ELOKUUN ELOHIIRET

Ei ihan heti, ehkä peri tuntia sen jälkeen. Mmmh.. kyllä koko ajan asia mietityttää..
Kai se sitten lisääntyy ja tulee runsaasti jos kesken on mennyt?! Kurjaa..

pahoittelut pikkutontulle<3 itseäni pelottaa koko ajan että onko kaikki hyvin kun ei viläkään ole mitään oireita tullut ja esikon odotuksen aikana kuitenkin oli niin rajut oireet jotka alkoi just 5+5 eli tänään...tilasin tiistaiksi ultraäänen mutta näkyykö se sydämen syke jo silloin jo, eli 6+0? ääh... on kyllä pelottavaa kun pelkää pahinta.

norelli: Ikävää elellä epätietoisuudessa :/ Pidellään peukkuja pystyssä, että olisi ihan harmitonta :)

Nukkaposki: Voi ei, on teillä ollut aika koettelemuksia! Onneksi ei käynyt pahemmin, vaikka varmasti on tuostakin hommaa ihan tarpeeksi.

Pikkutontulle paljon voimia :( elämä on niin epäoikeuden mukaista!!

Virginialle tervetuloa :)

viltsukka830: Täällä painiskellaan saman huolen vuoksi, ei vieläkään mitään oireita ja mulla omien laskujen mukaan olisi noin 6+0 nyt. Pidetäämpä peukkuja molemmille :)

Mukava uusi vuosi vietetty veljen ja serkun perheiden kera, join yhden huijaussiiderin ja alkumalja unohtui johonkin pöydän nurkalle ja meni vaivihkaa viemäriin :D hyvin meni läpi, tai ei ainakaan mitään kysymyksiä tullut :) Pari pitkää viikkoa odottelua vielä, ennen kun pääsee epätietoisuudesta :) Yksi raskaustestikin oli vielä tehtävä, kun oireita ei näy, mutta vahva plussa piirtyi heti.

Pikkutontulle jaksamista ja haleja!! <3
Itse eletään vielä epätietoisuudessa pienen vuodon kanssa, huomenna ajattelin soittaa neuvolaan! Aika paljon olen käynyt lukemassa keskusteluja tästä aiheesta ja aika monella on ollut vuotoja aika pitkälläkin raskaudessa, eli pitää nyt vaan toivoa että tämä on normaalia, kuuluu asiaan ja kaikki olisi silti hyvin! <3
Itse sain pistettyä juomattomuuteni sitkeän flunssan piikkiin ja tuntui ihan hyvin menevän läpi..

Ihanaa tätä vuotta kaikille!! :)

Voi ei, pikkutonttu. Hali. Eikö täällä oo ollu jo tarpeeksi monta poistujaa. Norelli, toivottavasti sinä pysyt mukanamme.

Nukkaposkella melkoinen tapahtumasarja. Vaatiiko teidän talo nyt remonttia sen savun jäjiltä? Tais mennä kaikki tapetit ja tekstiilit piloille. Mä kuolisin, jos joutuisin olleen noin kauan ilman sähköä ja televisiota yms.

Tervetuloa kaikille uusille. Ja kivan ketjun lisah oli aloittanut. Tuun paremmalla ajalla sinne sit kirjoitteleen.

Nyt on muuten meidän vuosi, vauvavuosi. Mekin käytiin kattelees neidin kanssa pihalla kun naapurit ampu raketteja.

Voi pikkutonttu mä olen niin pahoillani! Jaksamista teille ja paljon haleja! emoticon

Itselläkin on niin epätodellinen olo koko raskaudesta. Pari kertaa on ollu yökötystunteita ja rinnat vähän arat, alavatsassa tuntuu jännältä, mutta ei mitään muuta. 11 päivää pitäisi vielä jaksaa odottaa varhaisraskauden ultraa. Tuntuu niin epätodelliselta, että voisiko tämä nyt onnistua kun ei edellinenkään onnistunut? Mutta kuten neuvolatätikin sanoi, se että edellinen ei onnistunut ei vaikuta yhtään siihen että onnistuuko tämä vai ei. Pitää vaan yrittää mitää fiilis korkealla.

Nukkaposkella on kyllä ollut tapahtumarikasta aikaa! Ei varmaan hevillä unohdu tämä joulunaika! Ja monella muullakin sähkökatkoksia. Onneksi ei täällä meillä ole ollut. Meidän kämppä kylmenisi heti kun ei meillä ole takkaakaan.

Meille tulee huomenna vakuutuksen kosteus ja tuhojen mittaaja. Savu vahinkoja koko talossa ja vesivahinkoja onneksi vaan 2 huoneessa( keittiö ja olohuone) jotka olimme juuri saaneet remontoitua... Nyt talossa kummatkin piiput käyttökiellossa ja kun on sit ainoastaan sähkölämmitys ja sähköt edelleen poissa niin tekee asiat hiukan hankalaksi. Asumme Nut pienessä ulkosaunassa jota ei todrn näköisesti ole kunnolla eristetty, lattiat on niin kylmät että bananit jäätyy( on siis niin pieni että ei jää pöytätilaa kun meillä on patja tuolla lattialla ja siksi ruokatavarat kassissa patjan vieressä.. Mutta onneksi puhelimella pääsee nettiin.. uutisia kuulee kun kaverit/sukulaiset soittavat, tai kun menemme kauppaan/syömään/tankkaamaan.. pitäis jostain hankkia matkaradio joka toimii pattereilla.. Onneks vettä kumminkin tulee ja meillä on tää sauna jossa pata ja puukiuas niin ei tarvii lähtee muualle pesulle. Lupasivat että viimeistään tiistaina olis sähköt :) Tänään on mulla ollut taas enemmän pahoinvointia ja niin tekis mieli lipsin päärynämehujäätä.. kummallinen himo kun yleensä pystyn syömään jäätelöä vaan kesäisin.. ja ihan kun nyt ei muuten olisi kylmä ;) Kävin myös uudenvuoden kunniaksi vaakalla ja mulla on jo paino noussut.. huolestuttaa kun suvussa on monikkoraskauksia.. ja mahakin on kieltämättä kasvanut. Aikasemmin meni 38 housut ja nyt nippanappa 40.. mutta en ole kyllä ihan varma että milloin hedelmöitys tapahtui. Edellisen kerran kun oli kuukautiset ne oli vaan muutaman päivän.. ja sitä edelliset oli 6viikkoa ennen eli syys-lokakuun vaihteessa.. 2viikon päästä on neuvola eiköhän se sit viimeistään selviä :) On tämä kyllä jännittävää aikaa!

Voi ei Pikkutonttu! Kovasti voimia sinne... Olo on varmasti ihan kauhea... Olen pahoillani! :(

pelottaa kyllä ihan tosi paljon kun ei edelleenkään mitään oireita ja edellisestä raskaudesta oli niin hirveen voimakkaat oireet... menee järki tässä ultraa odotellessa, vaikka toisaalta varmaan ihan paniikissa kun on ekan ultran aika(19.1 vasta). onko muita/tiedättekö onko muita joilla eka raskaus ollut selvästi oireinen ja toinen täysin oireeton??! kyllä on iso huoli täällä:(

Vitsukka830; Mulla oli ekassa raskaudessa täysin oireetonta viikolle 11 asti. Sitten alkoi ihan järkyttävä pahoinvointi. Nyt tässä raskaudessa pahoinvointi alkoi jo rv 5. Kaikki raskaudet on erilaisia. Muistatko yhtään edellisen raskauden aikaa? Stressasitko enemmän kuin nyt? Nukuitko huonommin? Onko syömistottumukset muuttuneet tähän raskauteen? Niilläkin asioilla voi olla merkitystä. Itse nukun nyt paljon huonommin esikoisen takia, ja siksi pahoinvointia öisinkin. Uskon kaiken olevan hyvin! :) tsemppiä! :)

kiitti vastauksesta piristi mieltäni. ainoa asia joka on erilailla niin oon nyt syönyt vitamiineja, niitä en syönyt ekassa:) ja toisaalta oon ehkä nyt väsyneempi ja stressaantuneempi, vaikka olin myös kyllä esikoisen alkutaipaleellakin. no, ei auta kun odottaa. ja toisaalta ehkä jos ei vuoda niin se on ihan lupaavaa... mutta vielä tosta esikon alkuraskaudesta niin olin ihan tipassa ja multa tippui paino 5kg ja veriarvot oli päin mäntyä, jotkut suolaarvot tms...niin pari viikkoa kljin tippaletkussa ja siis todella rankkaa oli (eikä kyllä psyykkistä ollut niin kuin eräs kaverini vihjaisi:/) niin sen takia ihmettelen oireettomuuttani.

pikkutontulle iso osanotto menetyksestä! Älä syytä itseäsi ja tekemisiänne tapahtuneesta, useimmiten keskenmeno johtuu siitä että alkion kehityksessä on vikaa ja toisaalta aina pahempi mitä myöhemmin se sitten tapahtuu. Silti murhemieli tuskin siitäkään tiedosta paljon kevenee, jaksamista!

Nukkaposki no teitäpä varsinaisesti koetellaan! Onneksi selvisitte hengissä tapahtuneesta ja toivottavasti saatte asuinkelpoiseksi talon pian ettei tarvitse koko talvea saunakamarissa viettää. Voimia sullekkin tuohon extreme tilanteeseen!
Mulla hiukan sama tilanne eli toissa menkkojen jälkeen tuli tosissaan raskausoireet päälle ja testasin pari päivää aikasessa mut ei plussaa, sit alkoi niukka vuoto jota ihmettelin mut päätin lopulta että vaan kuvittelin noita oireita. Nyt tuntuu siltä että vatsa on jo kasvanut mikä hiukan outoa näin ajoissa. Joko on ihan mieletön turvotus, kaksoset tai sitten oon kuukautta pitemmällä :D Varhaisultra on 9.1 eli siihen asti odotellaan ja ihmetellään.

vitsukka mulla ei oo niin paljon pahoinvointia tässä raskaudessa kuin edellisissä. Ekassa oli raju pahoinvointi ihan alussa niin että kerran oikeasti oksensikin, siinä pahoinvointi ajoittui yleensä iltaan. Toisessa pahoinvointi oli ensimmäistä lievempää mutta koko päiväistä. Nyt tosi lievää pahoinvointia, eikä se ajoitu mihinkään tiettyyn aikaan päivästä. Kaikissa raskauksissa on rinnat alkaneet vk 6 aikoihin pikkuhiljaa kasvaa, ekassa sen huomasi paljon helpommin ja olivat tosi kosketus arat, koska eivät olleet "venahtaneet" vielä. Nyt sit ei paljoa arista kun tyhjät pussit saa takasin täytettä emoticon 

Ihanaa kun on muutama päivä vapaata ja työvuoroputki takana. Nyt pitäis vaan päättää haenko toiselle osastolle hommiin...en kerkeä olemaan kauan ennen mammaloman aloitusta vain n.6-7kk mutta toisaalta haluaisin vaihtaa paikkaa nyt kun on juuri kurssit käytynä ja asiat tuoreessa muistissa. Toisaalta olis niin helppo vaan pysyä vanhassa paikassa vauvan tuloon asti. Valintojen vaikeutta.
Neuvola on 5.1 eli siihen asti odotellaa labrojen tuloksia. Sit enään muutama päivä ja on ultra! Jännittää ...
Täällä tulee nyt lunta niin reippaasti että taitaa olla lumitöitä luvassa illalle.
Hyvää vuoden alkua kaikille!!

Vitsukka830. Mullakaan tämän ykkösen aikana ei ollu juurikaan mitään oireita ku mahan vihlonta. Pari kertaa tuli semmonen kuvottava olo aamulla koko aikana ja muuten pärjäs tosi kivasti, ettei ollu edes niinkään väsymystä. Vitamiinejä söin sillon ku muistin, eli varmaan kerta viikkoon muistin ottaa napin :) 

Ihanaa, alkaa tää olo helpottuun. Tänään ja eilen on ollu siedettävä olo jo. Pari kertaa on saanu yökkäillä mutta se siitä :) Mä oon onneksi muistanu syödä aina välillä jotain pientä ja huomasinki tos että jätski on toooooosi huippua pieneen pahaan oloon :) Mut yks positiivinen asia täs on, mun ei tee suklaata mieli vaikka ostin tänään Prismasta jonku uuden Maraboun Black levyn mikä on jotain ihanaa lakritsitäytteistä :) Ku taas suolakaloja vetäsin melki puoli purkillista yks kaks :D 

Jes! Ylihuomenna on se neuvolaki missä selviää missä mennään, toivottavasti :) Toivon kyllä että olis se 8+? viikot nyt ellei jo muuten 9vkoaki ku että olis ihan alussa..Ei tarvis jännittää niin montaa viikkoa että onko kaikki hyvin vai ei..

Mä oon kertonu tästä mun lähimmille kavereille ja mies oli uutena vuotena lipsauttanu kaverilleen että meille tulee toinen :) Muuten se on kyllä pysyny aika hiljaa :) Ajattelin että sitte ku on se nt ultra takana nii laitan isovanhemmille kuvat puhelimiin vaan ja kirjotan siihen LAn ja jotaki viisasta :)

Ei hitsi supernova! Mä repesin täysin tuolle sun tyhjien pussien täytteelle emoticon
Ja tsemppiä neuvolaan!

Mulla nyt rinnat on vielä nähdäkseni hyvässä jamassa pienestä kipuilusta huolimatta (että terkut vaan linssilude jos näitä meidän juttuja lueskelet emoticon, kuulet varmaan mielenkiintoista tilitystä naisten anatomista!) Eli siis, rakas mieheni tuossa iltana eräänä juuri totesi, että ovathan ne kasvaneet ku ei enää käsiin mahdu! Lovely... Taitaa olla miehille se positiivinen juttu näiden mielialavaihteluiden keskellä! Tänään tuli surullinen mieli kun diesel oli kallistunut 0,12€ ja mietin vaan että hinnat ne vaan nousee ja nousee ja mammalomalla pitäisi tulla toimeen palkan puolikkaalla! Tänään on vielä närästänyt ihan hirveästi ja ollut todella etova olo! Oi voi...

Pikkutonttu: Supernovan sanoin ei tosiaankaan kannata syyttää itseään tapahtuneesta! Mullekin neuvolatäti silloin sanoi, että seksin harrastamisella ei keskenmenoa saada aikaiseksi! Sehän oli mulla mielessä kun verta rupesi tulemaan juuri sen jälkeen, mutta raskaus oli mennyt kesken jo pari viikkoa aikaisemmin. Keskenmenojen yleisin syy on juuri siinä, että alkiossa on ollut jotain vikaa eikä se olisi selvinnyt ulkomaailmassa. Itse et ole sitä mitenkään voinut aiheuttaa.

Ompas ollut ikäviä tapahtumia muutamalla. Voimia teille.

Muutama on huomannu uusia tuntemuksia rinnoissa, täällä kanssa. Toissailtana ajattelin sängyssä, että rinnoissa tuntuu lähes samanlaiselta kuin silloin kun imetin esikoista. Siis se sama tunne kun huomaa, että rinnat alkaa täyttyä maidosta. Onneksi ei nyt ainakaan ota ihan niin kipeetä eikä kivistä, mutta kyllä ovat noi kaksoset arat! Vähänkin kun niihin joku osuu niin tekis mieli tehdä murhia!  Ja pahoivointi jatkuu, oksentelua riittää :(

Vielä pitäis jaksaa odotella, ensimmäinen neuvola 13.pvä ja ultra sitten seuraavalla(?). Ihan alkaa olemaan tyttöolo...

Nuska- no valehtelematta, kahden lapsen imetys alkaa väkisinkin näkymään. Työkaverille joku kuittaili kaarituellisten käytöstä, ja se kysyi multa et käytänkö minä...totuudenmukaisesti siihen et joo kyl kahden lapsen jälkeen on vähän pakko et pysyy ees vähän jonkinlaisessa kuosissa emoticon

Niin linssilude varmaan mielenkiintoista luettavaa täältä aiheesta jos toisesta! Miehen näkökulmaa on myös varsin mielenkiintoista kuulla, oma mieheni kuvaili miehen näkökulmasta juuri raskausaikojani seuraavasti että alku raskauden aikaan olen lähes normaali, 3-5kk kuluu mahan kasvua ihaillen, 5-7,5kk on täydellisen hulluuden aikaa jolloin mielialani vaihtelee ilosta murhaan ja takaisin aivan miten sattuu.7,5kk-8,5kk on taas täydellisen tyytyväisyyden aikaa jolloin näytän säteilevän ja kaikki on niin ihanaa. Niin ja viimeistä puolta kuukautta kuvaa parhaiten "ottakaa tämä vauva jo ulos!"
No, ei tuota käy kiistäminenkään...

Liityn mukaan joukkoon, hetken olenkin jo sivusta seuraillut kiinnostavaa keskustelua :) Toinen lapsi tulossa, esikoinen täyttää piakkoin 10 kk - hurjan nopeesti on noi  kuukaudet menneet ja nyt siis ilmeisesti jo toinen tulossa, meinaa ihan itsekään uskoa..
mutta mukava olla täällä!

Hei kaikki! 

Täällä yksi äiti haluaisi liittyä joukkonne. Raskaustestin tein pari viikkoa sitten ja kaksi vahvaa viivaahan siihen tuli samantien. Täällä siis odotellaan pikkukakkosta, esikoinen on 10kk ja kova menijä jo.

Olen lueskellut keskustelujanne tämän parin viikon ajan, mutta vasta nyt saan aikaiseksi liittyä mukaan. Kovin epätodelliselta tuntuu, että raskaana ollaan, mutta pahoinvointi muistuttaa siitä runsaasti aamuisin, ja nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin!

Takaisin