Elokuun keskustelut

Täällä rv 9+6, ja pahoinvointi alkaa helpottamaan. On ollut kyllä niin pitkät viikot että huh huh. Jatkuva makaaminen on myös vetänyt mielen matalaksi, vaikka kaiken pitäisi olla hyvin.

Käytiin varhaisultrassa viime viikolla. Siellä se pieni sydän sykki :Heartred Oli helpotus, että masussa oli vain yksi ja kaikki näytti olevan hyvin. Np ultra on muistaakseni vasta viikolla 13+4, jotenkin kauheen pitkällä mun mielestä.

Ultran jälkeen kerrottiin myös miehen vanhemmille. Toiselle veljelle ei kerrottu ja nyt mä kauhuissani odotan sitä milloin se pitäisi tehdä. Heillä monta keskenmenoa ja useampi vuosi yritystä takana, ja nyt sekä mieheni että toinen veli saavat lapsen. Joten ovat varmasti iloisia, mut uutiset tekevät ymmärrettävästi kipeää. Mä en ite saanut vaan suutani auki, vaikka oli tarkoitus kertoa myös heille.

Mun miehen siskolla on kans ollut vaikeeta raskautua uudelleen. Heillä on 8 vuotiaat kaksoset, jonka jälkeen uutta tulokasta ei ole kuulunut. Muutama kuukausi sitten ilmoitti että oli viimeinkin tullut raskaaksi, mutta mennyt kesken. Mua ahdistaa jotenkin kertoa tätä meidän uutista. Tiedän että osaa varmasti myös iloita meidän puolesta, mutta se varmasti tekee myös kipeää. Oon itsekin ollut siinä tilanteessa että raskautta ei ole kuulunut, tai saanut keskenmenot peräkkäin ja kyllä mä voin rehellisesti myöntää että katkeralta se tuntu kun kaikki muut sai lapsia ympärillä.
 
Minuakin hieman jännittää kertoa eräälle ystävälle, joka juuri ennen plussaustani, uskoutui heidän pian yrittäneen 2 vuotta saada lasta.
Tekee niin pahaa hänen puolestaan :sad001 muistan hyvin toista yrittäessä, kun ei raskautta kuulu ja sitten menee kesken, että kyllä ne muiden uutiset vaan kirpaisee.
Nyt viel nähtävästi meidän ystäväpiirissä on alkanut vauvabuumi. Liekö tällä 30v. täyttämiselle vaikutusta asiaan.

Me olemme olleet ystäväpiirin ainoat, joilla lapsia nyt sen neljä vuotta. Aika yksinäisiä vuosia olleet. Saa nähdä muuttuko nyt ja ymmärtävätkö sitten meidän aikatauluja yms paremmin :wink
 
Täällä 8+5 tänään ja varhaisultrassa käyty tällä viikolla. Siellä sydän löi kovaa ja muutenkin omat laskut piti päivälleen paikkansa. Sen jälkeen vasta soitin neuvolaan ja varasin ensimmäisen ajan.

Myöhäinen soittoaika neuvolaan johtui meille keväällä sattuneesta keskeytyneestä keskenmenosta. Synnytin pienen tytön viikolla 17 ja hirvitti soittaa samaan neuvolaan, josta sykkeiden puutos huomattiin ja lumipallo alkoi edetä eteenpäin. Aika harmaissa vesissä ollaan menty kevät ja nyt toivottavasti näkyy valoa tunnelin päässä pikkuhiljaa. Ensimmäistä kunnan ultraa odotellessa.
 
Mun miehen siskolla on kans ollut vaikeeta raskautua uudelleen. Heillä on 8 vuotiaat kaksoset, jonka jälkeen uutta tulokasta ei ole kuulunut. Muutama kuukausi sitten ilmoitti että oli viimeinkin tullut raskaaksi, mutta mennyt kesken. Mua ahdistaa jotenkin kertoa tätä meidän uutista. Tiedän että osaa varmasti myös iloita meidän puolesta, mutta se varmasti tekee myös kipeää. Oon itsekin ollut siinä tilanteessa että raskautta ei ole kuulunut, tai saanut keskenmenot peräkkäin ja kyllä mä voin rehellisesti myöntää että katkeralta se tuntu kun kaikki muut sai lapsia ympärillä.

Tämä just, kun tietää itse miten pahalta se tuntuu! Mut voisin kuvitella, et pahalta tuntuu myös se ettei kerrota. Tai kerrotaan ihan viimeisenä.
 
Minuakin hieman jännittää kertoa eräälle ystävälle, joka juuri ennen plussaustani, uskoutui heidän pian yrittäneen 2 vuotta saada lasta.
Tekee niin pahaa hänen puolestaan :sad001 muistan hyvin toista yrittäessä, kun ei raskautta kuulu ja sitten menee kesken, että kyllä ne muiden uutiset vaan kirpaisee.
Nyt viel nähtävästi meidän ystäväpiirissä on alkanut vauvabuumi. Liekö tällä 30v. täyttämiselle vaikutusta asiaan.

Me olemme olleet ystäväpiirin ainoat, joilla lapsia nyt sen neljä vuotta. Aika yksinäisiä vuosia olleet. Saa nähdä muuttuko nyt ja ymmärtävätkö sitten meidän aikatauluja yms paremmin :wink

Itsellä tässä juuri tilanne, että sain vasta tietää näistä yrityksistä ja epäonnistumisista. Olin ehkä kolme päivää aiemmin plussannut, viikkoja 4, niin en mä oikein siinä voinut töksäyttää uutista. Nyt sit taas pelottaa ja tuntuu vähän siltä kuin olisi huijari.
 
Onko kukaan seuraillut omaa painoaan ? Onko paljon tullut jo painoa viikkoihin nähden?

Eikös yleinen sanonta ole että 1-5 kiloa tuottaa ensimmäinen raskauskolmannes?
Itsellä ei painoa varsinaisesti ole vielä yhtään tullut heitellyt kilon eteen ja taakse ennemminkin mutta suht hyvin paino samaa ku raskauden alussa.
 
Moikka!

Ilmoittaudun maaliskuisiin huhtikuisista, koska ensimmäinen neuvola takana ja viikot epäselviä... LA. onkin nyt 10.3 9.4 sijaan, varmistunee ultrassa 3.9.. Itsellä toinen lapsi, ja oon ihmetellyt vatsaa kun on mielestäni jo tosi iso. vko. 8 tai vko 12 siis menossa nyt. @Mymms mulla on kiloja tullut n. 3 tähän mennessä, mut jospa sitä osais syödä fiksummin (vähemmän) kuin ekan kohdalla 10 v. sitten :hilarious:
 
Onko kukaan seuraillut omaa painoaan ? Onko paljon tullut jo painoa viikkoihin nähden?

Eikös yleinen sanonta ole että 1-5 kiloa tuottaa ensimmäinen raskauskolmannes?
Itsellä ei painoa varsinaisesti ole vielä yhtään tullut heitellyt kilon eteen ja taakse ennemminkin mutta suht hyvin paino samaa ku raskauden alussa.
11+1 menossa ja eilen aamulla näytti +7kg. Mulla aiemminkin kertynyt raskaana ihan jäätävästi painoa (28kg, 22kg, 26kg) vaikka mitä tekisi. Turvotus on tällä hetkellä suurta ja rinnat kasvanut pari kuppikokoa. Normaalipainoinen olen. Elänyt siis enimmäkseen omenoilla ja maitorahkalla nyt muutamat viikot kun oikea ruoka ei oikein maistu. Onneksi nuo aiemmat kilot sitten lähtenyt yhtä nopeasti poiskin.
 
11+1 menossa ja eilen aamulla näytti +7kg. Mulla aiemminkin kertynyt raskaana ihan jäätävästi painoa (28kg, 22kg, 26kg) vaikka mitä tekisi. Turvotus on tällä hetkellä suurta ja rinnat kasvanut pari kuppikokoa. Normaalipainoinen olen. Elänyt siis enimmäkseen omenoilla ja maitorahkalla nyt muutamat viikot kun oikea ruoka ei oikein maistu. Onneksi nuo aiemmat kilot sitten lähtenyt yhtä nopeasti poiskin.

Mullakin tuli edellisessä yli 20kg. Lähti kyllä poiskin, mutta en oo enää varma miten lähtee näin "lähempänä neljääkymppiä" :hilarious: tosin harrastan liikuntaa säännöllisemmin kuin esikoista odottaessa. Ja luojattaren kiitos olin jo (ehkä alitajuisestikin) aloittanut ruokaremontin kesällä.
 
Onko kukaan seuraillut omaa painoaan ? Onko paljon tullut jo painoa viikkoihin nähden?

Eikös yleinen sanonta ole että 1-5 kiloa tuottaa ensimmäinen raskauskolmannes?
Itsellä ei painoa varsinaisesti ole vielä yhtään tullut heitellyt kilon eteen ja taakse ennemminkin mutta suht hyvin paino samaa ku raskauden alussa.

Mulla on tullut nyt 4-5kg ja viikot 12+0. Lähtötilanne oli normaalipaino. Ensimmäisessä neuvolassa vaaka näytti +3kg, muttei mitään neuvolassa tuosta sanonut. Sokerirasitustakaan ei nähnyt toistaiseksi tarpeelliseksi :cheers
 
Torstaina, jolloin oli 12+0, kävin huvin vuoksi vaa'alla, aamupainoon tullut noin 2 kg lisää. Neuvolan lukemat näytti samaa jo kuukausi sitten... Viimeks mulla tuli ainakin 18 kg, tarkkaa määrää en tiedä, koska lakkasin käymästä vaa'alla kun siirryin toisen kerran uudelle kymmenluvulle :grin
Paino lähti tosi hitaasti, vasta 1,5 vuotta synnytyksestä olin samas painos kuin ennen. Mutta en kyllä tehnyt mitään asian eteen.
 
Onko kukaan seuraillut omaa painoaan ? Onko paljon tullut jo painoa viikkoihin nähden?

Eikös yleinen sanonta ole että 1-5 kiloa tuottaa ensimmäinen raskauskolmannes?
Itsellä ei painoa varsinaisesti ole vielä yhtään tullut heitellyt kilon eteen ja taakse ennemminkin mutta suht hyvin paino samaa ku raskauden alussa.
Mulla on nyt 11+3 ja reilu puoli kiloa tullut painoa tähän mennessä. Edellisessä raskaudessa tuli muistaakseni 17 kg yhteensä, mutta kaikki kyllä sitten lähtikin parissa kuukaudessa.
 
Täällä tänään 12+0 ja tullut noin 2 kg lisää. Saa nähdä miten jatkuu, on kyllä aika nälkä koko ajan niin vähän haastavaa pitää syömisiä kurissa... :bag:
 
En oo uskaltanut mennä puntarille. Ehkä jätän vielä hetken menemättäkin :nailbiting:
 
Onko kukaan seuraillut omaa painoaan ? Onko paljon tullut jo painoa viikkoihin nähden?

Eikös yleinen sanonta ole että 1-5 kiloa tuottaa ensimmäinen raskauskolmannes?
Itsellä ei painoa varsinaisesti ole vielä yhtään tullut heitellyt kilon eteen ja taakse ennemminkin mutta suht hyvin paino samaa ku raskauden alussa.
11+5 taitaa olla nyt, ja painoa lähtenyt 2kg vaikka aluksi sain sitä, ehkä turvotuksenkin takia. Nyt alkaa ruoka taas vähän paremmin maistua, eli varmaan kilojakin pikkuhiljaa kertyy...
 
Täällä 8+5 tänään ja varhaisultrassa käyty tällä viikolla. Siellä sydän löi kovaa ja muutenkin omat laskut piti päivälleen paikkansa. Sen jälkeen vasta soitin neuvolaan ja varasin ensimmäisen ajan.

Myöhäinen soittoaika neuvolaan johtui meille keväällä sattuneesta keskeytyneestä keskenmenosta. Synnytin pienen tytön viikolla 17 ja hirvitti soittaa samaan neuvolaan, josta sykkeiden puutos huomattiin ja lumipallo alkoi edetä eteenpäin. Aika harmaissa vesissä ollaan menty kevät ja nyt toivottavasti näkyy valoa tunnelin päässä pikkuhiljaa. Ensimmäistä kunnan ultraa odotellessa.
Olen pahoillani kevään kokemuksesta. Itselleni kävi samoin mutta paljon varhaisemmilla viikoilla. Mitä viikkoja sikiö vastasi kun kkm huomattiin?
 
Olen pahoillani kevään kokemuksesta. Itselleni kävi samoin mutta paljon varhaisemmilla viikoilla. Mitä viikkoja sikiö vastasi kun kkm huomattiin?

Hän syntyi viikolla 17 ja vastasi viikkoa 16 eli ei ollut kauaa. ”Synnytys” hoidettiin sairaalassa ja käynnistettiin tietysti kun huomattiin, ettei sykettä enää ollut. Lohdullista tietysti edes vähän on että pitäisi olla harvinaista ja vielä harvinaisempaa, että sama kävisi uudestaan.
 
Onko kukaan seuraillut omaa painoaan ? Onko paljon tullut jo painoa viikkoihin nähden?

Eikös yleinen sanonta ole että 1-5 kiloa tuottaa ensimmäinen raskauskolmannes?
Itsellä ei painoa varsinaisesti ole vielä yhtään tullut heitellyt kilon eteen ja taakse ennemminkin mutta suht hyvin paino samaa ku raskauden alussa.

Aiemmissa raskauksissa olen laihtunut aina alussa pahoinvoinnin vuoksi kuten nytkin. Nyt on lähtenyt -3kg. Kahdessa aiemmassa painoa on tullut 5-8kiloa ja uskon, että samaa luokkaa nytkin. Molemmat meidän edelliset lapset ovat täysiaikaisena syntyneessään painaneet vain hieman yli kolme kiloa eli suurin osa painosta on tullut heistä ja lapsivedestä ja istukasta.

Olen pitkäselkäinen ja raskaus on alkanut näkyä aiemmin vasta viikoilla 27-> ja silloinkin näytin siltä, että olisin vain vähän lihonnut. Lapset menneet aina selän puolelle piiloon, mikä näkyy pitkissä ultraus ajoissa aina, kun heitä ei meinata saada näkyviin.
 
Onko kukaan seuraillut omaa painoaan ? Onko paljon tullut jo painoa viikkoihin nähden?

Eikös yleinen sanonta ole että 1-5 kiloa tuottaa ensimmäinen raskauskolmannes?
Itsellä ei painoa varsinaisesti ole vielä yhtään tullut heitellyt kilon eteen ja taakse ennemminkin mutta suht hyvin paino samaa ku raskauden alussa.

Ekasta mulle tuli 20kg, tokasta 25kg ja kolmannesta 30kg. En edes uskalla ajatella et miten nyt! Mulla näkyy nyt jo mahakin niin, että en pysty oikein kunnolla peittämään. Turvotusta tuossa toki on paljon, mut ihan siinä vauvamahan kohdalla. Rinnat kasvaneet ja painavat niin että liiveistä jää urat olkapäihin. Oon nuo kilot kyllä aina saanut pois. Tosin vasta imetyksen jälkeen, sitä ennen ei tipu kun puolet. Ei sit millään.
 
Mulla nyt rv 9+5 (?) ja paino on pudonnut -2kg, katsoin juuri esikoisen neuvolakortista että silloin paino laski neljänteen neuvolaan asti. Toivottavasti ei tällä kertaa, tai ei ainakaan tätä vauhtia! Iltaisin turvotusta kyllä riittää niin, ettei pääse kokonaan odotus unohtumaan.

Ai että. Kävin perjantaina seulontaverikokeessa, ja kun otettiin samalla kilpirauhasarvot, aika lailla paastokoe oli. Hemoglobiini on ollut tosi alhaalla, joten olin varautunut heikotukseen mustikkakeittoeväin. Ihan hyvin toimi, pyörrytys meni 10minuutissa ohi verikokeen jälkeen (sen aikaa makoilin terkkarin tuolissa), mutta mutta... Siitä kun ajelin töihin, joista olin jo myöhässä, niin tuli kamala yökötys. Onneksi työpaikan pihapensaaseen ei katsonut juuri silloin kukaan, koska eihän se mustikkakeitto mahassa pysynyt... Puuh.

Onko muita, joille verikoe on tällainen valmistautumista vaativa projekti? :nailbiting:

Ja korjaus aiempaan kirjoitukseeni, eka ultra ei ollut nyt, mutta kahden viikon päästä! :Heartred
 
Takaisin
Top