Elokuun kuulumiset

Myöhästyneet onnittelut jennyhannele! Mauri Kunnaksen vauvakirja on kyllä ihana, meillä on se käytössä esikoisella, nyt tälle tulokkaalle on Muumilaakson vauvakirja, kun en halunnut samanlaisia, mutta molemmista löytyy tilaa täyttää odotusajasta koulunalkuun :)

Eräässä mielessä tää lomailu ei sovi mulle: kun joka yö vetää noita 9 tunnin yöunia, niin jossain vaiheessa sekin mitta tulee täyteen. Nyt oonkin parina yönä valvonu 04-06. Melkein joka yö kyllä herään neljän aikaan, mutta yleensä saan untakin nopeasti. Näinköhän tää enteilee jotain vauvan omaa rytmiä :joyful:

Unen kanssa haasteita täälläkin välillä. Unet loppuu vähän kesken yöllä, onneksi on olympialaiset!

Onko muilla syystä tai toisesta otettu painoarviota viime aikoina masu asukeista?
Ois kiva kuulla jos niin minkä kokosia matkalaisia mukana?
Ite kaaduin mahanpäälle ja piti lähteä näytille. Onneks kaikki oli hyvin :Heartblue
Nyt olis arvion mukaan 2 ja puol kiloinen poitsu. Rv 33+6

Rv 35+2 ja painoarvio 2900g. Keskikäyrän yläpuolella kasvaa.

35+2 ja 2750g, keskikäyrällä :)

Mistä te saatte painoarvion ja miten se tehdään? Itsellä ollut joku sijainen neuvolassa ja tuntuu etten ole saanut mitään irti viime käynneistä :( eikä puhettakaan mistään painoarvioista, vaikka pyysin viimeksi arvioimaan...

Kättärillä ultrassa arvioitu. Mitataan vauvan mittoja ja kone laskee arvion. Tosin näissä on ainakin itselläni ollut kilonkin heittoja.. jos on ylimääräisiä ultria niin yleensä silloin tehdään. Nvl voi täti arvioida käsin vauvan kokoa mutta kaikki eivät sitä halua /osaa tehdä

Mulla ei oo mitään havaintoa vauvan koosta. Kyselin siitä viime kerralla neuvolassa, jolloin th sanoi, et mahdollisesti lääkäri voi jotain arvioo antaa ens kerran lääkärineuvolassa. Se on ens viikolla, joten ehkä sitten sais ees jotain pientä haisua siitä, minkä kokosesta jäbästä on kyse. Ite en myöskään jotenkin osaa sanoa, onko kaveri nyt missä asennossa. Viimeks oli kyllä pää alaspäin, mut enpä tiiä. Jotenkin tuntuu hassulta, että jos kaikki tosiaan on hyvin nyt loppuun asti, niin sitä näkee pikkukaverin sitten vasta hänen synnyttyä. Rakenneultrasta kun on jo aikaa... Olis se ihan kiva ollu nähä pienokainen vielä ennen syntymää, mutta toisaalta jos kaikki on hyvin, ni mikäs siinä sitten.

Jossain paikkakunnilla viimosessa lääkärissä ultrataan ja silloin saa sitten koko arviota.
Mutta tosin niinku tuolla jo mainittiinkin niin arviot voi heitellä paljonkin.
Mutta onhan se kiva saada vähän suuntaa antavaa vauvan koosta ennen ku synnytys lähenee.

Mulla piti olla tänään synnytystapa-arvio, mutta se peruuntui kun lääkäri ei ollut paikalla. :/ siirtyi ensi viikkoon. Olin kyllä tosi pettynyt, kun olin niin paljon odottanut, että vähän sais tietää kokoa ja nähdä vilaukselta ultrassa. :( ens viikolla on jo 37+3 joten viime hetkeen mun mielestä menee. Mitä jos sit selviää et on ihan miten sattuu ja jättikokoinen. En oo yhtään valmistautunut sektioon! Pitäisikö? Kuukausi on viime neuvolastakin. Tuntuu hurjalta kun vaikuttaa siltä että baby on ihan tulokuopissa! :D

Joo sitä lääkärikäyntiä ei taida tulla koskaan. Uskokaa tai älkää, niin täällä ainoastaan yksi lääkärikäynti koko raskauden aikana! !! Ja sekin ollut jo kuukausia sitten.

Viveca. Normaalistikin on vain kaksi lääkärikäyntiä. Toinen 36 viikon tuntumassa:)

Kuukausi neuvolata kuulostaa aika pitkältä ajalta kyllä näin pitkillä rv:eillä. Hmm luulin että joka puolella yli rv 30 neivola olis kahen viikon välein aina.

Ei täälläkään ole neuvola kuin kerran kuussa. Sitten rv 36 eteenpäin useammin.

Takaisin