Elokuun elämöinnit

blaueblumme: Tuli automaattisesti suoraan hammaslääkäristä toi aika. Vissiin täälläpäin tulee jokaiselle noin puolivuotiaalle ja seuraavan kerran 1,5 vuotiaalle :)
 
Täällä Turussa ainakin tulee automaattisesti tuo kutsu "hammaslääkäriin". Vaikka se ei pahemmin hampaita katsonut, jutteli vaan ja kyseli. Ja se on vasta 1,5 vuotiaana ja sit seuraava 3 vuotiaana. Esikoisen kanssa oltiin tammikuussa nimittäin. Ihan turha käynti mielestäni. Eikä meil ollut sillon vaan 4-6hammasta, nyt 12hammasta. No pikkuiselle neidillä ei yhtään hammasta. Esikoinen sai ensimmäisen vasta viikko ennen vuoden ikää. Nyt ollaan vasta alettu hieman kuolaamaan, et kohta joutuu kuolalappua laittamaan. Esikoisella oli jo 3kk iästä lähtien kuolalappu.

Meillä juhlitaan viikonloppuna esikoista, kun täyttää 2.v. Ja ehkä hiemantuota neitiä kun eilen tuli 6kk täyteen.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Huh. Meillä on ollut kamala huutoviikko! Hampaat + korvat... :sad001 Enkä meinannut saada mitään särkylääkettä, missään muuodossa, pysymään sisällä! Eilen oli onneksi jo melkein normaali meininki, tänään jo varsin hyvä. :)

Kun olin tuskaillut niitä haalareita, niin sain tänään sitten ostettua Name Itistä pinkin vk-haalarin kokoa 80. :) Onhan se iso nyt, mutta hyvällä tuurilla menee sitten keväälläkin! Ja mahtuupahan laittamaan kunnolla villaa alle, jos/kun on tarve. :) Meinasin ostaa farkunsinisen, 'jotta on sitten varmasti tulevaisuudessa käyttöä, jos vaikka saadaan poika', mutta mies taisi ymmärtää, mun haikailevan sen ihanan pinkin perään ja sanoi, että pojalle voi sitten ostaa oman. ^_^


Ne minun niin juhlimat 'menkat' sitten jatkui neljä viikkoa... Nyt vihdoin ollut 5 päivää vuotamatta! Lääkärille on aika varattuna muutaman viikon päähän, aikaisemminhan se olisi pitänyt jo mennä, mutta aina sitä oli muka joku syy ettei 'voinut' mennä.
 
Kuinka monella menkat muuten on alkaneet jo? Täällä ei vielä merkkiäkään. Vaikka se mietityttääkin, millaset tulevat olemaan, kun taas alkavat, niin olen kyllä nauttinut siitä, että yli vuoden jo saanut olla ilman niitä. :thumright
 
Täällä ei oo alkanut ainakaan viel menkat. Viimeksi mulla alkoivat vasta sitten kun lopetin imettämisen eli 7kk kohdalla. Saas nähdä kuinka kauan nyt kestää.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
No minulla kai nyt on alkanut sitten silloin juhannuksena? Tosin eihän tuota nyt voi kunnolliseksi kierroksi sanoa millään... :sad001 Mutta tosiaan, on se synnynnäinen häiriö.
 
ekat tuli 30 päivää synnytyksen jälkeen ja sitten jäivät pois. alkoivat viime yönä :grin

mulla on toiveena että tää nyt tarkottaisi oman hormonitoiminnan tasoittumista/paluuta ennalleen, kun haluaisin olla taas oma itseni
 
mulla alkoi kun poitsu oli parin kolmen kuukauden ikäinen muistaakseni :) mutta mähän en tosiaan onnistunut siinä imetyksessä.. Sinänsä hyvä kun sai sitten sen kierukan heti, kun iteltä ainakin menee niin fiilikset sen kondomin kanssa pelatessa :/

Mä oon koittanu pojalle ettiä jostain semmosta vk-haalaria mikä sopis hyvin tuolla pihalla ryömimiseen, et tarvis vähän kosteuttakin kestää.. en vaan tiiä mistä löydän sellasen suht halvalla, kun tuntuu et noi normit vk:t on vaan tollasta tuulipukukangasta, ne mitään kestä :confused1
 
Tuo minun ostama Name Itin haalari on veden- ja tuulenpitävä, maksoi 54,95€. Mun mielestä ihan hyvä hinta. :)
 
Meillä on nyt jo kaksi hammasta :) juhosta on kasvanut hyvin määrätietoinen herra. Hän kyllä tasan tarkkaa osaa vaatia sen minkä haluaa. Puhelin, Ipad, kaukosäädin ovat sellaisia joiden perään ulvotaan kovasti :D tölkit ja pullot ovat ihan parhaita leluja. Tölkkejä kun ei tosin voi antaa pahemmin, ettei itseään revi niillä. (huolestuneille tiedoksi, että kyseessä joko cola- tai energiajuomatölkki, ei kalja ;D). Meillä elämä ollut melkoisen vaikeaa, herraa kun en saisi kotona jättää hetkeksikään lattialle yksin, koko ajan pitäisi seisottaa.. Niinpä tuumin ja ostin Facebookin kirppikseltä vitoisella kävelytuolin viime viikon perjantaina ja Ai että, kun herra rakastaa sitä! :) kaveri rullaa ympäri kämppää sillä ja tutkii paikkoja. Eihän se kävelytuoli tue kävelemään opettelua, mutta jos helpottaa arkea sen verran että saan esim. Astianpesukoneen tyhjennettyä tai perunat kuorittua, niin ei se suuri synti voi olla?!? Ja meillä ei siinä asuta koko aikaa, vaan pieniä hetkiä välillä. Ja treenataan muuten seisomista ja käppäilyä :)
Juho kun ei kauaa mahallaan viihdy tuo refluksin takia. Hienosti nousee käsien varaan ja haluaisi ryömiä ja yrittää, mutta hermo menee heti kun ei onnaa. Kierii kyllä ja "pyörii" mahallaan mainiosti 360 astetta. Käytiin juuri perjantaina lastenlääkärillä, kun olisi pitänyt tuo nexium lopettaa, mutta ei tullut kuuloonkaan. Niinpä lääkärisetä tuplasti annoksen ja sillä koitetaan taasen 3 kk ja jos sitten voisi pitää taukoa.. Toivotaan näin! Lääkärisetä oli sitä mieltä että kyllä vaan odotellaan sen häviämistä, ei tilanne ole millään tapaan paha.
Ainiin, Juho jumpautti myös lääkärisetää.. Heitti lääkärin lelun pöydän alle niin taitavasti että meni kaukaisimpaan nurkkaan patterin alle. Niinpä kiltti setä ryömi sinne hakemaan sen ja totesi tyytyväisenä, että tätä jumppaa saisi tulla monta kertaa päivässä :D se on kyllä aivan ihana lastenlääkäri, jo esikoisen atooppisen ihon kanssa tullut hällä käytyä. :)

Haalareista kun oli puhe, niin löysin viime su mll:n lastenkirppiksellä ticket to Heavenin vk-haalarin juholle, lähes käyttämätön, kuin uusi. Koko 62, mutta on niin suuri että menee varmaankin vielä keväällä. Hurjaa kun reginaveritas osti juuri 80cm haalarin omalle neidilleen :D niin paljon meidän vauvoilla on kokoeroja täällä :D sitten kun mennään tuonne 3 vuoden lähelle, niin erot on viimeistään tasaantuneet :)

Meillä alkaa arki ensi viikon lopulla, kun esikoiseni aloittaa 3-vuotiaiden päiväkerhon!(kuinka mun vauvani on jo näin iso?!) sitten onkin ohjelmaa, ti ja pe aamupäivät esikoisen kerhoilua, maanantaisin käydään kaikki kolme perhekerhossa ja torstaisin aloitetaan Juhon kanssa Lorujumppa, sekä esikoisella oma Lorujumppa. Katsotaan kuinka pian tää mamma väsyy ;D

Oltiin tänään esikoisen kanssa Särkänniemessä, Juho jäi isovanhempien hoiviin. Niinpä saatiin viettää oikein hauska päivä esikoisen kanssa ja kerrankin hän sai äidin ja isän täyden huomion. :Heartred

Mutta nyt laitan luurin pois ja alan nukkumaan! Kauniita unia kaikille ja omien pienten mussukoiden kuvia vain uniin! :Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Haalareista kun oli puhe, niin löysin viime su mll:n lastenkirppiksellä ticket to Heavenin vk-haalarin juholle, lähes käyttämätön, kuin uusi. Koko 62, mutta on niin suuri että menee varmaankin vielä keväällä. Hurjaa kun reginaveritas osti juuri 80cm haalarin omalle neidilleen :D niin paljon meidän vauvoilla on kokoeroja täällä :D sitten kun mennään tuonne 3 vuoden lähelle, niin erot on viimeistään tasaantuneet :)
3



o_O:eek::confused: 62???! :D Juu, no toki, ostin tarkoituksella reilun, jottei tarvitse ostaa keväällä uutta, mutta silti. :D Onko mun pikku vaavi vallan mahtavan iso? :D Mun pieni pulleropallero:Heartred Oli kai joku muukin, joka jo käytti näin isoja vaatteita? Olihan?:oops:
 
Piti ihan kelata taaaksepäin ja luin, että Pikkunöösän herra käyttää myös kokoa 74 ja 80 (no meillä on 68 ja 74). Huh, helpotti... :wink


No ei, ei ole stressiä kasvusta. :)

Käyttääkö kuinka moni muuten kasvuseulan sivuja?
 
Varmasti on! :DJa meillä käytetään 68 nyt. Noi haalarit on vaan oikeasti ihan valtavia!! Nameit taitaa olla aika pientä?


Täytyy ottaa juhosta huomenna kuva se haalari päällä, niin näätte kuin suuria ne voi olla :D
 
Juuri vertasin anopin neulomaan villahaalariin tuota Name Itin haalaria ja olka- haara mitta on niissä sama, hihat ja lahkeet pidemmät. Tuo villahaalari on ollut päällä jo 3kk iässä muistaakseni. Toki oli silloin iso! Huomenna vielä meinasin testata tuon haalarin ihan tytön päällekin, että näen kunnolla koon. :)

Mutta vaatteissa on tosiaan merkkien välillä kauhean isoja kokoeroja, sehän me ollaan todettu jo monesti. :)
 
itekin tässä arvon että onko se talvihaalari sitten 74 vai 80. tällä hetkellä suurin osa 74 vaatteista alkaa olla just sopivia, ei väljiä enää. nyt kai seuraa se hetki kun vauvan kasvuvauhti hieman hidastuu, mutta onkohan se 80 sitten kuitenkin aivan jättimäinen noissa haalareissa? harkitsen jopa että laitan asiakaspalveluun viestiä että mitä suosittelevat, reimatec on kyseessä

kokeilin aamulla sitä äp:n haalaria joka siis kooltaan 68-74 ja olihan se kintsana, eli meillä ei tullut sitten yhtään käyttökertaa sillekään.

täällä vedetään nyt lihaa joka päivä, hyvin uppoaa. flunssakin alkaa olla selätetty, mutta nenä vuotaa vielä pojalla.

jatkan juttua tonne murinan puolelle kun meni taas niin valitusvirreksi loppua kohden :P
 
Voi elämä! Ei voi kyllä luottaa näihin kokoihin yhtään! Pakkohan tuo Name It on palauttaa, kun ihan liian iso nyt syksyksi. Tai lähinnä lahkeet ja hihat liian pitkät, eikä saa hyvin käärittyä. Varmaan keväällä olisi tosi hyvä (ja talvella noin koon puolesta), mutta laskepa nyt sen varaan! Todella ärsyttävää ostaa, kun ei noita voi oikein lähteä kokeilemaankaan kaupoissa. Ja minä niin ihastuin tuohon väriinkin jo... Noin koon puolesta meillä menisi nuo äp-puvut nyt ja varmaan vielä ehkä hyvällä tuurilla jouluun asti. Eli takaisin alkupisteeseen....

Neiti muuten oppi eilen leikkimään 'kukkuu-leikkiä' ihan itse! Isi kun ensin peiton alle laittoi ja sitten kurkkasi ja sanoi 'Kukkuu!', niin neiti otti peitosta itse kiinni ja meni piiloon ja kurkkasi! Oli aivan mahtavan söpöä! :Heartred
 
Syitä miksi rakastan näitä ihania alkusyksyn päiviä:

- Saa käyttää kaikkia ihania asusteita
- Ei ole kuuma ja on helppo pukea (ei tarvitse vielä toppaa siis)
- Ilma on raikas
- Öisin on pimeää, mutta illat vielä valoisia
- Ihanaa nukkua kunnolla viileässä makuuhuoneessa!
- Pian saa taas alkaa lämmittää takkaa
 
Mulla on vk-haalari Jonathan merkkinen ja 62cm. Ostin ensin 68 siis keväällä ja sehän hukku sinne, mut sit ostin uuden 62 ja sekin on vie, hieman iso, et menee ainakin tän syksyn. Mut mul on sit kevääksi tuo 68cm, toivottavasti. No on aikas isoja. Siis esikoisella meni viel viime keväänä ja syksynä 74 vaikka muuten käytti 80-86 vaatteita. Ja nyt kurahousut on hällä 86 ja muut vaatteet 92-104. Et hirveetä vaihtelua. Ja jätkä oli 2v neuvolassa 90cm pitkä. Mutta neiti meil on pieni et muutama 62 viel menee mut ollaan siirrytty nyt 68.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Takaisin
Top