Ensiliikkeiden tunteminen

Kosmoskukka

Keskustelun kolmiottelija
Syyskuiset 2021
Fiilistelläänkö vähän tätäkin aihetta?:grin
Millä viikoilla olette alkaneet tuntea vauvan liikkeitä?:)
 
Itselläni on tosiaan jo kovin pitkä aika edellisestä kerrasta. Mutta muistan, että esikoisesta olin töissä rv.15, kun tunsin ne pienen pienet hipaisut ensimmäistä kertaa.:Heartred Istukka oli silloin takaseinämässä. Toisella kerralla istukka oli etuseinämässä ja kolmannella kerralla kohdun suulla.:confused: Muistelen kyllä, että näissäkin raskauksissa olisin samalla 15.rv tuntenut ensimmäiset kerrat.
 
Esikoisesta tunsin rv 14 kuin olis kultakalaparvi käynyt kutittamassa. Kuopuksesta tunsin vasta ihan kunnon potkun joskus rv 20 kun ei ollut aikaa kuulostella kun esikko oli kotihoidossa :p Kummassakin istukka ylhäällä takana :) (ensi odottajille tiedoksi että jos istukka on kiinnittynyt tohon eteen vatsalle niin liikkeitä voi olla haastavampi tuntea)
 
Mulla oli edessä viimeksi ja meni sinne viikolle 15-16 ne pienet ensimmäiset kuplat, siitä ne sitten voimistui. :) Mulla suolisto epätasapainossa ollu oikeastaan koko ajan edellisen jälkeen ja ns haamupotkuja tuntunut vieläkin ihan suoliston muljahtelun takia.
 
Mä muistelisin että esikoisesta tunsin ekan kerran joskus viikolla 17
 
Itselle viimeksi kaikki oli niin uutta niin taisin hoksata ekat liikkeet vasta reilusti sen rakenneultran jälkeen :sorry:
 
Esikoisen ekat liikkeet oli ihan mahtavia! Joskus rv16 tunsin pientä "kuplintaa" vatsassa ja mietin että oliskohan ne liikkeitä. Seuraavana päivänä jo oli selkeämpää ja päivä päivältä vahvistui niin ettei sitten voinut enää erehtyä :Heartred

Nuorimmasta olin tuntevani jo joskus rv14-15, mutta jäikin vaan pariin tuntemukseen. Säännöllisesti alkoi tuntua joskus rv18 ehkä, en muista tarkkaan. Silloin oli istukka edessä. Ja oon miettinyt että jos se tuolloin rv14 ei vielä ollut noussut niin ylös, että jos ne tuntemukset olikin liikkeitä, joiden tielle sitten istukka nousi o_O
Nt ultrassa silloin sanottiin että istukka aika alhaalla, ja kasvaa vielä niin ettei sitä lopullista sijaintia silloin pystynyt sanomaan.

Nyt kyllä toivon että istukka olisi takana! Tuntuisi liikkeet paremmin :Heartred:p
 
Mä tunsin esikoisesta rv 18 paikkeilla ekat liikkeet bussimatkalla töihin. Takaseinässä oli silloin istukka. Toisesta muistaakseni tuntui samoihin aikoihin, vaikka istukka oli edessä.
 
Mulla oli edellisessä raskaudessa istukka edessä niin meni kyllä myöhäiseksi liikkeiden tunteminen. Jotain kuplintaa olin tuntevinani rv 17 aikoihin mutta selkeät liikkeet aloin tuntemaan siinä rv 20. Lisäksi koko raskauden liikkeiden tunteminen oli melko vaimeata istukan takia. Sokerirasituksessa muistan vauvan villiintyneen vatsassa ihan kumipalloksi. Koko vatsa hytkyi kun toinen sai aimo annoksen sokeria :grin
 
Ekasta tunsin vasta rv18 ja sen hetken muistan vieläkin elävästi mielessäni. :Heartred Muista lapsista en harmi kyllä muista niin tarkasti, mutta rv14-16 on tuntunu ekat liikkeet muistiinpanojen mukaan seuraavissa raskauksissa.
 
Onko kukaan tuntenut vielä liikkeitä tässä raskaudessa? Mulla nyt viikkoja 13+3, tänään ollut aikas kummallisia tumpsahduksia tuolla alavatsalla ja mietin että oisko mitenkään mahdollista, että nyt jo jotain liikkeitä tuntuis? :smiley-bounce012
 
Mulla alkoi tänään rv.15 ja väitän tuntevani jo. Itse asiassa on tainnut jo pari viikkoa tuntua sellaista kuplintaa juuri oikealta kohdalta. Pikku hiljaa voimistuu.
Istukka on taas etuseinämässä, mutta eihän se mulla ennenkään ole vaikuttanut tuntemiseen.
 
Onko kukaan tuntenut vielä liikkeitä tässä raskaudessa? Mulla nyt viikkoja 13+3, tänään ollut aikas kummallisia tumpsahduksia tuolla alavatsalla ja mietin että oisko mitenkään mahdollista, että nyt jo jotain liikkeitä tuntuis? :smiley-bounce012
Mulla on tuntunut mielestäni n.rv13+0 alkaen, eli hyvin mahdollista vaikka onkin aikaista:)
 
Sattui hassu tapaus. Kissa hyppäsi mun syliin sohvan reunan kautta. Sattuikin olemaan juuri siinä kohdassa puhelin ja kissa liukastui/säikähti sitä. Kompuroi sitten vähemmän kissamaisen ketterästi siihen syliin ja minäkin vielä jotain ’oho’ ym siinä huudahdin.
Vauva reagoi tähän tapaukseen ja mahassa alkoi tähän mennessä kaikkein selvin potkiskelu.:shy: Vauva-parka, mutta onnellinen äiti.:grin:Heartred

15+0
 
Muokattu viimeksi:
Täällä 14+4 tänään ja pari päivää huomannu nyt ihan selkeet liikkeet. Sellasia muljahduksia. Eilen aivastin niin vauva säikähti kun veti sellaset potkuraivarit. Tänään kun mies silitti mahaa tuntu selkeesti kun vauva "tökki/painautu" kohti silityksiä :Heartred
 
Mulla alkoi tänään rv.15 ja väitän tuntevani jo. Itse asiassa on tainnut jo pari viikkoa tuntua sellaista kuplintaa juuri oikealta kohdalta. Pikku hiljaa voimistuu.
Istukka on taas etuseinämässä, mutta eihän se mulla ennenkään ole vaikuttanut tuntemiseen.


Rv 16 alkoi tänään.
Tuo kupliminen oli hyvä sana, sellaista on tuntunut jo vähintään viikon.
 
Takaisin
Top