ELOKUUN ELOHIIRET

wingelsangel Meillä on muuten sama LA 6.8 ;) Tosi tökerö ystäväsi oli.. Mutta pienoinen puolustuksen sananen, kun me vielä yritimme, vaikka tärppäsikin yk 4, niin välillä tuntui että ei meille vauvaa suoda jne, kun kuulin että lähipiiriin tulee vauva niin ei siinä paljon naurattanut. Toki pystyin pitämään tiedon omanani mutta kyllä pään sisällä pihisi :D

Täällä oireeton meno jatkuu, vatsan nipistelyt ja rintojen arkuuskin loppunut kokonaan. Välillä mielen valtaa pelko ja huoli, mut sit vaan otan varhaisultrasta saadun kuvan eteeni ja muistelen kuinka se pikkusydän siellä löi.  16.1 pääsen onneks taas pikkusta tirkistelemään ultraan! 

Tarkoitus oli että ei kerrottais kenellekkään ennen kun ollaan "turvallisemmilla ajoilla" eihän sen niin sit mennykkään, ensin kerroin yhdelle hyvälle ystävälleni (no pakkohan nyt jollekkin päästä tuulettamaan :D) Sitten näin toista hyvää ystävääni ja kerroin hänelle, ja nyt niitä ystäviä on jo 5 ketkä tietää ja mieheni on kertonut jo kahdelle kaverilleen :D No mut perheeltä ainakin salataan melko pitkälle. Töissäkään en aijo mainita asiasta ennen kuin on pakko (teen keikkaa enkä ole vakituinen). On tää niin ihanaa aikaa...! Hyvää tulevaa vuotta kaikille mammoille! Ens vuonna onkin meillä kaikilla jotakin suurta vaikkakin niin pientä tiedossa! <33

wingelsangel Meillä on muuten sama LA 6.8 ;) Tosi tökerö ystäväsi oli.. Mutta pienoinen puolustuksen sananen, kun me vielä yritimme, vaikka tärppäsikin yk 4, niin välillä tuntui että ei meille vauvaa suoda jne, kun kuulin että lähipiiriin tulee vauva niin ei siinä paljon naurattanut. Toki pystyin pitämään tiedon omanani mutta kyllä pään sisällä pihisi :D

Täällä oireeton meno jatkuu, vatsan nipistelyt ja rintojen arkuuskin loppunut kokonaan. Välillä mielen valtaa pelko ja huoli, mut sit vaan otan varhaisultrasta saadun kuvan eteeni ja muistelen kuinka se pikkusydän siellä löi.  16.1 pääsen onneks taas pikkusta tirkistelemään ultraan! 

Tarkoitus oli että ei kerrottais kenellekkään ennen kun ollaan "turvallisemmilla ajoilla" eihän sen niin sit mennykkään, ensin kerroin yhdelle hyvälle ystävälleni (no pakkohan nyt jollekkin päästä tuulettamaan :D) Sitten näin toista hyvää ystävääni ja kerroin hänelle, ja nyt niitä ystäviä on jo 5 ketkä tietää ja mieheni on kertonut jo kahdelle kaverilleen :D No mut perheeltä ainakin salataan melko pitkälle. Töissäkään en aijo mainita asiasta ennen kuin on pakko (teen keikkaa enkä ole vakituinen). On tää niin ihanaa aikaa...! Hyvää tulevaa vuotta kaikille mammoille! Ens vuonna onkin meillä kaikilla jotakin suurta vaikkakin niin pientä tiedossa! <33

Hei vaan kaikille!

Liityn varovaisesti mukaan keskusteluun. Aatonaattona sain maailman parhaimman joululahjan, kun testi näytti plussaa <3 Raskaus on vielä ihan aluillaan, joten siksi aloittelen varovaisesti siitä jutustelemaan...  LA olis 30.8.

Mielenkiinnolla lueskelen täällä teidän ajatuksia ja varmaan kyselenkin ihan tyhmiä teiltä kokeneimmilta. Ensimmäistä siis odotellaan. Ikävä lukea keskenmenon saaneista, ja sitä itsekin kovin pelkään. Sain ekan neuvolan vasta tammikuun 30 päivälle, joten siihen saakka täytynee siis toivoa ja pelätä.. Onkohan se eka neuvola samalla myös ultra?

On ikävä lukea ystävien omituisista suhtautumisista raskausuutisiin, mutta täytyy myöntää, että kova paikka on aiemmin itsellekin ollut nuo vauvauutiset. Monta vuotta oisin ollu valmis lapsen hankintaan..  Mutta nyt jo toisella kerralla tärppäsi. Uskomatonta!  Hyvää uutta vuotta!

Täällä plussattiin vähän reilu viikko sitten ja siitä asti olen lueskellut teidän juttuja liittymättä vielä itse mukaan :) Laskurin mukaan laskettuaika olisi 25.8. Olen 22 vuotias ja tämä on meidän pikkukakkonen <3 Esikoinen täytti eilen 6kk.

Itseäni pelottaa aika kovin kun ensimmäinen tuli heti kun sanoin haluavani lapsen ja kaiki meni loistavasti. Toista toivottiin nopsaan perään ja tässä sitä ollaan. Voiko kaikki mennä muka näin hyvin? Neuvola meillä on 11.1, joten sinne asti ainakin näin toistaiseksi jännitellään.

Ensinnäkin pahoittelut heille joita keskenmeno on koetellut :( tosi kurjaa. Itsekin pelkkään vieläkin jatkuvasti jotain tapahtuvan.
Itse en ole nyt aikoihin kirjoitellut kun on työ ja tuo 1.3kk napero tässä sähläämässä plus aivan järkky pahoinvointi kaiket illat kun olis vapaata :( Pojan kaa ei tule leikittyä kun ei vaan kykene :( onneksi mies jaksaa peuhata hänen kanssaan <3 <3

Joku kyseli monennestako kierrosta vauva sai alkunsa.. Meillähän oli niin ekastakin et meidän "ehkäisy" oli keskeytetty yhdyntä, heti kun tähän alettiin niin miehen uimarit oli nopeita ja samantein tulin raskaaksi. Nyt tämä nykyinen ihan samanlailla mut keskeytettynä harrastettiin vain pari kertaa ja sieltä tuli plussa testiin. Eli kumpikin oli ns. ylläreitä vaikka tiedettiin raskautumisen mahdollisuus. Iloisia ylläreitä kylläkin ;) Muutenhan sitä oltas käytetty oikeata ehkäisyä! Mut tämän vauvan jälkeen haluan kierukan, se jäi laittamatta ekan synnytyksen jälkeen joten välit mentiin vaan ihan kumeilla. Yök. :D 

Mullahan oli jo varhaisultra 20.12 ja neuvola 23.12. Ultrassa selvisi pieni ja vain YKSI sikiö. Eli kaksosia ei ole tulossa :) sitäkin jänniteltiin. Np-ultrasta tulee kirje kotia mut luulisin että tammikuun loppupuolella. Kk sisään kuitenkin täytyy olla jotta se voidaan tehdä vielä <3 Jännittää sekin aivan hirveästi. Olenkin melkoinen jännittäjä joka jutussa. 

Tämä raskaus on ollut aivan erilainen kun pojasta oli! Jospa tietäisi tyttöä ;) Pojasta en voinut pahoin kun taas tästä aivan 24/7 ällötys. Yölläkin herään olooni ja veski kutsuu ainakin sen kerran yössä. Pissattaa kokoajan. Yöllä tuntuu välillä siltä kun olis viimesillään raskaana et ois muka iso maha, ei meinaa asentoa löytyä millään kun maha ottaa kiinni sänkyyn. Kumma olo. Olen myös nähnyt hurjia unia, seksiunia, ihan utopistisia unia ja painajaisia. Yleensä en edes muista mitä olen nähnyt mutta nyt aamulla kummastelen kovasti. 

Täällä millä siis yrittämistä ei sinällänsä ole ollut, kun kakkosraskaus päättyi sydämen sykkeen loppumiseen ja tyhennykseen kesäkuussa, mutta emme käyttäneet ehkäisyäkään. taisi tulla 5kiertoa, jos oikein muistan. En sinällänsä edes ajatellut tulevani raskaaksi, kun omalääkäri on sanonut etten voi niitä luomuna saada. :/ nyt sitte jännittääkin että meneekö luomut sitten aina kesken vai miten tämä kolmas raskaus nyt sitten päättyy,

Meillä ei siis ole sukupuolella väliä, meillä esikoinen on poika, joten pinkit nutut olis ihanat omasta mielestä, mutta kunhan edes sais vauvan syliin asti...

Mulla pahoinvointiin on auttanut viinirypäleet! suosittelen :D ja vettä menee sanko kaupalla, onko kellään muulla lisääntyny veden kulutus? :D tuc-keksejä myös menee, mutta niillä ei huono olo lähe kovin helpolla, oliskohan tämä sitä tyttövointia, kun pojasta oli vain satunnaista iltaällötystä? :D

Hei!!

Meillä kävi niin että jätin pillerit pois elokuun puolessa välissä, ja päätettiin miehen kanssa että vauva tulee sit kun on tullakseen ja 9.12 tein plussan. Nyt 7+1rv. ensimmäinen neuvola on 9.1. Jännittää todella paljon, kun esikoisesta on kyse. 

Nyt on ollut väsymystä, turvotusta, rinnat ovat erittäin arat, etenkin ulkosyrjästä,alta ja nännit. Tuntuu että sais koko ajan olla jotain syömässä, jos ei ole ehtinyt kolmeen tuntiin syömään mitään niin alkaa heikottamaan pahan päiväisesti. Mielialat vaihtelevat ihan laidasta laitaan pienen ajan sisälläkin. Päivällä on koko ajan yököttävä olo, mutta ei ole vielä tarvinnut vessaan asti mennä. Lisäksi turvonnut olo,. Onneksi olen hieman isompi kokoinen, niin en luulis että näkyy helposti.

Kerroin jouluna omille vanhemmilleni ja sisaruksille, hyvin otettiin vastaan ja toivottiin muiltakin sisaruksilta vauvoja. Ensimmäinen lastenlapsi minun vanhemmille. Mies kertoi siskoilleen ja he eivät halunneet että kerrotaan vielä miehen vanhemmille. Sen aika tulee sitten kun näkyy ja tai tulee muuten puheeksi.

Ihana huomata että meitä täällä on jo näin paljon. Kaikille plussanneille paljon onnea vielä . Sekä uutta vuotta!! 

Heippa taas,

Onpas ollut paljon keskustelua! Kiva juttu ja onnittelut juuri plussanneille ja tervetuloa joukkoon.

Wingesangel: jopas oli aika tökerö kommentti ystävältäsi. Toivottavasti ymmärtää pyytää anteeksi..

Pikkutonttu: pohdit liikunnan jatkamista nyt raskauden aikana. Käsittääkseni se on enemmän kuin suotavaa, kunhan ei maksimisykkeille itseään rasita. Ja jos on aikaisemmin jo harrastanut liikuntaa niin jatkaa vain oman voinnin mukaan, kunhan muistaa että ei vedä itseään ihan henkihieveriin jumppatunneilla..

Meillä oli eilen se varhaisraskauden ultra, kyllä jännitti mennä sinne, mutta saipa tietää että kaikki hyvin, kovasti pieni sydän siellä sykki <3 alkion mittojen mukaan olisin nyt sitten 6+3 ja laskettu aika tarkentui 21.8.
Mies oli aivan kauhusta kankeana tuolla ultrassa kun se tehtiin sisäkautta. Hän ei oikein kestä mitään sairaaloita tai tutkimuksia sitten yhtään... saa nähdä miten synnytyksessä käy =D

Aikaisemmassa viestissä valittelemani "repäisykivut" olivat kuin olivatkin niitä. Ainakin gyne oli sitä mieltä että niitähän ne, vaikka kovia olivatkin. Nyt ne ovat onneksi vähän laantuneet.

Noksu (?)kyseli kauanko yritystä oli ennenkuin tärppäsi.. meillä siinä meni se 6 kk aika tarkalleen. Olin jo ihan varma että menee pidemmäksi kun suvussa on yleistä että ei raskaudu kovin helposti, mutta onneksi tämä nyt kuitenkin näin pian tuli. Toivottavasti nyt vaan pysyy mukana.

Kuinka laajasti olette jo kertoneet ihmisille? Osa teistä oli jo töissä ilmoitellut, mutta mites sukulaiset ja ystävät? Me ollaan lähisuku molemmin puolin ilmoitettu ja minä olen parhaille ystävilleni ilmoittanut, mutta jotenkin tuntuu että ei vielä halua kaikille asiaa kertoa.. pelko keskenmenosta on kuitenkin vielä aika suuri..

Täältä ilmottautuu yks uus odottaja, Tänään tein positiivisen testin vasta ja siis en tosiaan tiedä, onko se elokuu vai syyskuu ku on LA koska oon kohta kaks viikkoa jo oksennellu että pidemmällä ku 4vkoa se on kuitenki. Kummalliset menkat oli kk takaperin, tuli vain pyyhkies verta.. Eli oisko ollu joku kiinnittymisvuoto.. Tiedä tuota, pitäis neuvolaan soitella ja kysellä mitä tehään, meenkö varhaisultraan vai kuinka.. 

Meillä on esikoinen 8kk ikäinen, että pieni ikäero kyllä tulossa, mutta eikö se siitä =)

Ikää mulla on 23, ens viikolla 24 ja täälä Etelä-pohjanmaalla asutaan Seinäjoella :)

Tervetuloa uusille odottajille!

Olipas hauska homma kun Kirmiina oli käynyt avaamassa tuonne tuommoisen tutustumisia ketjun. Sieltähän on aina sitten hyvä tarkistaa että mimmoinen tilanne tällä henkilöllä olikaan jos tuppaa unohtumaan!

Hahaa, lisää Pohojalaasia emoticon Tervetulua Lilams, mä kirjoittelen täältä Keski-Pohjanmaalta.

Möntti: Minä olen kertonut parille lähimmälle ystävälle. Sisko ja äiti tietää sekä miehen sisarukset. Ei haluttu vielä miehen vanhemmille kertoa, kun siitä alkaa niin uskomaton hössötys ja veisuu... kerrotaan sitten jos varhaisultrassa kaikki hyvin! Uskon, että "tuntemattomimmille" kerron vasta rv20. Läheisimmille sitten rv12 jälkeen.

Pilpa ja Äiti1988 täällä arvelee sukupuolta yökötyksen määrästä. Mulla oli ekassa hirveä yökötys, mutta sitähän ei nyt sitten tiedä kumpi siellä oli. Nyt taas ei paria yökötyskohtausta lukuunottamatta ole ollut mitään pahoinvointia. Saas nähdä onko siellä sitten se jätkänpätkä.

Katariina
: Meilläpäin ei ensimmäisellä neuvolakäynnillä ole ultraa. Jos ei mene varhaisraskauden ultraan omalla kustannuksella, tai jos ei neuvolatäti määrää jostain muusta syystä sitä, niin ensimmäinen ultra on vasta rv12. I know, kuulostaa hirveeltä odottaa sinne asti!! Ilmeisesti vielä joitakin vuosia sitten on täälläkin ollut ekalla neuvolakäynnillä "raskauden toteaminen" sisältä ultraamalla, mutta ei enää ja eka on tosiaan vasta rv12. Ekalla käynnillä täällä saa vaan hullun määrän esitteitä ja äitiyskortin! Niin ja pissattiin purkkiin ja siitä mitataan ettei vaan oo piilevää virtsaputkentulehdusta joka voisi aiheuttaa harmia.

Vitsukka: Sun pitää muuten kertoa sitten siitä testin tuloksesta! Vähän kutkuttais itekkin käydä tilaamassa ;) Kävinkin firman kotisivuilla ja lueskelin matskua ja katsoin niitä videoita. Ilmeisesti 80% oikeassa, mutta aina ei tosiaan pitänyt paikkaansa.

Cityäippä: mula on kaikissa raskauksissa maha alkanut näkyä vasta 20 viikon jälkeen, joten sitä voipi joutua odottamaan kauankin. Tosin jonkunlainen pötsi sitä näyttää normaalistikin olevan, kun joulukirkossa yksi tuttu tuli suoraan kysymään, olenko raskaana. Pakko oli myöntää, vaikka vähän kummastuttikin, että kehtasi noin suoraan kysyä, raskausmahaa ei kyllä näy vielä yhtään, mutta kai sitä omaa kumpua sitten oli...

pikkutonttu: Hyä, kun tilasit vitamiineja. Foolihappoa pitäisi saada oikeastaan jo heti, kun on raskaana, eli sitä olisi hyvä aloitella jo, kun harkitsee raskautta. Se on näillä ensimmäisillä viikoilla erityisen tärkeää. Ja kuten möntti jo totesikin, liikuntaa voi huoletta harrastaa niin paljon kuin haluaa ja niin raskasta kuin haluaa, olettaen siis että sitä on harrastanut ennenkin. Itse kävin viime raskaudessa step-tunneilla vielä kuukausi ennen synnytystä. Kannattaa mennä sen mukaan, miltä tuntuu, kyllä oma kroppa kertoo, mitä on hyvä tehdä ja mitä ei. Ja kaikki se hyvä, mitä liikunta tekee sinulle, sen saman hyvän se tekee myös lapselle, eli vauvankin "kunto" kohoaa, kun liikut.

vitsukka830 ja winglessangel: työpaikalla kertominen voi tosiaan olla kinkkistä. Olen aiemmin ilmoittanut palaavani töihin kesäkun alussa. Nyt pitäisi käydä ilmoittamassa, että siitä kuukaden päästä pitäisi taas jaadä äitiyslomalle. No, en ajatellut ihan velä ilmoittaa mitään. Osittain töitäni tehnyt kollega juuri soitteli ja kertoi, että on vaikeimmat työt jättänyt syksyyn, jotta minä voin ne sitten hoitaa, kun palaan. Tuntui hiukkasen pahalta, enkä kuitenkaan halunnut vielä mitään raskaudestani kertoa.

KataRiina: Eka neuvola ei ole ultra. Ekalla neuvolakäynnillä saat äitiyskortin ja ison nivaskan esitteitä, luultavasti silloin myös varataan aika ensimmäiseen ultraan. Tervetuloa joukoomme!

Sukupuolesta: Oikeasti ei minulla ole ollut mitään väliä, kumpaa sukupuolta lapsi on. Ekalla kerralla toivoin hikan enemmän tyttöä, kun itselläni on vain sisko, eikä poikien jutut tuntuneet ollenkaan tutuilta, no poikahan sieltä silloin tuli. Toisella kerralla olin niin tottunut pojan hoitoon, että toivoin toista poikaa, kun ajattelin, etten varmaan osaa tyttöä edes hoitaa. Ja tyttöhän se sitten oli! Kolmannella kerralla toivoin tyttöä ihan vain siksi, että tytöillä on niin söpösiä vaatteita, joita ajattelin olevan kiva shoppailla. Tytön sain, mutta sain niin paljon vaatteita ystäviltäni, etten ole shoppailut ensimmäistäkään vaatetta. Kaiken lisäksi suurin osa tuttujeni lapsista on poikia, joten meidän tyttö, josta piti tulla tosi prinsessa, on yleensä pikkuisen pojan näköinen . Nyt neljännellä kerralla ei aidosti ole mitään väliä, kumpi tulee. Poika toivoisi kovasti poikaa, se sopisi minulle, että olisi kaksi kumpaakin. Jos taas tulee tyttö, niin olisi kaksi nuorinta tyttöä, ja voisi leikit sujua paremmin. Nähtäväksi jää...

Täällä näyttää olevan muitakin pienten lasten äitejä. Onko teillä imetyksessä tapahtunut muutoksia? Itselläni ovat rinnanpäät tosi arat, luulisin, että se johtuu raskaudesta, kun ei tuollaista aiemmissa imetyksissä ole ollut, eikä tässäkään ennen raskautta. Paitsi nyt tietenkin ihan alussa, mutta sitähän tässä ei nyt ole kyse. Mielelläni kuulisin muiden imettäjien tuntemuksista.

tikaro, mä imetän vielä tota tyttöä ja justii tos ajattelinki etten oo kyllä rinnois huomannu mitää eroa.. Muistan sillon tytöstä että sillon oli rinnat tosi arat mutta nyt ei oo mitään.. 

Jes, soittelin neuvolaan tänään ja ens ke pääsen käymään sielä jo ja ultraavat sielä samalla. Jos sielä näkyy jotain niin sillon mulla on viikkoja 9 mut jos ei vielä niin sitte on vähemmän ja ku mulla tosiaan on joko 4 tai 8vkoa nyt. Jos nyt muistan edes oikein koska viimeksi oli menkat, siis sillon 8vkoa sitte..  Mut näillä mennään ja ens viikolla ollaan taas viisaampia. 

Mut täytyy kyllä myöntää etten olisi voinu uskoa että on näinkin kauheeta pahoinvointia ku mulla on.. Mä en tiedä miten päin kotona olisi ku koko ajan oksettaa ja yököttää :/ Täytyy vaan koittaa tota syömistä että vähä väliä jotain suuhunsa laittaa..

winglesangel: On kyllä tosi lapsellista puhetta parhaalta kaveriltasi, varsinkin kun hänellä itsellä on pienokainen. Sitten voisikin edes vähän ymmärtää, jos olisi lapsettomuutta takana tai juuri esim. km. Oma paras ystävänikin kyllä reagoi hieman oudosti, kun sanoi vaan olevansa kateellinen, mutta hän toivoisi myös lasta ja on lähdössä kaukomatkalle joten joutuu syömään malarialääkkeitä, eikä voi sen vuoksi vielä yrittää. Kuitenkin jälkeenpäin onnitteli ja sanoi olevansa onnellinen puolestani

Tervetuloa joukkoon -KataRiina-. Niin kun tikaro jo kirjoittikin, niin neuvolakäynti ei ole samalla ultraus, mutta jostain olen lukenut, että ainakin pääkaupunkiseudulla on neuvolassa liikkuva ultralaite. Meillä täällä pienemmässä kaupungissa ei kyllä ainakaan ole :) Itse pääsen kunnan tarjoamaan varhaisultraan,kun hedelmöittymispäivä on hieman epäselvä :)

Tervetuloa myös wege :)

Äiti1988: Toivon todella, että tällä kertaa saisitte pikkuisen syliin asti :) Mulla myös on lisääntyny tuo veden kulutus. Ennen join ihan liian vähän, oikeastaan vaan kun tuli jano, mutta nyt se jano tuntuukin olevan kokoajan :)

möntti: Kiva juttu, että ultrassa kaikki hyvin :) Toi toivoa itsellekin, kun mulla myös ollut kovia kipuja pariin otteeseen, että toivon mukaan myös johtuisi tosta kohdun kasvusta.

lilams: Tervetuloa joukkoon :) meilläkin lapsukaisille melko pieni ikäero tulossa, mutta kyllä se siitä :)

omaa: Mullakin ekassa raskaudessa oireet alkoi 6+ viikoilla. Ymäpäri vuorokautista yökötystä oli ja tyttö sieltä tuli :) Vielä ei ole pahoinvointia, eikä muutenkaan suurempia oireita, mutta olen niin alussa vielä, että eiköhän ne sieltä ilmaannu. Nuska kyseli tärppäyskertoja Meillä ensimmäinen tärppäsi yk 7 ja synnytyksen jälkeen ei ehkäisyä käytössä ja nyt tyttö 10kk.

Kahdelle ystävällä olen kertonut, enkä muille kerrokaan ennen varhaisultraa, ellei ihan pakko ole. Varhaisultra siis vasta 16.1, silloin viikkoja 8-9. Äitiysneuvola varattiin 10.1, mutta pitää varmaan se siirtää vasta ultran jälkeiseksi, sinne kun ei mikään kiire ole kun ei siellä mitään uutta kuitenkaan tule :)

Meillä oli sähköt pois 2 vuorokautta ja puita kaatui autotallin päälle ja pihan vieressä oleva metsä kaatui lähes kokonaan. Puiden kaatuminen ei kyllä minua haittaa, päinvastoin, mutta autotalli kyllä harmi vaan kärsi.

Moikka!

Täällä kirjotellaan nyt vähän huolestuneella mielellä! Eli siis tänään päivällä (menossa 5+5) alkoi kirkas limainen ja verinen "vuoto" kun käy vessassa, siteeseen asti ei mitään ole tullut mutta pyyhkiessä kylläkin.. Pari hyytynyttä klönttiäkin on tullut.. Vatsa ei ole hirveän kipeä mutta ilmoittaa olemassaolostaan.
Onko kenelläkään muulla ollu samanlaisia oireita? Varsinkin teillä kenellä on jo lapsi tai useampi, niin onko kokemuksia ja jos on niin millaisia?

Voi tätä huolen määrää!! :(

Voi Norelli! Ei kuulosta ollenkaan hyvältä! :( Toivottavasti silti ei ole se pahin meneillään!

Olipas urakka lukea lähemmäs 6 sivua tekstiä! Ootte olleet täällä ahkerina! :) Itse olin viikon nettipimennossa Joulua viettämässä. Tänään rv 7+6 ja tuossa alkuviikosta aamupahoinvointi rupes hellittämään ja on nyt siirtynyt iltaan etovan olon kera. Leipä ja mehu ovat osoittautuneet parhaiksi lääkkeiksi tuohon ja aamu pitää aloittaa edelleen lasillisella tuoremehua. Rintojen arkuus on hieman myös hellittänyt ja mahan turvotus on jo niin suurta, että normi housuissa ei enää nappi mene kiinni ja istumaan niillä ei pysty, joten ovat siirtyneet kaapissa hyllyn takaosaan. Muuten oireilu on ollut viimeisen viikon aika vähäistä... Paha olo tulee jos on 3 tuntia syömättä... Rehut ja hedelmät ei oikeen maistu ja se on hieman huono juttu sillä olen kasvissyöjä... mutta jospa ne rupeaisivat tässä pikkuhiljaa maistumaan taas. :)

Syön d-vitamiinia ja mustaherukkasiemenöljykapseleita... Noita raskausvitamineja en oikeen tiedä kannattaisiko ostaa, kun on niin paljon moitittu nuita monivitamiineja ja niiden turvallisuutta... Kuulemma parempi syödä vitamiineja erikseen, kuin yhdisteenä... Tiedä sitten mikä asian oikea laita on. Hb oli neuvolassa 137 ja se on ihan hyvä lähtökohta. Esikoisesta en joutunut syömään lisärautaa vasta, kuin sektion jälkeen menetettyäni litran verta ja hb:n tipahdettua 86:n! Silloin oli kyllä huteraa!... mutta tilanne tasoittui parissa kuukaudessa.

Jouluna tuli mässättyä myös juustoja, mutta kaikki olivat pastöroituja... Seuraava neuvola, joka onkin sitten ensimmäinen lääkärineuvola on tammikuun viimeisellä viikolla... Samalla viikolla on myös np-ultra ja pojan 3v. neuvola... Niitä odotellessa!

Ja sitten vielä siittä kumpiko olo on niin ihan täysin poikaolo on täällä! Tyttö olisi enemmän, kuin tervetullut sukuun, jossa pojat ovat hyvin hallitsevana tällähetkellä, mutta ihan yhtä tervetullut on pieni poikakin! <3 Onpahan vaatekaapit pullollansa sopivia vaatteita sitten!

...että tämmöistä tänne...

Suuret pahoittelut vielä kaikille, joiden raskaus on mennyt kesken! Toivottavasti ensi vuosi tuo parempaa onnea mukanaan! <3

Pää on jotenkin niin sekaisin ja en oikeen saa tätä kirjoitusta sujumaan.. Meillä on edelleenkin sähköt poissa. Aattona lähdimme vanhempieni luo viettämään joulua ja oli niin huono olo koko vierailujen ajan että ei voi olla todellista! No joulupäivänä mummolle syömään eikä sielläkään jostain kumman syystä maistunut.. illalla mentiin kotiin koska en tahtonut vaivata kaveria liiaksi(olivat hoitamassa kaneja ja hevosiamme) illalla sit pistimme oman kinkkumme uuniin ja yöllä kun heräsin pissalle 2 aikaan niin oli sähköt poikki ja tuuli vinkui nurkissa.. Aamulla shokki kävi hoitamassa hevoset ja tuli sanomaan et pihassa menny puu nurin ja että kohta menee toinen ku natisee niin pahasti.. ei aikaakaan niin tuli raportoimaan että 30 puuta nurin kaikki sähkötolpat koko puolentoista kilometrin matkalta poikki ja tien yli monessa kohtaa puita. No ei siinä vielä mitään... Kun oltiin oltu sähköttömiä jo 3 päivää ja taloa lämmitetty urakalla puilla että edes jotenkin pärjää. Niin heräsin ihan hirveeseen pissahätään yöllä 5 aikaan ja ihmettelin kun taskulamppu ei pala- paloihan se mutta koko talo ihan mustassa savussa! No soita siinä nyt sit hätäkeskukseen kun on linkkitorni vaurioitunut myrskyssä.. no ulkona yöpaitasillaan juostuani sain yhteyden ja palolaitos paikalla! Piipun muuri oli haljennut ja sytyttänyt kytevän palon seinähirsiin. Savua ties kuinka kauan hengitettyäni ääni on ihan käheä, kurkkua kuivaa ja pää on ihan hemmetin kipeä ja hengittäminen ahdistaa. Soitin seuraavana päivänä neuvolaan kysyäkseni että miä luulevat onko Mein pieni vielä matkassa mukana ja hengissä, sanoivat vaan että jos tulee verenvuotoa niin abortoiruu muuten on kaikki hyvin. Kumminkaan nyt ei ole ollut pahoinvointia tai muitakaan oireita, ainoastaan tissien arkuutta. Niin jä väsymys, mutta se voi johtua huonosti nukutuista öistä kun ollaan vahdittu tuota taloa ja asutaan 2 koiran kanssa pienessä 9 neliön saunatuvassa evakossa.. lattialla patjalla kun sänky ei mahdu tänne :D ja vieläkään ei meille ole sähköä suotu..klo 2 ens yönä viikko ilman sähköä! No mutta onneksi ei menetetty mitään ja kaikki vielä hengissä, savunhajuisina mutta ehjinä. Hyvää uutta vuotta kaikille! Ja osaanotto kaikille keskenmenon saanneille. Ja anteeksi sotkuinen teksti ja kirjoitusvirheet kännykällä tää on hankalaa ;)

Norelli, täällä huoli on sama. Eli eilen kun illalla kävin vessassa pyyhkiessä tuli kirkasta verta, mutta loppui siihen. Yöllä vielä tuli kerran pyyhkiessä tummempaa, mutta vähemmän ja nyt ei mitään. Maha ei ole kipuä, eikä mitään muita oireita keskenmenoon ole. Tämä on ihan kamalaa, tämä epätietoisuus. Kun mulla ei ole ollut varsinaisesti mitään oireitakaan raskaudesta ylipäätään 6+ 2 rv siis menossa.. Mä en kestä. Mietin voisiko veri liittyä kun eilen harrastimme seksiä.. en tiedä, harmittaa.. No ehkä se ei sitten ole meille tarkoitettu, tämä pikkutonttu.. emoticon

Hei kaikille. Jo kolmannen odottaja liittyy joukkoon. :) Tarrasukkia matkaan teille Norelli ja pikkutonttu!

Nukkaposki: Huhhuh! Teillähän on ollut säpinää! Onneksi henkilövahingoilta ootte välttyneet ja eiköhän se pikkuinenkin siellä masussa pysy matkassa! :)

Pikkutonttu: Tuliko vuoto heti sekstailun jälkeen? Mulle kävi ihan samoin muutama päivä sitten.. Vuoto oli rusehtavaa ja tuli heti sekstailun jälkeen... hieman tarttui paperiin vielä noin tunti-pari sen jälkeen, mutta loppui sitten, eikä ole vuotanut enää. Säikäytti todenteolla ja vieläkin hieman pelottaa, että enteilikö jotain... mutta muistan kyllä esikoisen aikaan käyneen ainakin kerran samoin.. Limakalvot, kun ovat arat ihan erilailla ja herkemmät.

Takaisin