Elokuun elämöinnit

On nää vauvat ovelii :rolleyes: meillä ei kyl yksin nukahdeta milloinkaan, tissiä pitää olla tai syliä. Ehkä hän on vain päivällä niin herkkäuninen..meilläki nukkuu päivisin mieluummin jossain muualla kuin omassa tai meidän sängyssä. Sekin on jännä kun luulis olevan yhtähyvät unet sängyssä kuin sitterissä esimerkiksi :grin
 
Päiväunet on niin 2014! Ei nuku mun tyttökään, toisaalta ärsyttää ja toisaalta ei yhtään. Nukkuu kuitenkin yöt. Päivissä ei nyt muutenkaan ole rytmiä, vaikka 2kk iässä tuntui olevan. Opitut uudet taidot sotkee pakkaa.

Ensi viikolla jo pitää palauttaa Vaavi-sänky. Niisk. Missä mun pikkuvauva olikaan....?
 
Hihi... mua niin harmittaa että meidän vaavisänky se vaan käyttämättömänä roikkuu katosta :shy: Ihana haikaranpesä erikoiskankaalla...öitä siinä on nukuttu...hmmm... pari :hilarious: Etsin koppaa kauan ja siihen sopivia kankaita myös valkkaamalla valkkasin, toisella ompelutin... noh, ehkä seuraavalle? :joyful:
 
Mä kanssa tuskailen päikkärien kanssa. Meillä nukutaan päivällä n. 15 min päikkäreitä oltiin sitt rattaissa, sitterissä tai sängyssä. Ei muuten, mutta illalla onkin sitten yliväsynyt poju ja yöunille mennään hirvittävän raivarin jälkeen. Yöt kyllä sitten nukkuu ja pitkään aamusta.
 
Meillä nukutaan parhaiten liikenteessä, autossa tai vaunuissa kunhan ne on liikkeessä. Kotona ei myöskään nukuta pitkiä päikkäreitä.
 
Voikohan hampaat olla jo tulossa, ihan raivoa täynnä pari päivää, unille meno yhtä hel....iä...
 
Täällä on kyllä hyvää vertaistukea päikkäriongelmiin. Ei meilläkään päiväunet oikein maita, tänään yritin vauvaa turhaan 1,5 h nukuttaa ensin sänkyyn, sitten parvekkeella ja lopulta turvakaukalossa, kun esikoinen poikkeuksellisesti otti päikkärit. Nyt sitten esikoinen on superpirteä, ja vauvaa on turha yrittääkään tässä melutasossa yöunille...Onneksi liikkuvat vaunut yleensä meillä tepsivät, niin saadaan kuitenkin ulkoiltua ja minä vaunulenkkejä tehtyä, jos esikoisella on muuta ohjelmaa.
 
Meillä nukuttiin taas päivällä kaksi ja puoli tuntia isin sylissä ja pari tuntia äitillä kantoliinassa :D ja nyt valvotaan yötä jälleen kerran, koko ajan herää häsläilemään..
 
Tosiaan joo ihanaa vertaistukea! :rolleyes: Meillä meni yö ihan ok, vain neljä syöttöä ja äitikin oli sen verran nopea liikkeissään ja puolia vaihtaessaan ettei neiti kerennyt kuin pari kertaa karjumaan :hilarious: Nukkumaanmennessä kyllä taas karjuttiin ja raivottiin ihan kippurassa mutta jopa rauhoittui niin että nukutin vain reilun tunnin, ehheh.
Yöllä juuri kun sain toisen kerran tämän vauvan irti "telakasta" ja vaihdettua itseni keskelle sänkyä mihin mahduin selälleni (woohoo, bileet) niin meijjän isimies päätti tiputtaa yöpöydältä lampun hirveellä kolinalla, tämän jälkeen kurkkukutina iski kun vieressä alkoi niin jumalaton yskiminen ja kaiken kauneuden päälle herra aloitti armottoman kuorsauksen... jaaaaa siihempä vauva sitten taas heräsikin tissiä huutamaan :woot: Ei tietenkään tahallaan mitään mutta kylläpä harmitti silloin yöllä :grin
 
Mä olin muutama yö sitten juuri saamassa vauvaa nukahtamaan (lattialla vaunukoppaan kun oltiin isoäidillä kylässä), kun liikahdin ja kaadoin sellaisen vanhan vauvan leikkitaulun, joka rämisi hirveään ääneen, ja kun yritin sitä pelastaa, heitin vielä varmemmaksi vakuudeksi parit lelut lattialle hyllystä. Kiva. Arvaatte varmaan miten kävi.
 
Meillä nuo päikkärit onneks onnistuu yleensä aika hyvin. Vain joskus on sellasia en nuku kuin kauneusunia. Tänäänki nukkunut jo 3 tuntia, taitaa alkaa jo heräilee. Yötkin on mennyt nyt hyvin, vasta 6-7 tunnin päästä on alkanut syömään ja sittenkin nukkuu viel saattaa 3-4 tuntia. Paljonhan ne unet vielä vaihtelee, mutta kiva se on kun saa itekin suht hyvin välillä nukuttuu :) Tiedän tuon "just sain nukkuu tunteet" ja armoton kolina tai kuorsaus :D
 
Voi morjens, jopa on yö ollut. En tajua mitä olen syönyt ilmavaivaa tekevää. Vauva piereksinyt kahdesta saakka ja ollut tosi levoton. Epätavallista tässä osoitteessa.

Tyttö nukkui viikonloppuna usean tunnin päiväunia vaunussa! Uskomatonta, mutta ehkä hän on sitten sen sortin duunari, että tosiaan pyhittää viikonloppunsa... Katsotaas mitä tänään on luvassa.

Mukavaa viikkoa kaikille!
 
Täälläkin on valvottu. Vauva nukahti kympiltä, heräsi syömään varttia vaille kaksi, puoli viisi ja vähän ennen seitsemää, ja muuten levottomaksi kerran (vai kaksi?) joka unipätkän keskellä, rauhoittui tosin melko nopeaan, kun laitoin tutin takaisin ja pidin kättä päällä. Eli meidän mittapuulla ihan mahtavan hyvä yö muuten, mutta oon näköjään hukannut taitoni nukahtaa aina heti takaisin! Puolet potentiaalisesta uniajasta olen sitten valvonut yksinäni.. Onneksi mies on lomalla, joten karkasin nyt aamuksi nukkumaan toiseen huoneeseen, jos saisi vähän syvempää unta tähän aamuun vielä..
 
Sama vika täällä! Oikeastaan jo viikon ajan yöt olleet levottomampia, torstain rokotusten jälkeen vielä pahentuen. Nukkumaan klo 20-21, eka syöttö klo 01, ähellystä klo 02, syöttö klo 03, syöttö klo 05 josta jää viereen nukkumaan, syömään ja äheltämään eli äidin unet jäävät huonoiksi siitä lähtien. Herätys klo 07-08. Parina aamuna viereisen koulun kellot ovat soineet klo 7 ihan hemmetin pitkään, ja kaiken kukkuraksi niiden äänenvoimakkuus on niin kova, että ne kuuluu puheäänen voimakkuudella meille sisälle asti. Luulisi lasten kuulevan koulun kellot vähemmälläkin...
 
Meilläkin on ollut levottomampaa! Oon huomannut, että ilmaa on masussa jos unohtaa antaa disflatylin toisen kerran. Jätkä koittaa yöllä jumpata itse paukkuja ulos ja on levoton. Sitten tietysti syödäänkin useammin..
 
Vauva nauroi ääneen toissapäivänä!!! Supersöpöä :Heartpink

Nebula, oot kyllä oikeessa, että jalat helposti jumittaa vauvatuen alle, jos jalat on yhtään lyhykäisemmät. Mulla oli tapana kaivella vauvatuki pois jalkojen päältä ja asetella se nivusiin. Mutta jos vauva jo kohta kannattelee hyvin päätä, voit varmaan jo luopua vauvatuesta. Me ollaan saatu ihan uutta intoa reppuiluun, kun vauvan on helpompi tiirailla joka suuntaan ilman vauvatukea ja selkäpaneeli alempana. Pölhö vaan kattelee suoraan aurinkoon, mutta ratkaisin ongelman aurinkolaseilla, jotka saatiin kastelahjaks. On ny kaupungin coolein vauva pinkeissä laseissansa... :grin
 
Meillä on pari pientä ujoa hekotusta irronnut, muttei "kunnon" naurua vielä. Poitsu tykkää kun nostelen sitä ilmaan kainaloista. Yöt menee kivasti, päivisinkin maltetaan hyvinä päivinä nukkua kolmet - neljät päikkärit.

Muuten sitten kyrpii ihan olan takaa. Mies on nyt sairaslomalla kipeän käden takia. On ruvennut ottamaan päähän, varsinkin nyt kun on kotona, ettei se tee mitään. Ei edes ole vauvan kanssa, ja vauvan pitäis muutenkin olla hiljaa että hän kuulee tv:n. Hoidan yksin vauvan, maksan laskut, käyn kaupassa, teen kotityöt (kaikki), siivoan herrankin jäljet kun itse ei nähtävästi osaa, ja vielä päälle valitetaan kun ei oo ruokaa valmiina. Mies makaa ja katsoo tv:tä. Siis voi vittu. Pari viikkoa pyörinyt päässä että mitä helvettiä tuollakin teen ja miten pitäis toimia vai pitäskö ollenkaan kun on kumminkin lapsi. Vauvavuotena ei sais erota mutta ei tää mun mielestä ole minkään vauvavuoden piikkiin vaan ettei herraa nyt satu kiinnostamaan mikään tippaakaan, paitsi oma itsekäs napa tietty. Huolettaa kans miten vaikuttaa lapseen myöhemmin ettei isä ole huomioinut ja antanut hoivaa. Riidelläkään en viitsi, kun vauva on paikalla, ja kehittävä keskustelu varsinkaan äijän vioista (mitä ei tietenkään ole) ei kuulu miehen taitolajeihin. Oon vieläpä taloudellisesti liki täysin riippuvainen tyypistä. Hitto sentään, ahdistaa tämä.
 
tai yang, onpas inhottava tilanne :sorry: Oliko mies innoissaan raskausaikana vai onko tuo suhtautuminen vauvaan peruja jo ihan alusta? Tottakai pitäisi miehen osallistua perheenne elämään ja siihen nyt tosiaan kuuluisi alkuun edes se, että osoittaisi kiinnostusta lastanne kohtaan! Vauva hiljaa, että hän kuulee television... hei haloo :eek: Ymmärrän täysin, että korpeaa. Talouden hoito ei ylipäätään kuulu vain toisen harteille ja lapsen synnyttyä sen pitäisi entistä tasaisemmin jakautua molempien kesken, kuten myös lapsen hoidon.

Hankalaa, jos puheyhteys ei toimi... se pitäisi saada kuntoon, että tilannetta pääsisi korjaamaan, vaan liekö sitten mahdollista, varmasti olet yrittänyt...
 
Oih, tai yang voin niin samaistua sun kirjotukseen.. Mies ei tosin katso telkkaa, mutta tietokoneella istuu Ja kun yrittää puhua, niin kaikki vikahan se minussa on eikä hänessä. Riitaahan siitä tulee.. Mikä ei siis todellakaan ole vauvan aikana hyvä juttu. Nyt kun hän palasi lomalta töihin niin ei riidellä ihan koko aikaa, mutta ittee ärsyttää että tilanne ei ainakaan miksikään muutu kun käy päivät töissä niin eihän sitä illalla mitään jaksa. Kun tää kotona oleminenhan on yhtä juhlaa,eikö niin äidit :wink
 
Takaisin
Top