Ennakoivia oireita?

Heissan!! Kotiuduttiin äippäpolilta.
Menin lääkärille, jolla oli kaks oppilasta mukana ja tottakai sain sen nuoren pojan tutkimaan itseäni :smiley-ashamed005 Ainakin kuulin perusteellisesti asioita. Lääkäri kysyi saako pyöritellä, jos lähtisi ja arvatkaa vaan sanoinko "KYLLÄ KIITOS". Se oli kyllä kamalaa. Ja pienessä huoneessa, kun meitä oli 5 henkilöä, niin mieskin meinasi taas pyörtyä laughing7
Paikat olivat pehmeät ja 3cm auki eli ei ihme, että sen runnomisen ja tutkimisen jälkeen on supistuksia tullut.. Lapset nyt vielä haettiin kotiin, kun ei liian tuskainen olo ole, mutta naapuri varmaan ymmärtää, jos illasta tuomme ne takaisin hoitoon :D
Ja ultrassa näkyi kivespussi eli saimme vielä poika lupauksen :excited001
Painoarvio 3800g.
Jos ei nyt siis ala luonnostaan tapahtuun menen tipalle ylihuomenna(rv42) aamusta eli kyllä se ulostautuu viiimeistään perjantaina..

Niin ja oli kassi ja mies, mutta kotio tultiin, kun ei ne vedetkään menneet ja lääkäri kyllä osaa arvioida kannattaako jäädä vai ei. Eli minunkin mies otti vapaapäivän erikseen :happy119

Ai niin ja auto meni läpi katsastuksesta :gen014
 
Mulle ainakin sanottiin neuvolasta, että kassi sitten sinne sairaalaan mukaan, koska saattavat käynnistää heti. Itse aattelin, että kun sen ajan nyt tässä joskus saan, niin meen sinne kassin kanssa äidin kyydillä ja jos sinne jään, niin soitan miehelle, että vois tulla töistä ja äiti saa auton itselleen.

Mutta eipä tosiaan mulla ole mitään oireita, että synnytys lähtis itellään käyntiin. Kärsin edelleen kamalasta nuhasta ja tuntuu, että on ihan pökkelö olo sen takia. :sad001 Nytkin taidan tästä mennä sohvalle makoilemaan ja kattomaan jotain elokuvaa. Harmittaa, kun täytyy tulla kipeeks just tälläin ennen synnytystä. Oon miettinyt, että osittain varmaan tämä tautikin siirtää sitten sitä synnytystä. :BangHead
 
Mulla limatulppa irtoilee pikkuhiljaa. Tulee melko limaista vuotoa sellaista ihanan vihreän rään väristä sekä veristä klimppiä... Niin ja tuosta vihreästä väristä soittelinkin sekä neuvolaan, että synnytyspolille, niin on kuulemma normaalin väristä. Eilen oli aika tuskallisen tuntuista välillä tuolla alavatsan seudulla ja vielä kun vauva oikein pusersi, niin olo oli entistä hankalampi. Nyt tosissaan vauvan liikkeet tekee melko kipeää. Toivon kyllä, että alkais sama puserrus, jos se sais sitten synnytyksen käyntiin. Mutta uskaltaisko sitä jo toivoa, että tämä tulis täältä masusta itsestään ulos...
 
Liinanna: miten tiuhaan tahtiin sulla sitä limatulppaa tulee..? Mulla meinaan kans yöllä tuli oletettavasti limatulppaa semmonen pieni kökkö, ja juurikin sellasta kellertävän vihreetä.. Ihan kun siis räkää, mutta vaan väärästä päästä..
Mä jo mietin, että tulikohan se loppu tulppa sitten yhdellä kertaa pönttöön tossa aamupäivästä, kun kuului semmonen epämääränen plomps-ääni.. Että jotain kuitenkin selvästi putos sinne pönttöön, ja sen yön jälkeen ei oo paperiin ainakaan ilmaantunu enää limaa..
 
Viime yönä oli kipuja alavatsalla ja niitä supistuksia kipeinä jälleen, mutta kumma kun ne häviää aamulla. Päivät menee pyörien ku ei kärsi oikein kävellä ja tuntuu että vauva tulee voimalla läpi tuolta alhaalta. Ei mukava olo yhtään. Kun vaan pääsis synnyttämään ni ois ihana..
 
Täällä tulee sen lääkärin runnomisen ansioista noin 10min välein OIKEITA supistuksia.. Katsotaan nyt pitäisikö lapset viedä pikku hiljaa naapuriin. Turhauttavinta olisi mennä ottamaan torstai aamusta se tippa käteen :cwm
Ai niin viimeksi, kun oli mahdollisuutena, että vauva syntyy samana päivänä, kun enonsa, niin nyt on mahdollista syntyä samana päivänä, ku täti, jolla on synttärit huomenna :laughing005
Sitä se on, ku on 9 lapsisesta perheestä ja suurin osa sisaruksista syksyllä syntyneitä
:smiley-bounce012 + :smiley-bounce016
 
Mitä nyt oon kuullostellu näitä mun supistuksia pitkin päivää, niin kyllä ne on hiljalleen kipeiksi muuttunut, jossakin välissä saattaa tulla vielä jokunen kivutonkin supistus. Eivät ole siis kovin kipeitä, mutta sattuvat kuitenkin sen verran että välillä pitää keskittyä siihen hengittelyyn. Ja kipu muistuttaa enemmänkin menkkakipuja vielä tässä vaiheessa, mutta varmasti pahenee kunhan vauhtiin päästään.
Vähän jopa jännittää saanko yöllä miten nukuttua.. Mitään särkylääkkeitä en meinaa kyllä ottaa, en tykkää niistä muutenkaan ja vielä enemmän koitan niitä välttää, koska joutuisin ottamaan ne poretabletteina. Mä kun kuulun niihin, jotka ei vaan saa pillereitä nieltyä..
Limatulppaa havaittu tänään kahteen otteeseen, ja sen ensimmäisen kerran jälkeen alkoi noita kipeempiä supistuksiakin ilmaantuun enemmän.
Jännä miten sitä olikin vielä eilen ihan mieli maassa, kun kuuli neuvolassa että vauva oli onnistunut irrottaan päänsä lantiosta, mutta tänään on kuitenkin jo ihan eri meininki oireidenkin osalta.. :O
 
Jännä että se tulppa on vihreetä, kun eikös oo sanottu että lapsvesi on vihertävää jos sinne on vauva kakkinu. Niin tai näin ni koko päivän hyppimisen tuloksena oli menkkamainen mahakipu joka loppui kun nousin ylös. Loppuiltana liikkuminen oli jo tosi hankalaa ja vatsa painoi. Nyt vaan närästää.
 
Alkaa yökin kääntyä jo selkeesti aamun puolelle, joten tullaanpa kertoileen uutisia.
Se on ihme, jos tämä mamma ei lähde tänään synnärille.
Toissayönä kun tuli ensimmäinen kökkö limatulppaa, niin hiljalleen alkoi supistukset muuttua kipeiksi. Eilis iltaan mennessä kipukin oli niissä voimistunut ja limatulppaakin oli irronnut lisää, ja yöllä nukuin muutaman hajanaisen pienen pätkän ja seurasin kellosta supistusten välejä, mitkä oli 10min tai vähän alle. Tekivät kipeää, ja jouduin tosissaan keskittyyn hengittelyyn supistuksen ollessa päällä.
Nyt yön aikana limatulppaa on tullu lisää. Supistukset tuntuu lähinnä alavatsalla, mutta välillä myös hiukan selässä ja reisissä. Kunhan täältä sängyn pohjalta nousen, niin alan pistämään kellonaikoja paperille että pysyn perässä miten supistuksia tulee.

Tässä aamulla katson vielä viime hetken tavarat sairaalakassiin, ja pakkaan esikoiselle hoitorepun valmiiksi. Tod.näkösesti myös soitellaan hoitajaehdokkaat läpi, että ovat valmiina ottamaan esikoisen yöksi hoitoon. Lähtö tuntuu olevan lähellä, vaikka tätä en olisi ihan uskonut toissapäivästen neuvolakuulumisten jälkeen.
 
Jee. Hyviä uutisia neuvolasta. :) Kohdunsuu on jo jonkinverran auki eli nyt vaan odotellaan. Kohta, kohta. :) Ei se turhaan oo sitten alapäätä juilinu ja supistellu. Pitää varmaan alkaa kassi pakata valmiiks. :)
 
Jipii, oireet jatkuu... Yö kolmesta asti supistellut alle 10 min välein ja muuttuu kipeimmiks koko ajan. Aamulla tuli rusehtavaa limaista vuotoa, olisiko sitten sitä limatulppaa...? Nyt on 6h supistellu, välillä tosi paha olo ja vatsa toimii... Mutta supistusten väli on n. 6-8min. Koska sitä mahtaa viittiä lähtee sairaalaa, ku kauhee pelko että ne lähettää nauraen takas kotii... :smiley-ashamed008
 
Sä oot varmaan LilMinni jo laitoksella, mutta hurjasti tsemppiä koitokseen! :happy119

Täällä ei edelleenkään yhtään mitään oireita. Oikea rinta vaan on järkyttävän kipeä, kun ilmeisesti yöllä oon raapaissut luomen puoliksi irti! :eek: Ja edelleen nenä valuu, ku mikäkin suihkulähde ja kurkku kipeä. Alkaa jo tympiin todenteolla tää jatkuva flunssa, vaikka kaikkeni oon yrittäny, että parantuis. :sad001
 
Ainukka: Varmaan ihan sitten kannattaa sinne soitella, kun tuntuu ettei enää kotona pysty kärvisteleen. Ja kyllähän ne puhelimessa vähän osaa arvioida sun äänestäkin missä mennään. Tai näin mulle on sanottu sairaalasta, että kunhan sinne ensin soittelee, niin kyllä ne sitten sanoo, koska sinne kannattais lähtee. :confused013
 
Suviii: täällä kotona mä vielä notkun.. Ei oo siis tarvinnu lähtee vielä(kään)..

Ainukka: pystyn melkolailla samaistuun sun oireisiin. Mulla tuli supistuksia alkuunsa sen 10min välein tai alle, mutta aamulla kun kävin suihkussa niin harventuivat selvästi, eikä tule enää missään selvässä rytmissä. Tulee siis millon tykkäävät, mutta ovat kyllä kipeitä ja napakoita. Voisit ainakin kokeilla miten kuuma suihku vaikuttaa sulla supistuksiin, ja miettiä sitten uudestaan synnärille lähtöö.
Se rusehtava vuoto voi olla sitä limatulppaakin, mutta kohdunsuulta yleensä myös vuotaa jotakin rusehtavaa kun se alkaa aukeamaan.

Mulla on tullu limatulppaa nyt pitkin aamua ja aamupäivää, ja on kyllä tullu niin kaiken värisenä kun miten sitä voi vaan tulla. Toissayönä ensin kellertävän räkämäinen pieni kökkö, sitten myöhemmin samana päivänä ihan kirkasta limaa. Sitten viime yönä väri muuttui taas, kun kirkkaan liman seassa näkyi sekä tuoreita, että ruskeita veriviiruja. Ja tämmöstä se nyt on ollu sieltä yöstä asti.
Saas nähdä tuleeko se lähtö tänään vai ei..
 
Mulla sitä limatulppaa on tullut pikkuhiljaa. Huomasin toissapäivä iltana pyyhkiessä pientä vaaleanpunaista sävyä ja tarkastin sitten ihan ronskisti sormella, niin sieltähän löytyi sellaista harmahtavan punertavaa limaa. Myöhemmin yöllä lima oli muuttunut vihreäksi, josta siis huolestuin. Soittelin sitten seuraavana päivänä neuvolaan, että synnytysosastolle huolissani siitä väristä, niin väri on kuulemma ihan normaalia. Sitähän tietenkin kysyttiin, että onko se lapsivettä, mutta kun se on tosiaan sellaista limasta räkää ja lapsivesi on taas vesimäistä...

Eilen vessassa käydessä oli jäänyt pytyn reunaan sellainen verinen aika tumma klimppi. Siteeseen eilisen päivän aikana tuli hiukan rusehtavaa sävyä, jos oikein tarkkaan katsoi. Myös pyyhkiessä erittäin vähän limaa tullut, mut on kuitenkin tullut.

Toissapäivänä oli kieltämättä aika tuskallista olla. Vauveli liikkui tosi voimakkaasti alavatsan ja jalkovälin suunnalla. Samalla ehkäpä supistelikin. Se ilmeisesti sitten irrotti tuota limatulppaa. Viime yönä heräilin 3-4 kertaa kipeisiin supistuksiin, mut kun se ei oikein riitä. Vauva on alkanut liikkua todella voimakkaasti tuolla alapään ja alavatsan suunnalla. Se sattuu aika makeesti. Huomaan, että alavatsa on aika aristava vauvan liikkeille. Myös välillä tulee sellaisia tuikkauksia alapäähän ja painetta myös peräreikään. Kyllähän nämä merkit kertoo, että synnytys on lähellä. Sanoihan se neuvolantätikin puhelimessa eilen, että saattaa olla, että on synnytys lähestymäisillään. Toivotteli voimia synnytykseen, jos en ennen sitä nähdä. Huomenna on kuitenkin taas sitten neuvola. Saas nähdä pitääkö sinne mennä...

Nyt kun vaan alkais ne säännölliset kipeät supistukset...
 
Liinanna: meiltä tuntuu löytyvän hyvin paljon samantyyppisiä oireita, ainakin näiden juttujen perusteella. Täällä kans varsinkin toissailtana vauva liikku ihan hurjan paljon. Eilenkin kyllä ihan reilusti, ja sillonkin kun supisteli. Tänään ollu jo rauhallisempi.
Miehelle jo naureskelin, että nyt kun on hehkutettu että lähtö on lähellä, niin varmaan käy sitten niin että kun kaikki limatulppa on irronnu, niin supistuksetkin loppuu kun seinään.
 
Sairaalassa käyty, kun ensin soitin sinne. Sormelle auki, eli lähtökuopissa ollaan. Oltais saatu jäädäkin, mutta lähettiin nyt sit vielä hetkeks muualle..Tosi kivan oloinen kätilö :) Katotaan, koko ajan kyllä tulee kipeitä supistuksia väh. viiden minuutin välein, samalla oksettaa, hikoiluttaa ja tuntuu että tulee pskat housuun. Kätilö lupas, että tänään tai huomenna on meidän vauvan syntymäpäivä :Heartred
 
Nonii edes jotain oireita täälläkin, vaikka tosi pientä onkin. Maha toimii ihmeen hyvin ja välillä saa oikein voihkasta, kun sattuu niin vauvan pään punkeeminen tonne alakertaan. Ehkä tääkin täältä vielä joskus tulee. :love017
 
Mäkin täällä vielä puhkun ja puhisen supistusten kanssa.. Väli vähän vaihtelee, mutta tällä hetkellä tulee alle 10min välein. Justiin luin netistä, että synnytys katotaan alkaneeks, kun supistukset tulee säännöllisesti alle 10min välein ja vähintään kahden tunnin ajan. Mulla supistuksia tullu säännöllisesti n. 1,5h ajan.
Välillä on vähän ristiriitasia fiiliksiä, että tuleeko sinne synnärille lähdettyä vielä tänään.. Välillä tuntuu että se olis vaan turha reissu, ja välillä taas tuntuu että vois ainakin käydä näytillä, vaikkei vielä sisälle pääsiskään, tietäis sitten missä mennään. Mutta sitten ottaa jo luonne vastaan, että en mä sinne ihan onnettomissa kivuissa lähde.
 
Takaisin
Top