Elokuun elämöinnit

ReginaVeritas

Keskustelun kolmiottelija
Helmikuunmammat 2014
Nyt on jo elokuu! Mitä kuuluu? :)

Meillä on heivattu ensimmäisiä 68 kokoisia vaatteita säilytykseen ja otettu 74 kokoa tilalle. Ja nuo ensimmäiseksi päällelaitetut 74 kokoiset legginsit on jo valmiiksi aika naftit! :O Pituus kyllä riittäisi lahkeissa, mutta tyttö on niin pulleroinen kait, että leveys ei reisissä riitä. :O Ihan normaalilta vauvanpyöreältä tuo minun silmiin näyttää. :)
 
meilläkin on jo osa 68 vaatteista tiukanlaisia, mutta osaan mahtuu vielä aivan hyvin. oonkin nyt eri merkkien kokojen vaihteluihin kyllästyneenä ostanut seuraavia kokoja pelkästään tuttaa, kun ne on vakiona reiluja, niin ei tuu yllätyksiä.

mua vaivaa joku sitkas pääkipu. yritin jo kesä-heinäkuun vaihteessa päästä lääkärille mutta ei ollu aikoja sille päivää kun olisin päässyt käymään (miehen ainoa vapaapäivä jolle ei ollut ohjelmaa)
käskivät yrittää päivystyksen kautta mutta päivystykseen ei oteta kuin kiireelliset. tää on jatkunut toukokuun lopulta asti välillä kadoten, jotta voi taas palata takaisin. sanoivat ajanvarauksessa ettei oo vakavaa, kun on kestänyt niin pitkään.. just. kyllä tämän kanssa elää mutta vaikea hoitaa vauvaa sillon kun on pahimmillaan. tarvii kuitenkin 100 % läsnäolon tuo pieni mies

sain viimein ajan kuluvan kuun puoleen väliin, sinne asti täytyy kituuttaa. on aika samanlaista kuin loppuraskauden toksemia-päänsärky mutta saattaa tosiaan olla hormoniperäistä migreeniäkin ilman näköhäiriöitä, jota oli alkuraskaudessakin.

poika on kohta puoli vuotta :)
kokeiltiin sormiruokailua jo, kun hän niin kätevästi käyttää käsiään. kulmat oli keskittyneesti kurtussa kun hapuili pikkusormillaan ja banaanilohko puristui tiukasti nyrkkiin pursuten sormien välistä, mutta suuhun se löysi silti :D oli mellevänä hän ja mässytti menemään, vaikka taisi vielä miltei kaikki tulla ulos mitä sinne menikin.

viljat ollaan aloitettu puuromuodossa soseiden lisäksi. niin ja lypsin yksi päivä maitoa pulloon, mutta sain huomata että tuttipulloa hän ei osaa enää imeä ollenkaan, kun oli niin pitkä tauko tässä välissä.

nyt täytyy käydä nukkumaan, minusta on taas tullut varsinainen yökyöpeli, kun poika nukkuu niin vähän päivisin, niin omaa aikaa on niin rajallisesti. ja mulla on vaan yksi muksu!
 
Toivottavasti saat blaue pian avun päänsärkyyn! Tulipa sellainen mielee, että eihän ole niska-hartiaseutu jumissa? Helposti aiheuttaa päänsärkyä sekin... No mikä tahansa aiheuttaa, joutakoon pois moinen kipu!

Tosiaan, vaatteiden koot vaihtelee kamalasti. Tätähän on taidettu päivitellä aiemminkin? :D Vasta nyt laitoin Polarn o Pyretin 56 kokoiset yöpuvun pois! (tai se taitaa olla jokin kesäasu, mutta käytin yöpukuna) Ja sekin on hassua, kun samaan settiin kuuluvat (68 kokoiset siis) housut ja paita ovat mahtumiseltaan ihan eri luokkkaa! Housuja ei ole käytetty pitkiin aikoihin ja paita on vieläkin todella reilu... :O

Ja täälläkin on yökyöpeli, kuten aikaleimasta näkyy... :wink
 
on se jumi ollu epäiltyjen listalla mutta ei tunnu helpottavan hieronta, kuuma suihku tai kauratyyny. vettäkin oon juonu ihan oksetukseen asti kun äiti on itsepintaisesti sitä mieltä että se ois nestehukkaa.

mulla itellä on epäilyttänyt jo aiemmin tämän talon huoneilma, ja pääkipu katosi kun olin viikon muualla. kun on ollu nää helteet niin on tullu oltua niin paljon taas sisällä, kun poika läkähtyy pihalla.

ite haluaisin muuttaa johonki pieneen uudempaan asuntoon kun hirvee työ siivota tätä vanhaa jättitaloa, ei jaksais yhtään :confused:
 
Meillä vihdoin eka hammas tullut esiin pilkottamaan \O/ viime yö oli taas mielenkiintoinen.. Ollaan oltu mökillä ja siellä pikkumies nukkuu yöt vaununkopassa. Eilen tultiin kotiin ja aateltiin että ei pistetä unipussia kun on lämmin.. No yöhän meni mulla siinä kun pujotin herran jalat pois pinnojen välistä! Ja 10 sekuntia, niin ne oli uusiksi jumissa :D ensi yönä siis unipussi! Jonkun aikaa sitä tein, kunnes en enää jaksanut ja herra pääsi viereen :D ja sanottakoon, että on reunapehmuste, siinä koloa vain sen verran että pystyy tutin ja syötön hoitaa makuulla :) hyvin se kolo löyty ja jalat saatiin jumiin :D muutenkin nukuin tosi huonosti, niinpä viime yön saldo oli unta noin 4 tuntia ja sekin pätkissä :/ unipussi on kyllä maailman paras keksintö!
Meillä on tänään syöty lounas ja päivällinen syöttötuolissa ja nokkamukia testattu :) herra haluaisi liikkeelle, mutta miten hän voi oppia ryömimään, kun lattialla yksin viihtyy minuutin tai pari.. No ehkä aikanaan kaikki onnistuu :wink
Mä olen pistänyt 62cm vaatteita pois ja 68 kokoa kaappiin.. Voi ei, kun mun sydän taas itkee, mun vauva kasvaa liian nopeaan!!! Onneksi pienille vaatteille on uusi koti perheeni sisällä :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä käytetään viel jotain 62 ,mut 68 ollaan jo myös siirrytty. Tuntuu etten käytä tällä hetkellä mitään muuta kuin hihattomia hameita neidillä. Ja ehkä välillä leggareita, etenkin aamusta. Kait sit jossain vaiheessa jotain muuta.


Sent from my iPad using Vau Foorumi
 
Onko minun tyttö vallan porukan punkero, kun 62 on siirretty pois käytöstä aikaa sitten ja 74 on kohta otettava käyttöön laajemmallakin skaalalla? :D
 
ei meilläkään tulis nukkumisesta mitään ilman tuota nukkumistukea, joka on kyllä huippulöytö kun tässä talossa unipussia ei voisi edes kuvitella käyttävänsä lämmön vuoksi.

ja kuulostaa kyllä tutulta tuokin ettei viihdytä yksin lattialla. meillä opittiin aluksi vetämään itseään eteenpäin sängyssä pitämällä kiinni lakanasta, kun tavoitteli kaukosäädintä, sitten tajusi että lattiallakin pääsee etiäpäin samalla tyylillä. taas oppi uuden taidon jossain muualla kuin kotona, mun vanhempien luona, samassa paikassa jossa tarttui ensimmäisen kerran

nyt hällä on kaameet käsivoimat kun on reenaillu. ei lelut oikein kiinnosta kun talo on täynnä kaikkea muuta jännittävää. meillä kuuluu tätä nykyä kotona sitä ei-sanaa taukoamatta.

ei saa kiskoa hiuksia
ei saa nipistää äitiä
ei saa repiä vaatteita
ei saa tarttua koiran häntään
ei saa hakata vahvistinta
ei saa ryömiä pöydän taakse
ei saa nuolla mattoa
ei saa syödä äänijohtoja

oon nyt yrittänyt muokata olohuonetta vähän lapsiturvallisemmaksi. jännä nähdä milloin tämä kaveri lähtee kävelemään, itse oon kävelly tuetta 10 kk ja mies 9 kk :P

Dangel, jostain luin että seuralliset, jatkuvasti virikkeitä vaativat ja vähän nukkuvat vauvat on älykkäitä. :)
 
Regina, kyllä teillä taitaa tuhti tyttö siellä olla kun meillä loppuu kyllä pituus ennemmin kuin leveys :grin

(paitsi ihanin kesähaalari joka ikävä kyllä jää pieneksi ihan just, mutta kun siinä on lyhyet hihat ja lahkeet niin normaalia pidempään kestänyt. se päällä poika näyttää vähän bodarilta kun on niin kapea malli)
 
Muokattu viimeksi:
Mittailen vaatteet yleensä jo oston ja ekan pesun jälkeen kokojärjestyksessä kaappiin, en katsele niitä kokonumeroita sen enempää, kun ovat kuitenkin niin erilaisia. Pienimpiäkin 68-kokoisia kesävaatteita vielä yritetään käyttää, kun noita kesävaatteita ei niin kauheasti ole. Muuten on sitten muutama 68-kokoinen sopiva (jokunen tutan 62 myös) ja 74 kokoa muuten.

Sen jälkeen, kun vatsalleen opittiin kääntymään, niin lattialla on ollut kivaa. :smiley-bounce013 Eilen noustiin jo melkein vain kämmenien varaan vatsalla ollessa. Jokseenkin rauhalliseen tahtiin poika taitojaan esittelee, tuntuu että vasta sitten kun osataan kunnolla, ruvetaan esittelemään enemmän. :rolleyes::)

Tuolla heinäkuun juttujen puolella oli puhetta vaunuista. Meilläkin koppa vielä käytössä, juuri ja juuri vielä mahtuu. Se on kuitenkin niin kätevä ja olin ajatellut vaihtaa rattaisiin sitten, kun poika vähän paremmin osaa istua. Mutta kyllä nyt jo potkitaan vaunujen päällä oleva kangas aina pois alapäästään ja pyllistetään sieltä välistä. :p Jos vaan aurinko ei paista suoraan, niin pidetään auki kokonaan, niin näkee paremmin ulos kopasta.
 
eilen sitten löytyi se ensimmäinen hammas suusta, alhaalle vasemmalle oli tullut. mies sen huomasi illalla ja heti hoksasin että niin, mullahan on tosiaan ollu kipeinä nännit jo muutaman päivän.

tuosta vaunujutusta, ei täälläkään meinaa poju pysyä siinä kopassa niin ei olla nyt vaunuiltu ollenkaan, mutta eipä tuonne säänkään puolesta viitsi viedä lasta läkähtymään.
 
Mä taas tykkään tästä lämmöstä, mutta ymmärrän kyllä ReginaVeritas hyvin sen toisenkin puolen. Tiedän kuitenkin, että kohta saan riittävästi istua hiekkalaatikolla sadetamineet päällä, pukea hullun lailla pienille vaatteita ja etsiä isompien hanskoja ja pipoja "jostain", kun eivät ole siellä, missä pitäisi olla. Tää on vaan niin ihanan helppoa. Me ollaan oltu tosi paljon rannassa. Käydään vaan nukkumassa päikkärit kotona ja sitten taas mennään. Olen vähän totuttanut pikkuneidin taaperon päivärytmiin, niin nukkuvat yhtä aikaa päikkärit n. klo 12-15. Isommat ovat tuolloin kavereidensa kanssa pihalla. Ihanaa omaa aikaa!

Mies aloitti työt alkuviikosta ja koulut alkavat perjantaina, joten arki on jo osittain alkanut. Mä kyllä tykkään arjesta tooosi paljon. Oon varmaan vähän sairaalloinen :wink Kaikki menee vaan jotenkin helpommin, kun tietää, mitä tuleman pitää. Sekä aikuisten että lapsien kohdalla.

Meillä ei ole hampaita, enkä niitä odotakaan vielä hetkeen, vaikka neitille tulee parin viikon päästä ikää jo 7 kk. Muillekin meidän poppoon lapsille on tullut vasta 8-10 kk:n iässä ensimmäiset hampaat.

Meillä ei kenelläkään ole ollut unipussia, mutta hyvä, että osa teistä on saanut siitä apuja. Musta ne on jotenkin ihania, kun olen hypistellyt niitä kaupoissa tai katsellut netistä :)

Meillä on käytössä vielä joitakin 62, mutta suurin osa on 68 ja ihan yksittäisiä 74. Meidän neiti oli 6 kk:n neuvolassa 64 cm pitkä ja 6800 g painava, niin menee vielä aika pienetkin vaatteet.

Ruuat maistuvat edelleen ihan hyvin, liikehdintää on oman akselin ympäri ja aavistus pakittamista. Istumisharjoitteluun saatiin lupa neuvolasta, kun selkä oli sen verran ryhdikkään näköinen. Yöt menee yhdellä syötöllä. Ei siis valittamista, asiat kaikin puolin ihan mukavasti, jos ei omaa väsymystä otetaan huomioon :)
 
Unipussivinkkinä voin antaa: ikean unipussi on edullisia ja laadukkaita, meilläkin rummussa kuivumassa vähän väliä jos sattuu vaippa vuotamaan! Unipussit muualla tosi kalliita, me on ikeasta ostettu ja voin suositella! :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä on mummin (anopin siis) neuloma unipussi. Sopii toivoa, että olisi vihdoin sopiva kun tulee kylmä! Miehen kanssa tykätään päästää aika viileäksi asunto öisin. :) Jos tuo pussi meille passaa, niin saatanpa 'tilata' niitä lisää. :)

Pitäisi jaksaa kirjoitella lisääkin, mutta en vaan nyt jaksa. :/
 
Heissulivei pitkästä aikaa!! Kyllä tarkenoo!! :wink Mutta hei mihin nää päivät katuaa? Kesä on jo kääntymässä syksyyn ja illat pimenneet. Ja meidän vavvat ei oo enää pieniä tuhisijoita vaan iloisia maailmanvalloittajia!
Joskos nyt ehtisi vihdoin tänne muutaman kuulumisen laittaa. Ei oo ehtinyt taas jännästi, kun käydä lukemassa teidän kirjotuksia. Meillä tuli eka "puolivuotis"-hammas alas vasemmalle esiin tasan puolivuotispäivänä. Käännytään sujuvasti selältä vatsalle, mutta toisinpäin ei sitte millään. Vähän pyörii "akselinsa" ympäri, mutta siinä meidän liikkumisyritykset sitte onkin. Huutoa vain tulee, kun kovat menohalut olis, mutta mihinkää ei pääse. Eikä siis viihdy yksikseen ollenkaan lattialla jotta se niistä harjootuksista. Mutta hyppiminen on aivan mahotonta! Jätkä olis koko ajan sylissä hyppimässä ja aina, kun lattialle laittaa seisomaan, niin välittömästi jalat alkaa polvista notkumaan ja sitte hypitään :wink Mä en tajua kuinka se jaksaa näillä helteilläkin hyppiä! Äiti ei jaksaisi hypityttää koko ajan. En tiedä mistä tuo hyppiminen juontaa juurensa, kun hyppykeinussakaan ei olla pidetty, kun max. kerran pari kahteen viikkoon ja aivan hetken kerrallaan. Istumaan ei ite vielä yritä, mutta oon kyllä jo istuttanu rattaissa ja syöttiksessä, kun niin ryhdikkäänä ja suoraselkäisenä jo istuu tuettuna. Mutta todellinen sylilapsi on hän. Ei tarvi äitin kyllä kuntosalille mennä päivän päätteeksi ja iskää odotetaan jo nenä lasis aina neljän jälkeen kotiin "loppupäivän"syliksi. Poika kun lähentelee jo 9kg. Puolivuotis-neuvola olis ensi tiistaina, sit saadaan taas tuoreet lukemat.
Mulla on menny nyt aika mm. uuden turvaistuimen etsimisessä (ja luonnollisesti yötä myöden koneella, kun päivällä ei jaksa/ehdi), jotta mikä olis hyvä ja turvallinen, menis pitkään ja molemminpäin autoon ja löytyihän se mieluinen monen tunnin ja monen illan netissä surffailujen jälkeen. Meille muutti kotimainen Klippanin Triofix Recline-istuin, oikea löytö paikalliselta muksukirpparilta...puoli vuotta vanha istuin ja 320,- maksettiin siitä (uutena 448,-). Kuukauden päästä otetaan varmaan jo se käyttöön, kun meidän kaukalossa tulee jätkällä pian pituus vastaan, jalaat ottaa peräpenkkihin.
Sitten ollaankin oltu helteitä paossa mun porukoilla, meillä kun sisälämpötila makkarissa lähentelee 28 astetta ja makkari on meidän viilein huone, huhhuh, kyllä jo piisaas tätä lajia!! Sellanen aurinkoinen +22 olis justihin passeli sää mulle, sitä vois jatkua lokakuulle ja sit kerta heitolla lumi maahan ja pakkasta sellaset -6 astetta :wink . Mitäs sitte viä...ai nii, varattiin vihdoin kesälomareisu, lähetään päivä tukholmassa risteilylle, varattiin oikein vähä paremmat hytit parivuoteella ja ikkunalla. Meno on sillä uudella Gracella ja paluu Amorellalla. Tullessa käydään vielä testaamassa uusittu Solo Sokos Hotel Tammer Tampesterissa. Mukavaa siis tiedossa vaikka kesä jo kohta loppuukin! :)
 
Voi elämä! Olen ilmeisesti kadottanut unen ihan tyystin! Yövalvominen vaan pahenee! Takana ensin kaksi viikkoa neljän tunnin unia ja nyt kolmen... Eilen jätin tarkoituksella päiväunet väliin, jos auttaisi nukkumaan yöllä, tänään ei ole edes mahdollista nukkua päiväunia!

En tiedä mikä tuohon neitiinkin iski, nukahti eilen vasta 22.38 ja heräsi kuitenkin jo ennen kuutta! (oli siis hereillä ollut jo tuntemattoman ajan, kun mies herätti minut kuudelta) Yleensä nukkuu 20.00-08.00, eikä siitä pahemmin poiketa.

Tänään meille molemmille aikainen nukahdus, eikä huomenna mitään aikaisinheräämisiä, kiitos!
 
ReginaVeritas: Teillä taitaa olla kuuhulluutta ;D Sori, ei varmasti naurata, mutta toisille tuo täysikuu aiheuttaa unettomuutta. Tosin, jos sun unettomuus on jo jatkunut pidempään, niin ei selittyne sillä. Mä luulen, että nämä lämmöt heikentää jonkin verran unenlaatua. Kuumimmat päivät kuitenkin taitaa jo olla ohi tältä kesältä.

Munkin pitäisi alkaa nukkua vähän enemmän. Nukun kyllä paljon sinuun verrattuna, mutta 7 h ei oikein mulle riitä, jotta tuntisin itseni pirteäksi. 8 h on mun ihanne. Pitäisi vaan malttaa mennä unille 23 maissa. Nyt olen tehnyt ihan tyhmiä juttuja puoleen yöhön saakka. Senkin ajan olisin voinut nukkua. Mut kun...
 
Takaisin
Top