Elokuun elämöinnit

Auttakaa rakkaat minua hölmöä! Kamala stressi vk- ja talvihaalarin hankkimisesta! En uskalla edes unelmoida siitä, että meillä pärjättäisiin äp-pakkausten tarjonnalla. Mietin, että kannattaisiko ostaa suoraan sekä vk- että talvihaalari reilua kokoa 80/86? Ja minkälainen haalari tuommoiselle tirriäiselle kannattaa ylipäätään hankkia? Isompia osaisin näissäkin asioissa vaatettaa niin paljon paremmin, mutta kun eihän tässä nyt edes vielä tiedä millä tavalla ja kuinka paljon tuo neiti syksyllä, talvella ja keväällä liikkuu! Ja kun tuo kasvukin on tietysti niin hurjaa... Kamalan montaa haalaria ei viitsisi kuitenkaan ostaa, rahaa palaa, vaikka kuinka saisi kirpputorilta ostettua. Auttakaa! :anyone:sad010


Ainakin 95% niistä asioista, joita on pitänyt kertoa, olen ehtinyt jo unohtaa, kun olen univajeessani koomannut. Tänään parempi päivä jo. Neitikin sai taas järkeä rytmiinsä. :) Neidin mielestä on nykyään ihan erityisen hauskaa kääntyä selältä mahalleen lelukaaren alla. Sehän muuten sopii, mutta kun sitten jää jumiin ja alkaa kiljuminen!

Semmoisia iloisia uutisia on kerrottavana, että olemme päässeet Gavisconin käytöstä eroon! Puklailu on hyvin vähäistä, eikä selvästikään häiritse neidin oloa mitenkään!:happy093

Pikkukakkosta mielellään jo 'alkaisimme tekemään', mutta iloitsin ihan liian aikaisin kuukautisista, koska nyt olen vuotanut jo kolme viikkoa.... No, kaksi kertaa on ollut kahden päivän väli.:confused: Lääkäriin pitäisi päästä, mutta ajat on kiven alla ja luottolääkäri lähti kesälaitumille ja eläkkeelle. :sad001

Myönnän, että haikeana olen kaipaillut tuonne ensivuoden laskettujen aikojen ryhmiin liittymistä. Eihän tässä kiire ole sinänsä. Enemmän pelkoa, ettei kakkosta tule ollenkaan tai raskautuminen venyy ihan kamalasti.
 
kiva että ootte voineet jättää Gavisconit pois Regina ja tytöllä on parempi olla :)

minä oon lykänny tuota talvihaalarin ostoa lähemmäs talvea kun en yhtään osaa sanoa minkä kokoinen tyyppi meillä silloin on. keväällä oli Reiman untuvahaalareita alennuksessa jossain nettikaupassa ja harmittelin jo silloin kun en osaa ennustaa :rolleyes:

haluaisin just jonku superlämpimän kun tarkoitus olisi olla ensi talvena paljon ulkona. luultavasti hyvä tulee maksamaan vähän enemmän, siksi sen täytyy olla oikean kokoinen :) ja mielellään sopia vielä keväälläkin kun on ne parhaat ulkoilukelit.

välikausihaalaria en oo ees miettiny, elättelin aiemmin toivetta siitä että äitiyspakkauksen haalari menis vielä alkutalvesta päälle. yhden 80 cm fleecehaalarin olen ostanut sillä ajatuksella että sinne alle voi pukea vaikka villaa nyt syksyllä ja kääriä resoreista

meillä syödään paljon! maitoa ja soseita + sormiruokailua lisänä välillä, mutta aika säälittävää se räpellys vielä on. kun en halua antaa tässä vaiheessa mitään niin kovaa, ettei se muussaantuisi pikkukätösissä, niin se on lähinnä koira jonka maha täyttyy kun poika sormiruokailee :p siinä vaiheessa kun poika kyllästyy niin hän tyhjentää pöydän kaikesta - lattialle nimittäin.

oon jo aiemmin alkanu karhentaan osaa soseista. esim mustikoille näytän vain sauvasekoitinta ja monet keitetyt juurekset muussaan suurpiirteisesti haarukalla.

onko muuten kukaan viittomia käyttänyt/aatellut käyttää vauvansa kanssa? minä oon maitoa alkanut viittoa kun luin niistä taas netistä ja huomasin että poika tekee sitä maitoviittomaa jo luonnostaankin tissillä ollessaan. katsoo nyt että jos tarttuu kiinni jujuun niin voisi muutaman opettaa, tuo maito ilmeisesti on helpoin mistä lähteä.

ja mitähän vielä, annoin pojalle eka kerran Hipp-jogurttia ja se oli hyvää meidän molempien mielestä :) päihitti jopa innostuksen joka tulee banaani-avokadososeesta. vehnästä ja porkkanasta tuli näppyjä suupieleen joten niitä täytyy kokeilla myöhemmin.

ollaan myös siirrytty housuvaippoihin, pysyvät paremmin mukana menossa kun on niin kova meininki jätkällä tätä nykyä:cool05
 
Haalariasia on kyllä sellainen, joka herättää paljon keskustelua ja josta on monia mielipiteitä. Ainakin, jos lueskelee netin keskustelupalstoja asiaan liittyen.

Minulla on jo asia hoidossa syksyä ja talvea ajatellen. Välikausihaalarina on 74 Lassietec. Ostin huutonetistä kympillä tosi siistikuntoisen. Toppahaalareina on niin ikään kaksi käytettyä Reimatecia, toinen 74 ja toinen 80. Myös nuo oli halpoja, 15 e:n luokkaa. Varana mulla on vielä taaperolta jäänyt Popin 86 koko, mutta tiedän jo nyt sen olevan liian iso. Kenties sopiva alkutalvesta 2015-2016. Käytettynä ostin myös fleecehaalarin 74 ja Reimatecin välikausitöppöset. Meillä on ulkoiltu aina paljon, joten yleensä olen ostanut ulkovaatteet hyvin vedenpitävyys- ja lämpöominaisuuksin. Nyt, kun tuo tirppana on sen verran pieni, niin ostin normaalista poiketen käytettyä, kun en raaski ostaa vähäksi aikaa kallista uutta. Isompia kokoja meiltä sitten jo löytyykin jemmasta. Mä oon vuosien varrella käyttänyt lapsilla vaihdellen Reimatecia, Moloa, Popia ja Ticketiä. Missään ei ole kauheasti ollut valittamista. Vähän värien ja kuosien mukaan olen ostellut. Koot vaihtelevat hirmuisesti merkkien ja mallien mukana, joten on vaikea sanoa, mikä koko kannattaisi ostaa. Meillä siis neiti 64 cm ja ainakin nyt näyttää siltä, että Reimatecin 74 on meille paras ensi talvena.
 
Mä niin ymmärrän ReginaVeritas ton sun pikkukakkoskuumeen. Mulla oli ihan samanlainen kuume 1. ja 3. jälkeen. Osaksi pieniä ikäeroja toivoessa lopetin imetyksen 1. ja 3. osalta 7,5 kk:n iässä. Olin kuitenkin täysimettänyt kumpiakin lähes puoli vuotta ja senkin jälkeen vielä jonkin aikaa. Melko pian imetyksen lopettamisen jälkeen raskauduin. Jonkun mielestä varmasti itsekästä touhua. Mitään en kuitenkaan kadu.

Ja hei mahtava juttu, että olette voineet lopettaa lääkityksen :)
 
Täälläkin kolmonen saa tulla sitten kun on tullakseen. Siis meillähän 1ja 2 ikäero on 1,5 vuotta. On tää siis rankkaa, mut sit ku Emilia alkaa enemmän leikkiä ja liikkua niin sit voisi olla helpompaa. Meillä on siis ihan sänkypuuhat mennyt jonnekin. En edes muista koska ollaan viimeksi. Monta kertaa on ollut sillai, et vois, mut sit illalla ei vaan jaksa. No mä imetän vielä ja viimeksi ainakin menkat alko vasta sitten kun lopetin imettämisen. Katsotaan kuinka kauan tissi kelpaa neidille. Esikoiselle kelpasi 7kk.

Jotenkin itseäni iljettää oma peilikuvani. Siis raskauskiloja on viel jäljellä 6-7 kg ja haluaisin jo alkaa laihduttaa , mutta miehen mielestä ei viel kannata kun neiti syö viel aikas paljon tissii, ettei maidon tuotanto sit lopu kesken kaiken. Viimeksi sain imetyksen jälkeen laihdutettua 10-12kg. Silti oli liikaa viel painoa. Mut kun tulin raskaaksi niin aloin syömään normaalisti. Ja olisin normaali kokoinen jos saisin tiputettua 15-20kg. Ihan mahdottomalta tuo kuulostaa, mut viime kerralla tuntus et tuo voisi onnistua.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Kirjoitin joku päivä tänne kauhean määrän tekstiä, sitten tein jotain ja kaikki katosi.. En sitten jaksanut enää. Otetaas uus yritys.

Parisuhteesta juteltiin tuolla heinäkuussa: Meillä menee tosi hyvin. Poika on mielestäni vielä lähentänyt meitä roimasti ja mies on ihan loistava isä; osallistuu paljon kaikkeen. Pikkukakkonen on suunnitelmissa kyllä. Tosin mulle laitettiin toi kierukka, kun haluttiin ehkäisy, mutta e-pillereitten lopettamisesta meni vuosi ennen kuin raskauduin, niin päädyttiin tähän, kun ilmaiseksi tarjottiin :) Ollaan puhuttu, että jos ens kesänä sitten otettais pois, niin tulis näille ekoille sitten reilu pari vuotta ikäeroa :)

Meillä käytetään nyt vaatteista 68 senttisiä. Ne on hieman olleet vielä löysiä, mutta alkavat olemaan melko lailla sopivia nyt. Kai pian pitäis ruveta haalimaan 74 o_O Talvivaatteista olen jo ostanut Ticket to heavenin toppahaalarin kokoa 74, kun löysin hyvän käytetyn facekirppikseltä 35 €. Ja oon ymmärtänyt, että ovat reilun kokosia? Ostan kyl varmaan sitten vielä toisen haalarin 80 senttisen :) Aika vähän oon nähnyt töppösiä ja tumppuja missään? Mistä mahtais löytyä? Välikausipukua en oo vielä kattonut, jotenkin meillä muutenkin keväällä autoillessakin toimi paremmin nallefleece tai ihan vaan fleecetakki, että kattellaan jos jonkun takin vaan ostais :) äp:n vanupukukin saattais mennä vielä syksyn :)

Nyt me aloitetaan vasta syömään maidon rinnalla enenmmän soseita, kun on ollut ongelma, ettei maito maistu, niin ollaan sitä koitettu enemmän antaa, kun hyvin sillä kasvanut. Tänään siis ikää jo 6 kuukautta! Mihin tää aika oikein menee?? Toki ollaan siis syöty hedelmäsosetta vähän välipalaks maidon lisäksi ja sosetta päikkäreitten jälkeen päivälliseksi. Ja illal maitovellin lisäksi puuroa. Mites muuten muilla; menee tavallinen kaurapuuro ilman hienonnusta vai käytättekö jauhetta/valmispuuroa? Me aloteltiin valmispuuroilla (Onni) ja sitten kokeiltiin sitä jauhoa. Akseli ei tykännyt jauhepuurosta yhtään ja munkin mielestä se oli aika kuivanmakuista.. Sitten kokeiltiin ihan normikaurapuuroa. Mulle sanottiin et kokeilet vaan rohkeesti eka ilman hienonnusta ja jos ei uppoo nii sitte vasta blenderiin. No Akselin mielestähän se oli parasta sapuskaa, mitä oli koskaan saanut :D Eli mennään sitten tavallisella kaurapuurolla, johon laitan sit mauksi pikkasen hedelmäsosetta :) Syöttötuolissa syödään tätä nykyä, kun sitterissä ei oikein sujunut hyvin, kun sieltä tarvi punkertaa ylös vaiks oli selkänoja yläasennossa. Tänään aamulla masiteltiin aamupalaksi Onni väklipalajukurttia, ettei otettais aamuks puuroa, kun alkais varmaan itelläkin tympiä jos söis pelkkää puuroa aamuin ja illoin :D

Oon nyt en niin hienovaraisesti koittanu miehelle kosinnasta vihjailla, kun mun mielestä olis vaan sen aika :D Joku sillä vaan mättää edellisistä parisuhteissa siinä. Kaikkein jännintä on, että ollaan suunniteltu jo meidän häätkin :D Nooh. Miehet on miehiä,.. Nii oliko se karkauspäivä ens vuonna :wink
 
Meillä kans menee normikaurapuuro ilman hienontamista ihan hyvin kaupaksi. Oikeestaan taitaa kans olla se mieluisin puuro. Ostin kans sitä muksun kaurapuurojauhoa joskus ja siitä veteen tehty puuro ei oikein tahdo mennä meilläkään kaupaksi. Oon sitten aina välillä tehny äidinmaidonkorvikkeeseen siitä puuron marja- tai hedelmäsosesilmällä jotta saatais tuo paketti kulumaan.
Meillä käytetään tällä hetkellä 74cm vaatteita ja joistakin jo 80cm myös. Meillä mies olis jo valmis pikkukakkoselle, mut mä haluan vielä odotella ainaki vuoden...tarvis rakentaa oma tupa täs ny ensiksi jotta saatais vähän lisätilaa, mut ei olla vielä sitäkään projektia saatu alulle. Meillä on vähän erimielisyyttä siitä mihin se tupa rakennettais...
 
Mä teen nuo puurojauheet aina vähemmällä jauhemäärällä, kuin mitä paketissa sanotaan. Niistä tulee hirveää tatinaa, eikä kelpaa jos ohjetta noudatan :D muksu banaanipuuro uppoaa Juhoon ja sitä teen puoli desiä vettä ja siihen vajaa kaksi rkl sitä jauhetta :) täytyypä meidän kokeilla tavispuuroa joskus tässä. Esikoiselle kun se ei aluksi kelvannut ollenkaan, niin ei tullut edes mieleen juholle testata :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Voi mikä itkukohtaus! Niin nopeasti tuntuu kasvavan äidin oma pallero! Tarjosin tytölle viihdykkeeksi päärynää, kun miehen kanssa istuimme syömässä, mutta neitihän päättikin haukata sitä! :O Niin vaan meidän tissivauvasta tuli yhtäkkiä sormisyöjä! :sad010:love7
 
täällä menee edelleen tuo muksun kaura- jauhepuuro, aattelin syöttää vielä tän toisen paketin loppuun ja siirtyä normaaliin. ja minä oon tehny just sitä tatinaa kun vetistä on vaikea syöttää tuolla lusikalla joka meillä on käytössä pojalla. on sellain ohut ja kaareva, kummitätinsä toi Ikeasta. tosi näpsäkkä. sitten pojan oma lusikka on leveämpi, mutta lähinnä hieroo sillä ikeniään

kaikkiruokainen kun on niin tatinakin menee. uus suosikki puuron kera on puolukka, huh huh miten väkevää omaan suuhun mutta hänen herkkua

mmaljo, toivottavasti mies ottaa vinkistä vaarin :wink
 
Tänään ensimmäinen yö ilman yöheräämisiä! :hello2 Mitä ihmettä on tapahtunut? :p Parina päivänä poika on myös aikaistanut nukkumaan menonsa yhdeksän aikoihin, kun ennen suostui yöunet aloittamaan vasta kymmeneltä. Jospa näistä tulisi vähän pysyvämpiäkin tapoja. Ainakin tuosta klo7 heräämisestä on tullut pysyvä tapa. (Aamu-unisen äidin kiusaksi. :p Ja sitten tietenkin on tapa sekin, että kun on aamutoimet hoidettu ja äiti syö omaa aamupalaansa, niin herra torkahtaa tuohon sitteriin. :rolleyes::):p)

Voi ei! Olin ollut siinä kuvitelmassa, että äp-haalari on 80cm, mutta eihän se ole.. Kattelin kirpparilla merkintänsä mukaan 80cm haalareita, mutta en sitten tiedä ovatko ne merkittävästi tuota äp-haalaria suurempia kuitenkaan. Nyt oli kuitenkin ainakin tuolla kirpparilla ja ainakin vielä ihan hyvää ja sopivan hintaista tarjontaa noissa haalareissa. Pitääköhän tehdä uusi reissu vielä ja napata mukaan sellainen.. Vaikka alkutalven varmaan menee tuo äp-haalarikin kyllä.

Noi viittomat kiinnostivat joskus, kun raskausaikana niistä luin. Nyt on vain mennyt niin arjen tiimellyksessä, ettei sellaisia ole ehtinyt miettiäkään. Aina miettii vaan, että ehkä seuraavan vauvan kanssa sitten ottaa jotain ekstraakin mukaan. :p Sitä mietein, että pottaharjoittelut voi jollain tapaa aloittaa jo kun vauva oppii istumaan, että niihin sitten ehkä vähän voisi perehtyä.

Mekin ajateltiin ensin kokeilla ihan tavallista kaurapuuroa hienontamatta ja ilman sitä neuvolan suosittelemaa hedelmäsosetta. Ensi viikolla otetaan sekin mukaan ruokaohjelmaan, ja samalla saa yhden aterikerran lisää. :) Katsotaan sitten, miten uppoaa. Tuossa mietein, että jospa lihasoseet ostaisi valmiina? Vaikka kaipa nekin keitettynä sauvasekottimella saisi sekaisin..
 
Niin ja ajateltiin nyt syksyllä aloittaa vauvamuskari. :) Oon joskus harrastanut itse enemmänkin musiikkia, nyt vain viime vuosina johonkin jäänyt.. Kokeillaan millasta on, oletan että ois kiva juttu. Ja kivaa ohjelmaa rytmittämään viikkoa.
 
Itse olen kokenut, että haalarit on aina tosi reilunkokoisia. Esim. Esikoisella oli viime talvena 92 koon haalari ja oli tosi reilu, menee ensi talvenkin varmaan.. Sama tän pikkumiehen kanssa, just testattiin että 62 kokonen ciraf toppahaalari on ensi talvena hyvä :) vaatteita kun käytetään jo 68. Ja äpn haalarit menee meillä mainiosti :) ainakin lassie, Reima, ciraf ja ticket to heaven on tosi reiluja meidän lapsille..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
kohta se kääntyy teilläkin suunta eteenpäin ja sitten Reginalla pitää kiirettä!

pandan muskarit kuulostaa kyllä kivalta, jos täällä ois jotain tuon tyylistä niin mentäisiin varmasti sinne.

ja nyt löytyi päänsäryllä ainakin yksi syy, lääkäri totesi että olisi tensiopäänsärky ja sain lähetteen yksityiselle fysioterapeutille. tosin myös toinen poskiontelo oli turvoksissa, joten sisäilmaongelmakaan ei ole poissuljettu.
 
Panda: Kyllä mä oon saanut lihat ja kalat jauhettua ihan hyvin sauvasekoittimella. Ostin juuri viikonloppuna tiskiltä karjalanpaistilihat, jotka keittelin, soseutin ja pakastin. Sain 24 liha-annosta vajaalla parilla eurolla. Pakastin ensin lautasella teelusikallisen kokoisina möykkyinä, jotka sitten siirsin minigrip-pusseihin. Otan sitten pakkasesta aina yhden liha-/kala-/kanamöykyn pakastetun kasviskuution joukkoon. Hyvin on meidän neidille kelvannut. Pikkasen tietty vaivaa joutuu näkemään, mutta säästää kyllä mun mielestä tosi paljon rahaa.

Mites mmaljo teidän hammashoitoreissu sujui?

Haalarit on tosiaan aika reippaan kokoisia, mutta vaihtelee kyllä paljon merkeittäin.

Meillä on alettu harjoitella konttausasentoa, vaikkei edes kunnolla vielä ryömitä. Enimmäkseen pakitetaan edelleen, mutta toukkamaisesti päästään jo jonkin verran eteenpäinkin. Kohta on isoveljien tavarat suuressa vaarassa. Ja tietty mulla hirmuinen tehtävä katsoa, ettei pieniä tavaroita olisi kovin paljon lattioilla. Meillä on varmasti 10 000 pikkulegoa tai enemmän, jotka ei kyllä ihan aina pysy isompien omassa huoneessa... grrr...
 
Hammashoitoreissu meni ihan hyvin :) Vähän oli kärttynen pikkumies vaan ku oltiin lähdössä, kun sillon olis pitäny päästä päikkäreille :D Tullessa nukahti autoon ja nyt laitoin sänkyyn välipalansyömisen jälkeen, et kattellaan kui kauan menee et nukahtaa uudelleen. Poitsun mielestä oli ihan jees, kun täti anto pureskeltavaksi hammasharjan :D
 
varattiinko teille mmaljo automaattisesti aika hammaslääkäriin neuvolasta? meillä ei neuvolassa noteerattu lainkaan kun kerroin hampaan puhjenneen, nyt niitä on jo kaksi :)

eilen meidän pinnasänky pääsi ensimmäisen kerran käyttöön kun poika nukkui yöunet siinä. mies otti toisen sivun pois ja kiinnitti pinniksen ruuveilla kiinni meidän parisänkyyn. heräsi ainakin kolmesti mutta kumarruin itse sinne pinniksen puolelle imettämään ja aamulla heräsinkin puoliksi pinniksestä =D

täällä ollaan taas flunssassa koko perheen voimin. poika on syönyt tänään vähän huonosti niin olen aavistellutkin että varmaan tulee hänkin kipeäksi, kun mies ollut jo pari päivää tukkonen. niinhän sitten iltaa kohden kun mentiin niin poika alkoi tuhisemaan nenänsä kanssa, kuumetta ei ole.

parasta pitkään aikaan: meille tulee vakuutusyhtiöstä joku mittaamaan kosteuslukemat. suihkuttelin tuossa yksi ilta yläkerran suihkutiloissa vettä lattialle ihan kunnolla niin se ropisi alakerran vessan katosta läpi. vessa aivan lainehti.. mun äiti oli kauhuissaan kun kerroin tuosta hänelle, mutta minä oon hyvilläni, nyt asialle on pakko tehdä jotain eikä kukaan paina villaisella mun epäilyjä. haaveilen yhä enemmän uudesta kodista, oon miettinyt valmiiksi jo mitä ottaisin mukaan täältä ja mikä saisi jäädä

keitettiin täälläkin tuota lihaa tänään mutta vasta huomenna pääsee poju sitä maistelemaan, kun nämä kokkailut ajoittuu useimmiten yöaikaan. jännittää että mitä pikkumies lihaan tuumaa.

meilläkin on konttausasentotreenit käynnissä ollut jonkin aikaa, hän vetää polvet koukkuun ja punnertaa ylävartalon irti lattiasta ja siinä keinuu sitten eestaas paikallaan takamus ylhäällä :D kunnes laskeutuu taas mahalleen ja jatkaa matkaansa ryömien. suunniteluasteella vielä

tänään poika onnistui livahtamaan niin nopeasti koiranruokakupille etten ehtiny väliin ja pääsin siihen just kun hän kerkesi upottaa kätensä ranteita myöten koiranmakkaraan, vilkaisi minua kulmiensa alta ja väläytti veijarihymynsä. oon todella usein ehtiny nostaa kupin pois juuri ennen kuin ja se ilme oli tänään niin ähäkutti äiti, ehdinpäs viimeinkin!

huomenna ois tarkoitus lähteä miehen ja koiran kanssa marjaan ja viedä poika ämmilään (=miehen vanhemmille) hoitoon. tätä nykyä sitä sattuu ja tapahtuu joka päivä niin paljon ettei oikein tiedä mistä tänne raapustaisi. mutta nyt on kyllä taas jo äitien nukkuma-aika. :)
 
Takaisin
Top