Elokuun keskustelut

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Phalene
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Siinä puolivälin heitteillä oli muistaakseni joku laajempi lääkärintarkastus, johon kuului sisätutkimus. Tosin sitä ei aina kuulemma ole tehty, tutulla oli yllättäen vasta sairaalalla vko 32 tehty sisätutkimus kun joutui tutkituttamaan harkkasupistuksia, ja silloin huomattiin ettei kohdunkaulaa ollut enää jäljellä ja siitä tuli lähtö lanssilla isompaan sairaalaan.

Sain postitse kutsun papa kokeeseen. Raskaus ois sillon hieman alle puolenvälin. Onko muut käyneet papa kokeissa odotusaikana vai oletteko siirtäneet myöhempään ajankohtaan?

Mulle sano neuvolas et siirrä raskauden jälkeen otettavaks.

Katselin juuri neuvolakorttia esikoisesta. Siinä oli neljään kertaan tehty sisätutkimus. Merkitty kohdunkaulan pituus ja onko kiinteä vai pehmeä. Pari kertaa tosin taisi olla sellaisia extra kertoja. Mulla on pieni ennenaikaisuuden riski kun on tehty pieni toimenpide ja kohdunkaulalla on arpikudosta. Napakasti kuitenkin pysyi kiinni niin en tiedä seurataanko tässä raskaudessa sitä ylimääräisesti.

Mulla ekasta ja tokasta 2x, lääkäri neuvolassa. Kolmosesta vain vikassa lääkäri neuvolassa. Sanottiin ekalla lääkärikäynnillä, ettei nykyään enää turhaan ärsytetä paikkoja.

Hmm, näköjään käytännöt eroaa paikkakuntien välillä. Meillä tosiaan ekassa lääkärineuvolassa rv 15 tehtiin, sit toinen lääkärineuvola on myöhemmin missä kans oli sisätutkimus..

Pitänee soitella kutsussa olevaan numeroon ja siirtää vaikkapa jälkitarkastuksen ajankohtaan. Sillon voi huoletta ottaa näytteen.

Pitänee soitella kutsussa olevaan numeroon ja siirtää vaikkapa jälkitarkastuksen ajankohtaan. Sillon voi huoletta ottaa näytteen.

Mun mielestä synnytyksen jälkeen se kuuluu johonkin perustesteihin, tai sit se on katottu mulla aina hyödylliseks ottaa sillon.

Mulla tehtiinsisätutkimus esikoisesta ”tuhat kertaa”, keskimmäisestä kokeiltiin ekaa kertaa kun menin synnyttämään (vedet oli jo menneet ). Kuopusta odottaessa sanoin etten haluu sisätutkimusta, mut se lääkäri vähän kun huijas mut siihen. Nyt kyllä meinasin etten suostu. Ihan vaan koska se ei oikeesti oo pakollinen. Mulla myös helposti tulee tulehduksia, hiivaa ym. Ni en haluu et sielä rävelletään ylimäärästä. Tietty jos on huoli, ni sitten, mut muuten en haluu. Täällä sisätutkimus kuulemma vk16, sitten nt-ultran jälkeen.

Eipä meille tule maalisvauvaa. :sorry: Menin viime viikolla veriseksi muuttuneen vuodon takia gynekologille ja ultrasta ilmeni kkm. Raskaus oli mennyt kesken jo 6 viikolla. Ihan kammottava kokemus mulle ja miehelle, oltiin jo suunniteltu elämää eteenpäin ja kaikki haaveet ja suunnitelmat saa nyt unohtaa.

Onnea kaikille muille raskauteen, siirryn itse takavasemmalle keräilemään ajatuksia ja itseäni. Fyysisesti voin hyvin, mutta henkisesti olen edelleen sekaisin.

Eipä meille tule maalisvauvaa. :sorry: Menin viime viikolla veriseksi muuttuneen vuodon takia gynekologille ja ultrasta ilmeni kkm. Raskaus oli mennyt kesken jo 6 viikolla. Ihan kammottava kokemus mulle ja miehelle, oltiin jo suunniteltu elämää eteenpäin ja kaikki haaveet ja suunnitelmat saa nyt unohtaa.

Onnea kaikille muille raskauteen, siirryn itse takavasemmalle keräilemään ajatuksia ja itseäni. Fyysisesti voin hyvin, mutta henkisesti olen edelleen sekaisin.

Oon tosi pahoillani! Voimia :Heartred

Kovasti voimia :sad001:Heartred:Heartred

Olen tosi pahoillani teidän puolestanne :sorry: Paljon voimia ja tsemppiä asian käsittelyyn. Kokemuksesta sanon, että olo helpottuu, mutta oman aikansa se ottaa :Heartred

Olen pahoillani teidän puolesta, voimia :Heartred

Olen niin pahoillani, paljon voimia <3

Täällä kanssa hyvin pitkän viikonlopun jälkeen toivotaan vaan että keskenmeno olisi jo kohta ohi. Jaksamista kaikille, tarrasukkia ja ennenkaikkea onnea :sorry:

Täällä rv 9+6, ja pahoinvointi alkaa helpottamaan. On ollut kyllä niin pitkät viikot että huh huh. Jatkuva makaaminen on myös vetänyt mielen matalaksi, vaikka kaiken pitäisi olla hyvin.

Käytiin varhaisultrassa viime viikolla. Siellä se pieni sydän sykki :Heartred Oli helpotus, että masussa oli vain yksi ja kaikki näytti olevan hyvin. Np ultra on muistaakseni vasta viikolla 13+4, jotenkin kauheen pitkällä mun mielestä.

Ultran jälkeen kerrottiin myös miehen vanhemmille. Toiselle veljelle ei kerrottu ja nyt mä kauhuissani odotan sitä milloin se pitäisi tehdä. Heillä monta keskenmenoa ja useampi vuosi yritystä takana, ja nyt sekä mieheni että toinen veli saavat lapsen. Joten ovat varmasti iloisia, mut uutiset tekevät ymmärrettävästi kipeää. Mä en ite saanut vaan suutani auki, vaikka oli tarkoitus kertoa myös heille.

Takaisin