Elokuun elämöinnit

oi kyllä munki tekis niiiiin paljon tupakkaa mieli ja kun mun mieski polttaa tupakkaa ja se välillä oikeen ärsyttämällä puhaltelee mua päin niitä savuja. en oo vielä ratkennu, mutta on pari kertaa ollu tooodella lähellä. Varsinki eilen kun aamulla heräsin nii mun puhelimessa ei oo verkkoo ja sim kortin rekistörönti epäonnistu. onneks on tietokone ja nörtti veli nii se sai sitten alkaa selvittelee asiaa. meijän piti tossa kesän alussa vaihtaa saunalahdelta dnalle liittymät, mut ei me sitten vaihdettukkaa kun saunalahdelta sai paremman tarjouksen. nooh ne ei sitten ollu kumminkaan vaihtanu mun liittymää ollenkaa takas saunalahdelle nii oon sitten dnan asiakas eikä mulla oo siihen sim korttii.. kyllä eilen pääs pari kertaa itku (koko päivän) vaikka ei mun elämän pitäs siihen kaatuu ettei mun puhelin toimi mutta silti.. [:@] olin niiiiin vihanen eilen. mutta onneks asiat on nyt jo vähän paremmin josko saisin nyt puhelimen tänään toimii. no mutta ehkä se siitä taas iloks muuttuu.. [:D]

Mä oon ratkennu vaan kerran..Joskus rv 14 poltin yhden,tai muutamat savut..Mutta just oli kauhee riita miehen kanssa ja kaikkea..Mut joo ei maistunu hyvälle eikä tullu hyvä mieli..Nyt ei tee edes mieli ja tupakka haisee ihan älyttömän pahalle..Miehelle aina huomautan ku kotiin tulee että oot taas polttanu tupakkaa[:D] Sen haistaa tosi helposti

no todellaki sen haistaa ja kaukaa. eniten myö ällöttää kun mennään nukkuu, toinen tulee röökiltä haisee siihen viereen. hyi olkoon. varmaan ittekki haissu aina niin pahalle, mut eihän sitä ite huomaa.. hyvä että pysytyy aina nukkuu ees toisen vieres ku haisee niin pahalle. [:'(]

Ang1:
Kaikkee voit tehä töissä loppuun saakka (älä nyt kuitenkaan ala polttaa ja ryyppää ;) paitsi älä läträä kemikaalien kanssa äläkä nosta painavia... Kemikaalit imeytyy ihosta verenkiertoon ja painavien nosto rasittaa keskivartaloa, lähinnä kai sitä istukan kiinnitystä! Ai nii ja ku se vauva alkaa kuulla... en nyt muista ulkoo, et millon kuuloaisti koehittyy, ni rajota meluisissa paikoissa oleskelua. Vauva ku kuulee mahan läpi!
Muuten kuuntele kehoas! Heti ku tuntuu pahalta ni jätä tekemättä ja pyydä apua. Vauva on kuitenki tärkein :)

Mä aina mainitsen joka paikassa että nyt joku polttaa tupakkaa ku haisee[:D] Ja mua ällöttää ku se tarttuu jostain joskus omiinki vaatteisiin..Nyt vasta tajuaa miten p*skalle on ite haissu ku ei enää polta..Mä en voinu edes ajatella polttavani plussan jälkeen..Se tuntu vaan niiiiin väärälle..Jakelin sitten tupakkani niille jotka poltti

Tänään soitti lääkäri ja käski tulla maanantaina taas rakenneultraan. Unohti kuulemma katsoa jotain... Niin ja mulle ei kuulemma ollakkaan tehty verikokeita sikiseulontoihin. En taas sitten tiiä mihinkä ne veret on menny mitä multa on otettu. Alussa otettiin 2 viikon aikana 3 verikokeet.. Neuvolassa sano että kaikki oli hyvin verikokeissa mut nyt ne väittää ettei mitään olla koskaan otettukkaa.. Kiva lukea että ne kystat saattaa vaikuttaa triosomi 18.. mikä on todella paha. ei vauva elä edes vuotta jos elävänä syntyykään. Itkeny olen tässä 3 tuntia ja revin pääni irti ennenkuin pääsen sinne ultraan. Kyllä tää on vittumaista. Toivottavasti kukaan muu ei joudu kokemaan tätä. Ja eniten toivon vain että pikkuisella olisikin kaikki kuitenkin kunnossa..[:(]

Niin ja unohin kertoa että eilen illalla sain tietää että miehelläni on toinen nainen  [&o] menee lujaa mutta menköö..

^Ei hyvänen aika! Hurjasti voimia sinne iem! Mä tulen jotenkin tosi vihaiseksi jo ajatuksesta, että miehesi voi tehdä sinulle niin kun odotat lastanne. Voimia myös noihin poikkeavuusasioihin. Toivotaan, että kaikki olisi hyvin. Mun siskon esikoisella oli myös kystia päässä ultrassa ja hänellä on nyt täysin terve 4,5 vuotias tyttö. Ymmärrän silti hyvin tuskasi. Olisin ihan yhtä lailla hermona kuin sinäkin.

Voi iem, tuhannesti voimia sinne! Toivottavasti siellä uudessa rakenneultrassa olisi hyviä uutisia vaihteeksi sinullekin!!

Voi ELÄMÄ! Iem-raasu! Miksi kaiken paskan pitää aina sattua yhteen syssyyn. Inhottava tuo miehesi paljastuminenkin! Vaikka parempi nyt, kuin myöhemmin. Nyt saat sentään vielä itse rauhassa itkeä ja raivota asiasta, eikä tarvitse huolehtia vielä vauvasta siinä samalla. Hirveää silti. Voimia ja jaksamista! Täällä on kaikki peukut ja varpaat pystyssä sun vauvasi hyvinvoinnin puolesta.

Iem,toivotaan että vauvalla olisi kaikki kuitenkin hyvin.Voimia ja jaksamista!

Voi mitä kaikkea jotkut joutuukin kestämään.. :( Itelläni nyt ihan outo olo, ne on pakko olla nää hormoonit. Iem,voimia ja jaksamisia sinulle todella paljon, toivottavasti tuosta ainoa suunta on nyt ylöspäin..

Jaksamisia myös töissäolevien töiden tekoon, itekin ihmettelen että mikä v*ttu joitain aikuisia vaivaa kun pitää tarkotuksella kiusata muita duunissa...

ARghh. Tunnen ite että oon tähän mennessä päässyt niin helpolla että välillä en ees usko että olenkaan raskaana. En uskoiskaan ilman ultria. Kun ei 4D varattu ens viikolle, sieltä saadaan tietää kumpi on tulossa, ja mikä tärkeintä saadaan vielä varmempaa tietoa onko pienellä kaikki hyvin.
Ehkä tuleva isäkin saa hyvällä tuurilla nähtäväkseen dvd:n pikkuisesta :) <3 Surettaa kun silläkään ei niin hyvin täl hetkellä mene... Ja asiat etenee niin hitaasti, kun taas aika menee nopeesti! En voi uskoo että 4kk:n päästä olisin jo äiti.. Ei olla hankittu mitään vaatteita tai tarvikkeita vauvalle, enkä mitään isompia hankintoja viitsis tehdäkään ennenkun saan uuden asunnon. Niin ja saanko edes sitä syksynkään aikana, sitä en tiiä. :S Lisäks vaikka voisinkin ostella jo jotain, en varmana osaa valita vaunuja edes. Nyt kattelen huvikseni netistä joitain ja tajuan että kattelen vaan mitkä on hienoimmat. Mutta niistä ominaisuuksista en tajua sitten mitään... pelottaa jo valmiiks.

kuiku, sen mäkin haluaisin tietää! Siis että miten näistä himoista pääsee eroon. Mulla ei ikinä mitään pahoinvointia ollutkaan, mutta nyt on täys mysteeri itellenikin miten pääsin kertaheitolla tupakasta eroon. Olin polttamatta pitkään ilman retkahduksia, mutta niitä on tullut muutamia kertoja kuitenkin.. on tullut itelle tosi huono omatunto kun miettii että miks pitää olla niin heikko ettei voi pienen viattomankaan takia olla polttamatta. Kuitenkin ne tupakanhimot on 99% voitettu jokakerta.  Nyt oon luvannut itelleni pitää kiinni täydestä savuttomuudesta niin pitkälle kun tarvii eli imetyksen loppuun saakka, ja sitten hyvällä omatunnolla alan polttamaan jos silloin enää tekee mieli edes.

Kaikki empatiat iemille!!! Toivon todella, että vauvallasi on kaikki hyvin. Voimia kaikkeen!

Mä en ole koskaan ollu tupakoitsija, mutta nyt jostain todella oudosta syystä tekee kamalasti mieli tupakkaa, vaikka olen sitä aina inhonnutkin. Luulen, että mulla on joku puutostila esim.hemoglobooni tosi alhaalla, koska tää tuntuu niin järjettömältä.

Kiitos Nortti! Mutta tuota mä nyt kyllä aloin miettiä tuota melua kun mun työpaikalla kyllä sitä piisaa.. ei oikeastaan ole mitään työpistettä edes missä olisi vähemmän melua. Tosin on meillä muitakin odottaviakin ollut paljon... ja sit sitä kemikaalia, kun saippuoitten kans oon tekemisissä kans paljon.. mutta ei ne mitään syövyttäviä tms ole kyllä.
Ja ei ole pelkoa tosta polttamisesta tai ryyppäämisestä.. mä olen sen verran ilmeisesti nipo että en todellakaan hyväksy kumpaakaan raskausaikana.. enkä pienten lasten aikana. Siis että esim poltetaan kun pieni lapsi sylissä jne.
Anteeksi tuhannesti kaikille jotka tupakoi raskaana ja muutenkin, mutta en voi sille mitään kun en vaan hyväksy niin en hyväksy.
Itse tupakoin kuusi vuotta aikoinaan ja reilusti mutta en silti ikinä lasten aikana tai muutenkaan kenenkään muun päälle puhallellut tms kun se passiivinen tupakointihan on vaarallisempaakin..
Mutta joo se siitä.
iem tuhannesti jaksamisia vaikeaan tilanteeseen.

Joo-oh. Tupakkaa on tehnyt melkein päivittäin mieli, ja kaupan kassajonossa on inhottava odottaa vuoroaan kun siinä ne samperin tupakkakoneet on! MUTTA.. Inhoan tupakanhajua ja makua. En missään tapauksessa voisi ottaa edes yksiä henkosia, yök pahhoo!

Olen tupakoinut yli 10 vuotta tavalla tai toisella, mutten koskaan raskauden ja imetyksen aikana.
Mielihaluja kyllä on ollut.
Mieheni ei ole koskaan tupakoinut, ei edes maistanut. Voitte uskoa miten onnellinen hän on kun vaimo ei haise tupakille aamuin illoin, mutta niin kuin kaksi kertaa ennenkin niin ennustan että tupakka astuu kuvioihin jossain vaiheessa uudestaan.

Entinen neuvolanlääkärini sanoi minulle esikoista odotellessani (neuvolakortista luki että olin tupakoinut ennen raskautta) että parempi se on silloin tällöin polttaa tupakka kuin stressata asian takia. Stressi ei tee vauvalle hyvää, ja eikä sitä tupakkaakaan tule kuitenkaan loppuun asti poltettua jos se tosissaan silloin tällöin, ei parin tunnin välein, polttelee.

En sitten tiedä miten tämä ohjeistus pitää paikkaansa.

Tsemppiä iem!
Toivottavasti vauvasi voi hyvin.

Meillä taas meni niin että kun mies huomasi miten helposti pääsin tupakasta eroon, se inspiroi häntäkin lopettamisyritykseen. En kyllä missään vaiheessa vaatinut häntäkin lopettamaan, kannustin toki. Nyt kun mietin niin ei silloin sekään haitannut mun kylmääkalkkunaa (:D) että hän jatkoi polttamista, vaikkakin vähentäneenä.
Itsekin tiedän lähes varmasti että alotan uudestaan polttamisen ja kuten sanoin, teen sen hyvällä omatunnolla jos selviin tästä loppuodotuksesta ja imetyksestä kunnialla. :D En kuitenkaan halua enkä edes kehtaisi tupakoida vaunujen edessä saatika sitten lapsi sylissä. Luulen että se tulee olemaan niiden (harvojen?) hetkien nautintoni kun saan hetken rauhaa.

Saattaako tosiaan alhainen hemoglobiini vaikuttaa tupakanhimoon? Se selittäisi ainakin sen miks aluks ei tehnyt yhtään edes mieli tupakkaa, kun taas viime neuvolakerran jälkeen (viime kuussa) on ollut suhteessa tosi paljon tupakanhimoa, kun hemoglobiini oli pudonnu 103..
Mulla tupakanhimo iskee pahimmillaan silloin kun oon stressaantunut tai äärimmäisen ärsyyntynyt, harvemmin ihan yhtäkkiä muuten vaan ..

en tiedä onko alhaisella hemoglobiinilla ja tupakanhimolla mitään tekemistä keskenään. Jotain selitystä vain itsekseen pohdiskelin tälle oudolla jutulle. En siis todellakaan ole polttanut raskausaikana tai koskaan muutenkaan. Sehän tässä niin outoa on. Ymmärtäisin jos olisin joskus edes polttanut. Hemoglobiini mulla on tosi alhainen niinkuin edellisessä raskaudessakin ja sama kumma himo silloinkin. Onhan niitä naisia, jotka syö hiekkaakin raskausaikana tms.hassua. On tää outoa tää raskausaika:)

IEM:lle kovasti voimia!! Ei raskaana olevan tarvis kestää kaikkea tuota!

Itse kävin tänään neuvolassa ja sain Kelan paperit. Käytiin niitä hieman yhdessä läpi, eikä ne kovinkaan vaikeilta vaikuttaneet. Nyt vaan niitä täytteleen ja postiin.

Itselläni nyt hb 107 ja nyt sanoi terveydenhoitaja(joka on joka kerralla ollut minulla eri), että nyt täytyy aloittaa rautakuuri. Ei ihme kun on tämä tyttö vähän sipissä. Sitten paino oli noussu nyt reilusti. Ihan säikähdin, mutta terveydenhoitajan sano, että koska se on ollut aiemmin alakantissa niin hyvä, että nyt on sitten tullut. Yhteensä paino noussu 3,5kg. Ensimmäistä kertaa mitattiin tuo kohdunpohjan korkeus, joka oli mulla hieman kesikäyrää pienempi. Musta on kyllä kiva käydä neuvolassa. Ihana kun tutkitaan ja tarkistetaan, että kaikki on hyvin. Sydän äänetkin kuunneltiin ja poika oli nukkumassa. Syke oli 136, mut heti kun tultiin niin se rupes potkimaan. Hassua kun makaa jommalla kummalla kyljellä niin se aina rupee sinne nyrkkeileen käsillä tai potkii jaloilla.. Tyyliin silleen, että emäntä makaa selällään, että määki mahdun tänne [:D]
Kovasti jaksamista kaikille ja voimia! Muistetaan nauttia tästä ajasta - monet ovat sanoneet aluksi, että ikävä massua kun vauva on syntynyt [:D]

On se kyllä kumma, että kun elämä kaataa kakkaa niskaan, niin sitä kaadetaan oikein kunnolla. Ei varmaan sanat riitä auttamaan ja lohduttamaan, mutta voimia sinulle Iem siltikin! Kaikki varmasti toivovat, että asiat kääntyvät osaltasi parempaan suuntaan ja pian.

Tässä rinnalla omat murheet tuntuvatkin sitten pieniltä... 
Minulla on samat fiilikset kuin Melindalla - ei millään tahdo ymmärtää, että pian minua voi sanoa äidiksi... Mekään ei olla hankittu vauvalle juuri mitään, muutama vaate ainoastaan. Ja syy on sama: tuntuu ettei osaa ostaa mitään! Mistä tietää mitkä niistä kymmenistä vaunuista on hyvät just meille? Mitä ominaisuuksia sitä oikeesti tarvitsee? Miten osaa valita turvakaukalon? Mistä sais halvimmalla?

Mitä muuta tarvitsee? Sitterin? Leikkimaton? Kantorepun? Vai ehkä -liinan? Vai molemmat...?!
Harsoja? Tutteja? Tuttipullo? Rintapumppu? Milloin ne pitää ostaa?

Entä monetko potkuhousut vauva tarttee? Tai potkupukuja?
Miten koon 56 potkuhousuissa voi olla niin isoja eroja eri valmistajien välillä? Joko kannattaa ostaa isompiakin kokoja (68-)?
Kuinka paljon vauvalle pitää pukea päälle talvella ulkoilua varten? Entä sisällä?

Mulla on mielessä tuhat kysymystä muttei vastauksia! Ja pelko, etten osaa edes miettiä kaikkia asioita, mitä pitäs osata miettiä!

Oikein paljon voimia Iem!!!! En osaa mitään muuta sanoa :(

Tupakoitsijoille, en ole ikinä tupakoinut, joten olen ihan väärä ihminen auttamaan asiassa, mutta voisiko siitä olla apua, että se puolisokin lopettaisi? Ei se passiivinenkaan tupakointi kuitenkaan ole hyväksi, eikä ainakaan auta jos mies vielä kiusaa tahallaan asialla. Kuitenkin kyseessä on yksi niistä monista turhista paheista, mitä ilman kyllä pitäisi ihmisen pärjätä. Ymmärrän kyllä, että lopettaminen on vaikeaa, kun sen on kerran aloittanut jne. mutta eikös sitä yhteisvoimin voisi ainakin yrittää. Ja kun tekin siihen olette pystyneet, luulisi sen miehenkin. Siis mies mukaan taas tähänkin, niin kuin muutenkin raskauteen!

Kävin muuten eilen illalla täällä surffaillessani tuolla tammikuun -11 odottajien puolella ja sieltä bongasin linkin jossa vaikutti nopeasti katsottuna olevan todella paljon hyödyllistä tietoa vaunujen valinnasta, vaatteiden- ja muidenkin tarvikkeiden ostosta.. http://www.huvitutti.net/arki/tavarat/index.html
Täytyy lukea ihan kunnolla tuolta kun on aikaa.. Tänään kaupoilla ollessa poikkesin ekaa kertaa vauvavaatepuolella ja menin niin pyörälle päästäni.. kaikki ne suloiset pienet vaatteet :) ihan melkein herkistyin kun kuvittelin että about neljän kuukauden päästä puen niin pieniä vaatteita omalle vauvalleni.. :) 

Takaisin