Elokuun elot

mä en oo lähteny tuohon nukutushommaan ollenkaan. Tänä iltana poju kävi ekaa kertaa isojen sänkyyn nukkumaan ja n. kymmene kertaa kävin laittaa takaisin, mut itse sinne nukahti. Saa nähdä miten onnistuu päikkärit huomenna.

Jos ei nuku niin sit ei nuku, mulla ei oo resursseja nukutella tuntitolkulla. Jos lapsi sen unen tarvii, niin kyl se jossain vaiheessa käy lepäämään. Tai ainakin meillä käy joskus niin et poikaa alkaakin väsyttää jo ennen puoltapäivää, kun päikkäreille laitan yleensä vasta klo 13, niin menee sit ite nukkuu sohvalle tms. Tai vastaavasti ei nukahda tuolloin 13-14 välillä, ni sit ottaa torkut myöhemmin. Mulla ei oo niin orjallinen rutiini vaan homma tavallaan elää koko ajan.
 
Röppö, mä oon varmaan luonteeltani semmonen perfektionisti skitso joka ei voi vaan antaa asioiden mennä omalla painollaan vaan kaiken pitää mennä kuin on suunnitellut. Ja tässä sen näkee että lapset opettaa :wink Pitänee yrittää siis koettaa ottaa sinun tavasta edes hintsun verran oppia ja katsoa miten käy :)
Tänään tyttö tosiaan oli ilman päikkäreitä ja hyvin jaksoi siihen saakka että mentiin yöunille :) Ja tyttö nukahti heti. Ei kuulunu mitään mutinaa tai älskäämistä vaan heti oli hiljaista. Mutta että, eiköhän tässä eteenpäin päästä nukuttiin ne päikkärit päivittäin tai ei
 
mä olen kans perfektionisti, mut esikoisen luja luonne on opettanu, ettei lasta pysty hallitsemaan. Koira on ainoa meillä joka parhaiten tekee niin kuin käsken. En viitsi hermoilla syömisistä ja nukkumisista kun en oo löytänyt sitä taikanappia lapsesta millä sen sais tekemään just niin kuin minä ajattelen. Oon käyny pitkän tien itteni kans et opin hellittämään asioista, mitkä oikeasti on vaan sääntöjä mun pään sisällä

mut siis kaikki nää koskee vain minua, en halua neuvoa ketään tai olla tietävinäni paremmin, koska lapsen hoitaminen on tutustumista lapseen ja lapset on erilaisia. Uskon et jokainen äiti tuntee oman lapsen parhaiten.
 
juu-u, en päässyt kokeilemaan, miten päikkärit onnistuu ekaa kertaa isojen sängyssä. Nuori mies meni itse nukkumaan. Kävin äsken kurkkaamassa et miten pojan leikit sujuu ja siellä oli sängyssään täydessä unessa.. Ilmeisesti täydellinen ajoitus pinnasängystä luopumiselle. :D
 
Voi kun meilläkin menis pinniksestä luopuminen noin kun röpöllä :) toivottavasti teilläkin sujuu jatkossa noin! 2-vuotias nukkuu edelleen pinniksessä, mut kohta ei enää mahdu... Saiskohan samalla tutin pois :eek: tänään taas hän menioikein nätisti päikkäreille omasta "kukkumaan" -pyynnöstä :) kyllä mäkin yritän mennä lapsen tahtiin sekä tässä nukkumis- että syömisasiassa ja muissakin, mut mä en usko että tää laps on tosiaan vielä valmis luopumaan päikkäreistään :) kukin tyylillään! Lapset, sisaruksetkin, voivat olla niin erilaisia.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä on joka lapsella jäänyt päiväunet satunnaisiksi just siitä ab 2v->, varsinkin kotonaollessa. viimoisin 2v ei nukkunut hoidossakaan (aloitti hoidossa 1,5v), vasta kotona viidenmaissa simahti hetkeksi(oli pakko rajoittaa ettei mee yöuniksi asti) sohvalle. mutta en (myöskään)oo ensimmäisten jälkeen enää yrittänytkään nukuttaa päivisin-nukkuu kentä nukuttaa, yöunille toki kaikkien pakko mennä:p! jos joku on ihan finaalissa iltapäivällä muttei halu nukkumaan, teen hämäysliikeen es kauppareissu, suihku, tv tai jokin muu - siis joko siihen sammuu tai sopivasti virkistyy!

ja nyt täytyy taas opetella yöunille menossa hieman joustamaan kun alkaa esikolla ikää olla..
 
uuh tuo tutista luopuminen on sit toinen asia.. Ehkäpä vierotan nämä kaks sit yhtäaikaa siitä, ellei tuo isompi jätä itsestään pois. Nyt on niin kiintyny tuttiinsa, et pitäis sitä koko ajan suussa ja maistelee vauvanki tuttia, kun silmä välttää. Aina se jostain tutin löytää suuhunsa vaikka kuinka aina nappailen niitä talteen ja yritän et vaan nukkumaan mennessä söis sitä.
 
Taitaa olla vaikea tuo tutista luopuminen, kun on toinen tuttia syövä. Meidän poika ei onneks Kauheesti ainakaan vielä tutista välitä..joskus saattaa hetken imee, mut ei kaipaa sitä.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä kans toi esikko aina laittaa tutin löytäessään suuhun. Ja yritän kans aina piilottaa jokaikisen. Vauva ei ole yrityksestä huolimatta huolinut tuttia, mut ei ole oikeastaan tarvinnutkaan ja äiti on vaa tyytyväinen :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mä kokeilin pitkästä aikaa tuttia ja nyt se pysy yllättävän pitkään suussa ja sain kitisevän vaavelin uinumaan takapenkillä ilman et tartti sekottaa lisää korviketta.
 
Mä luulin että meidän poika on täysin outolintu kun ei huoli tuttia. Olipa hyvä kuulla että muilla tuumaillaan tutista samaan tapaan :wink


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Röppö, en siis ottanut mitenkään itseeni mistään mitä kirjoitit vaan ihan asiaahan sinä sanoit! :) Ja se on hyvä vaan että saa toisenlaistakin näkökulmaa asioihin ja sitä kautta sitä sitten kasvaakin vanhempana eteenpäin :)
Meilläkin edelleen mennään siinä noin klo blaablaa nukkumaan eli tulee olemaan vähän liikkuva aika ja pakosta onkin kun pienimmäinen on vähän se joka määrää tahdin. Mutta oppia ikä kaikki, pakko sanoa :) Kyl tää tästä
 
joo varmistelin vaan :) kun joskus tuntuu et on suuna päänä sanomas eikä tarkota sillä sitä et tietäis ite parhaiten :)
 
Joo en itse ainakaan ajattele niin että toinen olisi heti viisomassa vaan kyllähän jokainen omansa tuntee parhaiten ja osaa varmasti toimia sen mukaan ja näin minäkin omieni kanssa:) MUTTA edelleen kiva saada toistakin näkökulmaa asioihin :)
 
Lasten hoidossa taitaa olla niin, että on niin monta tapaa kuin äitiäkin. On kyllä kiva lukee täältä miten muut toimii, oppii itekin jotain varsinkin kun on itsellä ensimmäinen (mahd.viimeine) lapsi. :)

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
On just mukavaa lukea toisten kokemuksia lasten kanssa. Voi sitten yrittää soveltaa omassa arjessa :)

Sent from my GT-S5301 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo on kiva kuulla miten muilla tehdään :) sitä on välillä niin jumiutunut omiin tapoihinsa, ettei osaa enää soveltaa muutakaan.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Kukkuu, kukkuu. Äiti senkun kukkuu vaikka mies ja vauva nukkuu!

Miks ei osaa vaan niitä silmiä pistää kiinni?

Sent from my GT-S7710 using Vau Foorumi mobile app
 
Miten voi väsyttää vaikka hyvin saanut viime yönä unta?!!
 
Mäkin oon ollu monena päivänä tosi väsynyt, vaikka nukkunut hyvin... :/
 
Takaisin
Top