Ennakoivia oireita?

Muakin mietityttää tuo käynnistäminen, kun on kuulemma tuskaisempi kuin normaalisti käynnistynyt synnytys. Mutta jos eivät huomenna ota sisälle, niin saa sitten kyllä ronkkia paikkoja oikein urakalla, että josko lähtis itellään syntymään. Luulen, että keskiviikkona viimeistään ottavat osastolle ja samaa sanoivat mulle, että kolmekin päivää saattaa kestää ennen kuin käynnistyy.
 
Mulle lääkäri sanoi että ballonki tekee aidontuntuiset supistukset ja lääkkeet sitten taas luonnottoman voimakkaat supistukset. Itsellä kun on yksi sektio takana, niin eivät mielellään ota riskiä noista lääkkeistä, kun ei tiedä miten kohtu niihin reagoi.
 
Itse voin kyllä suositella tuota ballonkia, avasi mulla melkein huomaamatta paikat 4 senttiin. Ymmärtääkseni hellävaraisin noista käynnistysmekanismeistä... Mulla ei kuitenkaan riittänyt synnytyksen käynnistymiseen, piti päälle vielä puhkasta kalvot ja eikä siinä vielä kaikki, laitettiin oksitosiinia suoneen.
 
Täytyykin sitten kysyä, että olisko mahdollista käynnistellä ballonkilla. Hieman epäilyttää noi lääkkeet ja en tiedä, mutta jotenkin tuntuu, että olis aika hurjaa suoraan puhkasta kalvot. Siitäkin nimittäin oon kuullut, että saattaa aiheuttaa turhan kovia supistuksia. Tietäis vaan mikä on totta ja mikä ei. Tarvii keskustella kunnolla lääkärin kanssa.
 
Huomenna käynnistys lääkkeillä, kun ballonkiin on paikat liian kiinni, jollei nyt kahdessa pv oo ihmeitä tapahtunut. Fiilis on kyllä ihan kamala. Jonnukan kohtalo tuo lohtua, että selviää niistä useammankin päivän koitoksista, mutta silti..
 
käynnistys oli kyl iha hirveetä.. ja sit ku ties et koht alkaa kaameet supistukset..mulla käynnistettii oksitosiini tipalla siis. :/ toivonmukaa ens kerralla ei tarttis käynnistellä :D jos siis tulee joskus ens kerta :D
 
Takaisin
Top