Ensikertalaiset

vieläki on vaikea uskoa sitä heh :) oikeesti mä melkein unohdan että oon raskaana ku ei oo ees pahoinvointia tullu
ainut väsymyksestä ja rintojen nipistyksestä silloin tällöin muistan että ai niin oon raskaana
 
musta paras raskaus on luonnollinen raskaus ilman mitää erikois hommeleita tulee jos on tullakseen ei pidä antaa periksi täytyy vaa sisukkaasti yrittää ja tehdä jotain hyödyllistä asian eteen esim kattoo vaikka ruokavaliota, painoa, elämäntilannetta eikä missää nimessä saa stressata tai olla kade jollekkin toiselle joka esim on raskaana
mulla ainenki oli entuudestaa sillee et olin ylipainone mut onneks päätin laihduttaa käyttämällä enemmikseen lujaa tahtoa kamppailua itseni kanssa laihduin kahen kuukauden aikana 20 kg ku oltiin lämpimässä maassa lomalla ilman mitää liikuntaa pelkällä ruokavaliolla ja lujalla kamppailu mielellä se onnistui mulla keho heti reakoi nopeesti ku sain 10 kg veks no seuraavaksi mun ongelmana oli syvä kateus muita kohtaan jotka oli raskaana mun mies sano aina mulle älä oo kade tollasella asenteella et taatusti saavuta mitään ole kärsivällinen se sano no siinä oli kova urakka saada paha mieli ja kateus kuriin mutta mahdotonta se ei ole tuumin ja punnitsin pitkän aikaa ehkä mies oli sittenki oikeessa päätin lopulta kokeilla ja lopulta onnistuin taas jälleen kerran saavutuksessani ja nyt helmikuussa se oli tosi kova sana meille ku huomasin testissä että oon raskaana tuntui kuin olisin voittanu lotossa :)
Onnea onnistumiselle ja raskaudelle. Pakko on kuitenkin sanoa, että vaikka kuinka haluaisi ns. Luonnollisen raskauden niin se ei vaan ole kaikille mahdollista. Olet vielä nuori ja yrittämismahdollisuuksia on vielä vuosia. Jos löytää puolison ( kuten minä) vasta myöhemmin ja jos tietää jo omasta terv. Historiasta että lasta ei mahd. Edes tule ei ole aikaa hukattavaksi. Itse olen ollut hoidoissa lähes 4 v. Ja ihan yhtä toivottu ja rakas tämä lapsion kuin "luomusti" hankittu. Kaikella ystävyydellä, mutta on tosi helppoa sanoa kaksvitosena "tulla raskaaks jos on tullakseen ja ei kannata stressata". Saattaisit ktsekin olla eri mieltä nelikymppisenä. Jokaisella on toki oikeus mielipiteeseensä. Tsemppiä odotukseesi.
 
Moi
täällä sama juttu ensimmäistä odotetaan me yritettiin 5v nyt vasta helmikuussa 2016 onnistui vihdoinkin ja ikää on 25v
ilman mitää lääkäreiden erikois apuja normaalilla yleistavalla :)

Moikka, ja hurjasti onnea! Hienoa että tärppäsi! Sulla taitaa olla siis laskettu aika lokakuussa? Vinkkinä, että kantsii käydä tutustumassa lokakuun lasketun ajan keskusteluryhmään ja sen keskusteluihin, sieltä löytyy myös muita samassa raskauden vaiheessa olevia. :)
(tämä keskustelu sijaitsee heinäkuun lasketun ajan ryhmän alla)
 
niin näin mä sen olen ymmärtäny että lokakuussa on pienokainen valmis syntymää
voisko teistä joku ihan pikkasen valaista mua et miten se lasketaan viimeisistä menkoista vai miten ?
13pvä hemikuuta tikku näytti sillo 3-4 raskausviikkoa en tiiä sitten miten tohon voi luottaa ?
ja sitte ku noi raskausviikko laskuritkin näyttää kaikki erilaista pvä :sad001
 
Viimeisistä menkoista tai hedelmöitysajankohdasta. Viimeistään nt-ultrassa sulle selviää se virallinen laskettu aika, ja neuvolassa myös auttavat laskemaan sen :) Soittele neuvolaan nyt ihan ekana.
 
Mä oon nyt 9+0 viikolla seuraavaks olis eka neuvola reissu torstaina oon niin hermona innosta mitäköhän testejä tai kokeita ne tekee mulle tietääks kukaa mitä ne tekee ensikerralla siellä ? millo saa raskaustodistuksen ? entä mitä äitiyspakkaus sisältää ?
voisko joku vähän valaista mua olis niiku kiva tietää jotain entuudestaa ettei tarttis olla vintti ihan pimee tai hölmöstyny töttöröö pööh heh :)
 
noin mä ainenki laskin vikoista menkoista että tällä viikolla olis toi 9+0 viikko menossa ärsyttää vaa se ku kaikki noi laskurit näyttää miten sattuu noita :sad001
 
Newmama, ekalla kerralla vaan kysellään sulta ja mieheltä elämäntavoista ym. Käydään papereita läpi. Mitataan paino, verenpaine ja hemoglobiini. Raskaustodistuksen saa vasta rv 22 ja sillon voi hakea myös äitiyspakkauksen, jonka sisällön näät kelan sivuilta :)
 
Tänään oltiin rakenneultrassa! Kaikki oli pienellä hyvin ja viikkojen mukaan oli kasvanut :) Sukupuolesta tuntui ultraaja olevan varma, sanoi vaan että "kyllä tuossa pieni nakki näkyy että poika sieltä tulee!" Olin kuolla nauruun tai siihen, kun pidätin naurua :''D Mutta poika olisi tänne tulossa, vaikka mies oli ihan varma että tyttö sieltä tulee. Itse olin jo poikaa vähän aavistellut ja oikeassa olin :) :Heartred
 
Mä oon kyllä niin varma tytöstä. Oon tosi hämmentynyt, jos sieltä tuleekin poika :D Ois kyllä kiva, että mies sais pojan, kun sitä niin kovin toivoo. Mulle on ihan sama. Mut tyttö tää on, sanokaa mun sanoneen :D
 
Meillä tänään myös rakenneultra ja kaikki hyvin. Vaavi on vaan aika pieni (paino 295g) mutta kätilö ei tuntunut olevan asiasta ollenkaan huolissaan. Tyttöä veikkasi, mutta ei voinut sanoa varmaksi. Tyttöfiilis on itselläkin ollut, että ehkä uskallan ostaa vähän jotain tyttömäistä ennen syntymää :)
 
Huoh.. Pakko kyllä nyt täällä ääneen ihmetellä kun ekakertalaisena on. Eilen siis pitkän ostoksilla olon ja kävelyn päätteeksi vatsa oli ihan kumman tuntuinen, meni ihan pinkeeksi ja ei varsinaisesti kipuillut, mut alavatsaan sillai pakotti ja olin jotenkin tosi tietoinen kohdusta. Lepäilemään tietty menin sit heti, mut varmaan useemman tunnin se kesti ja vaihteli. Yö kuitenkin meni ihan normaalisti. Terveyspalveluihin soitin illalla ja epäilivät siellä että jonkinmoisia harkkasupistuksia voisi olla.. Mut hankala itse sanoa oisko voinut olla kun ei oo ikinä mitään vastaavaa tuntenut? Tänään piti neuvolaan soittaa, mut hitto siellä oli soittoaika muuttunut ihan äkkiseltään! Nyt kyllä ihan hyvä olla ja beibi normaalisti kyl liikkuu, mut oonkin vaan lepäilly. Ehkä sitä stressaa nyt turhia, kun ei tiedä miltä pitäis tuntua. Rv 21 siis tänään. Onkohan muilla ollut jotain vastaavaa ja voiks se olla vaan kohdun kasvua vai voiko näillä viikolla jo jotain supistuksia tuntua..?
 
Harkkasuppareita tosiaan,ite kans yks pvä soitin neuvolaan kun lenkin jälkeen supisteli tunnin ajan vähän väliä.Sanoi ettei pitäs olla hätää kun kuitenki ennen pitkää rauhottu,ei ollu kivuliaita eikä mitään vuotoja.
Muoks.nyt rv23
 
Takaisin
Top