenut liikkeitä:shy:
 
Vauvan liikkeet kohdussa on maailman ihanin tunne :Heartpink.

Nyt on huomattavissa (oletan niin) jo jonkinlainen vuorokausirytmi: aamulla aikaisin ja illalla ennen nukkumaan menoa kova meno päällä. Päivällä on pääosin rauhallista, iltapäivällä, kun köröttelen kotia kohti on taas menoa ja meininkiä.
 
Muokattu viimeksi:
Nyt on huomattavissa (oletan niin) jo jonkinlainen vuorokausirytmi: aamulla aikaisin ja illalla ennen nukkumaan menoa kova meno päällä. Päivällä on pääosin rauhallista, iltapäivällä, kun köröttelen kotia kohti on taas menoa ja meininkiä.

Aika samanlainen rytmi täälläkin: aamuyöstä pyörii ja hyörii, koko työpäivän on ihan hissukseen, iltapäivällä / illalla temmeltää taas menemään.
 
Takaisin
Top