Elokuun elämöinnit

Ootteko muuten bongannu tuolta "Mitä mielessä? Sana on vapaa" -osion alla on tuollainen kilpailu, missä voi voittaa Tulan kantorepun? Aattelin, että jos uupuu reppu, niin Tulat vissiin on aika hyviä! Jos jotakin alkaa kiinnostaa sinne rustailu :) Mulla siellä on pieni tekstinpätkä, että jos joku haluu siitä tykätä... mutta ei oo pakko :shy:
 
Kävin Hellis tykkäämässä. :) Taidan hankkia ton Tulan jo pikimmiten niin ehkä saan miehenkin tykkäämään kantamisesta. Vaaleanpunainen kantoliina ei ole saanut sitä innostumaan...

Määh, ikävää kun meni hieno tilaisuus sivu suun. Saatiin häälahjaksi golf+majoitus lahjakortti Vanajanlinnaan, mutta ei meidän tyllerö pysty olemaan 4-5 tuntia erossa minusta. Tai jos olisi niin huutaisi suurimman osan siitä ajasta. :sad001 Pullokaan ei kelpaa. Täällä ollaan, ja jäi siis golfit minun osaltani pelaamatta, mutta ehkä sitten ensi kesänä...
 
Kiitos kuukiurustakesään! :Heartpink:shy: Kivasti tehty! Ja voi harmi, että jää golfit golfaamatta nyt! Toivottavasti ensi kesänä pääset sinäkin sitten golfaamaan oikein ajan kanssa :)

iltatähti2015, se teksti on siellä "osallistu täältä" linkin takana, joka siinä ohjeessa lukee... jos haluut tykätä... :shy: Muoks. ja ihan ekana on mun mökellys :p
 
Kiitos iltatähti2015! :Heartred

Kiitos myös Aida* ja Meridiaani tykkäämisestä :Heartpink

On täällä ihania ihmisiä täällä toukukuulaisissa :shy:
 
Kiitos Salme, loora84, Tiukuliisa ja Kirsikka2014! :Heartpink Tässähän ihan sydän sulaa :shy:
 
Joo, oli niin ihana teksti että pakkohan sitä oli tykätä! Ja muutenkin toukokuisten pitää yhtä!
Pidän peukkuja, että voitat sen repun. On ihan super hyvä kyllä. Meillä on Tula ja viimeksi tänään kaupassa sitä käytettiin. Poitsu tykkää siinä kovasti olla. Joko katselee innoissaan nauraen maisemia tai sitten nukahtaa.
 
Lisää käyttökokemuksia Tulasta? Tai muista kantorepuista? Itseäni himottaa hirmusesti toi Tula. :) Meidän Emma on tähän asti viihtyny hyvin liinassa, mutta enää ei virkeänä viihdy. Nukkuu siinä kyllä edelleen parhaat päikkärit. Alkaa rasittaa keskiselkää toi liinalla kantelu, reput lienee ergonomisempia?
 
Meillä on Ergo, ostin käytettynä kun esikoinen oli pienempi. Itse tykkäsin siinä esikoista kanniskella ja neitikin viihtyi kyydissä ihan hyvin. Poikaa en ole vielä arvannut siihen kokeilla, meillä kun ei ole siihen sitä vauvatukea.
 
Kuukiurustakesään, sanoisin että liinat ovat ergonomisempia, kun sidonta menee ristiin selän takaa (joillain repuillakin kyllä mahdollista) ja "säädöt" on aina oikein. Trikoinen liina ei kuitenkaan sovellu oikeastaan kuin pikkuvauvan kantamiseen, painoa kun tulee lisää kannattaa siirtyä kudottuun liinaan. Meillä on juuri pohdinnassa investoisiko kudottuun. Manducaa testasin, en tykännyt, Tula näyttää jotenkin paremmalta, mutta veikkaan että rengasliinan kaveriksi hankitaan joko kudottu liina tai neliöliina/wrap tai -liina.
 
Mä voin suositella Tulaa! Se on ihan tytönkin suosikki, kun liinassa tuli liian hiki. Alkoi loppuaukoina aina huutamaan liinassa noin puolen tunnin jälkeen ja halusi pois, mutta Tulassa viihtyisi vaikka kuinka kauan. Pakkohan sitä on kuitenkin välillä syödä ja vaihtaa vaipat :wink

Lainasin Tulan pariksi viikoksi ennen kuin ostin oman, koska halusin testata miten se meillä toimii. Reilu viikko sitten hainkin jo oman repun ja on päivittäin kovassa käytössä. Tyttö ei viihdy kauaa makuuasennossa, joten vaunut ei kelpaa tällä hetkellä. Teen kaikki kävelyreissut repun kanssa :)
Helppo ja nopea pistää päälle ja nättejä kuoseja, suosittelen! :)

Kuvassa mun ostama Tula, love it ♡♡♡ (en olisi vuosi sitten vielä uskonut että rakastun johonkin reppuun näin paljon :D kaikkea sitä ihminen kokee)
 

Liitteet

  • 1439148488534.jpg
    1439148488534.jpg
    49.4 KB · Katsottu: 36
Meillä on Babybjörn ja Manduca sekä Minimonkey ja Mamidean suihkuliina (miten näitä on kertynytkin...). Babybjörnin ostin aikoinaan ekaksi kantovälineeksi. Reppu on hyvä, koska se on helppo käyttää ja pienenkin lapsen saa siihen nostettua pystyasennossa. Toisaalta Babybjörnistä sanotaan, että lapsi on siinä epäergonomisessa asennossa roikkumassa, eikä suositella pitkiä käyttöhetkiä. Voi olla, en tiedä. Itse käytän Babybjörniä esim. kauppareissuilla, kun vauvan saa nopeasti nostettua turvakaukalosta reppuun ja takaisin.

Manducaa kehutaan kovasti ja siksi ostin sen itsekin. Ergonominen kantoasento lapselle, mutta mä en ole kokenut sitä kovin miellyttäväksi itselle. Aluksi koin tosi hankalana sen "pikkuvauvapaneelin" käytön, kun vauva piti laittaa reppuun makuuasennossa hänen päänsä retkottaen omien polvieni päällä. Repulle on käyttöä yleensä niissä tilanteissa kun vauva itkee vaunuissa tms. ja kaipaa rauhoittelua, joten toi laitto oli ikävää kun asento itketti silloin entisestään. Nyt poju on sen verran iso että saan nostettua hänet jo pystyasennossa reppuun eikä tarvi käyttää sitä ihmevauvapaneelilärpäkettä (jonka nepparit muuten oli aina vaikea saada kiinni). Eli Manduca on varmaan hyvä pidemmillä kantoreissuilla, mutta jotenkin itselle se ei asetu mukavasti selkään.

Minimonkey on jäänyt käyttämättä, vauva ei suostunut vaaka-asennossa siellä köllöttelemään. Ehkäpä kokeilen taas uusiksi kun on isompi ja jämäkämpi, jos vaikka onnistuisi.

Mamidean suihkuliina on kätevä uimahallissa vauvauinnissa tms. Suihkussa ollessa saa kädet vapaaksi. Eihän siinä kunnolla silti saa itse suihkuteltua, mut helpottaa kyllä, kun vauvat tuppaa suihkussa olemaan vaarallisen liukasta tavaraa! En kyllä koe tätä liinaa kovin tukevana mutta kyllä se hallissa menee sen hetken.
 
Hellis. Kiva teksti ja varsinkin se runo.. :)
 
Takaisin
Top