Ensiliikkeiden tunteminen

Viime viikolla (rv 17) tunsin ehkä ekat. En löytänyt tuntemuksille muuta selitystä kuin vauva, oli juuri niin otollisessa paikassakin vauvalle. Vaikka mulla on taaksepäin kallistuva kohtu, se tuntuu tosi selkeästi ulospäin, kun vielä toistaiseksi olen saanut pidettyä ihrakerroksen semiohuena. Eilen viimeksi olin taas tuntevinani, kun lähdin autolla ajamaan ulkoilun päätteeksi. Mies innostui liikkeistä yllättävän vähän.
 
18+0 menossa ja liikkeet tuntuu tosi vahvoina. Tänäänkin neuvolassa yritti lääkäri löytää sydänääniä hermostuneena kunnes näytin missä potkii ja siellä ne sydänäänet ja potkut kuuluikin kovaa.
 
Mulla huomenna 18+0 ja liikkeitä tuntuu vähänlaisesti. Ei ole päiväkausiin mielestäni tuntunut sellaista kunnon sarjaa, pelkkiä yksittäisiä liikkeitä silloin tällöin. Piti eilen oikein dopplerilla koittaa, että mikäs nyt on. Sydänäänet löytyivät yllättävän alhaalta. Niin kuin tyyppi olisi köllötellyt ihan pohjalla. Sykekin oli matala, 125. Yleensä ollut jotain 130-140. Ehkä oli päikkäriaika. Toissa lauantai oli kyllä paras tähän mennessä, aina kun istahti syömään, niin selvät liikkeet alkoivat hetkeksi.:love7
 
Mä tunsin eilen (17+4) pari selvää napautusta alavatsalla, toukka reagoi kun Antti Tuisku lauloi Vain elämäässä. :hilarious: Mutta se on ainoa kerta, kun olen selvästi tuntenut tähän mennessä.
 
Tänään 17+0 ja reilun viikon on nyt tuntunut liikkeitä päivittäin, sitä ennen muutaman kerran harvemmin. On se vaan niin mahtavaa. :love017
 
Mä tunsin eilen (17+4) pari selvää napautusta alavatsalla, toukka reagoi kun Antti Tuisku lauloi Vain elämäässä. :hilarious: Mutta se on ainoa kerta, kun olen selvästi tuntenut tähän mennessä.
Siinä on tuleva fani teillä :wink
 
Mun on ollut hankala arvioida mikä liikahdus on vauva ja mikä joku muu. Mut ainakaan mun vauva ei taida olla vilkkaimmista päästä, vaikka aina aika ajoin koitan tunnustella liikkeitä kädet vatsalla. Nyt alkoi jo vk 18. Onko muita ensiodottajia, jotka eivät välttämättä vielä ole päässeet kärryille beben liikkeistä?
 
Mulle ainakin on neuvolasta sanottu koko ajan, että ensimmäistä lastaan odottava voi hyvinkin joutua odottelemaan viikolle 20, että alkaa tuntea kuplinnan, nipistelyn kaltaisia liikkeitä. Mulla viikkoja vasta 16, niin en ole kauheasti vielä edes pinnistellyt havainnointini kanssa.
 
Ekassa raskaudessa tuntui n. vkolla 18 eka liike mutta ei ne käteen tuntuneet aikoihin :) Eikä tunnu nytkään, vaikka jo jonkin aikaa satunnaisesti olen joitakin liikkeitä tuntenut. Menee varmaan aikaa, että rupeaa kunnolla tuntumaan, vaikka toinen lapsi onkin. Saatika, että käteen tuntuisi.
 
Esikoisesta tunsin 18+1 ekat voimakkaat potkut. Nyt 15+5 ja semmosia muljahduksia kun joku vetäis volttia ja sormella ku tökkis on nyt ollut. Todella epäsäännöllisiä että kovasti odotan et näitä alkaa tuntemaan päivittäin :) Miten teillä muilla joilla liikkeitä tuntunut, kuinka säännöllisiä on? Eli kuinka usein tunnet liikkeitä?
 
Esikoisesta tunsin 18+1 ekat voimakkaat potkut. Nyt 15+5 ja semmosia muljahduksia kun joku vetäis volttia ja sormella ku tökkis on nyt ollut. Todella epäsäännöllisiä että kovasti odotan et näitä alkaa tuntemaan päivittäin :) Miten teillä muilla joilla liikkeitä tuntunut, kuinka säännöllisiä on? Eli kuinka usein tunnet liikkeitä?

Mulla nyt jo 18+2 ja liikkeet olleet päivittäisiä ja helposti erotettavissa 1,5-2 viikkoa, sitä ennen satunnaisempia, mutta ekat liikkeet jo 14+ lähtien. Mies on jo yrittänyt tunnustella vatsan päältäkin, mutta ei ole kyllä vielä siitä tuntunut mitään :)
 
Itsellä eka raskaus ja viikkoja nyt 16+6.
Oon tuntenut kanssa jo kevyttä muljahtelua ja "pökkimistä".
Liikkeiden tuntemukset on tosi epäsäännöllisiä vielä. Välillä saattaa mennä monta päivää etten tunne mitään ja nyt taas tänään ollut tosi aktiivista möyrimistä havaittavissa..tuntuu tosiaan kuin heittäisi kuperkeikkaa :happy: ja ihan eri vuorokauden aikoina. Välillä aktiivinen illalla ja kun menen nukkumaan. Välillä taas lounasaikaan, kun olen syönyt.
 
Mulla voi kans mennä päiviä etten tunne mitään. Tää on mun miehen esikoinen ja hän ihan kateellinen kun ei tunne liikkeitä, varottelin että menee kyllä vielä viikkoja ennenku hän tuntee mitään ulospäin. Tää on taas näitä että odottaa ku kuuta nousevaa et koska alkaa tuntee voimakkaita potkuja ja sitte lopussa ku potkii nii et tulee pissat housuun ja meinaa tulla mahasta läpi niin ajattelee et voisko vähä rauhoittua :grin ihan niinku sitte myöhemmin ajattelee että, oppis jo puhumaan - eikö toi oo koskaan hiljaa :grin

Mut ihanaa kyllä ku ei tarvii vielä olla yhtää huolissaan, muistan esikoisen kanssa ku piti tehä monesti liikelaskentaa ja käydä synnärillä ku välillä oli hirveen pitkään liikkumatta. :nailbiting:
 
Mulla tuntuu joka päivä. Ehkä 2-3 kertaa päivässä ehdin rauhoittua niin, että tuntuu selviä muljahteluja ja potkuja. Tälläkin hetkellä mua monotetaan hellästi :rolleyes:
 
Takaisin
Top