Elokuun kuulumisia

Pömpylä

Näppärä viestien naputtelija
Joku jo kyseli erillistä uutta ketjua ja päätinpä aloittaa :)

On ollut hiljaista käynti täällä kun aloitin työt ja rytmiin tottuminen on vienyt voimia. Kuitenkin pahimmat pahat olot takana päin kunhan ahkerasti napostelee välipaloja.
Se olis 9+0 kasassa ja tuntuu ei missään :angel8
On ollut kiirettä ja tohinaa niin ei ole edes välistä huomannu olevansa raskaana :cool01
Pissalla on kyllä juostu ja välistä vatsassa on nipistelyä ja kummallisia tuntemuksia.
Tän päivän sää ei houkuttelis kotoo liikkuu mut pakko kait se on koulutukseen lähteä iltapäiväksi :)
 
Joo mä ainakin huutelin uuden ketjun perään. :) Huomenna olisi jo rv 11+0, kohtahan tässä on ensimmäinen neljännes jo takana! Niskaturvotusultra on ensi keskiviikkona ja sitä odotan kyllä todella paljon. Olen ollut niin oireeton taas, että huolestuttaa vähän, onko siellä vielä elävä vauva matkassa... Todennäköisesti kaikki on kunnossa ja huolehdin ihan turhaan niin kuin esikoistakin odottaessa. Liitoskivut alkavat olla aivan järkyttävät, samanlaiset kuin pojasta oli ihan viimeisimmillään. :cwm Olihan tämä toisaalta odotettavissa, kun edellisestä synnytyksestä ei kovinkaan kauaa ole, mutta en silti kyllä ihan tällaista osannut odottaa jo näin pian.

Koskas muilla on niskaturvotusultra edessä? :)
 
Täällä elellään 10+0 juurikin näillä minuuteilla ja jännityksellä odotellaan tuota ekaa ultraa parin viikon päästä eli 21.8. Esikoinen tulossa, joten kaikki uutta ja jännittävää ja jotenkin semmoinen olo, ettei siellä kuitenkaan ketään ole tai jotain pahaa on sattunut. Kuitenkin 8+3 alkanut pienoinen maitovuoto sekä kamala turvotus ja välillä etova olo saattaisivat jostain kieliä..? :) Uutta asuntoa oltiin miehen kanssa juuri katsomassa ja eipä sinne voinut olla kuvittelematta vaunuja, pinnasänkyä ja pientä tuhiseva kääröä.. Toivottavasti vaan kaikki menisi hyvin!
 
Tänne posti toi ekan ultra-ajan eilen ja 30.8 päästään katsastamaan tilanne kanssa matkustajan oloista :)
 
täällä kans nt-ultra 21.8 viikoilla 12+3. Huomenna tulis täälläkin täyteen 11 viikkoa ja se viimeinen kahdestoista viikko käynnistyis... huokaamaan (toivottavasti) pääsee kuitenkin vasta tuon ultran jälkeen...

Mie se olen ottanu takapakkia tämän vointini kanssa. Onneksi kävi nyt tälle iltaa NIIN ihanasti että mies läks saunomaan ja pojukin jäi lopulta varamummolaan hoitoon ihan yön yli. Nyt kun vaan ruokin koiran, niin olen aikalailla valmis jo unten maille. Meille tuli siis viikko sitten perheenlisäystä koiranpennun muodossa :Heartred

Oikein hyvää viikonloppua vielä näin lauantai-iltasella kaikille!
 
Oli pakko tulla tänne hehkuttamaan kun on vain niin upea olo :) Eli kokeiltiin miehen kanssa ihan kokeiluksi viikko sitten kotidopleria, joka ostettiin halvalla ystävältä. Eihän sieltä mitään kuulunut, mutta tutustuttiin ainakin laitteeseen :)

Kokeiltiin tänään sitten uudestaan, kun edellisestä kokeilusta pikkuinen oli kasvanut noin kymmenellä päivällä. Tänään löytyi se ihana syke! :Heartred Olo on mitä parhain, oli ihana kuulla äänet kotona ja oman miehen vierellä :) Olen iloinen, että mieskin pääsi kuulemaan, jos ei neuvolaan mukaan pääsisi kuulemaan. Sykkeeksi laskettiin n. 160/min.

En nyt hirveästi ole stressannut pikkuisen voinnista, mutta kun itsellä kovin oireeton raskaus, niin kyllähän mielessä käy pelottavia asioita. Varhaisultrasta on aikaa jo 3 viikoa, joten oli ihana huomata kaiken olevan hyvin :) Eli ainakin joku on vielä kyydissä :) Neuvolalääkäri on seuraavaksi, 20.8 ja np-ultra 28.8. Niitä odotellessa :)

Olen muutenkin niin iloinen, kun raskausviikot on jo muuttunut kaksinumeroisiksi ja meidän pikkuinen ei enää ole alkio vaan sikiö :) Anteeksi tämä hehkutus, olen normaalisti huono iloitsemaan asioistani julkisesti, enkä halua esittää "erikoistapausta", mutta oli vain pakko kirjoittaa :) Näköjään näinkin aikaisin voi sydänäänet kuulla, vaikka ohjeissa luki vasta viikoilla 14-16 lähtien. Toki olimme varautuneet siihenkin, ettei vielä olisi mitään kuulunut.

Pikku Möykky rv 10+2
 
Täällä viime yöstä lähtien ollut outo olo. jotenki ensin tuntui että ilma keirtää mahassa minkä kerkeää enkä löytäny kok oyönä hyvää asentoa jotta olisin saanut nukuttua... Aamusta alkaen on ollut koko alamaha kipeä ja selkäänkin ottanut. Mietin ensin että mahan toimimattomuudestako tässä on kyse ja kävinkin nro 2:lla ja oikein mallikkaasti tuli... Tuntui etten pysty seisomaan ollenkaan suorassa... Lämmin suihku auttoi. ja panadolin otin ja sekin vähän aikaa piti pahimmat säryt loitolla.... saas nähä mitä tässä vielä vielä käy :/ Dopplerilla kuitenkin äänet kuuluivat että siellä sitä vielä ollaan.... Huolettaa kuitenkin että mistä nämä säryt oikein johtuvat....
 
Piia84 mulla on kanssa ollut ihan samanlaisia särkyjä lähes alusta lähtien nyt menossa 10+2. Itselläni säryt johtuvat monesta eri syystä; ilmavaivoista, kohdusta joka on taakse päin kallellaan ja yrittää tehdä itselleen tilaa sekä iskiaskivuista. Nyt on ollut monta päivää liian normaali olo ja hiukan pelottaa onko siellä kaikki ok. Mutta toivotaan, seuraavaan ultraan vielä 2 viikkoa aikaa.
 
Täällä on kipuja on jonkin verran myös, mutta eikös sen kohdun pitäisi näillä viikoilla nousta? Ja kasvukin alkaa olla aikas voimakasta eli taitaa olla aika tavallista.
Jos sinulla Piia84 ei siis supistele eli tunnu menkkakivuilta ?
Silloin kyllä hakisin nopsasti saikkua ja vaan pötköttelisin.

Huomenna olisi NP-ultra ja jännittää jo.. :) Toivottavasti kaikki on hyvin.

Töihin palaaminen nosti stressin taas korviin ja huomasin verenpaineen taas kohisevan korvissa. Lomalla ei sitten kovin moni asia edennyt vaan odottivat sitten kuukauden ihan pikkuasian takia. :angryfire siis kukaan ei vaan viitsinyt..
Asiaan taitaa tulla muutosta, kunhan kertoilen, että äippäloma häämöttää.. :dance018

Tosin odotan vielä hetken vaikka huomenna kaikki olisikin kunnossa. Pomolle ja parille muulle "pampulle" taidan kertoilla ensi viikon alusta ettei töitä tule enää lisää.

huh..alkoi etomaan..koitan keskittyä töihin.
 
Mulla oli tänään niskaturvotusultra ja kaikki oli hienosti, vauva oli 51mm pitkä, turvotusta normaali määrä ja kovasti siellä liikuttiin jo kun ensin heräsi päiväuniltaan. :) Taidan olla kävelevä esimerkki siitä, että vähäoireisuus alkuraskaudessa ei suoraan tarkoita, että jokin olisi pielessä. Kaikki menee muuten edelleen todella hyvin mutta liitoskivut ovat edelleen kiusana. Tekee todella kipeää kääntää kylkeä tai nousta huonosti ylös. Esikoista odottaessa en ymmärtänyt koko liitoskipu-termiä kuin vasta ihan lopussa mutta nyt sainkin sitten tämän kiusaksi jo nyt. Toisaalta en kyllä valita, muuten olen päässyt helpolla ja siellä se meidän pieni kasvaa ja kehittyy täysin normaalisti. :love017
 
Onnea Ninni hyvistä ultrakuulumisista. :) Ja ihanaa, että oot selvinny vähin oirein. Tsemppiä kuitenkin liitoskipujen keskelle!
 
Touhutoukka, siis joo, juuri tuolloin kun kirjoittelin niistä kivuista, tuntuivat lopulta supistuksilta, ja asia välähti mieleeni vasta kun sitä lämmintä suihkua valelin pitkin selkääni. Ei vaan käynyt mielessäkään että niitä ois voinu jo nyt saada :stop Mutta tuon päivän jälkeen niitä ei tosiaan ole ollut ja sykkeet on löytyny silloin ja sen jälkeen, pitää toivoa että loppuaika menisikin sitten paremmin.... Hulluksi tulee jos joutuu sairaslomallakin olemaan... kolme viikkoa teki jo tehtävänsä ja oli oikein mukavaa olla yövuorossakin töissä :excited001 Aamuyöllä alkoi tosin tuntumaan ettei kykene enää kumartelemaan/kurkottelemaan kun kun kiristeli sen verran :happy8

Vielä ois viikko ultraan, voi jestas että on odottavan aika tosiaan pitkä! ja jännittää kyllä, kun aivan uusi sairaala mihin mennä :eek: ja oon kuullut tähän mennessä vähän huonoa paikasta ja sen jälkeisestä olosta osastolla... Ei pitäisi ottaa omiin korviin noita vaan perustaa itte ne omat mielipiteet, tiedän :happy119 Tuosta tulikin mieleen että olin neuvolassa aivan ihmeissäni kun kysyivät missä olen ajatellut synnyttää?? ja minä siihen että eiköhän pakko vaasassa ole kun sen sairaanhoitoon piiriin (kai) me kuulutaan :laughing014 niin hoitaja nauroi ettei oo mikän pakko, synnyttämän voisin mennä muuallekkin, vaikka seinäjoelle! mutta vaasa kun on lähin niin sinne mie aion vakaasti vaappua kyllä ajan koittaessa :happy119 kaikkein helpointa siellä uuden isukin ja veljenkin sitten vierailla kun matka lyhyempi...
 
Jotenkin vasta tänään havahduin tosissaan siihen, että salmiakkia ja lakritsia ei suositella raskaana oleville. En oo tässä aiemmin niitä kovasti syönytkään (suositus max 50 grammaa/päivä), mutta nyt eilen ja tänään varmaan yhteensä 200 grammaa. Tuo on aika karkea arvio, mutta kuitenkin yli tuon suosituksen. Tuntu, että se auttoi huonoon oloon ja oli yksi niitä harvoja asioita, mitkä tässä pahoinvoinnin keskellä on maistunu. Nyt kuitenkin luin siitä, että ne voi aiheuttaa supisteluja ja ennen aikasen synnytyksen (keskenmenon)..

Ei oo mikään kovin hyvä fiilis, ku tajusin, että oon ihan huomaamattani ylittäny nuo suositukset. Olin eläny siinä uskossa, että syöminen voi vaan nostaa verenpainetta ja ku mitään ongelmaa niissä ei oo ollu, niin siksi oon ollut niin välinpitämätön. Luin myös siitä, että ennen vanhaa salmiakkia syömällä on yritetty saada aikaan raskauden keskeytyminen, jos lapsi ei oo ollut toivottu.

Nyt sitte kauhee syyllisyys :sad001

Kuinka tarkkoja te muut ootte olleet ruokasuosituksista? Ootteko syöneet esim. salmiakkia/lakritsia?
 
Eea , Lääkäri sanoi, että ne ovat suosituksia ja maalaisjärki on tärkein. :) Jos olet syönyt noita vain parina päivänä, niin tuskimpa siitä haittaa on. Minä olen syönyt juustoja ( katsonut että ovat pastoroidusta maidosta ja suomalaisia) ja puoli kypsää pihviä...

Piia- toivottavasti supistelut jo helpottuivat, ettet joudu vuodelepoon.. :oops:

Onnea kaikille uusille mukaan tulleille !

Onnistuin samaan jonkin hermon jumiin (oisko iskias) ja pohkeeseen säteilee kipua . huoh! nyt jo..
Saas nähdä miten hankala tästä raskaudesta tulee, kun nyt jo on tälläisiä vaivoja.
Täytynee jumppailla / venyttellä hiukan ahkerammin vaikka väsy painaakin vielä.

Nyt taidan nauttia hiukan jätskiä ja suklaa kakkua. Olen ansainnut sen, kun eka työviikko takana. Siis loman jälkeinen sellainen.
Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille masun kasvattajille !
 
Huoh, alkaa tämä väsymys ja etova olo ottamaan voimille, varsinkin henkisesti. Ihan mitä vain ryhtyy tekemään se vie kaiken energian ja tekisi mieli mennä ottamaan päiväunet päälle. Poden niin huonoa omaatuntoa, kun ei tahtoisi millään jaksaa touhuta 2-vuotiaamme kanssa... Salaa olen ollut helpottunut, kun on muutamana päivänä satanut kaatamalla ja olemme voineet sisällä katsoa piirrettyjä.

Eea Mä olen välillä syönyt salmiakkia, kun elimistö suorastaan sitä huusi. Mä en tavallisesti voi edes sietää kumpaakaan salmiakkia tai lakritsia. Mulla ihan ensimmäisillä viikoilla oli rajuja huimauskohtauksia ja verenpaineetkin laskivat aivan liian alas. Onneksi tunnen jo milloin alkaa taju lähtemään ja osaan mennä maahan makaamaan ja nostamaan jalat ilmaan. Ja tästä syystä pidänkin salmiakki aina mukanani. Jos sinullakaan ei ole verenpaineet korkealla ei muutama salmiakki tee pahaa :) Korkea verenpaine on itsessään riski raskausaikana.
 
Täällä kärsitään myös huimauksesta. Viikonloppuna mittasin verenpaineeni ja yläpaine oli vain 102. Tänään on monta kertaa pitänyt istua alas kun on heikottanut niin paljon.
Pitäisi lähteä hakemaan salmiakkia kaupasta, mutta pelkään pyörtyväni matkalla ja mieskin työmatkalla joten hän ei voi auttaa minua. Muutenkin pelottaa olla yksin kotona, jos taju lähteekin.
Huvittavaa tässä on se, että ekalla neuvolakäynnillä paineeni olivat liian korkeat. Johtui huonosta olosta ja siitä että jännitin tilannetta. Kiva siinä sitten yrittää vakuutella, että paineeni ovat yleensä matalat.
 
Täällä myös "kärsitty" alhaisesta verenpaineesta. Inhottava tunne välillä mut ei oo nyt joka päivästä. Enää 1, 5 vkoa ja ultraa päästään :) alkaa jännittää pikku hiljaa että mitä sieltä löytyy? !?! Löytyykö mitään :D jännä nähä.
 
Takaisin
Top