Elokuun elämöinnit

Pääskynen: Tuskin minäkään mukisematta maksaisin, ymmärrän hyvin, että kiehuttaa.

kuiku: tuo on niin totta, että tehtaissa hyvin usein mättää nämä työyhteisöjutut. Toi mun juttu oli aika lailla ääritapaus; puhuttiin työpaikkakiusaamisesta. Saman tyypin takia on mua ennen lähtenyt jo kaksi muuta. Vaikka ennen joulua jo irtisanouduin, niin näen hänestä edelleen painajaisia, enkä tiedä kykenisinkö enää labratyöhön. Nyt olen alkanut näkemään painajaisia, joissa hän satuttaa minun lisäkseni vauvaa, jota yritän suojella. Toivottavasti jossain vaiheessa pääsen asiasta eteenpäin. Nyt mä alan opiskella uutta ammattia joka tapauksessa. Täällä pääkaupunkiseudullakin on laborantin paikat tiukassa. Itse kävin joissain haastatteluissa, joissa hakijoita oli ollut yhteen paikkaan 100-200. Onnekas siis olin, että edes haastatteluun pääsin... Mua kiinnostaa kemia kovasti ja siksi toisaalta tykkäsin työskennellä vaarallisten kemikaalien parissa. Todella tarkkaan sai vaan huolehtia suojavälineistä jne. Ja silti huomasi, että töistä tullessa oli ihan "pöllyssä". Ehkä siis toisaalta hyvä, etten enää ole töissä siellä kun ei varmaan ne aineet kuitenkaan vauvalle olisi hyväksi.

On se niin jännä, että aikuinenkin on ihan lapsi välillä työyhteisöissä. Miten kukaan aikuinen ihminen voi perustella itselleen työpaikkakiusaamista ja vielä kokea sen jotenkin oikeutetuksi? Jaksamista kaikille, jotka joutuu kärsimään oikeasti ääliöistä työkavereista! 

Kiitos Pääskynen etukäteen, palaan töihin nimittäin ensi viikolla ja jo sitä kovasti pelkään sinne menoa [:(] Ihan sama, onneks saa marraskuun alussa jäädä äitiyslomalle niin voi haistattaa niille paskat. Ihan suoraan sanottuna.

Äh, mua ottaa päähän... Mun mies on samassa ammatissa kuin minä ja tutustuttiin aikoinaan niin, että menin hänen työpaikalleen harjoittelijaksi. Tutustuin siis samalla hänen työkavereihinsa ja jälkeenpäin olen pitänyt heidän kanssaan yhteyttä ja ystävystynyt. Heillä on todella tiivis, yhtä pitävä työyhteisö. Yleisesti ottaen, vertaansa vailla. No, nyt yksi näistä mun ystävistä ja miehen työkavereista on kuulemma töissä aloittanut kunnon juorut ja keskustelut liittyen meidän vauvaan. Hän tietää hyvin, että yritimme lasta useamman kuukauden, mutta nyt hän juoruilee ja antaa muiden ymmärtää, että meille sattui vain pieni "vahinko". Meitä sellainen loukkaa ihan älyttömästi, koska todella halusimme ja yritimme lasta. Toisaalta vaikka olisikin tullut yllättäen, niin yhtälailla lapsi olisi ollut tervetullut. Samainen ihminen pelottelee mua ja miestäni synnytyksestä ja mitätöi kaikkea mikä liittyy meidän raskauteen ja vauvaan. Ihan kuin me ei tiedettäisi mistään mitään. Kaikki ratkaisut on huonoja ja vain hän puhuu faktaa kun hänellä on 3 lasta. Heistä nuorin on 16 vuotias, joten raskauksista on aikaa. Hän mitätöi täysin sen kun keväällä olin todella huonovointinen allergioiden, hengitysvaikeuksien ym. vuoksi. Kyllä kuulemma olisin voinut mitä tahansa lääkkeitä käyttää, itse vain aiheutin pahan oloni jättämällä turhaan lääkkeitä ottamatta. No, erikoislääkäri oli vakaasti toista mieltä ja mielummin häntä uskon. Silti mua harmittaa tällainen. Hän on mukava ihminen, ollut mulle ystävä, mutta tämä tuntuu tosi ihottavalle. [:@]

Sori purnaus, mutta helpottaa kummasti. En saanut edes nukuttua kun tätä märehdin ja kärsin kuumuudesta.

Tervehdys kaikille!! Vitsi tänne on tullu paljon viestejä ja uusia odottajia :) Palattiin perjantai iltana 2 viikon lomalta Kreetalta. Ihana loma oli oikeastaan aika täydellinen. Teki todella hyvää ja unohdin usein koko raskauden,mikä musta on hyvä juttu,kun on tässä saanu ihan tarpeeksi stressata kaikenlaista. Ihan muutaman viestin olen vasta kerennyt lukea ja mukaan pääseminen taitaa kestää aika pitkään niin ahkeria viestittelijöitä täällä foorumissa on :) Jonkun viestissä luki, että on koko raskauden aikana saanut vain 1 kilon-oho :) mulla on tullut jo 7 kiloa,heh. Ekassa raskaudessa olin jo tooooosi pitkällä kun 7 kiloa oli paino noussut. En kyllä ymmärrä mihin ne kilot on menny,kun en käytä vieläkään äitiyshousuja enkä näytä pulskalta. Outo juttu. Vatsa on kyllä kasvanut,mutta ei sekään näytä järkyttävän isolta. Huomenna on toka rakenneultra ja olen ihan innoissani siitä...sukupuoli varmasti näkyis,jos sen nyt haluaa kysyä.
Tsemppiä kaikille odotukseen!

Ihan kamalaa! Mistä näitä ihmisiä sikiää? Mitä se on keneltäkään pois, jos toiset on onnellisia? Ja mitä sitten, että toiset toimii eri tavalla? Varsinkin kun noissa lääkejutuissakin haluaa ottaa varman päälle aina, emmä ainakaan halua ottaa mitään ylimääräsiä lääkkeitä, ellei ole ihan ihan ihan pakko. Kamalaa. Ihan surettaa, että joudutte tekemisiin tollasten ihmisten kanssa. Lähettäkää ne mulle, ni pistän ne järjestykseen kerralla [;)]

Mulla alko kauan odotettu loma. Palkaton sellanen tosin. Mutta tarpeeseen tulee, hyvä ottaa muutenkin vähän rennommin ja toisaalta onhan nyt viimeinen kesä pariskuntana [:)] Saadaan nyt rauhassa lomailun ohella laitella vähän paikkoja valmiiksi vauvalle. Kivaa!

Jiu:
mullakin on paino noussut ehkä vähän liikaa näihin viikkoihin nähden.( Tai siis kuka sen oikeasti määrää mitä pitää tulla) Eli siis jo n.7,5kg tullu lisää. Joka päivä kysyn mieheltä näytänkö läskiltä ja kamalalta ja rasitan varmaan miestä liikaa noilla kysymyksilläni. mä olen liikkunut tosi runsaasti koko raskauden ajan paitsi viimiset 2 viikkoa kun oltiin kreetalla. J a eilenkin olin zumbassa. Olen vaan todennut,että nyt tulee sitten tän verran mitä tulee. Ekassa raskaudessa tuli äitiyskortin mukaan 16,5kg ja sain ne muistaakseni 1,5kk pois ilman yhtäkään jumppaa tms. Ite en tykännyt enkä tykkää edelleenkään painonnoususta,mutta toisille raskausaikana taitaa vaan tulla herkemmin kiloja.NIIDEN EI TARTTE JÄÄDÄ PYSYVÄKSI!! Ja raskaus ei ole kilpailu. mitä väliä montako kiloa jollekkin toiselle tulee tai mikä on jonkun toisen aivan erilaisen ihmisen sf-mitta???Sen takia en aio esim.laittaa mitään kuvia tänne masustani tms.koska mulle riittä nää viestin kirjottelut. Mulle riittää se,että pidän omasta raskausmasusta,josta olen todella ylpeä. Mun kaverilla oli puolet pienempi vatsa kun hän meni synnyttämään ja sai silti isomman lapsen kuin minä ja tälle naiselle tuli ehkä koko raskauden aikana pari hassua kiloa. Toivottavasti ymmärsitte viestini pointin. YKSILÖLLISTÄ raskautta kaikille.

Pitää nyt päästä purkamaan jännitystä, iloista jännitystä.

meil alkaa huomenaa lapsilla koulu!! OOOOOOH..
Tää aika "syksystä" on aina niin ihanata, saa seurailla lasten puuhia, koulurepun pakkaamista, penaalien täyttöä kynistä, kavereiden kanssa sopimista että meneevät yhdessä kouluun yms.
Ilta oli kyllä aikamoista sutimista kun piti löytää juuri se KOULUpaita minkä oli saanut mieleen ja mikä luonnollisesti sopii housujen kanssa.. Ja pienempi kaveri etsi kuumeisesti sisätossujaan sukkalaatikostaan [:D].

On tämä äitiys ihanaa!!

Aamulla sitten jäntskäillään koulunpihalla [:)].

(Ja joo.. Mä en saa unenpäästä kiinni! Tää ensimmäinen kouluaamu on aina se jännin, vaikka monta vuotta tätäkin ollaan jo koettu [:D])

Rascal: Teillähän koulu alkaa aikaisin, meillä vasta torstaina. Mukavaa koulunalkua tenavillesi! Meilläkin on aika jännää, kun esikoinen menee yläkouluun ja kakkonen aloittaa ekan kyläkoulussa, tosin tuo kävi saman koulun yhteydessä jo eskarin, joten ihan kamalasti ei jännitä.

Minulla on tuossa päivällä neuvola, yritän ehtiä sitten kuulumisia kertomaan ja muillekin jotain kommentoimaan, nyt roikkuu kuopus jalassa, joten ei ehdi enempiä.

Viel 3 päivää pitäis malttaa oottaa rakenneultraan, ja löytää motivaatiota työhön... nyt on kyl siitä helpompaa, kun vauvan potkut tuntuu selkeesti, niin ei tarvii epäillä, että onks siellä joku vielä hengissä. Mieskin jo tuntee ne. [:)] Eikä enää myöskään tartte yritellä vatsaa peittaa (kun ei sitä voi enää peittää), niin voi sitten rauhassa vetää aamulla päälle mitä haluaa.

On muuten jo useita viikkoja huomannu, että kävely on taas helpompaa, ihan normaalia. Ilmeisesti kohtu on nyt ponnahtanut ylöspäin eikä enää haittaa kävelyä. Jossain vaiheessa kun meno oli sellaista ankkamaista. Onks teillä nännit tummunut? Mä huomasin vasta kun mies kysyi, että värjääkö sun rintsikat kun nännit on noin mustat. Tosiaan, ihan mustan harmaiks on melkein muuttuneet (eikä mitenkään hirveen nättiä) ja nännipihakin on levinnyt eikä oo enää mitenkään tarkkarajanen. Hoh, toivottavasti rinnat palautuu edes jollain lailla entisenlaisiksi aikanaan...

Mä olen kaivanut esille valokuvat musta ja miehestäni n. reilun puoli vuotiaina vauveleina ja niitä mä jaksan tuijotella loputtomiin: olen yrittänyt hahmotella niistä mielikuvaa, että miltähän meidän vauveli tulee näyttämään. Hassua, että jo ihan vauvoina noista kuvista näkyy meidän luonne-erot... miehelläni on kuvassa jämäkkä sotilaallinen ilme ja asento, ja mä taas näytän vauvakuvassa herkältä ja pehmeeltä. Ei mua oo aiemmin omat vauvakuvat kiinnostanut pätkääkään, ja nyt ei väsy tuijottamaan. [:D]

No niin pitänee lopettaa höpöttelyt ja ruveta tässä hommiin! 

Mä olen ihan uskomattoman väsynyt. Tosi kurja olo, toivottavasti yöunien jälkeen helpottaa. Ollaan oltu koko päivä appivanhemmilla muuttoapuna. Enimmäkseen kyllä meni oikein kivasti.

Jotenkin mua on ahdistanut paljon viime päivinä. Luulen, että osaltaan se johtuu lähenevästä rakenneultrasta. Mä odotan ja pelkään sitä ihan älyttömästi. Ylihuomenna mennään. Toivottavasti olo sen jälkeen helpottaa. Toisaalta mä stressaan meidän naimisiinmenosta. Meidät vihitään ens viikon perjantaina. Me haluttiin, että kaikki menisi mahdollisimman pienessä mittakaavassa ja kutsuttiin paikalle vain appivanhemmat ja mun isä. Nyt pelottaa ja tuntuu, että appivanhemmat paisuttaa ko. päivää turhan isoksi. Mua alkaa ahdistaa ja stressi nousee. Heiltä tulee ohjeita päivää varten jne. Me kun toivottiin, että ilman stressiä voisi mennä naimisiin.

tättärä: Joo mä ihmettelin kans että mitenkäs meil koulu näin aikasin alkaa, mutta kai meil on sitten joku loma vähän pitempi kuin muilla, joululoma?
Kuuntelin tänään koulunpihalla erään äidin juttuja kun se selitti kuinka hänen kummityttönsä vasta ensi viikolla aloittaa koulun ja heillä on puolikas hiihtoloma!! TÄH?
Noh, ihan kiva vaan että nyt koulutielle pääsivät, palautuu pikku hiljaa taas normi arkielämän rytmi vauhdikkaan kesän jälkeen tähän torppaan [:D].

Koska se viimeinen kolmannes alkaa? Millä viikolla?
Mites kun mä meen töihin niin saanko mä tehdä kaikkea hommaa ihan normisti? Huomenna alkaa työt siis.
Mun neukkutäti sanoi aikoinaan että ihan samoin saan tehdä hommia mutta nyt mietin kun mulla kuitenkin työssä paljon nostelua, juoksemista, kumarassa oloa.. jne.
Taidanpa ne isoimmat (30kg) nostot tehdä kaverin kans joka tapauksessa...
Voi Luoja että pelottaa mennä töihin, mitähän paskaa siellä saa taas niskaansa.....................................

No kylläpä näyttää tiedot vaihtelevan eri sivuilla eli en siis tiedä milloin se alkaa

Noku sitä mäkin olen ihmetellyt kun ei mistään saa tarkkaa selkoa....! 

Mä oon jo valmis synnyttämään. Väsyttää, närästää, huimaa ja mahaan sattuu. Ei pysty mitään tekemään. Ja kaiken lisäksi stressistäkään ei ole puutetta kun asuntoasioita pitäis nyt vielä hoidella ja saattaa mennä että olen sitten hienosti viimesilläni muutossa.. Meijän pikkuselta löyty rakenne ultrassa kaks kystaa aivoista... Lääkäri sanoi että ei kannata huolehtia, mutta netistä kun lukee miten saattaa viitata kromosomihäiriöön ja voi tulla keskenmeno ni ei se ainakaan päivää piristä..[:(] Mieskin haluaa vielä mennä 'kun pystyy' ni minä sitten yksin kaikkien näiden keskellä. Eli hienosti alkanut elokuu.

No eikös se viiminen kolmannes ala elon laskuopin mukaan just siinä 26-27 viikoilla? Kun 40 jaettuna 3lla on 13,3333... eli 2 kertaa tuo tekee semmosen 26,66666....[:D]

iem, tsemppiä sulle! Olipas kyllä ikäviä uutisia sulla. Toivottavasti kaikki nyt sit menee kuitenki hyvin.

Mulla on nyt siis jo kolmas viikko töissä kesäloman jälkeen, ja on kyllä niin tuskaa että! Vieläki on Hesassa niin kuuma, että hermot palaa joka päivä, kun ei pysty olemaan eikä nukkumaan kunnolla. Hiki virtaa vaikka alasti istuu/makaa kotona tekemättä mitään!!![:@] Mä siis NIIN VIHAAN kuumuutta!!!![:@][:@][:@][:@][:@]

Töissä kun istun kaiket päivät tietokoneella, niin tää on jo tosi tuskaista, vaikka täällä onkin ilmastointi (thank GOD!). Mun häntäluuhun sattuu paikoillaan kauan aikaa istuminen ja mun selkä vetelee ihan viimesiään tässä tuolissa. Kotona on melkein sama juttu, tosin siellä kun istuu sohvalla tai sängyllä ja nojailee jumppapalloon, niin se on ihan jees selälle. Täytyy ehkä harkita saikkua tässä...[8|]

Onneks huomenna lähetään muutamien kolleegojen kanssa Savonlinnaan työmatkalle, niin tulee vähän erilaista työskentelyä pariksi päiväksi. [:)] Multa siis kuulumisia varmaan vasta ens viikolla. [:)]

Iem:
Mun kaverin vauvalla havaittiin rakenneultrassa kysta aivoissa ja selkärannassa ja heille puhuttiin siihen malliin, että kannattaa miettiä mahdollista raskauden keskeytystä, jos testeissä selviää että jotain on pahasti vialla...ohjattiin myös nettisivuihin tutustumaan, jossa käsitellään kehitysvammaisia lapsia...mitään asiasta ei varsinaisesti ei selitetty!! Myöhemmin saivat tietää, että on ihan mahdollista, että rakenneultrassa näkyy kystan tapaista kasvamista..mm selkärangassa oleva todettiin kasvuvaiheessa olevaksi selkäytimeksi. Olivat tietysti ultran jälkeen aivan rikki ja luulivat joutuvansa luopumaan lapsestaan...olispa vaan asiat selitetty paremmin silloin, kun annettiin vaan ymmärtää, että lapsi on vähintään kehitysvammainen. Jotkut vauvat vain kehittyvät kohdussa hitaammin..heille syntyi täysin terve tyttölapsi, jolla on nyt ikää 1,5 v!
Voimia teille ja uskon, että kaikki on hyvin vauvalla!! :)

Miten näistä tupakan himoista pääsee eroon??!

Alussa oli kyllä tosi helppoa olla polttamatta, kun oli niin paha olo että koko ajatus alkoi oksettaan, mutta nyt kun on pahat olot ollu poissa jonkun aikaa niin johan on alkanut tekemään mieli tupakkaa..
Viime vkloppuna poltin yhden ja arvatkaa vaan tuliko paha mieli..! Itku pääs illalla että miten sitä voi olla niin tyhmä että menee vaarantamaan tämän niinkin kauan odotetun lapsen terveyden. Silti ne halut polttaa ei vaan lähde...Kuitenkin 7vuotta säännöllisesti tupakoineena ei niistä tavoista niin helpolla pääse eroon...Varsinkin kun mieheni polttaa edelleen.. Välillä vihaan itseäni sen takia että kehtaan edes ajatella tupakointia, välillä taas antaisin kuun taivaalta jos saisin edes yhdet henkoset...[:@]

Olenko ainut joka kärsii omasta tyhmyydestä tässä asiassa..?

Takaisin