Elokuun elämöinnit

esim. Reiman sivuilla lukee, että haalareihin on mitoitettu mukaan yhden sesongin kasvuvara, eli jos lapsi on syksyllä kokoa 74 ja ostat 74 haalarin, niin siinä on sen verran väljyyttä että menee koko talven. tietty nämä on keskiarvoihin perustuvia mittoja, joten varmasti ei voi mitään sanoa, jos ei kristallipalloa omista :) mutta selittänee hyvin tuon miksi ovat isohkoja.
 
Mä löysin ideaparkista puoleen hintaan (17,50€) Reiman sellasen fleece-haalarin (74 kokoa), on tosi hyvä yksistään nyt näillä viilenevillä keleillä ja menee toivottavasti hetken edes vk-haalarin tai jopa ehkä toppahaalarinkin alla. Mutta ei tuo kyllä iso oo meidän herralle, nyt on just sopiva, että jännä seurata kuinka kauan menee...
Toppahaalarista tein löydön puolestaan Lindexistä, 80cm oli ainut koko alerekissä, niin otin sen. Oli niin ihanan värinen, sellanen sinivihreeharmaa -raitainen ja maksoi tosiaan vain 12€ (40,- oli "oikea" hinta). Mut mä vähän luulen jotta joudun ensi talvena ostaan uuden toppahaalarin. (86cm olisin ottanu jos olis ollu jäljellä alerekissä)
 
Itse päätin olla ostamatta enää yhtään haalaria, ilman että olen sovittanut sen tytön päälle. Vaikka kuinka olen kysynyt neuvoa myyjiltä ja on mallattu tytölle, niin ostin jo toisen hutiostoksen (tällä kertaa liian pienen). Voin sanoa, ettei tämä päivä ollut ihan 'mun päivä'.

Olen aika kateellinen teidän ale-haalari -löydöille. :sad001
 
Kuinkakohan mahtavat loppua edulliset löydökset kirppareilta tai alehyllyistä, jos lykkään haalarin ostoa siihen kunnes äp-haalari ei enää mahdu? Ei viittis turhaan ostella, jos tuo meneekin, mutta.. o_O

Meillä on opittu peruuttamaan ympyrän pyörimisen lisäksi. :p Nyt kyllä liikutaan sellaista vauhtia, että hetkeksi kun kääntää katseensa, niin heti ollaan kieritty, pyöritty ja/tai peruutettu melkein toiselle puolelle huonetta. :) Tuli mieleen sellainen tyhmä kysymys, että mitä sitten kun tuo vintiö oppii kävelemään, ja pitäisi itse päästä vessaan? Ties mitä ehtii sillä aikaa tapahtua. :eek::p
 
hah, minä kaivoin ilmojen viilennyttyä lahjaksi saadun pyjaman kaapista, kokoa 74. housut kiristää pohkeista & vyötäröltä ja paita on kintsana hartioista. plääh. lähempänä sitä mitä minä pidän 68 kokona

minä oon ajatellut pistää kunnolla rahaa tuohon haalariin ja ainakin yritän myydä sen sitten ensi syksynä netissä. haluun lähteä pojan kanssa talvella miehen mukana töihin :grin hän vetää välillä safareita talven ihmemaassa ja mulle riitti ihan hyvin yksi talvi neljän seinän sisällä.

mun on pakko turvautua nettikauppoihin kun täällä ei noita vaatekauppoja hirveesti oo (ei yhtään)
taidan kallistua siihen 80 kokoon kuitenkin ja jos se oikeesti on jättimäinen niin lähetän takas.

mullahan ois ainakin tarkoitus jossain välissä itse koittaa neuloa pojalle villapaita ja housut, mutta sitäkin oon lykännyt lähemmäs varsinaista talvea että koko olis helpompi arvioida. en oo tehnyt aiemmin kuin sukkia, myssyjä ja huiveja, mutta ei se nyt niin vaikeaa voi olla, vai? ootteko tehneet vaatteita neuloen, itselle tai lapselle?
 
Hyvä ohje jos on, niin ei se vaatteiden neulominen sen vaikeampaa ole. Lastenvaatteissa voi olla myös yksinkertaisemmat palatkin, eli ei niin paljon kavennuksia, niin voivat olla yksinkertaisempia. Tosin riippuu ohjeesta. Olen itse tehnyt (ennen synnytystä siis) lähinnä aikuisten vaatteita, mummit ovat hoitaneet aika hyvin tämän pojan vaatettamisen. :)
 
Näillä teidän puheilla, taidan suunnata nyt loppuviikosta Reiman outlettiin Vantaalle! :D

Minä taidan jättää tulevaisuudessa neulomiset anopille. Itselle voin pipoja jne. neuloa, mutta ehkä en edes vaivaudu yrittämään muuta enää.
 
täytyypä katsella jotain ohjeita noihin villa-asuihin. langat periaatteessa jo oiskin, vaikkakin ne on vähän mysteeri sinänsä, ei mitään tiheyksiä tai puikkokokoja ole ilmoitettu vyötteessä. nallen ja seiskaveikan välille paksuutensa puolesta osuu.

täällä on alettu aukomaan ja sulkemaan alimpia vetolaatikoita lipastoista :) voi että se voi olla jännittävää. ja kaikki roikkuva mihin vain levottomat pienet kädet yltää, revitään alas lattialle, esim astiapyyhkeet kaapin oven päältä.

ja ensimmäisen kerran näin että poika käytti jotain esinettä koiran hätistelemiseen. haki huovan päältä pitkähihaisen paitansa, kuljetti sen koiran luo vaivalloisesti yhdellä kädellä ryömien ja heilutteli sitä koiran naaman edessä =D
ehkä hän yritti leikkiä koirankin kanssa huivin taakse piiloon-leikkiä

yhä useammin pieni herra saa meidät miehen kanssa hämmästymään :)

huomenna ois tarkoitus maistattaa pojalle siikaa. miehen onnistui saada suoraan kalastajalta tuoretta siikaa. ajattelin keittämällä kypsentää, vai miten ootte tehneet, onko joku jo valmistanut kalaa lapselle?
 
Tiistaina alkoi hammassärky, torstaina pääsin juurihoidattamaan sitä, kipu vain paheni, eilen sitten makasin kaksi tuntia hammaslääkärin käsittelyssä, kun hammas ei vaan irronnut! Kaiken lisäksi kävi vielä niin hyvä tuuri, että vaikka puolet kasvoista puutui, ei se hammas puutunut ollenkaan. Eilen illalla oli vielä kuumettakin sitten siitä tulehduksesta. Nyt alkaa olo helpottaa, vaikka suu on kyllä edelleen kipeä.

Tänään oli sitten neiti aamulla flunssainen. Kuumetta ei ole, mutta kovin surkea ja ärtynyt.

Olisi kuulunut murinan puolelle, mutta en jaksa enää siirtää.
 
auhh, hammassärky on inhottavaa. mullakin on kokemusta tuosta ettei tulehtunut hammas puudutu ollenkaan ja sitten sitä runnotaan sieltä tuntitolkulla pois. kuumeen nosti mullakin

ja miehellä oli monta kuukautta toinen puoli suusta tunnoton samanlaisen operaation jälkeen, kun epäonnistuivat sen puudutteen laiton kanssa. totesivat vaan että ovat aika yleisiä nuo epäonnistuneet puudutukset. jaha. mistähän se hammaslääkäripelon yleisyys sitten johtuisi.. onneksi ei jäänyt pysyvästi

toivottavasti teidän tytöllä ei oo yhtä sitkas flunssa kuin täällä on liikenteessä, meillä on pojalla edelleen nenä tukossa
 
Hei ootteko te joilla on vauvelilla hammas/hampaita puhjennut ruvenneet jo ahkerasti harjaamaan sitä/niitä? Meillä on tosiaan alhaalla jo kaksi hammasta. Mulla nimittäin meinaa aina unohtua, yleensä annan herralle itselleen hammasharjan käteen, kun yövaippaa vaihdetaan ja joskus sit vielä "tarkistan" eli hetken harjaan, mutta herralla menee muutaman sekunnin päästä jo hermo. Sit tuntuu jotenki hullulta laittaa noin pienen harjaan edes sitä sipaustakaan lastenhammastahnaa...ootteko te laittaneet? Mä nimittäin en oo vielä...
 
Alle vuoden ikäiselle ei tarvitse käyttää ollenkaan hammastahnaa. Ainakaan meillä päin. Näin meille esikoisen kanssa neuvottiin :) pelkkä vesipesu riittää. Itse en ole vielä saanut aikaiseksi/muistanut noita kahta hammasta pestä :D luulen että kohta tulee ylös seuraava :)
Musta tuli muuten täti maanantaina :Heartred mikä on aivan mahtavaa :Heartred ihana pikkumuru, joka tuntuu ihan älyttömän pieneltä Juhoon verrattuna. Ja Juho oli serkkuaan melkein puolitoista kiloa pienempi syntyessään :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top