ELOKUUN TURINOITA <3

Mulla tuntuu kans selässä ja rinnassa tosi kovana "painon tunteena". Ei sellanen perusnärästys vaan ihan ku joku painais puukonterällä!
 
Jossu* ja N+N, mulla kanssa tollasta närästystä, mikä tuntuu sekä etu-että takapuolella... :-/ muistan, et oli sama juttu esikoista odottaessa. Silloin just kyselin neuvolasta, että mikähän mahtaa olla, kun tuntuu tosissaa, et joku iskis puukolla. :-o No, silloin sain vastauksen, että närästystä se vaan on. Mut tosi inhottava vaiva, onneks se loppuu sit aikanaan...

Taidan lisätä tonne neuvola-osioihin jo viimosen kolmanneksen, kun itellään se on alkanut ja tästä lähin mulla on neuvolakäynnit kahen viikon välein... :-) nyt alkaa jo tuntua, että synnytys on TOSI lähellä. ;-)

 
Kivulias närästys on tuttua täälläkin; tuntuu rintalastassa ja selässä samalla kohtaa :(
 
Nyt täytyy kyllä myöntää että toistaiseksi (koputtaa puuta) olen tässä raskaudessa säästynyt tuolta närästykseltä. alussa sitä oli jonkun verra mut todella lievänä ekaan raskauteen verrattuna.

mut nyt o tullu nää ku vauva tekee liikkeitä nii alas vihloo ja samalla tuntuu että happiloppuu.
 
Mullakaan ei oo (vielä) ollut närästystä, mutta alapäässä on liitoskipuja sitten senkin edestä välillä. Tähtitieteellisen kipuilun aikana ei pysty edes kävelemään, saatika istumaan. Onneksi noita liitoskipuja ei oo ihan kokoaikaa...

Tänään on neuvola, edellisestä kerrasta aikaa 3 viikkoa. Nyt se alkaa se "loppurutistus" eli neuvolakäyntien tihentyminen. Jaiks. Se tarkoittanee ettei oo enää niin hirveen pitkä aika marraskuuhun :D
 
Mulla on kans ollu närästystä jos kuinka paljon. Janikaa odottaessa säästyin siltä :)

Liitoskipuja ollut vähän, ei edes päivittäistä. Sen sijaan nyt on pahentunu tuo hengenahdistus taas omiin mittoihinsa, kuten Janikaa odottaessa. Tuntuu välillä että ei sa henkeä kunnolla vaikka kuinka yrittäis ja joutuu oikeasti tekemään työtä hengittääkseen. Mikään ei tuohon auta. Odotan innolla ens viikon neuvolaa että saa kuulla sf mitan ja osaiskohan neukku sanoa kummin päin herra siellä oleilee. Välillä semmonen tunne että olis jalat alaspäin.

Ukko katto mua ihmeissään kun sain eilen äippäpakkauksen ja aloin niitä vaatteita hypistelemään xD Ei miehet voi ymmärtää ilmeisesti.
 
Närästystä ollu täälläkin ihan reilusti, Joaa odotellessa alkoi vasta näillä viikoilla ja nyt on ollu jo pari kk. Onneks rennie sentään vielä auttaa.

Liitoskipujakin on ja enemmän kun ekassa raskaudessa. Häpyliitos on välillä niin järkyttävän kipeä ettei tiedä miten pystyy yöllä edes kylkeä kääntää. Pitäs olla vaan jalat yhdessä koko ajan. Ja pahemmaks menee kun tarvii pojan kans lattialla istuskella ja touhuta.

Mä en ole päässyt varmaan viikkoon tänne foorumille ollenkaan! Ei oo suostunu lataa sivuja tai valittanu jotain erroria joka kerta kun oon yrittänyt. Viimeks tänä aamuna...
 
Mulla on tänään tasan 10 viikkoa laskettuun aikaan...hui. emoticon

Ja olen tänään ekaa kertaa raskauden takia kotona töistä. Koko yön särki lonkkia niin että en saanut nukuttua, niin jäin sitten aamulla suosiolla kotiin. Noooh...huomenna on fysioterapia niin katsotaanpa onko siitä apua.

Onko teillä muilla hirveä hiki öisin? Mulla on ruvennut nyt olemaan aamuyöstä tosi hiki, ei varsinaisesti kuuma, mutta sellainen nihkeä olo. Vaikka muuten on nyt öisin viileämpää. Ilmeisesti hormonit hyrrää.

Ja juu, olen minäkin huomannut että foorumi ei aina toimi.
 
Inxu, auttaiskohan sulla tohon hengenahdistukseen kyljellään makaaminen? Ootko kokeillu? Mä oon huomannut, että mulla se ainakin helpottaa tota hengenahdistusta. Voi olla, että siinä asennossa kohtu ei pääse painamaan keuhkoja niin paljon. Tai niin ainakin itse asian järkeilin :) Jos et oo kokeillu niin kannattaa ainakin yrittää jos se helpottais.
 
Voi kauheeta kun täällä on tapahtunu vaikka mitä mun loman aikana! Nautiskelin lomasta niin täysin, että on jääny täällä käyminen, FB ja kaikki muukin normaali. Nyt oon kaikesta ihan ulkona :)

Mutta siis täälläkin alle 10viikkoa jäljellä! Vähiin käy ennenkuin loppuu, en kyllä yhtään malttais enää odottaa marraskuuta.

Täälläkin närästää aivan kamalasti. Oon joutunu jättään kahvin kokonaan pois, se on sentään vähän auttanu. Mut mä olen ollut niin vannoutunut kahvinjuoja, että on ihan järkyttävää tehdä töitä ilman kahvia, mistää ei tuu mitän...

Samoin tuntuu, että öistä on tullu viime aikoina tosi paljon vaikeampia. Musta tuntuu, että mulla on kipuja aina vaan öisin. Päivisin menee kaikki suht kunnialla, mutta yöllä kun herää, niin on vaikeaa päästä edes ylös ja vessaan. Ja Jossu, mulla on kanssa lähes joka yö ihan nihkeä olo. Vaikka ei meilläkään ole edes kuuma, mut silti. Ja nyt uutena vaivana on öisin herättäny pohjekrampit. Mulla on sellanen tapa, että kun vähän havahdun niin venyttelen ekana. Ja sit puoliunessa pohkeet vetää kunnon kramppiin. Sattuu, sattuu niin paljon, että ei oo järkeä.
 
Zaana: kokeiltu on kaikki mahdolliset ja mahdottomat asennot. Ei auta kylkimakuu. Tällä hetkellä ainoa positiivinen on että vielä nää ei jatku kauaa, mutta jos on edessä sama kun Janikaa odottaessa niin yöllä hyvä jos saa nukuttua 3 tuntia -.- Janikaa odottaessa neukkukin toivo loppu vaiheessa että synnytys käynnistyis ajoissa ja puhu jopa käynnistyksestä kun Janika oli niin korkealla painamassa mun keuhkoja.
 
Hikisyydestä puheen ollen: Mulla on HIKI aivan KOKO AJAN!!! Siis yöllä ja päivällä ja aamulla ja illalla ja siis ihan jatkuvasti. Pelkästään paikallaan oleminen hikoiluttaa, puhumattakaan sit jos tekee jotain. Enkä siis tarkota mitään lenkkeilyä, vaan ihan kun nousee sohvalta ja käy keittiössä, niin hiki on! Yöllä nukun edelleen pelkällä pussilakanalla ja silti tulee aamuyöstä hiki, ja joka kerta ku herää johonki. (Mies hiippailee huppari päällä ja ihmettelee mulle, että eikö mun oo kylmä, ku parvekkeen ovi on melkein yötä päivää selällään...)

Sängystä on tuskaa päästä vessaan tai muuten ylös. Mulla on kans häpyliitos TODELLA kipee, se tuntuu ehkä eniten tällä hetkellä. Lonkat on kans kipeet, mutta aina välillä vähän vähemmän ja välillä taas enemmän.
Selkä rutisee ihan tosissaan, kun on tää maha ja sit tuota esikoista on pakko kantaa, kun ei se vielä ite liiku. Välillä tuntuu, että ne nikamat varmaan kohta antaa periks...
 
Mie ku alkuraskauden palelusta pääsin eroon nii nyt hikoan kuin porsas. ja yöllä vaikka olis ikkunat auki nii tuntuu että hikikaatuu päälle.Eli samaa ku peekayllä että koko ajan hikoan.

Mulle tullu kans tuo hengenahistelu ja siihe ei ole auttaneet asennot ku asennotkaa. ja eniten saan sitä melkein istuiltaan ollessa. hyppii toi ipana tonne keuhkoja vasten.

Emmiliina: ota magnesium lisää. mulla kans meinannu pohke kramppailla ja suonta vetää mut ku rupesin sitä ottamaan niin heti helpotti ja säärystimet myös autto asiaan.


Mulla o issias ja toi koko lantio mitkä ärsyyntyy. häpyliitos ei oo pahemmin oireillu ku se o ollu niin sanotusti löysä vielä edellisestäkkii raskaudesta mut eiköhä sekin sieltä vielä tule.

Nii pitäskö sitä tännekkii laittoo se eilinen sepostus lääkäri käynnistäni...

Eli aloitettii monipistos hoito raskausdiabetekseen eli illalla pitkää insua ja päivisin aterialla nopeavaikutteista ateria insuliinia.
 
Kävin muuten tänään aamulla neuvolan määräämässä fysioterapiassa noiden lonkkakipujen takia. Eipä siitä paljoa apua ollut, ihan kuten odotinkin. Sille ei voi tehdä mitään kun kyseessä ei ole mikään lihassärky tai nivelen jumittuminen. Johtuu ilmeisesti tästä istumatyöstä että maha painaa jotenkin lonkkia niin että ne sit yöllä särkee. Suositteli sairaslomalle jäämistä. Mä kun en vaan yhtään vielä haluais jäädä kun muuten on niin hyvä olo, kotona tulee aika pitkäksi. Mut kai se sit on uskottava jos kohta ei enää saa öitä nukuttua ton vaivan takia. Ens viikolla olis taas neuvola, sinnittelen sinne asti ja katsotaan miten akan sit käy...
 
Mulla on sit taas päinvastoin, elikkä mä palelen öisin :D Päivällä hirvee hiki ja yöllä julmetun kylmä :( Sit mul on selkäki kipee (siis lihassärkyä, ei mitää supistuksia) enkä takuulla saa mieheltä siihen hierontaa.. Oon siis jo kysyny, eikä "muista" hieroa mun selkääni. PRKL mä vaan sanon! Mut sit must kyl myös tuntuu, et vähä väliä supistaa millon mistäki syystä.. Ja ihan hemmetinmoinen nälkä on koko aika.. Tää varmaa kyl tosin liittyy siihe, et en oo oikeastaa koko raskausaikana karkkeja syöny ja nyt sit yks päivä puputin oikee olan takaa nameja.. Eli jäi päälle se semmonen käsiliike :DMut nyt on näkkäriä, ni syön sit sitä :D
 
Huh, kylläpäs säikähdin tänään. Töissä ollessa yhtäkkiä kun nousin tuolista ylös lorahti jotain housuihin, siis niin paljon että pikkarit ja legginsit ihan märät. Jotain kirkasta nestettä. Soitin sitten neuvolaan ja määräsivät sieltä äitiyspolille heti. Äitiyspolilla pistivät vauvan sydämen sykkeen seurantaan 20 minuutiksi ja sen jälkeen ottivat testin jolla testataan että oliko lapsivettä vai ei. Sydänkäyrä oli oikein hieno ja testikin näytti negaa. Eli kaikki hyvin!

Nyt mua vaan ihmetyttää että mitä se sitten oli. Jos se nyt olisi ollut pissaa niin kait sen olis hajusta tai väristä tunnistanu. Kätilö meinas että vauva on voinut painaa rakkoa ja kun nousin ylös niin paine hellitti. Eikä mulla kyllä koskaan ole ollut noin runsasta ja väritöntä/juoksevaa valkovuotokaan... kellään ideoita? Mulla on kyllä perjantaina neuvola niin aion kyllä siellä kysyä lisää.
 

jos oot juonu normaalia enemmän vettä esim niin kyllä se aika väritöntä se pissakin voi olla ja hajutonta.
 
Mun pissa on lähes väritöntä ja hajutonta (kun juon tuota vettä niin tehokkaasti) ja etenkin istumasta noustessa saattaa lirahtaa enemmänkin - etenkin jos masuasukki jotenkin on painanut. Eikä se silloin tunnu siltä että pissaisi, vaan ihan vaan joltain lorahdukselta. Pissaa se kuitenkin on... :D
 
Takaisin
Top