Ensikertalaiset

PikkuR

Piirimestaruustason postaaja
Heinämammat 2016
Pitäiskö tänne sitte tämmönenki perustaa meille, joille kaikki on uutta ja ihmeellistä (:
 
Mulle tämä on ainakin TODELLA uutta ja ihmeellistä. Miten ihmeessä raskaana olevat naiset ovat hankkineet tietonsa ennen internettiä?! Niin paljon ehtii tapahtua ennen neuvolan ensikäyntiä ja sieltä saatuja ohjeita, pitää tajuta hankkia vitamiinejä ja olla syömättä homejuustoa ja mitä lie muita aineksia. Koen lisäksi olevani tosi vanha (36) kun melkein kaikki ystävät ovat saaneet lapsensa jo yli kymmenen vuotta sitten -en siis muista heidän raskausajoistaan enää mitään, tokko itsekään muistavat :wink
 
Jee. Tuun mukaan tänne. Paljon on uutta ja ihmeteltävää. Jännittää jopa miten eka ultra menee ja mitä neuvolassa sit jutellaan ja tehdään. Onneksi tosiaan on näitä foorumeita ja netti!
 
Liityn mukaan. Olen ihan pyörällä päästäni tästä kaikesta uudesta informaatiotulvasta mitä netti aiheuttaa.. Ja kun raskaus tuli vähän yllättäen niin en edes etukäteen ole erityisen perehtynyt aiheeseen :happy:
Mä olen koko tämän viikon ollut jotenkin toosi väsynyt ja huonovointinen. Tuntuu ettei saa mitään aikaiseksi ja töihin lähteminen tuntuu ihan ylitsepääsemättömältä. Toissailtana sain myös kauhean itkuraivarin ihan tyhjästä.. :D Mutta silti en välillä edelleenkään voi uskoa että vauvaa odotan. Tunteet on kyllä niin ristiriidassa että hohhoijakkaa :banghead:
 
Täällä myös mukaan! Kaikki niin uutta ja ihanaa tähän mennessä, ihanaa jakaa muiden kanssa oireita ja tuntemuksia ja ajatuksia :) esikoinen siis odotuksessa 5+0viikoilla :)
 
Moikka kaikki! Täällä kans yks ensiodottaja. Digitesti näytti viikkoja 2-3, eli virallisesti nelosen, viitosen tienoilla mennään. On tää aika jännää :D

Minkälainen elämäntilanne teillä muilla on? Mä just valmistuin maisteriks, tarkoitus olis jatkaa väikkäriin ja mies jää lapsen kaa.
Entä milloin meinaatte mennä ekaan neuvolaan - vai ootteko jo käyny? :)
 
Ihanaa kun meitä on useampia! Minullakin ensimmäinen tulossa ja samoilla fiiliksillä kun muutkin. Ei mitään käsitystä miten vauvan kanssa pitäisi toimia ja meinaan hukkua informaatiotulvaan jos vähänkin yritän ottaa selvää asioista... Apua :grin
 
Tänne minäkin kuulun! :) Itse oon työttömänä nyt, ollu koko tän vuoden (tammi-kesäkuu hengailin Espanjassa ja nautin elämästäni), olen haeskellut töitä enemmän ja vähemmän tosissani tän syksyn, mut sit kun päätin lähteä hoitoihin niin päätin myös, että jos tärppää, niin en hae enää töitä. Nyt (toivottavasti) lomailen ainakin vielä 1,5 vuotta ja nautin täysillä raskaudesta ja vauvasta! :)

Eka neuvola on varattu 15.12. sopivasti omalle synttäripäivälle :D
 
Mulla neuvola 8.12. Jännittää enkä tiedä mitä odottaa! Oma tilanne muutenki vähän hankala, ollaan miehen kanssa seurusteltu vasta syyskuun alusta alkaen, hällä avioero takana ja mulla myös suhde joka katkesi kesällä.. Ja nyt vauva ilmoitti tulostaan. Ollaan molemmat hirmu iloisia mutta toki pelottaa miten meidän suhde tämän kestää. Ollaan kyllä tunnettu jo muutama vuosi että sinänsä ihan uudesta ihmisestä ei ole kyse. Mahtaahan tämä silti olla lähipiirille pieni shokki kun oli itsellekin:grin
 
Mulla ar ultra 8.12. Ja neukku 16.12 :) mä opiskelen kätilöksi ja mies sähkö ja elektroniikka diplomi insinööriksi. Opinnot alussa, mutta eipä haittaa :)
 
Täällä eka neuvola tiistaina ja varhaisultrassa kävin perjantaina. Itse toimin yrittäjänä tällä hetkellä, asutaan miehen kanssa eri paikkakunnilla kolmatta vuotta, mutta nyt päästään samalle paikkakunnalle viimeistään kun pikkunen tulee (:
 
Täällä eka neuvola tiistaina ja varhaisultrassa kävin perjantaina. Itse toimin yrittäjänä tällä hetkellä, asutaan miehen kanssa eri paikkakunnilla kolmatta vuotta, mutta nyt päästään samalle paikkakunnalle viimeistään kun pikkunen tulee (:
 
Mitenkäs noi viikot nyt lasketaan... tänään 5+0 eli olen kuudennella viikolla? Kumman mukaan sitten katson sikiön kehitysvaiheita, viidennen vai kuudennen mukaan :D
 
Elikkä täällä kans ilmoittaudutaan ensikertalaisiin. vähän yllätyksenä raskaus tuli ja nyt sitten kun alkushokista päästy ollaan kyllä onnellisia että päätti tulokas tähän väliin tulla. itse toimin yrittäjänä ja miehen kanssa ollaan vähän yli 1.5 vuotta nyt oltu yhdessä. Kaikki aivan uutta ja raskaus ja synnytys hieman pelottaakin jopa :oops: ja viikkoja nyt puolen tunnin päästä kun päivä vaihtuu 8+0 :happy:
 
Mitenkäs noi viikot nyt lasketaan... tänään 5+0 eli olen kuudennella viikolla? Kumman mukaan sitten katson sikiön kehitysvaiheita, viidennen vai kuudennen mukaan :D

Oot tosiaan kuudennella viikolla eli alkion kehityskin on kuudennella viikolla.
Hämmennyin itekki vähä kun mä oon kanssa kuudennella viikolla (5+2) ja tua omilla sivuilla sanotaan et tällä viikolla sydän alkaa sykkiä, mutta kuitenkin sydänäänet voi kuulla vasta 6+2 jälkeen...

Mut me ollaan kuudennella viikolla ni mennään sen mukaan :)
 
Täällä myös ensimmäistä odotellaan. Ikää 32 ja pitkä liitto ( 18v) takana. Vauvaa yritetty 7 vuotta. Vihdoin saatiin alkionsiirrolla 2 viivaa testiin. On tämä onnellista ja pelottavaakin aikaa. Hirveä huoli pysyykö tämä mukana. Ensi perjantaina eka ultra - kyllä jännittää. Peukkuja kaikille. Kiva että on tämä ryhmä.
 
Takaisin
Top