Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ootteko saanu nopeesti tietää ne sokerirasitus arvot? Mietin tässä kun täälä istun, että saanko heti tän jälkeen tietää ne luvut?
Ootteko ollu jo tai osallistumassa perhevalmennukseen?
Meillä oli eilen ensimmäinen käynti, aiheena synnytysvalmennus :) kesti 1,5h ja oli kyllä kattava :) nyt minäkin tiiän mitä on spinaalipuudutus tai pudenaalipuudutus ja mitä keinoja on lääkkeettömään kivunlievitykseen :) edellee toivon et pystyis olla ilman lääkkeitä. Kivaku meni kätilö joka piti sitä kertomaan et "älkää sit sen takii jättäkö ottamatta ilokaasuu ku ootte kuullu et se voi aiheuttaa pahaaoloo. Ei välttämättä kaikilla ja yleensä jo kipu aiheuttaa sen pahanolon ja sit moni yhdistää sen siihe ilokaasuun." Mitä!? En ollu tienny. Ja mun äiti ja työkaveriki kerto et niil tuli pahat olot, taidanpa jättää sen ainaki sit väliin ku mielummin kipu ku huono olo! :D mites teillä onko kellää minkälaisii kokemuksii?
Seuraava kerta on lokakuussa ja käsittelee vauvan maailmaa :)
Tokan synnytyksessä koin ilokaasusta olevan apua kun sai keskittyä johonkin supistuksien aikana ja ponnistuksessa (liekö ollut jo pelkkää ilmaa siinä vaihees mut sama kai se). Kolmannessa ei taas mainittavaa helpotusta, käytin tens-laitetta samaan aikaan josta oli enemmän apua. Ite olen käyttänyt kyllä puudutteita, loppuavautumisen supistukset ollu niin korventavia ettei ilman pystynyt olla. :/
Mulla ilokaasu on kans auttanu, mutta esikon kanssa ei auttanu. Silloin mä noudatin kätilön ohjetta ottamisen kanssa ja hengitin vaan siihen supistuksen huippuun asti. Mut näiden kahden muun kanssa mä sit hengitin sitä koko supistuksen ajan ja sit se toimikii hyvin. Ei se sitä kipua vie todellakaan pois, mutta auttaa sietämään sitä paremmin :) Viimesimmässä synnytyksessä oisin halunnu kokeilla aqua-rakkuloita, kun kätilö puhui niistä kaunistelematta. Niiten laittaminen kuulemma siis sattuu ihan hirveästi, mutta sen jälkeen se alkaa helpottamaan kipua. Tää sama kätilö kertoi, että hiljasina öinä laittelevat niitä toisilleen niska-hartia-alueelle, kun auttaa myös siellä oleviin jumeihin ja kiputiloihin :D Mutta siinä vaheessa kun niitä aloin pyytelemään, totes sama kätilö että enää ei kannata. Näytin siis naamasta niin punakalta että totes olevan fiksumpi siirtyä saliin ja ilokaasulle. Ei siinä sit enää menny kun reilu puol tuntia ja poika oli pihalla.
Ja siis roikuin siinä ilokaasussa henkeni edestä kun ne supistukset jäi päälle ja kesti pahimmillaan vajaa 10min. Mä en huomannut sen niissä Tuskissa aiheuttaneen huonoa oloa vaan auttoi mun hyperventilointiin. Siinä "hengitä rauhassa" ei paljoo auttanut. Toivoisin että sais ilman käynnistystä tai sit vähän maltillisemmalla käynnistyksellä synnyttää seuraavan
Mua edelleen vähän ahdistaa tämä raskaus, tuntuu pahalta sanoa näin, mut asia nyt vaan on niin. Mä en nauti tästä yhtään, en alussa enkä nytkään. Odotan vaan että tämä olisi jo ohi ja vauva olisi jo kotona. Ei ole mukavaa kun ei voi nauttia tästä ollenkaan. Siksi mulla alkaakin terapia maanantaina, et jaksan loppuun ja vauvan syntymisen jälkeen.
Sit taas musta on mukavaa kun mies silittelee mun mahaa ja aina välillä on hassua kun neiti potkii tai jotain taistelee massussa. Toisinaan taaa ällöttää, jos hän mätkäsee ihan kunnolla :D (olen todella herkkis). En edelleenkään tiedosta täysin et oon raskaana, vaikka ultrissa käyty ja ollaan osteltu vauvalle kaikenlaista. Kai nää olot sitten johtuu synnytyspelosta paljolti ja siitä, että mulla on paniikkihäiriö. Odottelen saavani ensimmäisen ajan pelkopolille ja mä todella TOIVON, että käynnit siellä auttaisi mua.
Ei mulla muuta.