Elokuun turinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja HainiH
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi kun kiva kuulla etten ole ainoa jota supistelee jo nyt ! :) Mulla oli yksi supistus muutama päivä sitten joka sattui alavatsaan, tiedä sitten johtuiko siitä kun makasin kyljelläni vai siitä kun olen kovassa flunssassa ollut pidemmän aikaa. Muuten supistukset ovat olleet kivuttomia. :)
olen sen huomannut että päivinä joina on kova kiirus päällä niin supistuksia on selkeästi enemmän ja ne tuntuukin selvemmin. kiitos kun vastasitte kysymykseeni ! :) nyt taas voi hermot levätä siihen asti kunnes keksin seuraavan asian mistä huolestua! ;D VOIKAA PAKSUSTI ;)

Miltä ne supistukset tuntuu?? Mulla ei tietääkseni ole kyl mitään tuntunu ja rv 23 täynnä..

Mulla ainakin tuntuu kun vatsa menee kovaksi, vähän niinkuin suonenveto. Muutaman kerran alavatsalla on ollut myös painentunnetta, mutta sitä ei kyllä saisi olla. Eikä supistuksiakaan kivuttomana kuin satunnaisia. Soitinkin tänään neuvolaan ja varmistin mitä tehdä asian suhteen. Lepoa ja jos ei huomenna helpota niin tarkastukseen. Mulla tosiaan eilen oli tunnissa 4 supistusta ja niihin liittyi lievää painetta alavatsalla. Tänään onneksi selkeesti rauhallisempi päivä. Ei sitä ilmeisesti ihan samalla tavalla pysty toimimaan kuin ennen raskautta. 

Paineen tunne saattaa myös johtua ihan vaan siittä että vauva kääntyy just silloin. Alkaa olla jo niin ahdasta että kääntymiset tuntuu ikävältä. Mulla alko harjotussupparit molemmilta jo toooosi varhain,12-14 viikoilla. Runsas nesteen juonti auttaa myös siihen, kudoksissa pitää olla nestettä riittäviin. Se tuntuu juuri siltä et maha menee kovaksi ja aivan ku pullistuis tai työntyis eteen päin. Mulle on lääkäri aina sanonu ettei niille oikein itse mitään voi, myöhemmässä vaiheessa raskautta pitää sitten hiljentää tahtia ja olla nostelematta tai ylipäätään tekemättä mitään mikä laukaisee niihin. Kohtu treenaa, ja mitä enemmän se treenaa sen "nopeampi" ja "helpompi" ponnistusvaiheen pitäisi olla Mutta jos kipujen kanssa tulee niin ehdottomasti suorinta tietä lääkäriin! Mulla alkaa oleen noiden harjotussupistusten kanssa sillä mallilla et lenkillä pitää hiippailla siihen tahtiin et mummot menee rollaattoreilla jo ohi, esikoisen nostelu (painaa 13kg) ottaa kyllä kans jo aika reippaasti kohdun sietokyvyn päälle. Ja pitkään paikoillaan istuminen, pitkät automatkat ärsyttää kans. Pitää muistaa levähtää pitkin päivää, ja laittaa makuulleen hetkeksi ja sitä vettä saa vetää niin että ihan ärsyttää. 

Itsellä supistukset tuntuu kuin vatsa työntyisi eteenpäin ja painetta tuntuu välillä alavatsassa, sitten kun koittaa vatsaansa niin se on ihan kova. :D Eikä ne supistukset satu milläänlailla, hassulta vain tuntuu. :) kerran tosin vihloi ikävästi supistuksen tullessa alavatsasta, mutta uskon että johtui minun huonosta asennosta kun ei niitä kipeitä supistuksia ole sen jälkeen tullut. :)

Minäkin olen miettinyt ovatko ne jännät tuntemukset supistuksia. Töissähän niitä tulee, muttei juurikaan kotona. Kun esim. kumartuu tai kyykistyy ja nostelee painavia tavaroita, alkaa tuntua outoa painetta ja maha tuntuu aika pinkeälle alhaalta. Meillä kun ei voi edes keventää työtä juuri mitenkään, mutta saahan sitten kai sairaslomaa jos alkaa tulla hankalia vaivoja.

Heissan tännekin pitkästä aikaa!
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella nyt tänne enkä myöskään FB:n ryhmään, tai no itseasiassa oltiin miehen kans mun sukulaisia tapaamaassa Lapissa, niin ei oikein tullut oltua koneella sillon :).
Hyvin on täällä kuitenkin mennyt, ei ole ollut mitään ongelmia. Maanantaina on neuvola, saas nähdä joko sitä joutuu rautatabuja alkaa vetämään.. Viimeksi oli jo laskenut jonkinverran niin arveluttaa että nyt laskenut sitten enemmän.
Saatiin mun isältä joukkoon tuolta Lapin reissulta hoitopöytä, pari-kolme vuotta vanha, pikkuvelipuoleni pöytä alunperin :). Siinä on se ammejuttukin samassa jne. Vielä pitäs ainakin turvakaukalo hommata autoon, ja pinnasänky.. Tai sit ostetaan suosiolla matkasänky, toiset sanonu että se on silleen kätevämpi ku normipinnasänky, kun on pehmeät reunat ettei niin helposti telo itteänsä, ja ei tarvi erikseen ostaa sit tosiaan matka-, ja pinnasänkyä, että siinäki säästää. Vaunuthan ostettiin äiteen kans puoliksi kirpparilta, sellaset vihertävät Briot. Vaatteita alkais olla jo melko hyvin, varsinki jos meille poika tulee.. tytölle ei oo oikeen vielä mitään. Toki suurin osa on kuitenki unisex -vaatteita mitä oon hommannut. Enskuussa on varmaan vielä mahollista meillä kysyä sukupuoli ku lääkäriultra on sillon, saas nähdä onnistuisko sillon nähdä ;)
Muuten tänne kuuluu melkeenpä samaa, EDELLEEN asunto hakusessa, voi apua... No, kai se oikea kämppä joskus löytyy! Samaten oli yks huolenaihe tuossa kun Lapissa oltiin, niin mun äitee soitti että meidän kani on hävinnyt pihahäkistään :s tultiin sit kotiin neljä päivää myöhemmin, laitoin lappua postilaatikoille kadonneesta pupusta, meni noin tunti niin tuli soittoa että se oli läheisessä Rautiassa :D Sieltä sit haettiin pupu kotiin, oli hyvässä kunnossa :) Loppu hyvin, kaikki hyvin siis!
Mitenkäs muuten teidän muiden vanhemmat, varsinkin äidit, joko on alkanut hössötykset tulevasta lapsenlapsesta? :D Meillä mun äiti jo meinaa vähän hössöttää, suunnittelee ottavansa töistä pekkaspäiviä lähelle mun laskettua aikaa yms :D Voij että... :)

Ystäväni sai viime yönä potran pojan!
Juteltiin vielä eilen chatissa fb:ssä ja tuleva äiti uumoilikin, että taitaa tulla lähtö synnärille. Kertoili viime hetken tuntemuksista ja minä vaan jännäsin ja tsemppasin mukana.

Ihanaa ihanaa ihanaa! :)  Vaiks nyt oma tuleva synnytys jännittää vieläkin enemmän ja vauvan saapuminen kotiin tuntuu aavistuksen verran realistisemmalta.

Mitäs muuten. Tuleva isukki on sisäistänyt hyvin meidän raskauden:
Ähisee pilke silmäkulmassa mun vieressä, varsinkin, kun meikäläinen on ensin asettunut jotenkin päin vuoteelle, ja pollistelee massua.
Eilen yritettiin bogata pikkupotkuja iskälle niin eikö mammankin pitänyt tunnustella isukin massua, jossa oli todella mahkut potkut!

täällä ollaan kunnolla kipeenä :( flunssaa ja keuhkot kipeenä.saa yskiä kunnon limppejä.ärsyttää kun ei raskaana pysty syömään flunssalääkkeitä.kai se on pian mentävä lääkäriin kun ei ole kohta viikkoon helpottanu.

Viimeistä elokuun iltaa vietetään!! Huomenna uusi kuukausi ja uudet kujeet mm. viikon loma töistä. Valitettavasti matkustelemaan ei paljoa keretä, kun lähes joka päivälle on jonkinsortin vastaanottoa hammaslääkäristä neuvolaan..
Huomenna matkaan sitten Ouluun hoitsuilemaan pariksi vuoroa. Ärsyttää jo valmiiksi pitkä junamatka, mutta eiköhän se siitä, kun nappaan käsitöitä ja lukemista mukaan.

Kävin pitkästä aikaa saunassa, muttei pää tykännyt yhtään. Muutenkin meinannut olla pääkipuinen olo ja löylyt senkun pahensi oloa. Mutta hetken sai hikoilla koiran kanssa ja ihana karvakasakin piti siis pestä ja irtokarvojen kyykkäys pesujen jälkeen kävi urheilusuorituksesta.

Elokuun aikana massu on kasvanut suunnattomasti ja perusjutuissa hengästyy mm. iskän kanssa puhuessa puhelimessa.. :D

Takaisin