Elokuun elot

täällä mies ei ulospäin mitään ihmeempää vauvaan liittyen puhele. Ei oo sen juttu oikeen... jos mää puhun, niin jutteleehan se, mutta ei se oo sen tyyppinen, että hierois masua ja lepertelis... Tässä vaiheessa en itsekään sellaista kaipaisi, mutta ehkä myöhemmin sitten ;-)
 
Meillä kysellään lähes päivittäin että milloin se maha rupiaa kasvamaan =D
Muutoin on ukko aika närkästynyt kun ei jaksa lähtä lenkille ja touhuta samallalailla kuin aikaisemmin.. Tottahan se on ei vaan jaksa nousta siitä sohvalta aina ylös. Pitäisi kyllä lenkkeillä päivittäin, mutta kun ei..
 
Mun mielestä parasta miehen osallistumista raskauteen tällä hetekllä on se, että se antaa mun nukkua päiväunia!!! Niin ihanaa ku saa nukkua! :)
 
termiitti: Meillä mies kans on vähän turhautunut, kun nyt ei jaksa tehdä samalla tavalla. Eiköhän se tästä vähän kuitenkin helpota, kun väsymyskin alkaa väistymään.

jeliina: Voi kunpa meilläkin tuo älyäisi antaa minun nukkua vähän normaalia enemmän. Väsyttää tietysti ihan hirveästi koko ajan, mutta sen sijasta, että olisin saanut nukkua meillä mies on nukkunut tosi monena aamuna puolen päivän tienoille, kun me esikoisen kanssa noustaan joka aamu jo klo 7 jälkeen. Että se siitä nukkumisesta. :D
 
Heh. Meillä on nyt vähän hassusti päin, kun neiti kaksivuotias on lopettanut päikkäreitten nukkumisen kokonaan. Minä sen sijaan nukun päikyt edelleen. Aiemmin nukuin siis neitin kanssa yhtä aikaa. Neiti leikkii omiaan ja antaa olla minun rauhassa. Ainoastaan silloin, kun tulee pissavahinko ohi vaipan tai kakat, niin neiti käy herättelemässä minut :) Oonkohan ihan vastuuton, kun annan touhuta omiaan?! Neiti oli kokonaan pääsemässä kesäkuussa vaipoista, sama vaippa kiersi päivästä toiseen, mutta nyt tän mun raskauden myötä ollaan otettu rankat takapakit. En kertakaikkiaan jaksa komennella neitiä potalle, niin neitipä haluaakin tehdä vaippaan. Kai se tuo uhmiskin auttaa asiaa...

Tänään hoksasin apukeinon oksenteluun. Nimittäin kun oksentaessa tulee nenäänkin tavaraa ja kirveltää, niin keksin, että mullahan on sellainen nenäkannu. Sillä sain nenäni puhtaaksi ja oli heti virkeämpi olotila. Muuten oksentelua on enemmän illalla: eilen illalla tyhjensin kokonaan vatsani. Tänään oli puolesta päivästä alkaen sellainen olo, että tulee milloin vaan ylös. Sitten oksensin joskus kahdeksan maissa aika rajusti. Oikeasti olisi ollut pissahätäkin, ja niinpä sitten sattui siinä kamalassa oksentelussa vahinkokin :(  Onneksi netissä on noita lastenohjelmia, niin voi neitin aina istuttaa niitä katselemaan, kun itsen täytyy mennä halailemaan pönttöä. Että jotain positiivistakin...

Jännittää vaan yhä enemmän torstain np-ultra. Mitä siellä tulee. Voip olla, että sen jälkeen siirryn tuonne helmikuisiin, jos vaan la muuttuu...
 
Mulla on kans lähinnä ilta/yö painnoitteista pahoinvointi, se vähäinen mitä nyt on.. voi kyllä johtua siitäki että teen 3-vuoro työtä ja työajat menee miten menee. =)
 
Heippa!

Voisin minäkin vihdoin liittyä joukkoon odottavaan. Plussasin 11.7., ja viikkoja olis nyt 8+2 varhaisultran mukaan. Toista lasta odotellaan saapuvaksi 17.3.2013. Esikoispoika on nyt 1v 2kk. Eka neuvola on tällä viikolla torstaina.

Kovasti poikkeaa tää alkuraskaus edellisestä. Viimeksi tässä vaiheessa oksensin aamusta iltaan ja lähinnä makoilin sohvalla. Nyt on vain lievää kuvotusta, mutta väsymys on ihan järkyttävää. Voisin nukkua koko ajan, siis koko ajan...Zzzz...taidan nytkin ottaa pienet unet, kun esikko on päikyillä.
 
Onko teillä ystävät, työkaverit tms. jo aavistelleet teidän odottavan? Meillä oli tänään vieraita ja kun kerroin ystävälleni, että ensi vuonna minua odottaisi pidempi loma, niin hän sanoi katsoneensakin vatsan kasvaneen, ei vaan kehdannut kysyä. Ensi viikolla alkaa työt ja haluaisin kyllä vielä pitää asian salassa, varsinkin, kun taustalla on noita keskenmenoja. Omat farkut eivät tunnu enää kivoilta istuessa, eli joudun laittamaan töihin äippähousut, hameet vielä menevät! Joko te muut olette siirtyneet äitiyshousuihin? Tuntuu hassulta alkaa käyttää niitä jo nyt :D
 
yosa81 täällä ei ole kukaan ainakaan sanonut työpaikalla mitään... toisaalta meillä on tuolla terkkarissa melkoisen väljät vaatteet :)
 
Meillä on onneksi työvaatteet ja löysät sellaiset. :) Pomo nyt tietääkin, kun kerroin, mutta ei kukaan ole tullut mitään kyselee, vaikka jo ennen kesää lomaa vitsailivatkin raskaudestani. tällöin ei paistanut maha vaan korkeintaan onnellisuus kasvoilta. ;)
 Omien vaatteiden kanssa on jo ongelmia, siis lähinnä housujen kanssa. Tuntuu et kaikki puristaa. En muista edellisissä raskauksissa, että näin aikaisin olisi housut puristanut.
 
Mitä mieltä ootte rokotuksista, meinaattako rokottaa muksunne? aika paljon ollaan miehen kans tutkittu asiaa ja nyt mää alan kallistuun et ei rokotuksia- suuntaan..
 
Kaikki on rokotettu enkä ikänä uskaltais jättää rokottamatta. :)

Täällä on ultran jälkeen ollu tosi hyvät fiilikset tästä raskaudesta. Ei enää niin pelota ja oireetki on hävinny väsymystä lukuunottamatta. Ihanaa aikaa. <3
 
Rokottamisesta: Oon itekin lukenut rokotteista aika paljon ja pohtinut muutamia siihen liittyviä asioita. Rokottamattomuus toimii vain silloin kun suurin osa (empä muista prosenttilukua mutta jossain sekin mainittiin) muista lapsista on rokotettu, näin kyseinen tauti ei pääse leviämään niihin joita ei ole rokotettu. Rokotteen välistä jättäminen säästää lapsen mahdollisilta sivuvaikutuksilta.. Ollaan molemmat miehen kanssa saaneet perusrokotteet, eikä niistä ole koitunut ainakaan vielä sivuvaikutuksia tai allergioita (sikainfluenssaa yms ei otettu). Haluan rokottaa myös oman lapseni. :)
 

jeliina: ihanaa nauttia odotuksesta. Oletko hyvin jaksanut vaikka teillä onkin jo useampi lapsi ja vielä melko pieniä?

Serafiina: sun pahoinvointi kuulostaa melko voimakkaalta. Toivottavasti sitä ei kestä kauaa! Itsellä lensi laatta tänä aamuna ekan kerran...

Rokotukset: Esikoiselle otettiin kaikki rokotteet, mitä rokoteohjelmassa oli. MPR-rokotusta siirrettiin muistaakseni puolivuotta eteenpäin, mutta otettiin silti sekin. Kausi-influenssarokotteen taisi poika kerran saada ja sikainfluenssarokote otettiin myös, mutta sitä mietittiin pitkään. Tulevan lapsen aiomme myös rokotuttaa, mutta ehkä tuollaisia "uusia" rokotteita mietimme vähän pidempään.

Miehen ajatukset odotuksesta: Miestäni selvästi pelottaa, ettei taas tulisi keskenmeno. Katselee kyllä jo masua ja yks päivä sanoikin, että sehän näkyy jo :) Töissä hän on jutellut lähimmän työkaverin kanssa meidän lapsensaannin vaikeuksista ym. Ihan hyvä, että hänkin on uskaltanut puhua asiasta kodin ulkopuolella. Pojalle ei olla vielä kerrottu, ettei huutele sitten koko kylälle uutisia :D Kerrotaan np-ultran jälkeen.

Käytiin tänään pojan kanssa kampaajalla/parturissa, kiva aloittaa työ ja koulu uudella tukalla :) Käväistiin kotimatkalla koruliikkeessä ostamassa rannekello, ja olipa poitsu mielissään! Illaksi haetaan joku vuokrafilmi ja karkkia. Samalla käyn postissa, sinne on saapunut doppleri!! Kerron sitten kokemuksia, kun pääsen testaamaan sitä.

 
yosa :ihan tätä fyysistä väsymystä on paljon, mutta riittävä nukkuminen auttaa. Kyllä sitä ihmeesti jaksaa, ja oma valintahan tämä on. :) Ihania nuo pienet on, välillä menee 3½ vuotiaan kans pahemman kerran hermot ko on olevinaan niin iso poika! ;)

Mulla kans alkaa kohta koulu, jännittää vähä ko oon ollu vuoden pois. Kiva kuitenki mennä! :)
 
Rokottamattomuus on ihan jokaisen oma asia.
Mutta minä en uskaltaisi jättää lasta rokottamattakaan! (Tarkoitan näitä pitkään käytettyjä rokotteita. En esim sika-infulenssa.)
En vain voisi elää tietäen että sairastutin lapseni johonkin jonka olisi voinut välttää...

Voiko rokottamaton matkustaa lainkaan?
Jo itärajan takana on tauteja joille en suurin surminkaan lastani haluaisi altistaa ja vielä tieten tahtoen! Eikä sitä tarvitse edes itse matkustaa tauteja hakemaan... Jäykkäkouristuksen voi saada maastakin.

Tietenkään rokotusten huonoista puolista ei puhuta tarpeaksi, muttei selvästikään myöskään rokotettavien tautien vaaroista...
 

Onkohan tää nyt oikea ketju, mutta joo... Oletteko jo kertoneet raskaudesta työnantajalle ja missä vaiheessa aiotte kertoa? Mietin tässä kuumeisesti, koska kannattaisi kertoa, mulla määräaikainen työsoppari syyskuun puolenväliin, jonka jälkeen jatkuu vakituisena (uusi soppari allekirjoitettu). Eli olisiko syytä odottaa siihen asti, kun vakituinen astuu voimaan? Ei kai ne tässä vaiheessa voi enää työsopimusta muuttaa ja perua?

 
Didi: mä oon kertonut nyt jo vaikka viikkoja onkin vasta vähän, mutta ei tää oksentelu kauaa salassa olisi pysynyt, enkä jaksa ruveta selittelemään että oon mahataudissa tms. kun se ei menis kovin montaa kertaa läpi :D
mulla on määräaikanen soppari elokuun loppuun ja pomo olis sitä vissiin jatkamassa, mutta päätin että taidan jäädä kotiin.. v*tuttaa tuo pomon asenne "raskaus ei ole sairaus", joten ei kiitos :D

Mutta ei sinun pomo voi enää sopimusta perua kun se on jo kirjoitettu :o näin ainakin luulisin. ja jos peruu niin soittoa liittoon :) sieltä selviää kaikki :P
 
Takaisin
Top