Elokuun elämöinnit

mää mietin ihan samaa (siis elokuu-keskustelun luomista), kun tulee jutusteltua aiheen ulkopuolella noissa muissa keskusteluissa vahingossa välillä.. :D
 
Jostain ketjusta luin teidän muiden itkuherkkyyttä ja mulla on kyllä tv mainos toisenlaiset äidit sellanen etten voi katsoa sitä tirauttamatta kyyneliä :'). Onks kaikki viettäny jo kesälomansa? Mulla olis vielä viikko syyskuun alusta. Nyt 4 päivää töitä takana pitkän saikun jälkeen ja oon ihan loppu ja oksetus tuli takasi. Onneksi huomisen saa vielä olla :).
 
ikävä kyllä kesälomat on jo vietetty... Syyslomaa en tiiä pidänkö ja jouluna otan lomaa vaan jos on "pakko". Äippäloma kun alkaa viimeistään siinä joulun korvilla, niin saa nähä tartteeko kuluttaa yhtään oikeeta lomapäivää... :)
 
Mulla viimeksi kun odotin kuopusta tähän samaan aikaan, jäin äippälomalle 1.1.2013 (LA 6.2.13) mutta saikulle jäin jo joulukuun alussa kun oli suppareita, jotka rupes pehmittämään kohdunkaulaa. Piti siis ottaa rennosti ja pelkäsin että syntyy reippaasti ajoissa, mut sit otinkin niin rennosti että syntyi 40+1 :)
Tämän pikkukaverin LA on 5.2 :)
 
meil tosiaan la 4.2. ja kelan laskurin mukaa viim. 29.12. jäisin äippälomalle.
 
Mä jään lomalle viimestään 23.12 :D tosin oon aika varma että jään jo aiemmin lepäämään kun teen niin fyysisesti raskasta työtä.
 
Mä arvon noitten loppujen lomapäivien kanssa... Oon yleensä pitänyt talviloman, mut sillonhan oon jo äitiyslomalla. Eli kannattaiskohan säästää nuo lomat, vai pitää syyslomaa?
 
Mä arvon noitten loppujen lomapäivien kanssa... Oon yleensä pitänyt talviloman, mut sillonhan oon jo äitiyslomalla. Eli kannattaiskohan säästää nuo lomat, vai pitää syyslomaa?

mää haluan säästää ainakin osan. en ainakaan koko syyslomaviikkoa halua olla pois, siihen menis kuitenkin mun 8:sta lomapäivästä se 5... mielummin säästää jotain si siihen ku joskus palaa töihin! :)
 
Äitiyslomallahan kertyy käsittääkseni myös lomapäiviä ihan normaalisti. Mut hoitovapaalla sit taas ei...
 
Äitiyslomallahan kertyy käsittääkseni myös lomapäiviä ihan normaalisti. Mut hoitovapaalla sit taas ei...

ai, emmää tienny. :D Tosin en mää muutenkään tiiä näistä jutuista juuri mitään... :D
Mut kiva tietää!
 
Mä jäisin 22.12 äitiyslomalle, mut meil menee firma jo 19.12. kiinni uuteen vuoteen asti. Onneks alkaa toi äitiysloma melkein heti niin mulla vapautuu sit tolta ajalta muutama lomapäivä, jotka voin ottaa vielä syksyllä. Jee, muuten ois jo kaikki lomat tän vuoden osalta pidetty..
 
Niin siis tarkennuksena vielä, että äitiys- ja vanhempainvapaalta kertyy. Hoitovapaalla ei.
 
Juu,määkin ajattelin aluks, et ei nyt kaupunki varmaan mitää palkkaa maksa äitiysloman ajalta, varsinkaan nyt kun kaikesta säästetään. Mut sit rupesin tutkimaan asiaa ja TADAA, kyllä maksetaan se 72 päivää! oon onnellinen! :)

Helpottaa ainakin vähän tätä elämää kun saa aluksi vähän enemmän rahaa mitä kelasta saa... :)
 
Itellä vielä syyskuussa yksi viikko kesälomaa, marraskuulle laitoin syysloman ja kevätloman pidän juuri ennen kuin jään äippälomalle 31.12. Pidän kyl kaikki vapaat nyt mitä on tallella, ku en meinannut ihan heti tulla takaisin (ideaalisimmin sitten ku muksu on 2 v tai sitä luokkaa). En oo selvittänyt vielä maksetaanko täällä sitä palkkaa alussa vai ei. Toivon kyllä etteivät maksaisi kun saisin enemmän rahaa kelalta ku palkasta (kiitos huipputulojeni vuonna 2013).
 
Mä saan jännäillä mitkä mun tulot on kun jos lapsi syntyy ennen kuin kuopus kerkeää täyttämään 3 vuotta saan rahat mitä tienasin 2011 kun olin vakitöissä ja jos syntyy sen 2 päivää LA jälkeen niin mulle lasketaan uudet tulot 6kk. taaksepäin näistä osa-aika töistä, mikä ei olis yhtään kivaa :/
 
Minäkin haluaisin jäädä kotiin ainakin siksi aikaa kun lapsi olis 2 vuotta, mutta katsotaan kuinka se on taloudellisesti mahdollista. Meillä ei saa kuntalisää jos jää kotiin vauvan kanssa.
 
Eikös nuo lasketa sen perusteella, milloin jää äitiyslomalle, joka taas määräytyy lasketun ajan perusteella? (Paitsi jos haluaa varhentaa äitiyslomaa tai lapsi syntyy yli kuukauden etuajassa, tms.) Eli vaikka lapsi syntyisikin lasketun ajan jälkeen, äitiysrahat lasketaan silti sen lasketun ajan mukaan...?
Minullakin on se tilanne, että jos laskettu aika olisi pari päivää myöhempi, saisin paremmat äitiysrahat...
 
Takaisin
Top