Ootteko ollu jo tai osallistumassa perhevalmennukseen?
Meillä oli eilen ensimmäinen käynti, aiheena synnytysvalmennus :) kesti 1,5h ja oli kyllä kattava :) nyt minäkin tiiän mitä on spinaalipuudutus tai pudenaalipuudutus ja mitä keinoja on lääkkeettömään kivunlievitykseen :) edellee toivon et pystyis olla ilman lääkkeitä. Kivaku meni kätilö joka piti sitä kertomaan et "älkää sit sen takii jättäkö ottamatta ilokaasuu ku ootte kuullu et se voi aiheuttaa pahaaoloo. Ei välttämättä kaikilla ja yleensä jo kipu aiheuttaa sen pahanolon ja sit moni yhdistää sen siihe ilokaasuun." Mitä!? En ollu tienny. Ja mun äiti ja työkaveriki kerto et niil tuli pahat olot, taidanpa jättää sen ainaki sit väliin ku mielummin kipu ku huono olo! :D mites teillä onko kellää minkälaisii kokemuksii?
Seuraava kerta on lokakuussa ja käsittelee vauvan maailmaa :)
Mä voin omasta kokemuksesta sanoa,että synnytys voi onnistua aivan loistavasti ilman kivunliävityksiäkin...Tosin meitä on niiiiiiiiiiin paljon erilaisia ihmisiä kivunsiato kyvyltään ja kivutkin toki voi olla aivan eri asteisia oikeastikin...
Siitä oletuksesta lähen,ettei tälläkään kertaa tule tarvetta lääkitä mitenkään,mut tiätty olen valmis toisinkin toimimaan jos sitten siltä näyttäisikin...
Ilokaasusta ei ole kuin siskon versio kuultuna ja hällä meni 2ssa ekassa synnytyksessä maha aivan sekaisin eikä enää seuraavissa synnytyksissä ole sitä suostunut ees koittamaan...