Elokuun elot

röppö

Asioista perillä oleva
Toukokuunmammat 2014
ei vissiin oo vielä elokuulle ketjua..

mites muiden elokuu?

Meillä tulee 7v hääpäivä ja vuosi edellisestä raskautumisesta, esikoinen aloittaa eskarin sekä sterilisaation teko. Monenlaista mahtuu siis tulevaan kuukauteen.

oon välillä melko uuvuksissa tästä arjesta vaikka samalla nautin tosi paljon lapsista ja heidän kans puuhaamisesta.
 
Vuosi tulee kuluneeksi plussaukseta :Heartbigredtuon päivän voisi elää yhä vaan uudelleen. uskomatonta, että siitä hetkestä tähän päivään.. sylissäni maailman ihanin lapsi ja tää rakkaus häntä kohtaan on mieletön!:love7

ihmettelenpä vaan hiljentynyttä foorumia, liekö tää kesä ja helle vai tuo salainen puoli? Hiljainen seuraaja saa nyt kostonsa kun ei ole enää paljoa luettavaa :smiley-angelic006
 
Nii, siitä huolettomasta dinkkuelämästä tulee nyt vuosi! Tai mulla meni syyskuun puolelle kun tein plussatestin ja alkoi kammottava olo ja stressi siitä et meneeks kaikki hyvin mut jossain puolen kuun jälkeen se tärppi tuli.

Sent from my SM-T310 using Vau Foorumi mobile app
 
Mulla oli vielä kierukka tähän aikaan viime vuonna :eek:

Sent from my SM-G900F using Vau Foorumi mobile app
 
Ja mulla oli elokuussa 11 kk edellisistä kuukautisista! :)
 
Kyllä se aika juoksee, vai jo vuosi plussasta! Ja vauvakin jo kohta 3kk!
Miehellä alkaa vihdoin loma viikon päästä, ihanaa :Heartred
 
Syyskuussa minäkin plussasin, meillähän lapsi tuli heti kun aloimme yrittämään. Juuri eilen mietin kuinka onnellinen olen tuosta meidän pikku tuhisijasta ja mietin myös hölmöjä asioita, kuten sitä miten 3kk:en iässä kätkytkuoleman riski on suurin. Nämä ajatukset tulevat usein nukkumaan mennessä... Tässä kuussa on oma syntymäpäivä, omakotitalomme remppa tulisi valmistua ja miehen loma loppuu. Paluu arkeen on siis edessä.
 
Tuon kätkytkuolema riskin ajattelun takia oon nin onnellinen et tuli hommattua pojalle sänkyyn kätkythälytin. Onneks on ollut ns. "turha" ostos, mutta saan mielenrauhan omiin uniin. Tosta hälyttimestä lähtee meinaa pahempi ääni ku palohälyttimestä et jos poika lakkais hengittämästä ni kyl heräis ite reagoimaan asiaan. Onneks mulla on viel kouluaikana käyty vauvojen ja lasten ensiapukin. :)
 
Mun aivot on jotenkin jumiutunu. Tajuan kyllä, että lapsi kasvaa, mutta silti kuvittelen, että "eihän tässä vielä ole kuin korkeintaan heinäkuun alku vasta menossa". Oho, eipäs ookkaan. Hitto pitäis kohta ottaa yhteyttä päiväkotijuttujen merkeissä ja alkaa tosissaan ressaamaan töiden löytymistä ym. EN HALUU! :sad001
 
Sama täällä Rimpsukka! Vielä kun olen alalla jossa töitä ei ihan kiveä kääntämällä löydy.. Enkä ole perehtynyt tarhajuttuihin, hakisinko paikkaa ns turhaan jos töitä ei löydy.. entä jos töitä löytyykin mutta ei ole tarhapaikkaa? Vaikeeta..
 
Voi apua, elokuu tosiaan alkoi! Meilläkin oli just eka hääpäivä, esikoisen synttärit tässä kuussa ja kaikkea mitä vois vielä kesällä tehdä, mut ei jaksa eikä viitti mennä hiostuttamaan vauvaa tonne. Ihana vauva 11 vk ja kohta saa ekat piikit. Rotan eka osa meni jo viime neuvolakäynnillä. Miehellä on viel lomaa 2vk jäljellä, mut pystyy pitämään vasta syksymmällä. Pitäsköhän varulta hankkia vauvallekin passi :D lähinnä Tallinnan reissusta haaveilen... Tai ehkä Tukholmaan laivalla!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Miehellä alkoi tällä viikolla loma ja seuraavat 4 viikkoa meidän kaa kotona. Siistii! Viikon päästä 3 kk-neuvola, sit vähän kotimaanmatkailua. Päästetään elokuun puolvälissä mies poikien vkl- reissuun ja mennään vauvan kanssa mummolaan. Kesäoleilua siis tiedossa tälle kuulle :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Tässä kuussa olis itsellä synttärit..vähän jo vihjasin äidilleni et josko viettäsivät laatuaikaa vauvan kans et päästäs miehen kans vaikka käymää leffassa. Tän kuun vikalla viikolla miehellä alkaa parin viikon kesäloma ja mennäänki sitte viikonloppureissulle Joensuuhun :) Hassua ajatella et siitä tulee vuosi kun poika sai alkunsa, vaikka syyskuussa vasta tein testin, niin aavistin jo elokuussa et pieni on tuloillaan.

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Tuo päiväkotimaailmahan toimii niin, että kunnan on järjestettävä lapselle hoitopaikka 2 viikon kuluessa jos vanhempi lähtee töihin. Toki silloin hoitopaikka ei välttämättä ole se ykköstoiveen paikka, mutta hoitopaikka löydyttävä kuitenkin. Iik, itsellä ei ole aikomus heti lähteä töihin kun vanhempainvapaa loppuu, mutta silti ahdistaa jo valmiiksi miten nopeasti tuo aika alkaa. kaiken lisäksi olen päivähoitoalalla töissä niin jotenkin tuntuu tylsälle viedä oma lapsi hoitoon ja mennä hoitamaan toisten lapsia... :rolleyes:
 
Onko muuten mahdollista hoitaa töissä omaa lasta? Siis että kävisi niin, että oma lapsi on siellä omassa ryhmässä?

Olisi aika hauska, ja ehkä vähän hankalakin tilanne.

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app
 
Onhan toi kait mahdollista, mutta henk. koht mielipide on, että ei! Itse en pystyis suhtautumaan omaan lapseen samalla tavalla kuin muihini lapsiin, joka taas olis toisten kannalta epäreilua. Eikä pieni lapsi osaa käsittää, että äiti on töissä eikä "äiti".. Mustasukkaisuutta olis varmaan ilmassa oman lapsen osalta. Mutta ken kykenee. Voipi vaan olla että työnantaja ei olis suostuvainen?
 
Hyvä tietää nenone!

Meillä jatkuu huomenna perhevalmennukset synnytyksen jälkeen. Vauvat on erittäin tervetulleita, joten mukava nähdä muitakin samanikäisiä vauveleita! Ei tuosta tapaamisesta varmasti muuta irti saakaan :D
Oletteko te muut meinanneet käydä jossain mammakahviloissa tms. ? Itseä hieman kiinnostaisi, myöhemmin ehkä, olisi mukava tutustua muihinkin perheellisiin täällä :)
 
Mä oon ollu samassa pk-ryhmässä aikoinaan kuin mun äiti oli töissä :) mut mä olin jo 5-v kun alotin, ja se oli joskus 80-luvulla. Mä en muista et ois ollu mitenkään hankalaa, vaikka olin ollut yksityishoidossa siihen asti (en siis päiväkodissa).


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mistäköhän löytäis hyvän perhepäivähoitajan. Eikös he oo yleensä yksityishenkilöitä eivätkä minkään firman leivissä? Netistä etsimällä on varmaan aikamoista hakuammuntaa.
 
Takaisin
Top