Elokuun kuulumiset

Toinen päivä töissä kuuden viikon huilin jälkeen ja mua väsyttää ihan hirveesti. Ja sitten ummetusvaivat on palannut ja kauhee röytäily alkanut.
 
Terveiset sokerirasituksesta. Melko etovaa litkua oli, toivottavasti pysyy alhaalla kuitenkin.
 
Ihana elokuu! Puolukat mehumaijassa, vajaat 7 litraa mehua hyytelön tekoa varten, osa pitää kyllä pakastaa.. jääkaapissa kuningatarhillot valmiina, pakkanen täynnä marjoja.. vielä kypsät puolukat, sienet ja karpalot, sitten talvi saa tulla :Heartred viikonloppuna herkuteltiin kun mies toi metiltä sorsia, pannulle sipulin, valkosipulin ja chilin kera ja lisäksi tattikastiketta, nam. Pitäisi alkaa opiskelemaan metsästäjätutkintoa varten, jos saisin itsekin metsästyskortin ensi kuussa..
Täytyy sanoa että rakastan syksyä.. vaikka voisi kyllä joskus olla satamatta kaatamalla vettä.
 
Ainiin onhan meillä mustikkamehutkin jo valmiina.. Hillakausi meni mulla vähän ohi, en saanut itselle pakkaseen kuin muutaman litran, kun keräsin myyntiin ja sitten ei enää ehtinytkään suolle..
Tänä kesänä ostin eka kerran elämässäni vadelmat torilta.. aikaisempina vuosina kerätty metsästä mutta nyt saatiin vain yhteen piirakkaan..
 
Mä en löydä tyhmien kysymysten triidiä (koska sellaista ei selkeästi ole mua varten tehty) joten here goes:
Mulla puskee flunssaa ja kun kaikki hyvät dropit on kieltolistalla niin onko jotain mitä voi juoda/ottaa, että helpottaisi. Normaalisti vetäisin buranaa ja finrexiniä mutta sattuneista syistä... Panadoli on ihan yhtä tyhjän kanssa ja teetä olen juonut monta litraa päiväsäs. Muita keinoja? Tuntuu, että ne viimeisetkin jaksamiset lähti kun tuli flunssa.
 
Oi mulle tuli kiva fiilis piikan viestistä :P minäkin rakastan syksyä! Mutta en niitä ainaisia sadepäiviä mutta kelpaa nekin välillä.

Täällä jäätävä väsymys ollut jo päiviä. Sängystä ylösnousu aamuisin vaikeaa vaikka olen kuuluvinani aamuvirkkuihin. Viime yönä poika valvotti klo 5-7. Onneksi sain nukkumaan uudelleen ja heräsimme klo 9. Mutta silti väsyttää :grin varmaan taas joku raskauden vaihe.. Odotan sitä piristymistä. Tänään saadaan yllätysvieras kun pojan kummitäti soitti aamulla ja kysyi haittaako jos tulee meille tänään. No ei todellakaan :P onkin ollut tylsää kun mies työmatkalla ja ollaan pojan kanssa kaksin. Ihan mahtavaa ❤
 
Mä en löydä tyhmien kysymysten triidiä (koska sellaista ei selkeästi ole mua varten tehty) joten here goes:
Mulla puskee flunssaa ja kun kaikki hyvät dropit on kieltolistalla niin onko jotain mitä voi juoda/ottaa, että helpottaisi. Normaalisti vetäisin buranaa ja finrexiniä mutta sattuneista syistä... Panadoli on ihan yhtä tyhjän kanssa ja teetä olen juonut monta litraa päiväsäs. Muita keinoja? Tuntuu, että ne viimeisetkin jaksamiset lähti kun tuli flunssa.

Yksi mikä itsellä ainakin on joskus helpottanut nuhaan (myös allergiseen) on huuhtelu sarvikuonolla. Siihen laitetaan vettä ja pää tiettyyn asentoon ja kaadetaan aemmosella kannulla (sarvikuono) vettä nenään.. Käyttämiseen on hieman ehkä hankala tottua mutta on ihan mielettömän tehokas!

Lisäksi muita keinoja kun raskauden ainakaan ei inkivääriä suositella niin hunaja, makea mehu (vie kurkkukipua pois) ja suolavedellä kurlaus voi myös helpottaa :)
 
Hunaja valkosipuli inkivääri...
Evira: Inkiväärivalmisteet ja -tee sekä inkivääriä sisältävät ravintolisät - Raskaana olevat - Käyttöä ei suositella

Mites, lasketaanko puhdas inkivääri tuohon? :)
 
No siis flunssaan saa ostettua kato niitä semmosia inkivääritabletteja.. Ne mulla oli tossa mielessä kun kirjoitin :) pienissä määrissä kait ruoassa oli sallittua ns mausteena.. Mulla lukee kyllä paperissa että käytännössä ainoastaan maustetarkoitukseen inkivääriä ruoassa muutoin kielletty..
 
Oon kans ymmärtänyt niit, et mausteena (esim. curry ja piparit), olis sallittu, mut muuten ei. Eikö ihan inkivääritee oo kielletty, teki sen sitten ite tai käytti valmistetta?

Ja tohon Fujin listaan vois lisätä merisuola nenäsuihkeen. Mulla toimii :) Ja miehellä, joka sit lopuks nyysi mun suihkeen :D Sitä saa lapsetkin käyttää.
 
Joo siis käytännössä toi suihke on vaan helpompi käyttää ku sarvikuono. Siihenkin meinaan suositus että laittaa veteen merisuolaa sen mittalusikallisen :)
 
Poistin facesta kaikki jotka ei oo pitänyt mitään yhteyttä puoleen vuoteen. Ei jääny montaa kaveria :P mulle tullu olo että ihmiset vaan haluaa vakoilla mitä mä päivitän ja mitä mä teen ja painavat tykkää. Mutta ei viitsitä soittaa ja kysyä tai tulla kylään. Mulla on viiden vuoden sisällä käynyt tasan yhden kerran kaveri kylässä ja hänkin kun annoin rahaa. Ei ne oo ansainnu mun kuulumisiakaan. Hauska vaan kun yhden lapsen kaverin äidin poistin kans ja nyt eilen ja tänään tullu autolla vastaan ja kääntää vaan pään eikä ees nosta kättä. Kyl on pikkusielusta porukkaa.

Oon kyl kysyny ihmisiä kylään mutta ei viitsitä tulla. Mä en voi lasten kanssa lähteä kun ne ei viihdy kun kotona kavereiden kanssa. Mun lapsettomat tyttökaverit ovat niille tylsää seuraa. Oon lapsuuden\nuoruuden kavereista ainoo jolla on lapsia.
 
Ja mihin mä lapset siks aikaa? En tohi jättää yksin pitkiksi ajoiksi kotiin :)

juu ja miestä en viitti jättää niiden kans kun ei oo hänen lapsia ja hän on semmonen tuuliviiri että unohtaa että piti hoitaa ja lähtee itse pois jne.

Plus en ole saanut kavereita täältä asuinpaikalta johon muutin noin kuusi vuotta sitten. Vanhat "kaverit" jäivät aikaisempaan asuin kaupunkiin, eihän ne oo kun 20+km päässä mutta en viitti jättää lapsia yksin niin kauaksi sen takia että mulla olisi itsekkäitä tarpeita. Ennemmin otan lapset mukaan tai koitan pyytää ihmisiä kylään...
 
Muokattu viimeksi:
No miestä olisin eka ehdottanu. Itse en edes ottais sellaista miestä, joka ei lapsia kykenisi hoitamaan :D, mutta jos ei se vaihto ja jos ei voi mukaan ottaa, niin voihan sitä silloin tällöin ottaa vaikka ulkopuolisen hoitajan ja eikö sen ikäiset välillä vietä aikaa jo kavereillakin. Mulla hajois pää, jos en välillä näkis ystäviä.
 
Takaisin
Top